jos jää työttömäksi saako toimeentulotukea vai työttömyyskorvausta
Kommentit (43)
Oletko noin tietämätön tai ainoastaan tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä minä tiedän, kun olen aina ollut töissä. Sun tasoiselle loiselle se on arkipäivää.
Tuon luupään ap:n ei olisi koskaan pitänyt edes mennä työelämään. Voi v/ttu, mikä.tyhmyri.
Vierailija kirjoitti:
Tuon luupään ap:n ei olisi koskaan pitänyt edes mennä työelämään. Voi v/ttu, mikä.tyhmyri.
Sä oot dorka
www.kela.fi ja työttömyystuet, henkilöasiakkaat, sieltä löytyy
Jos olet työttömyyskassan jäsen, saat ansiosidonnaista päivärahaa.
Toimeentulotuki on tulo- ja omaisuussidonnainen tuki, sitä ei saa pelkän työttömyyden vuoksi. Jos et koskaan ole ollut työtön, sinulla on luultavasti sen verran paljon säästöjä ja varallisuutta, ettet saa sitä.
Molempia ja sitten voit vaan pötkötellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä minä tiedän, kun olen aina ollut töissä. Sun tasoiselle loiselle se on arkipäivää.
Niin, tuntuu että aika moni täällä on työtön tai tukia saava tai niitä haukkuva, siksi tukijutut on niille tuttuja ja ne kuvittelee että kaikki on samanlaisia kuin ne. Asumiskulujen jälkeen pitäs työttömyysrahasta jäädä noin 600 euroa kuussa muihin menoihin. Jos ei jää niin on oikeutettu toimeentulotukeen. Olen ollut työttömänä monet kerrat mutta palkka ja ansiosidonnainen päiväraha on ollut kohtalainen etten ole tarvinnut kelan tai sossun tukia.
Eka moni jää liiton päiville.Sitten peruspäiväraha,työmarkkinatuki ehkä ensin.Niin.meni ennen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuntuu että aika moni täällä on työtön tai tukia saava tai niitä haukkuva, siksi tukijutut on niille tuttuja ja ne kuvittelee että kaikki on samanlaisia kuin ne. Asumiskulujen jälkeen pitäs työttömyysrahasta jäädä noin 600 euroa kuussa muihin menoihin. Jos ei jää niin on oikeutettu toimeentulotukeen. Olen ollut työttömänä monet kerrat mutta palkka ja ansiosidonnainen päiväraha on ollut kohtalainen etten ole tarvinnut kelan tai sossun tukia.
Kiitos hyvästä vastauksesta :)
-ap
saa yleistukea kunhan ensin saa omaisuutensa myytyä
Vierailija kirjoitti:
Ei se maailma pyöri niin että sä makaat siellä himassa
Jos jäät työttömäksi ja ilmoittaudut työkkäriin työnhakijaksi, saa työttömyyskorvausta. Työttömyyskorvauksen maksaminen lasketaan siitä alkaen kun olet ollut 7 päivää rekisteröityneenä työttömäksi työnhakijaksi.
Toimeentulotukeen vaikuttaa sinun ja puolisosi yhteenlasketut tulot ja varallisuus, sekä perheenne koko.
Kohta tulee yleistuki käyttöön niin sitten saa valita maksaako vuokran vai ostaako ruokaa kun molempiin se ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta tulee yleistuki käyttöön niin sitten saa valita maksaako vuokran vai ostaako ruokaa kun molempiin se ei riitä.
Sen lisäksi voi hakea toimeentulotukea niin rahat riittää ruokaan ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se maailma pyöri niin että sä makaat siellä himassa
Niin se on pyöriny jo vuosia. Välillä käännän kylkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee tuo 600 vuokran jälkeen? Nyt työmarkkinatuki on 595 e/kk ennen asumiskuluja tai mitään laskuja. Eikä asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi voi hakea toimeentulotukea niin rahat riittää ruokaan ym.
Hakea voi mutta mitään ei saa.
Vierailija kirjoitti:
parempi varmaan olla himassa, kun on niin tyhmä
Saat niskalaukauksen