Olin eilen ammattikoulun vanhempainillassa
ja mulle jäi positiivinen kuva kouluntoiminnasta,toisin kun täällä aina amiksia parjataan. Poika on ainakin viihtynyt ja opettajat oli jämäköitä ja työhönsä motivoituneita.
Kommentit (49)
(olisi päässyt myös lukioon) ja itse olin todellakin iloisesti yllättynyt ilmapiiristä ja mukavista vanhemmista joiden kanssa ehti muutaman sanan keskustella.
ap
akateemisia kunnioita. Jos nää ammattikoulun haukkujat siis akateemisia ovat.
Sääli kun taso on tätä, eikä kunnon keskustelua pääse syntymään.
t. duunari
Tiedän että useimmat valmistuu suunnitellussa ajassa. Mutta monella ikävä kyllä opinnot jää roikkumaan vaiheeseen vuosiksi ja yliopiston kirjoilla ollaan vielä yli kolmekymppisenäkin. No saavathan ainakin opiskelijalennukset.
Ammattikoulusta kyllä potkitaan pois ellei opiskelu kiinnosta.
Itse menin yläasteen jälkeen ammattikouluun 8.9 keskiarvolla. 360 hakijasta 18, minä mukaan luettuna, pääsi opiskelemaan unelma-ammattiaan. Myöhemmin jatkoin tietojeni ja taitojeni syventämistä ja laajentamista ammattikorkeakoulussa ja nykyisin työn ohella avoimessa yliopsitossa.
Ammattikoulu ei ole tyhmille, vaan niille jotka tietävät mitä elämältään pitkällä tähtäimellä haluavat ja niille jotka haluavat tehdä sen perusteellisesti.
-Elämässään hyvin menestynyt nuori aikuinen
Itse menin yläasteen jälkeen ammattikouluun 8.9 keskiarvolla. 360 hakijasta 18, minä mukaan luettuna, pääsi opiskelemaan unelma-ammattiaan. Myöhemmin jatkoin tietojeni ja taitojeni syventämistä ja laajentamista ammattikorkeakoulussa ja nykyisin työn ohella avoimessa yliopsitossa.
Ammattikoulu ei ole tyhmille, vaan niille jotka tietävät mitä elämältään pitkällä tähtäimellä haluavat ja niille jotka haluavat tehdä sen perusteellisesti.
-Elämässään hyvin menestynyt nuori aikuinen
on mahdollista päästä akateemiseksi, ne varmaan lienevät silti amiksia (mitä se ikinä tarkoittaakaan) elämänsä loppuun siitä huolimatta?
On kyllä hauskaa, että ammattikoulutusta niin jatkuvasti haukutaan ja kuitenkin tämänkin palstan käyttäjistä iso osa olisi kaulaansa myöten paskassa, jos ei olisi ammattikouluja käyneitä, jotka tekevät niitä ihan oikeitakin töitä.
Ihan kuin joku teini-iän koulutus kertoisi hevonvittuakaan ihmisestä aikuisiällä.
korkeammin koulutettujenkin työt ole valumassa Kiinaan ja Intiaan?
on mahdollista päästä akateemiseksi, ne varmaan lienevät silti amiksia (mitä se ikinä tarkoittaakaan) elämänsä loppuun siitä huolimatta?
On kyllä hauskaa, että ammattikoulutusta niin jatkuvasti haukutaan ja kuitenkin tämänkin palstan käyttäjistä iso osa olisi kaulaansa myöten paskassa, jos ei olisi ammattikouluja käyneitä, jotka tekevät niitä ihan oikeitakin töitä.
Ihan kuin joku teini-iän koulutus kertoisi hevonvittuakaan ihmisestä aikuisiällä.
Kyllä täällä moni on keskustelemassa ihan faktoista, esim. lukio- ja amiskoulutusten eroista, ei haukkumassa amiksia sinänsä. Ainakin mulla on varaa kertoilla näkemyksiäni, koska olen opiskellut sekä amiksessa että lukiossa.
Yliopistosta tullaan nykyisin ulos n. 24-vuotiaina, kolmen-neljän opiskeluvuoden jälkeen.