Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka korvaa, lapseni synttäreillä

Vierailija
03.10.2010 |

yksi pojista sai "hepulin " 7v ja heitti lelun televisiotapäin jote tv ruutu särkyi...

pojan vanhemmat väittivät ettei heidän poikaansa valvottu riittävästi. Mitä teen, yhteys poliisiin vai mihin?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei ap

Voiko niin edesvastuuttomia ihmisiä olla kovinkaan monia?

Itse en saa kotivakuutusta luottotietojen takia.

Vierailija
82/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 300-400€ lelu, ei taida olla kaikki nappulat tallella. ihan hulluutta ostaa lapsille noin kalliita leluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on jotakin arvokasta tavaraa/lelua niin itse nostan aina ylös jotta kukaan vieras ei pääse rikkomaan.

Omat lapset tietää miten jollakin jutulla leikitään. Vieraat lapset eivät välttämättä tajua jos heillä ei itsellään ole samanlaista.

Vierailija
84/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi pojista sai "hepulin " 7v ja heitti lelun televisiotapäin jote tv ruutu särkyi... pojan vanhemmat väittivät ettei heidän poikaansa valvottu riittävästi. Mitä teen, yhteys poliisiin vai mihin?

Meilläkin on mennyt monta tonnia lasten rikkomien tuhojen korjaamiseen kotona.

Vierailija
85/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsi ole tuommoisia tuhoja aikaansaanut. Jos joku lasi ja lautanen mennyt rikki, siinä kaikki. Lapsi 10 vuotta ja poika.

Vierailija
86/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole kotivakuutusta niin sitten maksatte itse. Teidän vastuullahan ne lapset ovat teillä olleet.

Vierailija
87/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaan lapseni aiheuttamat vahingot. Ihmeellistä, ettei tämä ole kaikille selvää!

Vierailija
88/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaan lapseni aiheuttamat vahingot. Ihmeellistä, ettei tämä ole kaikille selvää!

Vanhemmat on niin vastuuttomia ja haluavat sysätä kaiken vastuun kullannuppujensa tekemisistä muiden kontolle!

Vierailija
89/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ei oo vakuutusta?-ei ap

Mitä jos teidän kotipalaa? Millä maksat kaikki kulut? Pitamateriaalit? Joko itselle, jos oma asunto, tai vuokranantajalle?

Ei se kotivakuutus maksa kuin n.10€/kk.

Vierailija
90/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kotivakuutus korvasi, eli luulis että ap:een vieraan vanhempien kotivakuutus korvaisi telkkarin.

Mutta jos kotivakuutusta ei ole, niin silti mä itse olen sitä mieltä että pojan vanhemmat on vastuussa. Mua jo hävettäis sen pojan vanhempana niin paljon että en todellakaan kehtais jättää korvaamatta.

Vierailija
91/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 3v oli eräällä sukulaisellani hoidossa. Oli löytänyt permanenttitussin ja piirtänyt heidän uuden sohvakalustonsa uuteen uskoon. Meidän omasta kotivakuutuksesta korvattiin sukulaiselle uusi kalusto.

Vierailija
92/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olit kuitenkin vastuussa kun olit paikalla.

Vierailija
93/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin näille "vastuun pakoilija buu buu" viesteille: tv on sen verran kallis ostettava, että se jo kannattaa laittaa tosiaan vakuutuksen kautta. Lapsen vanhempien vakuutuksesta se EI VOI mennä, koska vanhemmat eivät olleet edes paikalla ja lapsi oli juhlien järjestäjän vastuulla. Eli ainoa vakuutus, jonka piikkiin tuon kustannuksen saa, on todellakin juhlien järjestäjän kotivakuutus.

Jos kerran jäsjestää synttärit, luulisi jo kutsuvaiheessa hieman miettivät ketä ja miten paljon kutsuu ja ehkä pitäisi SOPIA etukäteen edesm uutaman vanhemman kanssa, että hekin tulisivat vahdeiksi! Niin meilläpäin ainakin tehdään ja hyvin on toiminut. Eihän kutsujan äiti tms ehdi millään olla joka paikassa yhtäaikaa jos kerran jotain laittaa tarjollekin jne.

ÄLY HOI!

Vierailija
94/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi syntyy, että siitä voi joskus aiheutua jotain kuluja. Ja lapset nyt voivat saada vaikka mitä älyttömiä ideoita heitellä autoja kivillä tai muuta "mukavaa".

Joten kyllä mä ainakin olen jo henkisesti varautunut siihen, että joskus saattaa jotain maksettavaa tulla, vaikka vielä nuo alle kouluikäiset ovat osanneet kylässä käyttäytyä.

Vierailija
95/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset eivät tarvitse hoitoa vaan ovat itse itsestään vastuussa.

Vierailija
96/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole korvausvelvollisuuden kannalta merkitystä. Enpä usko, että synttäreiden järjestäjillä on hoitovastuu. Entä kun aikuiset ovat kylässä? Kuka silloin on vastuussa vieraiden teoista?

Vierailija
97/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaavat! Ja jos lapsi on erityislapsi, joka raivostuu pienestä ja heittelee tavaroita, niin vanhemman pitäisi olla synttäreillä mukana valvomassa. Ei voi olettää että noin isoja valvotaan kädestä pitäen.

Vierailija
98/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun pienikin lapsi rikkoisi jotain toisella ollessaan, minä tarjoutuisin korvaamaan. Tietysti jos 1-vuotias on ollut tädillä hoidossa ja täti antoi räpälöidä "ming-maljakkoaan", niin ihmettelisin tädin toimintaa, mutta silti tarjoutuisin korvaamaan.

Mun esikoinen tiputti kyläreissulla pöydältä Pentikin lautasen ja siitä lähti kulmasta pala. Isäntäväki vähätteli asiaa, mutta tottakai vein seuraavalle visiitille samanlaisen uuden lautasen paketissa. Vaikka sillä hetkellä lapsi oli itseasiassa emännän vastuulla, koska mä olin miehen ja isäntäperheen miehen kanssa katsomassa heidän uutta kylppäriä.

Jos nyt 6-vuotias tyttöni hajoittaisi kyläpaikassa töllön, niin mua hävettäisi ihan mahdotomasti ja luonnollisesti huolehtisin siitä, että he saavat uuden telkun. Maksaja olisi joku vakuutus tai me miehen kanssa, mutta uusi telkku pitäisi heille saada!

Vierailija
99/108 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi älynnytkään, että nykyisin vanhemmat ajattelevat, että jos oma kullannuppu rikkoo toisten omaisuutta eivät vanhemmat ole mielestään korvausvelvollisia vaan se isäntäväki. Whaat?

Jos meidän lapsi rikkoisi jonkun toisen taulu TV:n - erityisesti jos näin kävisi ihan tahallisen teon seurauksena kuten tässä tapauksessa - niin tottakai tarjoutuisin vahingon korvaamaan.

Joko niin, että isäntäperheen kotivakuutus korvaisi ja me maksaisiimme omavastuun tai jos ei heillä kotivakuutusta olisi, selvittäisin korvaako omamme sen (meillä laaja turva) ja jos ei, niin kaivaisin kiltisti kuvetta.

Miten sitten homma menisi siinä tapauksessa, että vieras lapsi loukkaisi nilkkansa vaikka hyppiessään narua kaverin pihalla? Olisko tää isäntäväki velvollinen korvaamaan myös nilkan nyrjähdyksestä aiheutuneen lääkärikäynnin?

Jotenkin maalaisjärjellä ajattelee, että jokainen on kuitenkin vastuussa omista lapsistaan ja heidän tekemisistään ja vakuuttaa heidät ja heidän tekemisensä sen mukaan miten parhaaksi katsoo tai sitten maksaa kulut omasta pussista.

KOhta kai pitäisi olla joku urheiluseuraan rinnastettava joukkotapaturma- ja vahinkovakuutus voimassa jos meinaa pitää kaverisynttärit tai päästää lapsia kylään.

Vierailija
100/108 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaakaan ei ole tullut tilannetta että olisi kotivakuutusta tarvinnut. Jos olisin koko tämän ajan maksanut kotivakuutusta niin olisi sillä jo aika monta telkkaria jo ostettukin.

Meillä tosin ei ole mitään niin arvokasta irtaimistoa, telkkaritkin on meille dumpattuja kuvaputkitelkkareita, riittää meille hyvin:) Ehkä tietokoneet 3kpl ne arvokkaimmat esineet. Ainut syy missä voisin kuvitella että tulis kotivakuutusta ikävä olisi tulipalo.

-ei ap

Voiko niin edesvastuuttomia ihmisiä olla kovinkaan monia?

Kyllä voi, usko pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme