Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskokaa nyt jo vihdoin, että lihavuus on paljon

Vierailija
06.10.2010 |

monimutkaisempi kuvio (usein), kuin se että syö vähemmän kaloreita = laihtuu.

Tai että "kaikki lihavat syövät valtavia määriä herkkuja ja valtavia annoksia".

Ärsyttävää hakata päätä seinään ja yrittää selittää miksi laihtuminen on todella vaikeaa joillekin, kun on näitä "no söisit vähemmän herkkuja".

Että pistää vihaksi, kun itse tietää kaikki dieetit kokeilleena + kalorit joka ruoasta laskevan taatusti mitä ja miten paljon ruokaa suuhunsa laittaa.

Väitän, että minä tiedän ruokien kaloripitoisuudet paremmin kuin moni hoikka. Silti en laihdu. Tai jos laihdun, minun ei tarvitse syödä kuin 1 pizza, paino nousee takaisin entisiin lukemiin.

Lihooko normaalipainoinen/hoikka ihminen 3 kg syötyään yhden pizzan? Tuskin...

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muahahhaa, uskoo ken haluaa :D

Vierailija
22/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä hoitaa ainoastaan ravinteikas VHH, oletko sitä kokeillut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran tietää, että hampurilainen nosta painoa yli kilon, niin miksi sitten syö sitä=) (enkä edes usko tohon, että 1,5kg nousee paino)

Oletko itse valmis syömään pelkkiä rehuja ja terveysruokia joka päivä elämäsi loppuun asti? En usko. Jos olet, voit neuvoa ja arvostella minua. Jokaisen on joskus voitava herkutellakin. Ei joka päivä eikä joka viikko, vaan esim. kerran kuussa.

Vierailija
24/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ennen hampparia paino oli 92,9 kg. Seuraavana aamuna paino oli 94,4 kg!

Vierailija
25/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdut väistämättä jos syöt vielä vähemmän tai lopetat syömisen kokonaan. (mikä ei tietenkään ole järkevää).

Laihtuakseni minun pitäisi ilmeisesti syödä niin vähän, ettei se ole mahdollista (tai on, mutta sitten kun palaa normaaliin ruokavalioon, paino nousee taas takaisin).

Oikeasti, KUKAAN ei halua loppuelämäänsä syödä vain kourallista porkkanoita ja lasillista vettä päivässä. Ilman mahdollisuutta herkutteluun, KOSKAAN.

Olen mieluummin sitten lihava, kuin kärsin nälkää loppuelämäni.

Elämäntapamuutos on se avainsana

Vierailija
26/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, mutta tänä aamuna paino on edelleen 93,9.

Vaikka olen juonut vettä, liikkunut ja tiesmitä.

Vierailija
28/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankitut rasvasolut sitten oikein imee sitä rasvaa aikuisena, eivätkä luovuta sitä hevillä

ensimmäisestä raskaudesta. Jotain tekemistä tällä on hormonien kanssa...

Vierailija
29/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla ihmisellä paino vaihtelee muistaakseni 1-3kg paikkeilla parin päivän aikana. Sä et ole laihduttanut oikein ja tarpeeksi pitkään. Kukaan ihminen ei ole niin erikoinen etteikö laihtuisi. Pitää vaan jaksaa laihduttaa eikä syödä niitä hamppareita, etenkään jos painonhallinta vaatii normaalia enemmän, eikös?

Vierailija
30/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankitut rasvasolut sitten oikein imee sitä rasvaa aikuisena, eivätkä luovuta sitä hevillä

ensimmäisestä raskaudesta. Jotain tekemistä tällä on hormonien kanssa...

Vierailija
31/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on ihmisiä, jotka tosiaan eivät lihoa edes pakottamalla. Esim. vankilatutkimuksessa missä miehille annettiin kaikille yhtä lailla rasvaista ruokaa, eikä kukaan saanut harrastaa liikuntaa, toiset lihosivat rajattomasti, toisilla lihominen pysähtyi. Kun sama koe toistettiin muutama vuosi sitten tv-ohjelmaa varten (silloin siinä oli miehiä ja naisia), niin eräskin aasialaismies oli saanut lisää lihasmassaa, kun toiset olivat lihonneet. Se prosessi selitettiin siinä, mutta yksinkertaisesti hänen elimistönsä muunsi ylimääräisen energian lihakseksi, vaikka liikuntaa ei taaskaan harrastanut kukaan.

Lihominen ja siihen vaikuttavat tekijät todellakin ovat moninaisia, mutta samoin ovat laihuuteen ja laihana pysymiseen vaikuttavat tekijät. Monetkin täällä lällättävät "olen ollut laiha aina ja helposti laihana pysyvät", saattavat olla geneettisesti onnekkaita, joten se siitä sitten.

Ennen muinoin oli myöskin tärkeä pystyä keräämään rasvaa jotta selviäisi pitkistä ja kylmistä talvista. Siinä mielessä aina laihat ovat luuserisukua. :P

Vierailija
32/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne? Ja mielellään vaikka muutaman päivän, jokaisen suupalan kera. Uskon että ongelma on siellä eikä hormoneissa. Minä sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja olen silti saanut painoa pudotettua.

Vierailija
33/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla ihmisellä paino vaihtelee muistaakseni 1-3kg paikkeilla parin päivän aikana. Sä et ole laihduttanut oikein ja tarpeeksi pitkään. Kukaan ihminen ei ole niin erikoinen etteikö laihtuisi. Pitää vaan jaksaa laihduttaa eikä syödä niitä hamppareita, etenkään jos painonhallinta vaatii normaalia enemmän, eikös?

Niin, mitä nyt olen laihduttanut tammikuusta saakka aktiivisesti.

Sitä ennen laihdutin vuosina 07-09 kunnes tulin raskaaksi.

Minusta pitää saada elää, jos syön yhden hampurilaisen kerran kahteen kuukauteen, se ei liene iso juttu.

Vierailija
34/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Niin, mutta se mikä on liikaa minulle, ei välttämättä ole liikaa sinulle! Tajutkaa jo, että lihava ei välttämättä syö enempää kuin tekään.

Jos olet ylipainoinen, syöt enemmän kuin ITSE kulutat, et välttämättä enemmän kuin joku muu kuluttaa. Syöt yhtä kaikki liikaa.

Kritisoinkin tässä sitä, että lihavasta ihmisestä kuvitellaan, että hän aina, poikkeuksetta makaa laiskana sohvalla syöden suklaata ja pizzaa valtavat määrät joka päivä.

Jos söisin niin, olisin jo kuollut.

Media vielä vahvistamalla vahvistaa tätä mielikuvaa ylipainoisista.

Todellisen avun ja todellisten vaihtoehtojen sijaan lihavia pilkataan, vihataan ja heitä pidetään idiootteina.

Se pistää vihaksi.

Meitä lihaviakin on monenlaisia. Osa mässää toki herkkuja, mutta kaikki eivät.

Vierailija
35/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen ja siihen vaikuttavat tekijät todellakin ovat moninaisia, mutta samoin ovat laihuuteen ja laihana pysymiseen vaikuttavat tekijät. Monetkin täällä lällättävät "olen ollut laiha aina ja helposti laihana pysyvät", saattavat olla geneettisesti onnekkaita, joten se siitä sitten.

Ennen muinoin oli myöskin tärkeä pystyä keräämään rasvaa jotta selviäisi pitkistä ja kylmistä talvista. Siinä mielessä aina laihat ovat luuserisukua. :P

Tämä sama selitettiin hyvin Tiede-lehdessä nr. 9/2010. Normaalijärjellä varustettu ihminen ymmärtää tuon, mutta tällä palstalla ei juuri kukaan. Ihmeellistäkö?

Vierailija
36/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime torstai:

Lohta paistettuna, 100 g annospala.

Kruunusekoitusta, 150 g.

Seassa 15 % ruokakermaa.

Lusikallinen punajuurisalaattia

Kolme kuppia kahvia päivän mittaan.

Naudan jauhelihaa 200 g , finduksen pakastekasviksia 100 g ja creme bonjouria 50 g sekaisin.

Pala 70% suklaata. (5 g)

Viimeviikon lauantai

Broilerinjauhelihaa 150 g

Kukkakaalimuusia (kukkakaalia, voita, maitoa) 150 g.

Raejuustoa.

Kahvia taas se 3 kupillista.

1 sokeriton battery.

Mustikoita 100 g.

Rahkaa purkillinen.

Vierailija
37/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen kuin sä. En voi syödä perheen kanssa tavallista arkiruokaa, vaan koko ajan laihissapuskaa, salaatteja, helvetin leseitä ja linssejä.. eikä paino putoa. tähän kyllästyy ja siten kun kerran syöt perheen parissa tai illanistujaisissa sen muille normaalin setin tavisruokaa tai herkkuja, niin meikäläisella se justiin nostaa painoa 2-3kg, mitkä ei lähde millään pois. Mulla on joku aineenvaihduntaongelma, pakko olla. Liikunnan lisääminen, nesteen lisääminen, mikään ei auta.. Mutta *huoh* kun se yksinkertainen kaavio on, että syö vähemmän kuin kuluttaa... niin yksinkertaista....

jos viikon syön alle 1500 kcal/pvässä, ja sitten perjantaina haemme perheelle pizzat tai hampurilaiset, se yksi pizza tai hampurilainen torpedoi koko viikon syömiset niin, että paino pysyy samassa tai jopa nousee. Ihmettelen siis, miten kukaan hoikka voi koskaan pizzaa syödä (ja tiedän että moni hoikka syö sen pizzan pari kertaa kuukaudessa, eikä liho).

Mutta jostakin kumman syystä kokonaskalorimäärä pysyy aina samana, vaistomaisesti, vuorokaudessa.

Vierailija
38/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime torstai:

Lohta paistettuna, 100 g annospala.

Kruunusekoitusta, 150 g.

Seassa 15 % ruokakermaa.

Lusikallinen punajuurisalaattia

Kolme kuppia kahvia päivän mittaan.

Naudan jauhelihaa 200 g , finduksen pakastekasviksia 100 g ja creme bonjouria 50 g sekaisin.

Pala 70% suklaata. (5 g)

Viimeviikon lauantai

Broilerinjauhelihaa 150 g

Kukkakaalimuusia (kukkakaalia, voita, maitoa) 150 g.

Raejuustoa.

Kahvia taas se 3 kupillista.

1 sokeriton battery.

Mustikoita 100 g.

Rahkaa purkillinen.

Vierailija
39/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söimme yhdessä melkein joka aterian. Minä söin aina enemmän kuin hän ja hän on 15cm lyhyempi ja 20kg painavampi. Kumpikaan ei harrastanut aktiivista liikuntaa silloin.

Vierailija
40/103 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet meinaan melkoinen lääketieteellinen sensaatio, ihminen joka ei laihdu vaikka mitä tekisi, mutta lihoo kilokaupalla heti jos suunnilleen näkeekin hampurilaisen.