Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä vein (kutsuttuna) kylään mennessäni fetapiirakkaa ja

Vierailija
04.10.2010 |

emäntä käski lähtiessäni ottamaan piirakan mukaan. Ei tarjonnut sitä, vaan käski viemään sen pois.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään kyllä mitenkään erityisesti ihastusi jostain fetapiirakasta. Oletan nyt että se on näitä ylirasvaisia ja ylisuolaisia, tunkkaisia piiraita, jotka ovat so last season. Voisin jopa työntää takaisin, jos sellaisen saisin. Yrittäkään nyt päästä yli noista typeristä piiraista. Sellaisen osaa jokainen tehdä ja ovat todella epäterveellisiä.

Vierailija
62/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään kyllä mitenkään erityisesti ihastusi jostain fetapiirakasta. Oletan nyt että se on näitä ylirasvaisia ja ylisuolaisia, tunkkaisia piiraita, jotka ovat so last season. Voisin jopa työntää takaisin, jos sellaisen saisin. Yrittäkään nyt päästä yli noista typeristä piiraista. Sellaisen osaa jokainen tehdä ja ovat todella epäterveellisiä.

Jotka siis olisivat riittävän terveellisiä ja trendikkäitä? Ei tässä kehtaa kohta käydä kylässä ollenkaan, ettei juntiksi leimata :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ruokaa, jos ei siitä ole sovittu. Meidän piireissä emäntä tekee tarjottavat tai jos on ns. nyyttärit, niin sitten sovitaan yhdessä, mitä tehdään. Mutta muuten niitä parempia tarjottavia ovat esim. lohinapit, kevyet piirakat (siis muulla pohjalla kuin sillä kauhealla rasva-jauhopohjalla) tai pasteijat vaikka lohitäytteellä, salaatit tietty, pienet voileivät erilaisilla täytteillä jne...

Mutta oikeasti se rasva-jauhopohja on raskas ja ällö.

Vierailija
64/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka siis olisivat riittävän terveellisiä ja trendikkäitä? Ei tässä kehtaa kohta käydä kylässä ollenkaan, ettei juntiksi leimata :p

aina trendikäs ja hyvien tapojen mukainen ja harvoin loukkaa ketään (paitsi jos sattuu olemaan allerginen hyasinteille tms.) Syömisten kanssa on aina olemassa se riski, että tuliainen ei ole mieluinen ja silloin tulee paha mieli sekä emännälle että vieraille. Eli fiksuinta on olla viemättä mitään syömistä. Kahvipaketti tai laadukasta teetä ehkä, jos tietää varmasti että sille on käyttöä. Mutta EI ruokaa tai leivonnaisia, ellei ole kyse nyyttäreistä.

Meidän perheen kyläilyt sujuvat nykyään päivälliskutsujen muodossa puolin ja toisin ja kyllä olisi aika outoa, jos kaveriperhe toisi mukaan omat ruokansa (poikkeuksena kesän yhteiset grillibileet).

Vierailija
65/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitimme tutuillemme, että käykö jos kävisimme kahvilla piipahtamassa kun ei ole nähty pitkään aikaan. Emännälle sopi. Minä siinä ajattelin, että otan vastaleipomani pellillisen pizzaa matkaan, koska meillä on monta lasta ja minusta olisi ollut emännältä väärin vaatia kahvitarjottavaa näin monelle.

Kun menimme, emäntä siellä pahantuulisena väänsi voileipäkakkua. Olimme puhelimessa sopineet vielä, että meille ei tarvitse mitään laittaa, koska piipahdamme vain kahvilla ja vähän jutustelemassa.

Pizzamma kai heitettiin roskiin.

No meni pari kuukautta ja he kutsuivat meidät kylään. Emäntä kokkasi juuri pizzakastiketta ja mainosti, että hän sitä tekeekin loistavaa pizzaa ja kuinka hyvää ja hänen miehensä mielestä parasta. Että hänen miehensä ei ole koskaan maistanut ennen parempaa pizzaa kuin tämä. Ja sitten kahvipöydässä koko ajan kehui, että ottakaas lisää, ette varmaan ole ennen maistaneet näin hyvää pizzaa kuin hän tekee.

Vähän nauratti, että kaikesta sitä pitää ottaa kilpailuasetelma käyttöön. Olin oman pizzani tuonut vain siksi, että menimme isolla porukalla vähän yllättäen ja halusin tuoda jotain, että lapset saavat vähän murkinaa ja emännän ei tarvitse pikaisesti laittaa meille mitään. En todellakaan ollut tarkoittanut esitellä hänelle pizzantekotaitojani ja tehdä kilpailua siitä, kumpi tekee parempaa.

Hänen pizzansa oli kyllä todella hyvää ja kehuinkin sitä kovasti:)

Emme muuten ole enää ystäviä, koska kilpailu alkoi koskea jonkin ajan päästä vauvan toppapukuja ja vaunujen hintoja jnee.. en vain enää jaksanut sitä. Olisin kaivannut vain reilua kaveripariskuntaa, kenen kanssa viettää joskus aikaa yhdessä.

Vierailija
66/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välttämättä haluaa viedä jotain, niin vanha perinteinen kukkakimppu on aina trendikäs ja hyvien tapojen mukainen ja harvoin loukkaa ketään (paitsi jos sattuu olemaan allerginen hyasinteille tms.) Syömisten kanssa on aina olemassa se riski, että tuliainen ei ole mieluinen ja silloin tulee paha mieli sekä emännälle että vieraille. Eli fiksuinta on olla viemättä mitään syömistä. Kahvipaketti tai laadukasta teetä ehkä, jos tietää varmasti että sille on käyttöä. Mutta EI ruokaa tai leivonnaisia, ellei ole kyse nyyttäreistä.

Meidän perheen kyläilyt sujuvat nykyään päivälliskutsujen muodossa puolin ja toisin ja kyllä olisi aika outoa, jos kaveriperhe toisi mukaan omat ruokansa (poikkeuksena kesän yhteiset grillibileet).

meidän perheessä ei kukkakimppua haluta tuliaisiksi. 3 astmaatikko-allergikkoa, ei haluta tukehtua.

Koriste-esineitä ei myöskään, koska niitä on jo ihan riittämiin, entisiäkin saanut nakata roskiin.

piirakasta olisin tosi iloinen, koska voi laittaa pöytään, maistuu ainakin vieraalle. Jos ei itse tykkää, voi "syyttää" dieettiä tai allergiaa. Vieraan lähdettyä voi sen pakastaa tai nakata roskiin. Mutta eipä tulis mieleenkään nyrpistellä toisen leipomalle piirakalle, olkoon sitten kuinka "tunkkainen, epätrendikäs ja so last season"...

Vierailija
67/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina trendikäs ja hyvien tapojen mukainen ja harvoin loukkaa ketään (paitsi jos sattuu olemaan allerginen hyasinteille tms.) Syömisten kanssa on aina olemassa se riski, että tuliainen ei ole mieluinen ja silloin tulee paha mieli sekä emännälle että vieraille. Eli fiksuinta on olla viemättä mitään syömistä. Kahvipaketti tai laadukasta teetä ehkä, jos tietää varmasti että sille on käyttöä. Mutta EI ruokaa tai leivonnaisia, ellei ole kyse nyyttäreistä.

eikö kahvi- tai teepaketistakin emäntä voisi käsittää että toinpa tämmöset kun teillä on aina niin paskaa kahvia ja teetä?

Vierailija
68/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille vierailut ovat ongelma: älkää kutsuko vieraita kylään. Ihmiset ovat arvaamattomia. Vaikka miten huolellisesti olisitte suunnitelleet kyläilyn koreografian, joku paskiainen saattaa tuoda epätrendikkään torttunsa paikalle.

Oikeasti, miten kuolemanvakavasti tuollaiset asiat otetaan, jos vieraiden tuliaisista tehdään noin suuri ongelma? Mä en ainakaan kutsu kylään kuin sellaisia ihmisiä, joita arvostan, eikä mun myöskään tarvitse lavastaa jotain ihme showta vakuuttaakseen heille, että minäpä se vasta täydellinen ihminen olen. Koska en ole semmoinen, vaan tavallinen ja nolo.

Vierailija
69/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mun mielestä ei viedä omia eväitä kylään mennessä, jos ei olla sovittu nyyttäreistä tms. Jos jotain haluaa viedä, niin sitten vaikka kukkakimppu, kynttilä tai suklaarasia. Eipä tulis mieleenikään itselleni..

Musta on ihan kiva jos joku tuo tullessaan maistiaisia. Nyt oli kyllän emännän tyhmyyttä, ei sille mitään voi. Lahjahevosta ei katsota suuhun. Jos epäili, että piirakka ei kuluisi niin olisi kohteliaasti ottanut siitä muutaman palan ja antanut loput takaisin. Ja pöytäänhän herkku olisi pitänyt ilman muuta laittaa.

Olen itsekin törmännyt tällaiseen sosiaaliseen törppöön. Huomasin, että jos vien alkoholia sisältävän pullon mennessäni, niin sitä ei tungeta takaisin mukaani ;)

Vierailija
70/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahdun ja kiitän kohteliaasti. Mutta en yleensä laita tuomisia tarjolle. Koska olen yleensä ajatellut sen tarjoiluasian etukäteen ja suunnitellut ja hankkinut tarjoilut.

Yleensä yleensä: Poikkeuksia löytyy. Jos on yllätysvieras, pistetään piirakka poskeen kahvin kera saman tien.

Mutta älkää loukkaantuko jos ei se teidän piirakka pääse meidän ruokapööytään perunamuusikattilan viereen

Vierailija
71/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille vierailut ovat ongelma: älkää kutsuko vieraita kylään. Ihmiset ovat arvaamattomia. Vaikka miten huolellisesti olisitte suunnitelleet kyläilyn koreografian, joku paskiainen saattaa tuoda epätrendikkään torttunsa paikalle.

Oikeasti, miten kuolemanvakavasti tuollaiset asiat otetaan, jos vieraiden tuliaisista tehdään noin suuri ongelma? Mä en ainakaan kutsu kylään kuin sellaisia ihmisiä, joita arvostan, eikä mun myöskään tarvitse lavastaa jotain ihme showta vakuuttaakseen heille, että minäpä se vasta täydellinen ihminen olen. Koska en ole semmoinen, vaan tavallinen ja nolo.

YSTÄVIÄ tulee kylään ja emäntä ottaa vittuiluna leipomataitoa kohtaan ku vieras tuo piirakan. Varmaan katkaisette välit kokonaan tuollaisiin ystäviin, kun eivät emännän leipomuksia arvosta kun omat eväät tuovat mukanaan? Voi jeesus mitä pönttöjä...

Vierailija
72/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi pelätä, että mies pitää kaverin piiraasta enemmän kuin omastaan ja heitti varuiksi heti roskiin. :D

Oikeesti: en ymmärrä, mitä pelkämistä siinä on, et jos puolison mielestä joku naapurin muijan tekemä mustikkapiirakka on parempaa, kuin oman vaimon tekemä?

Tai tässä kohtaa täytyy ainakin omasta puolestani sanoa, ettei niinku ollenkaan pelota tollanen; päinvastoin, minusta on kivaa, kun jotkut naisystävistäni ovat huippuhyviä kokkeja - miehenikin joskus oikein pyytää, että soitetaan X:älle ja pyydetään se meille tekemään jotain ihanaa ruokaa:))

Kyllä se yks toinen piirakka, jolla mies pidetään tyytyväisenä, tiedätte kyllä mikä:DDD

Vierailija
73/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos olisit vienyt kukan, esim. ruukkupelargonian tai ruusukimpun? Vierailun lopussa emäntä sitten kääräisee sen takaisin paperiin, työntää sinulle ja sanoo "kiitos mutta ei me tarvita".

Tai tuot vaikka tuliaisen ulkomaan matkalta. Vastaus: "kiitos, mutta ei me tarvita, vie vain mennessäsi ja ota nämä lähettämäsi postikortitkin, kun meillä muutenkin on tuota postia ihan liikaa."

Hm.

Itselleni on kyllä käynyt niin päin, että vein kerran kukkia, kun isäntäväki odotti saavansa ruokaa. Mistään nyyttäreistä ei mielestäni ollut ollut puhe. Emäntä avasi kukkapaketin ja ihmetteli, että miten me nämä auringonkukat syömme.

Vierailija
74/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... opettelemaan normaalien ihmisten sosiaalista käyttäytymistä, johon ei kuulu esim. ap:n mainitseman emännän käytös! Aikuinen ihminen ei voi olla niin hemmetin ruokarajoitteinen, että loukkaa toista lapsellisella käytöksellään. Ja jos ei tosiaan maistu, hävittää piirakan vasta sitten kun vieraat eivät tosiaan sitä näe. Ja aina, kun minulle tuodaan ruokatuliaisia, laitan ne tarjolle muiden joukkoon. Tiettävästi se on normaalia: ihmeellisen tarkkaa tuntuu jollakin olevan tuo, mitä on jo valmiiksi suunnitellut tarjottavaksi... get a life!

Allergiat ymmärrän, mutta siinäkin tapauksessa ilmoituksen pitäisi olla äärimmäisen kohtelias: " Voi kun kiva että toit tuon piirakan, mutta valitettavasti minä eikä kukaan meidän perheestä voi syödä fetaa/mustikoita/..." Että ei vain töksäytä, "tuommoista meillä ei syödä" tai lykkää takaisin vieraalle.

Vierailija
75/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisten kanssa on aina olemassa se riski, että tuliainen ei ole mieluinen ja silloin tulee paha mieli sekä emännälle että vieraille.

En osaa kuvitella tilannetta, että mulle tulisi paha mieli jonkun tuomisista. Ehkä jos olisi jotain aivan tahallista vittuilua, tyyliin se laminoitu BMI-taulukko vai mitäs se joku tällä palstalla oli joskus anopiltaan saanut. Mutta jos kyse on normaalista, hyväätarkoittavasta eleestö, niin en kyllä ottaisi nokkiini. En esimerkiksi syö lihaa enkä ole syönyt 15 vuoteen, mutta jos joku tulisi käymään ja toisi hirvipaistin niin kiittäisin kauniisti ja tyrkkäisin myöhemmin vaikka vanhemmilleni. Enkä kertoisi lahjan tuojalle mitään jos olisi vähän vieraampi tapaus, toki jos on riski että joudun joskus kyseisen henkilön tarjoamalle päivälliselle niin täytyisi varmaan asia paljastaa, ettei sitten myöhemmin käy nolosti.

Ihmettelen tosiaan, millaisia teidän ihmissuhteenne ja elämänne ovat, jotka piirakkatuliaisista vedätte herneen nenään? Olisi ehkä aika relata, ihan jo oman terveyden takia.

Vierailija
76/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ehdottomasti tietenkin laittanut sen tarjolle ja kiitellen!

Mulle kävi myös kerran niin, että vein pullaa mukanani kyläpaikkaan. Kun tuli kahvittelun aika, emäntä laittoi tarjolle vain leipää. Lopulta sanoin itse, että eikö nyt syötäisi sitä pullaakin ja emäntä toi pöytään.

Monenmoista.

Vierailija
77/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta on ihan ok kahvittelujen jälkeen laittaa tuliaiset ja muutkin tarjottavat vaikka puoliksi ja sanoa vieraille, että "ottaakas nyt tästä kotiin mukaan".

Me ainakin kavereiden kanssa toimitaan usein näin.

Lihotaan sitten kaikki yhtä paljon :)

Vierailija
78/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen suunnitellut jo ruuat. Minusta ei ole asiallista tuoda ruokaa, jollei siitä kysy etukäteen tai ole kyse nyyttäriperiaatteesta. Jos joku tuo vaikka keksipaketin se on minusta mukava ele, saatan pistää sen kaappiin odottamaan ja tarjota vaikka seuraaville vieraille jollei sovi nyt suunniteltuun kokonaisuuteen. Kerran olen suuttunut tuomsista, tämä silloin kun tuoja oli tuonut omat eväät itselleen olettaessaan, ettei tarjoamukset riitä kun oli yllätysvieraitakin, mutta ei suostunut laittamaan tuomisiaan yhteiseen pöytään tarjolle eli olisi halunnut syödä omia eineksiään suunnittelemassani juhlapöydässä.

Vierailija
79/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisi meille tullessaan mukanaan piirakan! Mulla on tapana aina leipoa noin seitsemää sorttia, joten piirakalle ei yksinkertaisesti olisi mitään käyttöä. Lisäksi olen erittäisi tarkka siitä, mitä tarjoan. Jos joku haluaa tuoda tuliaisia, niin vaikka kahvipaketti tai yksi ruusu/gerbera riittää. Kahvi en mene vanhaksi, eikä vaadi tilaa pakkasessa.

Pistäisin varmaan piirakan takaisin vieraan mukana,kun tarjottavaa on yleensä ihan tarpeeksi muutenkin.

Vierailija
80/100 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tajunnut siinä häärätessä ja iltapalaa laittaessa, että se olisi pitänyt avata piakkoin (olisko?) ja niinpä lahjan tuonut rouva nappasi laatikon auki, korkkasi pullon ja kaatoi siitä sit laseihin, että juodaas tää...

Täytyy sanoa, että menin vähän hiljaiseksi, mutta en toki loukkaantunut.. sitä vaan mietti, että miten mä nyt tämänkin onnistuin mokaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan