Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Some-etiketti parisuhteessa

Vierailija
27.03.2024 |

Moikka kaikille, Kysyisin mielipidettä seuraavaan: Ollaan aikuisessa klassisessa parisuhteessa. Kummallakin on kavereina esimerkiksi Facessa vastakkaista sukupuolta olevia. Joukossa on entisiä tapailukumppaneita, ihastuksia ja muutama sellainenkin, jonka kanssa ehkä treffattu ja sitten toki työkavereita ja kavereita harrastuksiin yms liittyen.

Kysymys kuuluu: Onko mielestänne oikein, että kumppaninne tai kumppanillenne joku vastakkaista sukupuolta oleva lähettää somepäivitykseen sydämen?

Kiitos jo etukäteen, jos jaksatte kertoa näkemyksenne tässä.

Onko oikein somessa laittaa sydän vastakkaista sukupuolta olevalle parisuhteessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (226)

Vierailija
1/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, please, jotta saataisiin lisää ääniä. Julkaisen äänestyksen tuloksen ja lasken prosenttisosuudet lopuksi, elleivät näy kaikille. Voidaan myös keskustella aiheesta, jos joku haluisi tuoda omakohtaista näkemystä/ uutta näkökulmaa aiheeseen.

Vierailija
2/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta varmaan kiellät viestinkin laittamisen. Oi mustasukkaisuus, tuo turha ja katala tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ap:n roolissa tässä kerron omaa näkokantaani. Olen sitä mieltä, että Instagrammissa sydän on ok, kun siellä se on käsittääkseni ainoa vaihtoehto tykätä. Facessa taas on muitakin vaihtoehtoja kuten peukutus eli sydän-hymiön lähettäminen vastakkaista sukupuolta olevalle on ainakin melkoisen rohkea veto. Ehkä joissain tapauksissa, jos esimerkiksi ikäero niin suuri, ettei voi sekoittaa ystävärakkautta romanttiseen vastaavaan, niin voisin nähdä olevan ok. Tapailukumppanien laittaessa sydämen kumppanilleni, niin katson kyllä karsastaen ja oudoksun.

Ap

Vierailija
4/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta varmaan kiellät viestinkin laittamisen. Oi mustasukkaisuus, tuo turha ja katala tunne.

Asiallisia viestejä voi kuka tahansa kenelle tahansa lähettää. Sydämellä on minusta aika vahva romanttiseen rakkauteen, ihastumiseen yms viittaava symboliikka. Siksi minusta se ei ole hyvää viestintää tarkoittamassani yhteydessä.

Ap

Vierailija
5/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

63% ei ja 37 % kyllä tällä hetkellä ja 8 ääntä sisällä. Näkemystäsi kehiin kaipaan!

Kiitos ja kumarrus!

Ap

Vierailija
6/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua mustasukkaisuudellesi.

Vierailija
7/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Olen niin vanha, etten pistä tuollaisille peukuille ja sydämille muutenkaan juuri painoarvoa. Eihän ne mitään oikeasti merkitse, kunhan jotenkin reagoi jos haluaa olla kohtelias. Sydämen voisi ihan hyvin laittaa jos joku postaa vaikka jonkun herkän, henkilökohtaisen päivityksen.

Vierailija
8/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä ei kummallakaan ole mitään sometilejä.

Vierailija
9/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae apua mustasukkaisuudellesi.

Jos nyt katsotaan ensin mikä on nykyisin mainstreamiä tässä. Toistaiseksi vielä ainakin saan tukea omalle näkemyksellenikin. Sitä tässä yritetään selvittää, että mikä on oikein ja mikä väärin.

Ap

Vierailija
10/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paras ystäväni on varakkaista sukupuolta, ja oikeastaan suurin osa muistakin kavereista. Usein tulee laitettua sydämiä. Viimeksi toossapäivänä laitoin tsemppisydämen kun yksi kaveri oli menossa leikkaukseen. 

Vierailija
11/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä ap:n roolissa tässä kerron omaa näkokantaani. Olen sitä mieltä, että Instagrammissa sydän on ok, kun siellä se on käsittääkseni ainoa vaihtoehto tykätä. Facessa taas on muitakin vaihtoehtoja kuten peukutus eli sydän-hymiön lähettäminen vastakkaista sukupuolta olevalle on ainakin melkoisen rohkea veto. Ehkä joissain tapauksissa, jos esimerkiksi ikäero niin suuri, ettei voi sekoittaa ystävärakkautta romanttiseen vastaavaan, niin voisin nähdä olevan ok. Tapailukumppanien laittaessa sydämen kumppanilleni, niin katson kyllä karsastaen ja oudoksun.

Ap

Otatkohan sä nyt jonkun face-sydämen pikkuisen liian vakavasti?

Vierailija
12/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok. Somessa niillä ei mun mielestä ole romanttista merkitystä, on vain voimakkaampi tykkäämismerkki kuin peukku. Koskien asiaa, jota käsitellään.

Vierailija
13/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok. Olen niin vanha, etten pistä tuollaisille peukuille ja sydämille muutenkaan juuri painoarvoa. Eihän ne mitään oikeasti merkitse, kunhan jotenkin reagoi jos haluaa olla kohtelias. Sydämen voisi ihan hyvin laittaa jos joku postaa vaikka jonkun herkän, henkilökohtaisen päivityksen.

Joo samaa mieltä tästä, että jossain herkässä päivityksessä voisi ajatella olevan "halisydän" tai  miksipä ei ihan real sydänkin, mutta habituskuvaan sydämellä vastaus on aika voimakas veto minusta. Kunnioitan näkemystäsi.

Ap

Vierailija
14/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, se sydän on kyllä ihan normaali tykkäys eikä mikään romanttinen ele.. Ihan kaikessa viestinnässä. 

Vierailija
15/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun paras ystäväni on varakkaista sukupuolta, ja oikeastaan suurin osa muistakin kavereista. Usein tulee laitettua sydämiä. Viimeksi toossapäivänä laitoin tsemppisydämen kun yksi kaveri oli menossa leikkaukseen. 

Ymmärrän tämän näkemyksesi erittäin hyvä. Samaa mieltä tässä kohtaa.

Ap

Vierailija
16/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne emojit liittyvät siihen käsiteltävään asiaan eivätkä ole mikään rakkaudentunnustus. 

Lähden lenkille - > peukku

Lemmikkini on kipeä - > sydän

Vierailija
17/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tavallaan outoa laittaa sydän kun siellä on niitä muitakin ja luulen että se sydän laitetaan ihan tarkoituksella vihjaamaan jotain eli matoa koukkuun.

Vierailija
18/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Otatkohan sä nyt jonkun face-sydämen pikkuisen liian vakavasti?

Niinpä.? Tätä juuri yritän avullanne selvittää, että miten muut näkee asiaa. Kiitos!

Ap

Vierailija
19/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, te ette ole aikuisessa klassisessa parisuhteessa.

Vierailija
20/226 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok. Somessa niillä ei mun mielestä ole romanttista merkitystä, on vain voimakkaampi tykkäämismerkki kuin peukku. Koskien asiaa, jota käsitellään.

Okei. Kiitos näkemyksestäsi. Hyvä näkökulma

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan