Synnärillä tupakalla rampaavat tuoreet äidit!
Oikeasti, oletteko koskaan yrittäneet päästä irti tupakasta? Edes raskaus/imetysaikana? Kai te itsekin tiedostatte, että haisette kamalalle juuri tupakalla käytyänne, ja sitten menette vauvan luo.. Haistatteko edes sitä ihanaa vauvan tuoksua sen tupakan löyhkän seasta?
Minulle on aivan sama jos aikuinen ihminen omat keuhkot pilaa tupakoimalla, mutta säästäkää ne pienet siltä tupakan katkulta.
Kommentit (114)
Miksi tupakoivan pitäisi olla hankkimatta lapsia?
JOs ei pysty asettamaan lapsen etua omansa edelle edes pariksi vuodeksi niin olkoon ilman lapsia. Sinä pystyit siihen, hienoa.
Itsekin tupakoitsia, joka ollut aina polttamatta raskauksien ja imetyksien aikana.
Yritän olla huomaavainen polttaja, en polta yleisillä paikoilla/tiloissa. En polta lasten seurassa jne.
Ja sen verran hajuaistia jäljellä, että kyllä se tupakan haju on voimakas ja ällöttävä, myönnän. Ei tekisi vauvan lähelle juuri polttaneena mennä!
Minä olen ollut tasan viikon tupakoimatta, takana 15vuotta taupakointia, paitsi juuri raskaus ja imetysaikoina, enkä toivottavasti enää aloita..Hyvä me!
Yksi röökaaja odottaja sanoi hoitsulle, että lähtee tästä ulos soittamaan kännyllä. Hoitsu siihen että taidat mennä tupakalle.
Miksi tupakoivan pitäisi olla hankkimatta lapsia? JOs ei pysty asettamaan lapsen etua omansa edelle edes pariksi vuodeksi niin olkoon ilman lapsia. Sinä pystyit siihen, hienoa.
Tupakoinnin itse lopettaneet ovat ne pahimmat saarnaajat ja marmattajat..
elämänkatsomuksessani tietääkseni ole mitään vikana, mielipiteeni tupakoivista äideistä nyt sattuu vaan olemaan tuo. Jos vaikka puhuisin lapsiaan hakkaavista samalla vihamielisyydellä niin olisiko sekin mielestäsi epätervettä? Tupakoiva ihminen on itsekäs. Tiedän sen itse entisenä tupakoitsijana. Lopetin ajoissa ennen raskauden suunnittelua, koska tiedän tupakoinnin vaarat. Uskomatonta, että vauvapalstalla pyöriville ihmisille pitää selittää tällaista asiaa!! 4#
Minä olen ollut tasan viikon tupakoimatta, takana 15vuotta taupakointia, paitsi juuri raskaus ja imetysaikoina, enkä toivottavasti enää aloita..Hyvä me!
T: 13
elämänkatsomuksessani tietääkseni ole mitään vikana, mielipiteeni tupakoivista äideistä nyt sattuu vaan olemaan tuo. Jos vaikka puhuisin lapsiaan hakkaavista samalla vihamielisyydellä niin olisiko sekin mielestäsi epätervettä? Tupakoiva ihminen on itsekäs. Tiedän sen itse entisenä tupakoitsijana. Lopetin ajoissa ennen raskauden suunnittelua, koska tiedän tupakoinnin vaarat. Uskomatonta, että vauvapalstalla pyöriville ihmisille pitää selittää tällaista asiaa!! 4#
Tietysti olen sitä mieltä, että itseään jokainen savustakoon, mutta muilla on oikeus puhtaaseen ilmaan, lapsilla varsinkin.
Mieheni tupakoi edelleen (ulkona), mutta ei se minua häiritse, eikä tupakan haju muutenkaan.
T: 13
Lähes kymmnen vuotta oli tupakointia takana ja nyt ensi kuussa tulee vuosi ilman täyteen! LA 23.12 ja olen itsestäni aivan mielettömän ylpeä!
Äitini poltti kaikkien raskauksiensa aikana, samoin vanhempi siskoni. Minä vain päätin että minun lapseni ansaitsee parempaa, enkä voi lastani pakottaa "tupakoimaan" vain siksi että olen itse niin säälittävä etten pysty lopettamaan.
Toissaviikolla sisko närkästyi kun menin kehaisemaan että kohta on oltu vuosi ilman tupakkaa. Pakko myöntää, ei haittaa yhtään vaikka ottikin itseensä, hyvä vaan jos häpeää. (näin minä sen tulkitsin, kun tuonlaisesta asiasta mielensä pahoitti) 2 ensimmäisen raskauden aikana hän on "yrittänyt" lopettaa (on siis vähän vähentänyt tupakointia), nyt tuntuu että tämän kolmannen raskauden aikana ei edes tosissaan ole yrittänyt. (hän siis paraikaa raskaana, eikä vieläkään lopettanut...)
Pisteet kaikille meille jtka olemme pystyneet tupakoinnin lopettamaan, kukaan ei voi sanoa että helppoa se olisi, mutta mepä pystyimme siihen!
Mutta lapsiani vielä enemmän. Olen ollut jokaisen raskaus- ja imetysajan täysin tupakoimatta. Sorry, jos olen epämuodikas ja muutenkin juntti, mutta kyllä se tupakki vaan on hyyyyvääää....
Kyllä me entiset tupakoitsijat tosiaan ollaan aika tiukkoja näiden tupakoivien odottajien/äitien suhteen, mutta se lienee jo ymmärrettävää, onhan meillä omakohtainen kokemus aiheesta ja olemme lopettaneet tupakoinnin, kuka nyt mistäkin syystä, mutta meillä siis on omakohtainen kokemus myös siitä, että tupakoinnin VOI lopettaa.
Mä en ainakaan itse entisenä tupakoitsijana ymmärrä enkä siedä odottavia tupakoitsijoita, enkä usko sitä ainaista hölynpölyä siitä, kun " ei vaan pysty "lopettaa.
Tupakointi ON itsekästä. Se kertoo myös siitä, ettei ihminen välitä omasta terveydestään, eikä varsinkaan vauvansa terveydestä.
Se on luonnotonta. Se tappaa. Miksi sitä pitäisi puolustella?
Tupakoinnissa ei ole mitään hyvää, terveellistä, eikä sitä voi puolustella millään. Ja sekös tupakoitsijoita näissä keskusteluissa häiritsee.
tuli äkkilopetus, kun olin sairaalassa, kun yksi läheinen kuoli ja viimeinen vuorokausi oli aika tuskaa, hengitys korisi ja voin sanoa, ettei se tupakka sen jälkeen maistunut. Mietin vain että miltähän tyttärestäni tuntuisi, kun tulisi katsomaan minua, samassa tilassa:`( R.I.P. Rakas Isä
tupakoivia arvostelevat ovat niitä, jotka kaksin käsin vetävät makeisia sun muita roskaruokia välittämättä terveysvaikutuksista itseensä ja vauvaan....
Tuntuu vähän siltä että nämä keskustelut on mennyt hieman "Nina Mikkosmaiseksi", se on varmasti helpompaa marmattaa täällä muiden äitien tupakoinnista yms. itsestäänselvyyksistä kuin yrittää olla mukana rakentavassa keskustelussa. Tuntuu jotenkin hirveältä että juuri äidit olisivat noin ehdottomia että jos pari tupakkaa poltat et ansaitse lapsia lainkaan, itse en edes polta mutta luulen silti että mun jeesustelu ja syyllistys ei ketään auttaisi,päinvastoin.
joka sai kuin saikin lopetettua raskauden ajaksi (en harmikseni kertalaakista, mutta repsahtamisista huolimatta sain lopetettua), mutta jonka mielestä tupakka ei todellakaan haise pahalle vaan kiusallisen hyvälle.
Kertoo kai siitä, että riippuvuus on ja pysyy, sitä vastaan on vaan tapeltava nyt.
Ja voin lyödä vaikka vetoa, että viimeistään imetyksen loputtua ostan taas askin.
kun en ole kokonaan lopettanut tupakointia ainoastaan vähentänyt. imetysaikoina olen joko ollut polttamatta tai sitten olen eka syöttänyt ja ottanut talteen seuraavan erän ja vasta sitten polttanut. mutta hei olen sentäs lopettanut kaikki muut paheet eli esim.päihteet ja ainoa joka on jäänyt vielä on juuri tuo tupakka. joten hyi minua!!!! olen paha ihminen juu juuri näin koska en kykene enkä halua lopettaa ihan kokonaan vaikka rakastanki lapsiani ja omaanki huononomantunnon sen takia =)
mistä tahansa paheesta pääsee eroon jos HALUAA. nämä todella riippuvaiset ihmiset ovat vain heikkoja ja typeriä, koska antavat helposti periksi. jos nyt tupakoisin ja saisin tietää olevani raskaana, lopettaisin kuin seinään enkä selittelisi mitään ettei vittu hypnoosit auta. toi on vaan itsestä kiinni. ei mullakaan lopettaminen helppoa ollut ja teki vielä monta vuotta jälkeenkin mieli mutta pääsin irti koska HALUSIN PÄÄSTÄ.
elämänkatsomuksessani tietääkseni ole mitään vikana, mielipiteeni tupakoivista äideistä nyt sattuu vaan olemaan tuo. Jos vaikka puhuisin lapsiaan hakkaavista samalla vihamielisyydellä niin olisiko sekin mielestäsi epätervettä?
Tupakoiva ihminen on itsekäs. Tiedän sen itse entisenä tupakoitsijana. Lopetin ajoissa ennen raskauden suunnittelua, koska tiedän tupakoinnin vaarat. Uskomatonta, että vauvapalstalla pyöriville ihmisille pitää selittää tällaista asiaa!!
4#