Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnärillä tupakalla rampaavat tuoreet äidit!

Vierailija
23.09.2010 |

Oikeasti, oletteko koskaan yrittäneet päästä irti tupakasta? Edes raskaus/imetysaikana? Kai te itsekin tiedostatte, että haisette kamalalle juuri tupakalla käytyänne, ja sitten menette vauvan luo.. Haistatteko edes sitä ihanaa vauvan tuoksua sen tupakan löyhkän seasta?

Minulle on aivan sama jos aikuinen ihminen omat keuhkot pilaa tupakoimalla, mutta säästäkää ne pienet siltä tupakan katkulta.

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi siis ottaa sitä riskiä ettet voi tietää millainen lapsi sinulle syntyy jos olisit/et olisi polttanut? Ole tupakoimatta 9 kk ja jatka vaikka sitten. Eipähän tarvii miettiä oisko pitänyt tehdä toisin jos ongelmia ilmenee..

Vierailija
82/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole. huomasin itekkin että toi "lainaa alkuperäistä viestiä" meni oudosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et joo olen lukihäiriöinen,olen saastuttaja,olen ex-nisti,vedän röökiä,olen säälittävä tuhoan lapseni raahaamalla heidät väkisin parvekkeelle silloin ku poltan ja oikein puhallan savut heitä päin,en osaa kasvattaa heitä,heillä on reikiä hampaissa ja painaa jo ainakin 100kiloo ja on kauheita käyttäytymishäiriöitä ja mitä vielä :-P

Vierailija
84/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin totta, niin surullista :( myös esim aborttiketjut usein herättävät minussa suuria tunteita mutten koe, että minulla on mitään asiaa mennä tuomitsemaan muiden tekoja tai aiheuttamaan pahaa mieltä.

Täällä tulee viskottua oikein kunnon murikoita muiden niskaan, ja sillä, että eräs "pakollinen" äitituttuni on tupakoitsija, enkä ole koskaan voinut kun itsekseni päivitellä hänen väliinpitämättömyyttään omia lapsiaan kohtaan, kuin itsekseni. Vetänyt röökiä kaikki raskaudet, lapsilla astmaa ja allergioita, tupakoi edelleen lasten seurassa, vaikka astman todettu pahenevan tupakan savusta. Lähettää siis mielummin omat lapsensa sairaalaan kohtausten vuoksi, kuin vaivautuu kestämään nikotiinin vieroitusoireet. Hän on siis sukua, ja pahoittaisin monta mieltä jos välimme eivät pysyisi asiallisina, joten en koskaan ole hänelle saanut kertoa todellista mielipidettäni.

70

Vierailija
85/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti olen sitä mieltä, että itseään jokainen savustakoon, mutta muilla on oikeus puhtaaseen ilmaan, lapsilla varsinkin.

Mieheni tupakoi edelleen (ulkona), mutta ei se minua häiritse, eikä tupakan haju muutenkaan.

T: 13

vaikka mies kävisikin ulkona röökillä. Se löyhkä, mikä tulee sisälle röökaamisen jälkeen on ihan kammottava. Sitä ei varmaan edes tajua, jos on tottunut hajuun.

Ja muistakaahan ihmiset, etteivät tupakoivat miehet saa nukkua vauvan vieressä, eikä samassa huoneessakaan tietenkään jos järkeviä ollaan. Kätkytkuoleman riski on suurin, jos vauvaa nukutetaan perhepedissä tupakoivan vanhemman kanssa.

Vierailija
86/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen lopettanut tupakanpolton n. 15 vuoden tupruttelun jälkeen, helppoa se ei ollut mutta jos kuulen jonkun maha pystyssä valittavan, että se on niin hankalaa päästä irti siitä röökistä niin kyllä mulla oikeesti sappi kiehuu!!

4#

niin miksi on polttanut ensinkään.

Vierailija
87/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten on elämä mustavalkoista tämän asian suhteen!! Miten voi olla oikeesti mahdollista, että joutuu selittämään aikuisille(???) ihmisille, että tupakointi raskausaikana on pahasta?? EI hyvää päivää..

Totta helvetissä raskausaikana tupakointi on pahasta, itse asiassa se on vaarallista, vastenmielistä ja vauvaa kohtaa hyvin väärin. Silti se ei aina mene niin, että hyvä äiti ei polta, paha äiti polttaa, tupakoivat ovat kaikki samanlaisia ja tupakoivat samasta syystä, tai että tupakoiva äiti olisi 100% muutenkin täysin paska äiti.

Mun mielestä kenenkään ei pidä hyväksyä mitään päihteitä raskausaikana.

Vierailija
88/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi röökaaja odottaja sanoi hoitsulle, että lähtee tästä ulos soittamaan kännyllä. Hoitsu siihen että taidat mennä tupakalle.

Hoitajat katsoivat sen näköisinä että joo joo, kyllä me tiedetään ettet sinä raitista ilmaa ole menossa haukkaamaan.

Vierailija
89/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutu koskaan "paremmaksi", niin kauan, kun meitä on olemassa.

Sodissa tapetaan lapsia, sellaista se on. Ihminen on kaikkialla mätä, tavat vain erilaiset.

Vierailija
90/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kertonut kyllä mielipiteensä tupakoiville äideille ihan päin naamaa. muutaman kanssa olen vielä ihan hyvissä väleissä, yksi otti kunnolla nokkiinsa. sama muija tosin luuhasi baareissa ihan viimeiseen asti, kokista ja energiajuomia juoden ja pelaten rahapelejä..

en ymmärrä, miten voitte "sallia" tupakoinnin raskausaikana? hyväksyisittekö senkin, että miehenne hakkaisi lastanne? ja ennen kuin joku ehttii avautua siitä, ettei näitä asioita voi rinnastaa niin mieti sitä, että viaton, puolustuskyvytön pieni ihmisen alku saa kaikki ne myrkyt ja paskat siitä tupakasta siksi kun ÄITIÄ NYT VÄHÄN RESSAA?!

Vierailija
91/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä V***N takia pitää arvostella ihmisiä tupakan takia? itse olen polttanut koko raskauden ajan !!! Ja minulla on 2 tervettä lasta!! Antakaa ihmisten olla, ei se tee yhtään huonompaa äitiä jos polttaa.. olishan ne lapset varmaan huostaan otettuja sillon !!

ilmenevät monesti vasta aikuisiällä. Oletko valmis elämään sen tosiasian kanssa, että sinusta ei koskaan tule isoäitiä, koska teit lapsistasi hedelmättömiä tupakoimalla heitä odottaessasi.

on äärimmäisen harvinainen seuraamus tupakoinnista. Astma ja allergiat sen sijaan todennäköisiä. "Teit hedelmättömän tupakalla".. voi jeesus. Runsas tupakointi raskausaikana aiheuttaa kyllä hedelmällisyyden alentumista n. 30%, mikä toki voi vaikuttaa lapsen saantiin, mutta sinä hiukan vääristelet tuota tutkimustulosta.

Vierailija
92/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin mielettömän yksinkertainen, että ihan hävettää...

kyllä mun mielestä asian voi ilmaista niin, että HYVÄ ÄITI ei polta raskausaikana, TYPERÄ äiti polttaa.

Vierailija
93/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ei voisi vedellä sitä röökiä ja kohentaa elämänlaatuaan parhaaksi näkemällään tavalla myrkyttämättä ketään viatonta samalla? Miksi siihen on pakko saada se lapsikin kärsimään? Ei tarvitsisi potea huonoa omaatuntoa eikä tehdä koko elämään negatiivisesti vaikuttavia päätöksiä toisen puolesta. Olisiko se ehkäisy ihan hyvä vaihtoehto niille, jotka haluavat tehdä terveydelleen haitallisia päätöksiä muista piittaamatta? i]

Sylkisin päin jos tuollaista sanoisit. Olen käynyt pitkän tien päästäkseni masennuksestani ja lapseni voi hyvin, on iloinen, tasapainoinen pieni tyttö. Olet varmaan sitä mieltä, että lapseni olisi pitänyt jäädä syntymättä? Sädekehäsi kiiltää, onneksi itse et tee virheitä, et ole erehtyväinen, et tee MITÄÄN mikä voi haitata lapsesi loppuelämää. Hienoa, harmi etten yltänyt samaan.

Vierailija
94/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakoimaton äiti ole AUTOMAATTISESTI hyvä äiti, vikoja meissä kaikissa on ja tämä tupakoimaton äiti voi tehdä muita "rikkeitä"

mutta pointti oli, että tupakointi raskausaikana on idioottimaista.

on niin mielettömän yksinkertainen, että ihan hävettää...

kyllä mun mielestä asian voi ilmaista niin, että HYVÄ ÄITI ei polta raskausaikana, TYPERÄ äiti polttaa.

Vierailija
95/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointia ei kuitenkaan voi oikeuttaa eikä perustella sillä, ettei kukaan muukaan ole täydellinen.

Vierailija
96/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, en ole sitä mieltä, että tyttäresi olisi pitänyt jäädä syntymättä, älä pistä sanoja suuhuni. Eikä sädekehäni kiillä varmasti sen enempää, kuin sullakaan, vaikka kuinka mua päin sylkisit. Mitä sä mulle kiukkuat omista ratkaisuistas?? Mun mielipide on edelleen aivan sama, ei sitä sun mukasarkasmis muuta.

Miksi ihmeessä ei voisi vedellä sitä röökiä ja kohentaa elämänlaatuaan parhaaksi näkemällään tavalla myrkyttämättä ketään viatonta samalla? Miksi siihen on pakko saada se lapsikin kärsimään? Ei tarvitsisi potea huonoa omaatuntoa eikä tehdä koko elämään negatiivisesti vaikuttavia päätöksiä toisen puolesta. Olisiko se ehkäisy ihan hyvä vaihtoehto niille, jotka haluavat tehdä terveydelleen haitallisia päätöksiä muista piittaamatta? i]

Sylkisin päin jos tuollaista sanoisit. Olen käynyt pitkän tien päästäkseni masennuksestani ja lapseni voi hyvin, on iloinen, tasapainoinen pieni tyttö. Olet varmaan sitä mieltä, että lapseni olisi pitänyt jäädä syntymättä? Sädekehäsi kiiltää, onneksi itse et tee virheitä, et ole erehtyväinen, et tee MITÄÄN mikä voi haitata lapsesi loppuelämää. Hienoa, harmi etten yltänyt samaan.

Vierailija
97/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointia ei kuitenkaan voi oikeuttaa eikä perustella sillä, ettei kukaan muukaan ole täydellinen.

että menisi perille? En oikeuta, puolustele tai suosittele tupakanpolttoa. Kadun sitä, ja tunnen asiasta syyllisyyttä. Mitä ihmettä vielä pitäisi sanoa??

Vierailija
98/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla eka kerta ku joku mainitsi sanan "kaduttaa"..

Vierailija
99/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulu yhtäkään raskausaikana tupakoivaa naista..

Okei. Mutta voin kertoa, että aika moni tekee sitä salassa, kotonaan ja piilossa. Vetää savut ja ei todellakaan mainosta sitä, koska kivitys siitä seuraa.

Ihmisiä aivan kaikista sosiaaliluokista.

Sama juttu abortin kanssa. Harvempi toitottaa aborteistaan, koska asenteet ovat joskus, mitä ovat. Silti niitäkin tehdään ja aivan kaikenlaisille naisille.

Että avatkaapa silmänne.

Vierailija
100/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla eka kerta ku joku mainitsi sanan "kaduttaa"..

ja jos voisin tehdä jotain tekemättömäksi, niin tuon asian. Enkä usko olevani ainoa, joka jälkikäteen tupakasta irti päästyään ajattelee samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi