Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh! Miehen vanhemmat soitti tulevansa KOHTA ILTAKAHVILLE?!

Vierailija
20.09.2010 |

Mikä helkkarin iltakahvitteluaika lapsiperheeseen on puoli yhdeksän jälkeen viikolla?!

Ja kun tietävät, että mä olen kipeekin vielä kaiken lisäksi.

Mä en sitten jaksa aina ymmärtää. Ihanat appivanhemmat kyllä muuten, mutta..

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ymmärtävät, miten tärkeää riittävä yöuni on lasten kasvulle ja kehitykselle. Aikuiset valvokoot vaikka kaiket yöt ja kärsikööt nahoissaan, mutta lasten pitää saada nukkua tarpeeksi! Kiva olla seuraavana aamuna repimässä väsymyksestä itkevää lasta ylös sängystä - ja vain sen takia, että vierailla ei ole mitään käsitystä sopivista vierailuajoista.

Kyllä muualla maailmassa lapsetkin valvovat jonnekin 22 asti, vaikka kuinka olisi koulua aamulla. Miksi suomalaiselle perheelle koti on linnake, jonne kukaan ei saa tulla häiritsemään? Todella omituista.

Nuo appivanhempien kyläilyt ja muut ovat kuitenkin asioita, jotka eivät ikuisesti toistu. Näitä hetkiä ei saa takaisin. Eläkää, hyvät ihmiset!

Vierailija
62/64 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo aiemminkin kirjoitin, että ymmärrän närkästyksesi. Sen takia, että lapset ei nuku ja että olit kipeänä.

Mutta se tekstissäsi pisti silmään, että pitäisi yleissivistykseen kuulua, ettei lapsiperheessä voi kahvitella illalla. Tämän kärjistyksen takia varmaan on tullut näitä tiukkapipo-vastauksia, sillä joillekin se on aivan normaalia. Teidän perheenne sääntöjen ja normien tietäminen ei kuulu yleissivistykseen. Sen sijaan appivanhempien tämä pitäisi tietää, joten tässä valossa ovat käyttäytyneet tökerösti tullessaan kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mulle (monelleko teistä?) pitäisi sanoa tuollaisen jälkeen vielä erikseen, että "nyt ei sovi tulla" vai ettekö muka ymmärtäisi jo tuosta, ettei ole oikein sopiva hetki kyläillä ja sanoisitte että "no me tullaan joku toinen kerta"? Vastatkaapas tähän, kiitos :) ap

Varmasti ymmärtäisin, ja ihmettelen, ettei joku tajua. Olen se lapseton, joka kauhistelin jo sitä, että terveiden työssäkäyvien kotiin tungettaisiin yllätyskyläilemään arkena noin myöhään.

Sosiaalisesti taitamattomille ihmisille asian joutuu vääntämään joskus rautalangasta. Jos minulle kävisi noin, otsikoisin varmaan, että "idioottimieheni ei kieltänyt appivanhempia tulemasta kylään".

Millainen nyssäkkä täytyy olla miehen, joka ei omille vanhemmilleen voi jämäkästi sanoa, että nyt ei sovi, juurihan sanoin, että vaimo on kuumeessa ja väsynyt? Tai vain, että ollaan juuri käymässä nukkumaan. Jos tuo ei mene perille, niin ovessahan on myös lukko. Vikaa on siis sekä miehessä että appivanhemmissa.

Miksi sinulle muuten tulisi mieleen, että sinun pitäisi järjestää sairaana jotain tarjoilua miehen "kutsumille" vieraille? Yllätyskyläilijöistä voi muutenkin aina kieltäytyä, ja tarjoiluna voi ilta-aikaan arkena hyvin olla pöytään nostetut voileipätarvikkeet ja kehoitus ottaa itse, mitä mieli tekee. Kahvinkeiton voi sitten isäntä hoitaa itse.

En varmaan tunne lapsiperheen arkea, mutta eikö lasten nukuttaminen muutenkin olisi nyt miehesi heiniä kun itse olet kipeänä? Varsinkin jos olet vielä päivällä joutunut hoitamaan lapsia sairaana?

Vierailija
64/64 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellainen tarkennus tähän kärkeen, että appivanhemmat tuskin halusivat "tulla piristämään" mua kun olen kipeä (kuten joku arveli), koska kuulivat sen vasta puhelimessa kun soittivat miehelleni että olisivat tulossa (eivätkä tule mistään kaukaa, että olisivat jo pitkään ajaneet tms, asuvat siis lähellä). Mies siis sanoi vanhemmilleen puhelimessa, että "vaimo on kuumeessa". Eipä silti hetkauttanut mitenkään. Ja odottivat ihan samanlailla mun laittavan kahvit pöytään ja kaatavan uudenkin kierroksen (eivätkä esim. itse laittaneet/tarjoutuneet kaatamaan lisää kahvia) no, onneks mies hoiti sitä puolta sitten mun avukseni...

Ja siis kyllähän appivanhempani näkivät ja tietävät, ettei lapsia saa nukkumaan kun he ovat täällä. Ja varmasti hekin, ihan sama miten eläkeläisiä ovat, tietävät että esikoinen käy koulussa ja olisi tärkeää lapsen päästä aikaisin nukkumaan. Anoppi mulle itse "saarnasi" aikanaan, kuinka heillä laitettiin lapset aina ennen kahdeksaa nukkumaan "niin tärkeää on lasten saada hyvät unet!" ja sitten kas kummaa, nyt ei näy haittaavan yhtään, vaikka itse tulevat tänne kovaäänisesti höpöttelemään tuohon aikaan illasta ja viipyvät miltei puoli yhteentoista saakka.

Ja siis sekin, että meillä ei tosiaan ole mitään kaksikerroksista taloa, jossa lapset voisivat yläkerrassa olla meteliä paossa ja saada unta.

Appivanhempiani en ole mielestäni haukkunut sen kummemmin, ihmettelin (ja ihmettelen edelleen) vaan heidän myöhäistä kyläilyään, ja sitä, että tulivat vaikka heille mies sanoi puhelimessa, että minä olen täällä kipeänä.

Ei ainakaan mulle (monelleko teistä?) pitäisi sanoa tuollaisen jälkeen vielä erikseen, että "nyt ei sovi tulla" vai ettekö muka ymmärtäisi jo tuosta, ettei ole oikein sopiva hetki kyläillä ja sanoisitte että "no me tullaan joku toinen kerta"? Vastatkaapas tähän, kiitos :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi