Argh! Miehen vanhemmat soitti tulevansa KOHTA ILTAKAHVILLE?!
Mikä helkkarin iltakahvitteluaika lapsiperheeseen on puoli yhdeksän jälkeen viikolla?!
Ja kun tietävät, että mä olen kipeekin vielä kaiken lisäksi.
Mä en sitten jaksa aina ymmärtää. Ihanat appivanhemmat kyllä muuten, mutta..
Kommentit (64)
Mua ei ainakaan yhtään haittais vaikka appivanhemmat tulisivat iltaa istumaan. siinähän voidaan samalla syödä iltapalaa yhdessä.
Meillä lapset nukkuu yläkerrassa ja he menevät sänkyyn vaikka kirjoja lukemaan.
Mä en ikinä osaa noin aikaisin mennä nukkumaan. ehkä 23 aikaan.
Mikäs sen mukavanpaa kun sais rauhassa istuskella ja rupatella kun lapset sängyissä.
Kun MEILLÄ lapset nukkuvat hyvin metelissä tai yläkerrassa myöhäistenkin vieraiden tullessa niin kyllä muut on TIUKKAPIPOJA, jos heillä ei olekaan niin :)
Kun MEILLÄ lapset nukkuvat hyvin metelissä tai yläkerrassa myöhäistenkin vieraiden tullessa niin kyllä muut on TIUKKAPIPOJA, jos heillä ei olekaan niin :)
Mekin nyt satutaan asumaan kolmiossa, joten meille ei tule iltavieraita tai se tarkoittaa sitä että minä ramppaan siellä lastenhuoneessa koko ajan hyssyttelemässä. jos mies kutsuu vieraita illaksi niin hän on sitten se joka siellä iltansa viettää, en suinkaan minä :)
että hänestä ei ihan hevillä eroon pääse. Ilmaantuu usein ilmoittamatta kylään. Joskus oltiin lapsen kanssa kipeitä, oltiin yläkerrassa nukkumassa. Kuulin että ovikello soi kerran, se soi toisen kerran ja vielä kolmannenkin. Sitten alkoi puhelin soida. Noh, se oli piippauksella joten ei niin häirinnyt. Pari kertaa yritti soittaa. Sitten alkoi hakata ikkunoita.....
Koita siinä sitten nukkua. Kuumeinen ja räkäinen lapsikin heräsi. Minulla oli pinna niin h*lkutin kireällä, että menin ovelle ja sanoin että täällä nukutaan ja ollaan kipeitä. SILTI ANOPPI OLI JO TUNKENUT ITSENSÄ KUISTILTA ETEISEEN ja oli riisumassa takkiaan.
Totesin vain, että me mennään nyt takaisin nukkumaan. Anoppi seisoi eteisessä ihan hölmistyneenä, kuulin sitten ylös miten ovi kävi ja lähti pois. Koskaan ei asiaa pahoitellut, eikä tämä ole muuttanut lainkaan hänen käytöstään. Ihan samanlaisia tilanteita on tapahtunut tämänkin jälkeen monta kertaa. Että tunkee sisälle väkisin, kovin pitkään ei kukaan jaksa kuunnella sitä kun toinen soittaa ovikelloa ja hakkaa ikkunoita.
Kerran esim. olin ystäväni kanssa kahvittelemassa, hänellä oli tosi hankala ero juuri takana. Molemmat istuttiin silmät itkusta turvoksissa kahvipöydässä ruotimassa elämän kurjuutta, kun anoppi taas tunkee sisään. Ja jumatsuikkis istuu siihen pöytään kanssa. Mun ystävä katsoi naista niin epäuskoisena että melkein huvituin. Niin raivostuttava tilanne kuin olikin.
Ja tunnen myös toisen ihmisen, 30v kaverini joka ei kertakaikkiaan tajua milloin on asiallista lähteä kylästä pois. Yleensä ihmiset tajuaa jossain vaiheessa iltaa itse alkaa tehdä lähtöä, tai viimeistään siitä jos isäntäväki alkaa sammutella valoja ja järkkäillä kämppää yökuntoon.... Mutta tämä kaverini ei vaan omista sellaista "herkkyyttä" tai sosiaalista silmää tms. että ymmärtäisi milloin olisi aika poistua. Kerrankin sanoin ihan selvin sanoin varmaan 4 kertaa että "hei, nyt ihan oikeasti. Oli tosi kiva kun kävit, mutta olen tosi poikki. Jatketaan joku toinen päivä" tms. Ja nousin sohvalta jne... Ei vaan tajunnut ennenkuin vein sille lopulta takin ja laukun ja sanoin että se on moro. Ja kello oli tällöin 2 yöllä, arkena. Että luulisi normaalin ihmisen tajuavan.
Mutta kaikki ei tajua. Joten sympatiat ap:lle, tiedän miten raivostuttavia tuollaiset tilanteet on!
oppia käsittämään jos tapaisit henkilön joka ei reagoisi sanomisiisi millään tavalla. Tulisi kylään vaikka kieltäisit ja viipysi aamuun asti vaikka sanoisit että pitää mennä nukkumaan.Miten ne yleensä pääsevät sisälle jos ovi on lukossa? Onhan tuossa nyt isäntäväenkin vikaa.
Mua ei ainakaan yhtään haittais vaikka appivanhemmat tulisivat iltaa istumaan. siinähän voidaan samalla syödä iltapalaa yhdessä.
Mikäs sen mukavanpaa kun sais rauhassa istuskella ja rupatella kun lapset sängyissä.
Jos AP on täällä moneen kertaan selittänyt, että heille ei käy, lapsikaan ei nuku jne., niin silti tulvii viestejä siitä kuinka TEILLE kyllä kävisi. Kuinka TEIDÄN lapset kyllä nukkuisi ja TE valvotte arkena vaikka helvetti klo 2:n saakka. Kivat teille! Mutta kun kaikilla ei ole samanlainen arkirytmi. Eikä samanlaiset lapset, eikä samanlainen kiva kaksikerroksinen asunto jonka yläkerrassa saa muksut rauhassa nukkua.
Myöskään meille ei ole asiaa arkena klo 20 jälkeen kyläilemään. Ei ollut edes ennen lapsia, saatika nyt. Ymmärrän ap:tä ihan hyvin. Mutta kaikista eniten ymmärrän siinä, että ottaisi minuakin päähän ettei appivanhemmat tätä ymmärrä. Tosin miehesi olisi pitänyt kieltää heitä tulemasta.
Ei meille tohon aikaan vieraita tullut sosiaaliselle visiitille edes silloin kun lapsia ei ollut. Joskus joku saattaa tulla jotain asiaa toimittamaan, jos ei aikaisemmin sovi, mutta ei silloin kahvittelemaan ryhdytä, vaan hoidetaan se tietty asia ja sitten kotiin.
Mulle on jo kotona lapsena opetettu et klo 20 jälkeen ei kyläillä tai edes soitella, jollei ole jotain kiireellistä tai tärkeää asiaa. Noudatan tätä edelleen ja opetan myös lapseni siihen, että asiat hoidetaan ajoissa ettei tartte iltamyöhään soitella. Jos jotain yllättävää sattuu, niin se on asia erikseen.
ap ei sanonut appivanhemmille mitään. Eli antoi heidän tulla.
Oletko koskaan edes sanonut heille että teille ei voi tulla arki-iltoina klo 20 00 jälkeen?
Jos et ole mitään koskaan edes sanonut niin miten meinaat että muut ymmärtäis?
Olen tuo joka puhu tiukkapiposuudesta.
En tietenkään itekkään haluaisi jos kokoajan joku ramppais iltamyöhään kylässä arkena.
Mutta mua ei todellakaan haittais jos joskus joku tuttu olisikin arkena 9 aikaa iltapalalla.
Musta tuntuu että ap halusi vai päästä av:lle kirjoittelemaan anopista.
Minä en ainakaan saanut selville että ap:n appivanhemmat olisivat viikottain arki-iltana myöhään kylässä.
Meillä on ainakin suht sosiaalista elämää ja on kavereita.
Itse kyllä osaan sanoa jos on tilanne että ei passaa nyt mutta sovitaanko ens viikolle joku ilta/vkl..
Kuulivat, että olet kipeä ja halusivat piristää sua. Tuskin muuten hinkuisivat niin kipeän luo kylään!
Ei tullut ap:lle mieleen sanoa, ettei nyt käy, mutta mielellään seuraavana viikonloppuna?
Ap. ei ollut puhelimessa kun vieraat ilmoittivat tulostaan, vaan ap:n mies.
että lapsiperheisiin ei mennä enää kahdeksan jälkeen illalla. Enemmän se on poikkeus kuin sääntö, että lapsiperheiden vanhemmat tykkäävät vieraista tuohon aikaan. En toki kiellä ettei niitäkin voisi olla.
Meidän appivanhemmat kuitenkin TIETÄÄ että meillä on esim. koululainen jolla aikainen aamu ja että huomenna on miehen työpäivä ja tiesivät senkin, että olen kipeä (mieheni sanoi kyllä puhelimessa). Ja kun noista seikoista huolimatta vielä tunkee kylään tuohon aikaan ja viipyy myöhään, niin kyllä on aika ihmeellistä touhua, puolustelkaa nyt sitten ihan miten paljon tykkäätte, mutta kyllä näin on.
ap
Kyllä muualla maailmassa lapsetkin valvovat jonnekin 22 asti, vaikka kuinka olisi koulua aamulla. Miksi suomalaiselle perheelle koti on linnake, jonne kukaan ei saa tulla häiritsemään? Todella omituista.
Nuo appivanhempien kyläilyt ja muut ovat kuitenkin asioita, jotka eivät ikuisesti toistu. Näitä hetkiä ei saa takaisin. Eläkää, hyvät ihmiset!
Ihmeen tiukkapipoisia ihmisiä ootte. Mua ei ainakaan yhtään haittais vaikka appivanhemmat tulisivat iltaa istumaan. siinähän voidaan samalla syödä iltapalaa yhdessä.
56, mitä jos väsyttää tai on kipeä, kuten ap?
Ap sanoi, että kuuluu yleissivistykseen tietää, ettei lapsiperheeseen mennä illalla klo 20 jälkeen. Ei kai heilläkään joka ilta olla väsyneitä ja sairaita!
Ei tullut ap:lle mieleen sanoa, ettei nyt käy, mutta mielellään seuraavana viikonloppuna?
tajua, miksi appivanhempia tässä mollataan (paitsi tietenkin siksi, että appivanhemmat nyt vaan aina on paskoja).
Hehän soittivat etukäteen ja ilmoittivat aikeistaan. Mistä ihmeestä he voivat tietää, ettei sovi tulla, jos kukaan ei kerran niin sano? Tässäkin ketjussa on tullut moneen kertaan selväksi, että on myös lapsiperheitä, joille kahvittelu tuohon aikaan olisi ollut ihan ok. Jos se ap:n perheessä ei ole ok, niin miehen olisi pitänyt siitä tietenkin sanoa puhelimessa.
Vai oliko niin, että kahvittelu sopi kaikille muille paitsi ap:lle? Senkin olisi voinut ratkaista niin, että olisi soittanut uudelleen perään, että älkää tulko, kun ap on kipeä, mutta ehkä marttyyrinä on kivampaa olla?
Ap. ei ollut puhelimessa kun vieraat ilmoittivat tulostaan, vaan ap:n mies.tajua, miksi appivanhempia tässä mollataan (paitsi tietenkin siksi, että appivanhemmat nyt vaan aina on paskoja).
Hehän soittivat etukäteen ja ilmoittivat aikeistaan. Mistä ihmeestä he voivat tietää, ettei sovi tulla, jos kukaan ei kerran niin sano? Tässäkin ketjussa on tullut moneen kertaan selväksi, että on myös lapsiperheitä, joille kahvittelu tuohon aikaan olisi ollut ihan ok. Jos se ap:n perheessä ei ole ok, niin miehen olisi pitänyt siitä tietenkin sanoa puhelimessa.
Vai oliko niin, että kahvittelu sopi kaikille muille paitsi ap:lle? Senkin olisi voinut ratkaista niin, että olisi soittanut uudelleen perään, että älkää tulko, kun ap on kipeä, mutta ehkä marttyyrinä on kivampaa olla?
Mun mielestä tässä taas suurin osa nimenomaan ihmetteli sitä, ettei ap (tai ap:n mies) kieltänyt appivanhempia tulemasta. Sitten oli heitä, jotka ymmärsivät ap:n närkästyksen koska eivät itsekään ottaisi kahvivieraita vastaan arki-iltana klo 21 ja sitten oli heitä, jotka kutsuvat tiukkapipoisiksi näitä edellämainittuja. Kuka on haukkunut appivanhempia? Paitsi ap harmistuksissaan...
Ap. ei ollut puhelimessa kun vieraat ilmoittivat tulostaan, vaan ap:n mies.tajua, miksi appivanhempia tässä mollataan (paitsi tietenkin siksi, että appivanhemmat nyt vaan aina on paskoja).
Mun mielestä tässä taas suurin osa nimenomaan ihmetteli sitä, ettei ap (tai ap:n mies) kieltänyt appivanhempia tulemasta. Sitten oli heitä, jotka ymmärsivät ap:n närkästyksen koska eivät itsekään ottaisi kahvivieraita vastaan arki-iltana klo 21 ja sitten oli heitä, jotka kutsuvat tiukkapipoisiksi näitä edellämainittuja. Kuka on haukkunut appivanhempia? Paitsi ap harmistuksissaan...
Olisi pitänyt kirjoittaa tarkemmin... tarkoitin siis toki sitä, etten ymmärrä, miksi nimenomaan ap:n mielestä koko jupakka on appivanhempien syy.
t. 60
Ei ainakaan mulle (monelleko teistä?) pitäisi sanoa tuollaisen jälkeen vielä erikseen, että "nyt ei sovi tulla" vai ettekö muka ymmärtäisi jo tuosta, ettei ole oikein sopiva hetki kyläillä ja sanoisitte että "no me tullaan joku toinen kerta"? Vastatkaapas tähän, kiitos :) ap
Varmasti ymmärtäisin, ja ihmettelen, ettei joku tajua. Olen se lapseton, joka kauhistelin jo sitä, että terveiden työssäkäyvien kotiin tungettaisiin yllätyskyläilemään arkena noin myöhään.
Sosiaalisesti taitamattomille ihmisille asian joutuu vääntämään joskus rautalangasta. Jos minulle kävisi noin, otsikoisin varmaan, että "idioottimieheni ei kieltänyt appivanhempia tulemasta kylään".
Mun luokse saa tulla kylään vaikka klo 23 arki-iltana. Ei niitä vieraita kuitenkaan joka päivä ramppaa, joten turhaa niuhottamista tuollainen on.
Minkä takia lapsesi ei voinut mennä nukkumaan aiemmin, meillä mennään nukkumaan kun sanotaan oli kylässä kuka vain. Lisäksi onko naurettavaa jättää hampaat pesemättä jos siihen menee max 2 min?? Ja mikset vaikka laulanut iltalaulua 1 min! USKOMATONTA!!!!! Lisäksi kuinka paljon kaipaat miehesi seuraa tai unta jos roikut täällä koko illan joka välissä raportoimassa,ei hyvää päivää...
Mun luokse saa tulla kylään vaikka klo 23 arki-iltana. Ei niitä vieraita kuitenkaan joka päivä ramppaa, joten turhaa niuhottamista tuollainen on.
Aivan, sun luokse saa tulla. Meille klo 23 on yhtä tasapuolisen huono kuin klo 4.30. Eli ilman pakottavaa syytä vieraat eivät ole silloin tervetulleita.
Viikonloppuisin syömme kiireetöntä aamiaista klo 8 lähtien, ja voisimme mielellämme kestitä yllätysvieraita silloin. En tee tästä sitä johtopäätöstä, että olisimme tuohon aikaan tervetulleita kylään jokaisen tuntemamme ihmisen luokse.
Miten ne yleensä pääsevät sisälle jos ovi on lukossa? Onhan tuossa nyt isäntäväenkin vikaa.