Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin eilen ammattikoulun vanhempainillassa

Vierailija
21.09.2010 |

ja mulle jäi positiivinen kuva kouluntoiminnasta,toisin kun täällä aina amiksia parjataan. Poika on ainakin viihtynyt ja opettajat oli jämäköitä ja työhönsä motivoituneita.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulusta valmistuu työelämään kolmessa vuodessa. Eli noin kaksikymppisenä.

Yliopistossa opiskellaan vielä jopa kolmekymppisenä. Ja velkaa pitää ottaa elääkseen.

Asioilla on niin monta puolta.

Itse olen lukion käynyt, enkä ole sitä katunut. Ystäviini kuuluu todella monta ammattikoulun käynyttä,enkä ole osannut heitä ikinä pitää mitenkään alempiarvoisina luusereina. Ihan hyvnhän nuo ovat elämässä pärjänneet.

Yliopistosta tullaan nykyisin ulos n. 24-vuotiaina, kolmen-neljän opiskeluvuoden jälkeen.

Vierailija
42/49 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(olisi päässyt myös lukioon) ja itse olin todellakin iloisesti yllättynyt ilmapiiristä ja mukavista vanhemmista joiden kanssa ehti muutaman sanan keskustella.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemisia kunnioita. Jos nää ammattikoulun haukkujat siis akateemisia ovat.

Sääli kun taso on tätä, eikä kunnon keskustelua pääse syntymään.

t. duunari

Vierailija
44/49 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että useimmat valmistuu suunnitellussa ajassa. Mutta monella ikävä kyllä opinnot jää roikkumaan vaiheeseen vuosiksi ja yliopiston kirjoilla ollaan vielä yli kolmekymppisenäkin. No saavathan ainakin opiskelijalennukset.

Ammattikoulusta kyllä potkitaan pois ellei opiskelu kiinnosta.

Vierailija
45/49 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin yläasteen jälkeen ammattikouluun 8.9 keskiarvolla. 360 hakijasta 18, minä mukaan luettuna, pääsi opiskelemaan unelma-ammattiaan. Myöhemmin jatkoin tietojeni ja taitojeni syventämistä ja laajentamista ammattikorkeakoulussa ja nykyisin työn ohella avoimessa yliopsitossa.

Ammattikoulu ei ole tyhmille, vaan niille jotka tietävät mitä elämältään pitkällä tähtäimellä haluavat ja niille jotka haluavat tehdä sen perusteellisesti.

-Elämässään hyvin menestynyt nuori aikuinen

Vierailija
46/49 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin yläasteen jälkeen ammattikouluun 8.9 keskiarvolla. 360 hakijasta 18, minä mukaan luettuna, pääsi opiskelemaan unelma-ammattiaan. Myöhemmin jatkoin tietojeni ja taitojeni syventämistä ja laajentamista ammattikorkeakoulussa ja nykyisin työn ohella avoimessa yliopsitossa.

Ammattikoulu ei ole tyhmille, vaan niille jotka tietävät mitä elämältään pitkällä tähtäimellä haluavat ja niille jotka haluavat tehdä sen perusteellisesti.

-Elämässään hyvin menestynyt nuori aikuinen

Vierailija
47/49 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdollista päästä akateemiseksi, ne varmaan lienevät silti amiksia (mitä se ikinä tarkoittaakaan) elämänsä loppuun siitä huolimatta?

On kyllä hauskaa, että ammattikoulutusta niin jatkuvasti haukutaan ja kuitenkin tämänkin palstan käyttäjistä iso osa olisi kaulaansa myöten paskassa, jos ei olisi ammattikouluja käyneitä, jotka tekevät niitä ihan oikeitakin töitä.

Ihan kuin joku teini-iän koulutus kertoisi hevonvittuakaan ihmisestä aikuisiällä.

Vierailija
48/49 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeammin koulutettujenkin työt ole valumassa Kiinaan ja Intiaan?

Vierailija
49/49 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdollista päästä akateemiseksi, ne varmaan lienevät silti amiksia (mitä se ikinä tarkoittaakaan) elämänsä loppuun siitä huolimatta?

On kyllä hauskaa, että ammattikoulutusta niin jatkuvasti haukutaan ja kuitenkin tämänkin palstan käyttäjistä iso osa olisi kaulaansa myöten paskassa, jos ei olisi ammattikouluja käyneitä, jotka tekevät niitä ihan oikeitakin töitä.

Ihan kuin joku teini-iän koulutus kertoisi hevonvittuakaan ihmisestä aikuisiällä.

Kyllä täällä moni on keskustelemassa ihan faktoista, esim. lukio- ja amiskoulutusten eroista, ei haukkumassa amiksia sinänsä. Ainakin mulla on varaa kertoilla näkemyksiäni, koska olen opiskellut sekä amiksessa että lukiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän