Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnärillä tupakalla rampaavat tuoreet äidit!

Vierailija
23.09.2010 |

Oikeasti, oletteko koskaan yrittäneet päästä irti tupakasta? Edes raskaus/imetysaikana? Kai te itsekin tiedostatte, että haisette kamalalle juuri tupakalla käytyänne, ja sitten menette vauvan luo.. Haistatteko edes sitä ihanaa vauvan tuoksua sen tupakan löyhkän seasta?

Minulle on aivan sama jos aikuinen ihminen omat keuhkot pilaa tupakoimalla, mutta säästäkää ne pienet siltä tupakan katkulta.

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole kokonaan lopettanut tupakointia ainoastaan vähentänyt. imetysaikoina olen joko ollut polttamatta tai sitten olen eka syöttänyt ja ottanut talteen seuraavan erän ja vasta sitten polttanut. mutta hei olen sentäs lopettanut kaikki muut paheet eli esim.päihteet ja ainoa joka on jäänyt vielä on juuri tuo tupakka. joten hyi minua!!!! olen paha ihminen juu juuri näin koska en kykene enkä halua lopettaa ihan kokonaan vaikka rakastanki lapsiani ja omaanki huononomantunnon sen takia =)

kivitä.en onnistunu minäkään lopettamaan odottaessani.nyt imettäessä kylläkin.tupakka on ihanan makuista! kuulen jo kivien rapinan korvissani..

Vierailija
42/114 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poltin reilun askin päivässä vahvaa tupakka..

mistä tahansa paheesta pääsee eroon jos HALUAA. nämä todella riippuvaiset ihmiset ovat vain heikkoja ja typeriä, koska antavat helposti periksi. jos nyt tupakoisin ja saisin tietää olevani raskaana, lopettaisin kuin seinään enkä selittelisi mitään ettei vittu hypnoosit auta. toi on vaan itsestä kiinni. ei mullakaan lopettaminen helppoa ollut ja teki vielä monta vuotta jälkeenkin mieli mutta pääsin irti koska HALUSIN PÄÄSTÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista tupakka on maailman suurin synti.... Murehtikaa jotain oikeita murheita ja asioita joille voitte tehdä jotain.

Vierailija
44/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja taitaa tuol kaukana jo näkyy kauhea ihmislauma halikkojen ja muiden kera

Vierailija
45/114 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ennen tupakointini lopetusta.."mitä enemmän kritisoitte, sen varmemmin menen tupakalle", yhtä säälittävää, kuin nuo tippatelinetupakoitsijat :D

Vierailija
46/114 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesustelu on NIIIIN kivaa näin uussavuttomana ja olen oikeastaan otettu, että jeesusteluni on sen arvoista, että sen tähden voi mennä tupakalle :D

Vierailija
47/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me entiset tupakoitsijat tosiaan ollaan aika tiukkoja näiden tupakoivien odottajien/äitien suhteen, mutta se lienee jo ymmärrettävää, onhan meillä omakohtainen kokemus aiheesta ja olemme lopettaneet tupakoinnin, kuka nyt mistäkin syystä, mutta meillä siis on omakohtainen kokemus myös siitä, että tupakoinnin VOI lopettaa.

Mä en ainakaan itse entisenä tupakoitsijana ymmärrä enkä siedä odottavia tupakoitsijoita, enkä usko sitä ainaista hölynpölyä siitä, kun " ei vaan pysty "lopettaa.

Tupakointi ON itsekästä. Se kertoo myös siitä, ettei ihminen välitä omasta terveydestään, eikä varsinkaan vauvansa terveydestä.

Se on luonnotonta. Se tappaa. Miksi sitä pitäisi puolustella?

Tupakoinnissa ei ole mitään hyvää, terveellistä, eikä sitä voi puolustella millään. Ja sekös tupakoitsijoita näissä keskusteluissa häiritsee.

Olen myös varmasti oikeutettu omaan mielipiteeseeni niin kuin te kaikki muutkin ja minun mielestäni tupakoiva odottaja on idiootti. Tunnen muutaman ja kaikki ovat ärsyttäviä omaan napaan tuijottelijoita tuossa asiassa. "eihän meidän lapselle nyt mitään tuosta tule, enhän mä siis ees vedä viinaa tai huumeita, mä vaan poltan. " Ja sit nämä puusilmät eivät voi värjätä hiuksiaan tai ottaa jotain rokotetta kun pelkäävät NIIDEN myrkkyjä???

Ja vielä selvennän, että en ole karkkia kaksin käsin mussuttava mammanreppana ylikiloineni vaan ihan sutjakassa kunnossa oleva koti-äiti, jota vaan ällöttää kanssasisarten toiminta joskus.

Kyllä, olen lopettanut tupakanpolton n. 15 vuoden tupruttelun jälkeen, helppoa se ei ollut mutta jos kuulen jonkun maha pystyssä valittavan, että se on niin hankalaa päästä irti siitä röökistä niin kyllä mulla oikeesti sappi kiehuu!!

4#

Vierailija
48/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naiset vetää röökiä ja viinaa kuin miehet ennen. Mun mielestä se kertoo paljon kyseisen äidin empatia-kyvyn puutteesta jos kykenee polttamaan raskaana ollessa. Tunnen yhden joka poltti kaikkien raskauksien aikana ja kyllä sen välinpitämättömyyden huomasi muustakin lapsiin liittyvästä huolehtimisesta. Selitteli polttamista stressillä ym. Voi voi kun on vaikeeta.. plääh!

Vierailija
49/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös tupakoinnin lopettaneena en voi ottaa tosissani "ku se on niin vaikeeta" -selityksiä.

Suurin osa äideistä, jotka tunnen, ovat tupakoimattomia. Tiedän siis vain pari äitiä, jotka ovat tupakoineet raskaana. Kumpikaan heistä ei sattumoisin ole imettänyt yhtäkään lastaan. Lapset on myös laitettu yökylään aivan 1kk iästä lähtien, lasten läsnäollessa tupakoidaan edelleen, lapsilla ei ole sääntöjä esim karkin syönnissä, isommilla tietokonepeleissä ym ym ym.

Minun pienen otantani mukaansattuu olemaan siis niin, että tupakoivat äidit ovat muutenkin väliinpitämättömämpiä lapsiaan kohtaan kuin tupakoimattomat äidit.

Vierailija
50/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisivat sen pään pois perseestään...

Vierailija
51/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole kokonaan lopettanut tupakointia ainoastaan vähentänyt. imetysaikoina olen joko ollut polttamatta tai sitten olen eka syöttänyt ja ottanut talteen seuraavan erän ja vasta sitten polttanut. mutta hei olen sentäs lopettanut kaikki muut paheet eli esim.päihteet ja ainoa joka on jäänyt vielä on juuri tuo tupakka. joten hyi minua!!!! olen paha ihminen juu juuri näin koska en kykene enkä halua lopettaa ihan kokonaan vaikka rakastanki lapsiani ja omaanki huononomantunnon sen takia =)

Olet todennäöisesti myös kouluttamaton, lihava ja hiukan yksinkertainen. Lapsillasi on varmaankin reikiä hampaissa ja hekin ovat ehkä lihavia ja huonostikäyttäytyviä.

Puolusteletko todella tupakointiasi sillä, ettet käyttänyt muita päihteitä? Tai sillä, että sinulla on huono omatunto siitä? Lapsiasi varmaan lohduttaa se?

Vierailija
52/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja taitaa tuol kaukana jo näkyy kauhea ihmislauma halikkojen ja muiden kera

Mäkin hih vammautan huvin vuoksi lapsiani kun se on musta HIH niin helvetin hauskaa, niin HIH miksi mä en sais muka niin tehä Hih?

Vähän hassuja HIH noi tyypit, joiden mielestä se on hih perseestä, hih, kun mä olen niin hassu ja boheemi! HIH HIH!"

Mä vaan RAKASTAN lasteni terveyde vaarantamista, HIH!

Vierailija
53/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän siltä että nämä keskustelut on mennyt hieman "Nina Mikkosmaiseksi", se on varmasti helpompaa marmattaa täällä muiden äitien tupakoinnista yms. itsestäänselvyyksistä kuin yrittää olla mukana rakentavassa keskustelussa. Tuntuu jotenkin hirveältä että juuri äidit olisivat noin ehdottomia että jos pari tupakkaa poltat et ansaitse lapsia lainkaan, itse en edes polta mutta luulen silti että mun jeesustelu ja syyllistys ei ketään auttaisi,päinvastoin.

linkki kiitos ;)

Vierailija
54/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tupakoin esikoista odottaessa noin viikoille 26 asti kunnes pystyin lopettamaan. Yritin monta kertaa lopettaa, aina sorruin 2-3pv välein tupakoimaan. Poltin pari päivässä. Loppuraskaudessa en polttanut. Imetin 5kk ja tupakoin jälleen. Sitten lopetin tupakoinnin lopullisesti. Tuon jälkeen sain kaksi lasta, joiden kohdalla en ole tupakoinut.

Kukaan ei tiennyt tupakoinnistani, paitsi neuvola ja mies. En mölynnyt sairaaloissa ja kironnut, että "vittu pitää päästä tupakalle". Häpesin ja inhosin itseäni syvästi. Silloin tuntui, että on pakko polttaa, että ei vain pysty olemaan ilman.

No niin, tässä sulle vastaus ap. Musta vaan tuntuu että sä et halunnut oikeita vastauksia vaan halusit vaan päästä haukkumaan, kuten kaikki muutkin täällä. Mitä sä oikeataan näistä mun vastauksista hyödyit? Haluatko tietää jotain lisää?

Vierailija
55/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että MIKSI et pystynyt lopettamaan?

Ei ole siis tarkoitus haastaa riitaa vaan haluaisin kuulla jonkun pätevän syyn siihen, että miksi se ei onnistunut?

Joo, tupakoin esikoista odottaessa noin viikoille 26 asti kunnes pystyin lopettamaan. Yritin monta kertaa lopettaa, aina sorruin 2-3pv välein tupakoimaan. Poltin pari päivässä. Loppuraskaudessa en polttanut. Imetin 5kk ja tupakoin jälleen. Sitten lopetin tupakoinnin lopullisesti. Tuon jälkeen sain kaksi lasta, joiden kohdalla en ole tupakoinut.

Kukaan ei tiennyt tupakoinnistani, paitsi neuvola ja mies. En mölynnyt sairaaloissa ja kironnut, että "vittu pitää päästä tupakalle". Häpesin ja inhosin itseäni syvästi. Silloin tuntui, että on pakko polttaa, että ei vain pysty olemaan ilman.

No niin, tässä sulle vastaus ap. Musta vaan tuntuu että sä et halunnut oikeita vastauksia vaan halusit vaan päästä haukkumaan, kuten kaikki muutkin täällä. Mitä sä oikeataan näistä mun vastauksista hyödyit? Haluatko tietää jotain lisää?

Vierailija
56/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltin siis tosi vähän, ehkä 1-2 tupakkaa päivässä.

Olen koulutettu, hoikka, kaunis, normaali nainen. En mikään syrjäytynyt juoppolalli. Myös lapset ovat normaaleja ja koulussa hyvin pärjääviä. Ihme vouhkaamista Suomessa tämä terveysvalistus...

Vierailija
57/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnärillä olleena ja tupakankatkuisen huonekaverina olleena tiedän mistä puhun. Ei kai tupakointi saa tabu olla?

Minua myös ilahdutti, että moni on ollut tupakoimatta raskaus-imetysajat ja jopa päässyt kokonaan irti tuosta myrkystä. Ja se, että tupakoijat edes itse tiedostavat tekevänsä väärin, eikä puolustele sitä. Luulin oikeasti, av:lla kun ollaan, että täällä vastaisi vain tupakoijat, jotka puolustelevat tupakointiaan raskausaikana.

Ei ollut tarkoitus haukkua, mutta herättää keskustelua, kyllä. ap, joka itsekin nuorena tupakoinut,muttei 15 vuoteen enää.

Vierailija
58/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kypsä äidiksi. Piste. Vanhemmuus vaatii niin paljon, että jos ei tämän vertaa ole valmis luopumaan LAPSEN HYVÄKSI, ei yksinkertaisesti ansaitse lapsiaan eikä tule heidän kasvatuksessaan muutenkaan pärjämään. Näin se vaan menee. Miettikää nyt: itse ei kestä vieroitusoireita mutta laittaa lapsensa kärsimään niistä! Voiko itsekkäämpää, ajattelemattomampaa ja julmempaa olla??

Vierailija
59/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltin siis tosi vähän, ehkä 1-2 tupakkaa päivässä.

Olen koulutettu, hoikka, kaunis, normaali nainen. En mikään syrjäytynyt juoppolalli. Myös lapset ovat normaaleja ja koulussa hyvin pärjääviä. Ihme vouhkaamista Suomessa tämä terveysvalistus...

jo ala-asteella opetetaan että tupakointi on vaarallista, aiheuttaa riippuvuutta, syöpää, hengityssairauskia, kuolemaa....

Vierailija
60/114 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten et mitenkään voi tietää, mitää vaurioita olet heille aiheuttanut. Jos he eivät aikanaan saa lapsia, kerrotko rehellisesti, mistä se todennäköisimmin johtuu?

Ja luuletko oikeasti, että koulutuksesi, kauneutesi jne. tekevät tupakoinnistasi yhtään vähemmän tuomittavaa? :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä