Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh! Miehen vanhemmat soitti tulevansa KOHTA ILTAKAHVILLE?!

Vierailija
20.09.2010 |

Mikä helkkarin iltakahvitteluaika lapsiperheeseen on puoli yhdeksän jälkeen viikolla?!

Ja kun tietävät, että mä olen kipeekin vielä kaiken lisäksi.

Mä en sitten jaksa aina ymmärtää. Ihanat appivanhemmat kyllä muuten, mutta..

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että illat (mieluiten viimeistään kahdeksasta eteenpäin) ollaan vaan perheen kesken, _rauhoitutaan_, ehtii rauhassa järjestelemään paikkoja, tekemään iltahommat, syömään iltapalan perheen kesken, pesemään rauhassa lasten hampaat ja ehtii lukea iltasadutkin, ja sitten olisi vielä miehen kanssa vähän aikaa ennenkuin itse menee nukkumaan.

Nyt laitoin appivanhempien lähdön jälkeen esim. esikoisen suoraan sänkyyn, ilman hammaspesuja ja iltasatuja, kun kello oli jo niin paljon ja kouluaamu hänellä huomenna.

ap

Vierailija
22/64 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia lapsesi ei voinut mennä nukkumaan aiemmin, meillä mennään nukkumaan kun sanotaan oli kylässä kuka vain. Lisäksi onko naurettavaa jättää hampaat pesemättä jos siihen menee max 2 min?? Ja mikset vaikka laulanut iltalaulua 1 min! USKOMATONTA!!!!! Lisäksi kuinka paljon kaipaat miehesi seuraa tai unta jos roikut täällä koko illan joka välissä raportoimassa,ei hyvää päivää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies meni kans nukkumaan heti sitten kun vanhempansa lähtivät. Miehelläkin huomenna työpäivä. Mä en mene huomenna töihin, koska olen siis kipeänä.

Ja siis meillä muksut on kyllä niin herkkäunisia (kuten minäkin) että eivät pysty nukkumaan, jos täällä on porukkaa. Appivanhemmat vielä sellaisia suht kovaäänisiä molemmat, huono kuulo toisella niin tarvii keskustella kovaäänisesti että kuulee. Ja keittiö ja olohuone ihan esikoisen huoneen vieressä.

Mitenkäs pakotat jonkun nukkumaan??

Ihme vihamielinen kommentti sulta muutenkin, onko sun mielestä jotenkin omituista muka ärsyyntyä siitä, että arkipäivänä pikkulapsiperheeseen paukataan parin minuutin varoitusajalla puoli yhdeksän jälkeen illalla, ja viivytään miltei puoli yhteentoista? Oletko itse tällainen kyläilijä, ilmeisesti...

ap

Minkä takia lapsesi ei voinut mennä nukkumaan aiemmin, meillä mennään nukkumaan kun sanotaan oli kylässä kuka vain. Lisäksi onko naurettavaa jättää hampaat pesemättä jos siihen menee max 2 min?? Ja mikset vaikka laulanut iltalaulua 1 min! USKOMATONTA!!!!! Lisäksi kuinka paljon kaipaat miehesi seuraa tai unta jos roikut täällä koko illan joka välissä raportoimassa,ei hyvää päivää...

Vierailija
24/64 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN kirjoittanut tuota aiempaa. Enkä kommentoi vihamielisesti nyt. Mutta mielestäni tuossa tilanteessa miehesi olisi pitänyt osata sanoa vanhemmilleen, että nyt ei sovi, jos teille ei sovi. Joillekin tuo on varsin normaali kyläily aika, arkenakin. Osalla ei ole lapsia. ( tai ei enää muista pikkulapsi aikaa) Osalla se voi olla normaalia lapsista huolimatta.

Meille saa tulla kahville touhon aikaan ja lyhyellä varoitusajallakin. Jos ei sovi sanotaan. Tykkään yllätysvieraista niille kun ei tarvitse olla kuin kahvia, teetä ja maitoa. Eikä pieni epäjärjestyskään saa yllätysvieraita haitata. Ja oikeastaan on mukavaa kun vieraat ovat 21--> arkenakin, kun pikkuinen on unilla niin pystyy itse keskittymään seurusteluun. Ehkä tosin saan kiittää tästä hyvä unista lasta ja kaksikerroksista asuntoa.

Meillä osataan myös vieraille sanoa, kun on aika lähteä, tai jos esimerkiksi kylässä mieheni ystäviä, saatan painua unille vaikka vielä istuisivat iltaa ja mies osaa kyllä mennä nukkumaan jos minun ystäviäni on teekupin ääressä juoruilemassa vielä puolen yön hujakoilla.

Vierailija
25/64 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsiperheisiin ei mennä enää kahdeksan jälkeen illalla. Enemmän se on poikkeus kuin sääntö, että lapsiperheiden vanhemmat tykkäävät vieraista tuohon aikaan. En toki kiellä ettei niitäkin voisi olla.

Meidän appivanhemmat kuitenkin TIETÄÄ että meillä on esim. koululainen jolla aikainen aamu ja että huomenna on miehen työpäivä ja tiesivät senkin, että olen kipeä (mieheni sanoi kyllä puhelimessa). Ja kun noista seikoista huolimatta vielä tunkee kylään tuohon aikaan ja viipyy myöhään, niin kyllä on aika ihmeellistä touhua, puolustelkaa nyt sitten ihan miten paljon tykkäätte, mutta kyllä näin on.

ap

Vierailija
26/64 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en todellakaan olisi iloinen. Ymmärrän siis ap sun pointin täysin.

Meillä anoppi pari tuntia sit soitti ja ilmoitti tulevansa huomenna. Ei siinä mitään, mutta mikähän hemmetti siinä on ettei se akka vuodessa ole oppinut muistamaan, että tiistai on meillä kiire päivi kun on harrastukset päällekkäin. N. joka toinen tiistai se olis tulossa. Jouduin siis taas vaihteeksi sanomaan Sori, et muuten tule.

Vierailija
27/64 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimettömänä netissä tehden yhden avauksen ja vastaillen toisten kommentteihin :D

ap

Vierailija
28/64 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä olen samaa mieltä, että oli appivanhemmilta tökeröä: kun tiesivät tilanteen!

Sen sijaan minusta ilta ei ole mitenkään kummallinen aika kahvitteluille lapsiperheissä. Siis toki teidän tilanteessanne oli, mutta noin yleensä.

Varsinkin, jos on pieniä lapsia, niin kivahan se on, että kaverit tai sukulaiset tulee sitten, kun ovat nukkumassa -> kahdeksan jälkeen! Saa aivan rauhassa ja kiireettömästi jutella. Itsekin lähden kahville mielelläni sitten, kun lapsi on nukkumassa (isänsä siis on tietty kotona silloin). Toki lapsenkin kanssa paljon käyn, mutta tuo ilta vaan on mainio aika, kun en sitten edes lapsen silmissä ole ollenkaan pois.

Ja samoin, jos meillä on kylässä ihmisiä: ei ole pois lapselta, kun on nukkumassa! Jos ei olisi, niin ei saisi samanlaista huomiota, kuin silloin, kun vieraita ei ole. Toki vieraista riippuen saa heiltä huomiota.

Ja mulla on paljon äitejä kavereina ja suvussanikin kaikki pitävät tätä aivan normaalina. Toki lasten nukkumaanmenoajat rauhoitetaan, mutta sen jälkeen on mitä mainioin aika kahvitella! Ja jos sattuu nukkumaanmenoaikaan olemaan vieraita, niin kyllä ne lapset vaan silti menevät nukkumaan. Toki koululainen on jo eri asia, tiedän. Itsekin olin se utelias iltavirkku, joka olisi vain kuunnellut aikuisten juttuja. Silti meillä sai kahvilla iltaisinkin käydä lapsuudessanikin.

Vierailija
29/64 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistan vaan että tarkoititko siis tosiaan että teille on ok tulla kahdeksan jälkeen (ja esim. puoli yhdeksän jälkeen, kuten tässä meidän tapauksessa tulivat) siis ARKENA? Oletteko sinä ja miehesi työssäkäyviä?

siis kyllä meillekin viikonloppuna voi myöhempään tulla, mutta arkena ihan toinen juttu, kun on aikaiset herätykset aamulla..

ap

Vierailija
30/64 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa nukkumaan, vasta kun vieraat poistuu, en käy ylikierroksilla tms malttamattomina, tietty!

siis haloo!

Vierailija
31/64 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies käy töissä, menee aina seitsemään. Minä hoitovapaalla 1v:n kanssa. Siis heti aamusta pitää olla pirteänä munkin. Tämä nyt tosin on mulle vaikeaa, valvoin tai en, aamu-uninen kun olen. Mutta en mä nyt silti tuohon aikaan menis nukkumaan, oli mikä oli. Mies menee jo kymmenen maissa nukkumaan. Ja minä kun jatkan opintojani, niin saa sittenkin tulla illalla kahville! :D

Eli siis toki arkena. Ei meillä nyt niin usein kukaan käy, kun mies ei ole yhtä sosiaalinen kuin minä. Mutta saatan itse sitten lähteä. Ja siis mun puolesta saa tulla. Jos joku arkena tulis n. klo 22-24, niin sitä pitäisin outona. Siis tulloin voi vielä olla täällä, mutta se, että tuolloin vasta tulisi!

Mutta siis tosiaan, ymmärrän, että teidän tapauksessa tuo on tökeröä heiltä tulla tuohon aikaan, kun teille ei sovi!

Vierailija
32/64 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meille olisi mitään asiaa yllätyskylään arki-iltana kello kahdeksan jälkeen. Ollaan lapseton kolmekymppinen pariskunta ja harvoin on edes televisio auki enää klo 21-22 jälkeen. Enkä odota, että muiden pitäisi elää samassa rytmissä, mutta meillä työssäkäyvillä aika iltayhdeksästä lähtien on varattu iltatoimille, lukemiselle, sängyssä juttelulle, läheisyydelle ja seksille. Siltikään ei tahdo ehtiä nukkumaan tarpeeksi yön aikana.

Sovitut kyläilyt ovat asia erikseen, etukäteen suunnittelemalla voin tarvittaessa viikollakin riekkua hereillä vaikka aamuun asti. Miten vaikeaa voi olla kunnioittaa muiden päivärytmiä vaikka itsellä eläkeläisenä arjen kiireillä ei olisi mitään merkitystä?

Vierailija
33/64 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylään eikä kysyä mikä perheen suunnitelma on.

Vierailija
34/64 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ymmärrän sua täysin.

meillä on 3 alle 10v lasta ja meillä ei tosiaankaan ole vieraita klo 21 jälkeen!

lapset ei jaksaisi nousta kouluuun ja itsekin olisin puolikuollut aamulla kun ei saanut yhtään illalla rauhoittua.

esim. tänä aamuna 7v ei meinannut päästä ylös kun eilen meni sänkyyn vasta 21.00. yleensä siis menee 20 jälkeen lukemaan tai muuten rauhoittumaan omaan kamariin ettei tarvi suoraan vauhdista koittaa nukahtaa.

lapset ei valvo edes viikonloppuisin myöhään. joskus on katsottu jotain elokuvaa yhdessö mutta ensimmäiset yleensä simahtaa jo ennen ysiä..

me ei olla mitään nipottajia yms. mutta päivärytmistä pidetään arkena kiinni kaikkien jaksamisen kannalta.

Vierailija
35/64 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kyllä meillekin viikonloppuna voi myöhempään tulla, mutta arkena ihan toinen juttu, kun on aikaiset herätykset aamulla..

ap

Ja sanoa sitten vielä kerran että nyt ei sovi.

En käsitä miten aikuisten ihmisten kommunikointi on noin alkeellista!

Vierailija
36/64 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvinjuonnista...=) mun on ihan pakko saada kupillinen kahvia, kun 1,5v menee nukkumaan puol ysin maissa. Ihana, rentouttava oma aika ja rauha hetkeksi. Hyvin tulee uni minulle ainakin =)

Vierailija
37/64 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan yhtään haittais vaikka appivanhemmat tulisivat iltaa istumaan. siinähän voidaan samalla syödä iltapalaa yhdessä.

Meillä lapset nukkuu yläkerrassa ja he menevät sänkyyn vaikka kirjoja lukemaan.

Mä en ikinä osaa noin aikaisin mennä nukkumaan. ehkä 23 aikaan.

Mikäs sen mukavanpaa kun sais rauhassa istuskella ja rupatella kun lapset sängyissä.

Vierailija
38/64 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kävi?

Ymmärrän kyllä ettei ap saanut suutaan auki. Niin käy helposti hämmentävissä tilanteissa.

Omat appivanhemmat eivät sentään iltakyläilyjä harrasta, sillä menevät nukkumaan viimeistään yhdeksältä. Heräävät kylläkin sitten jo aamuneljältä ja saattavat paukasta oven taakse koputtelemaan aamukuudelta =o

Äitini on taas iltakukkuja. Ei sentään kyläile illalla, mutta soittelee kyllä. Pakko laittaa puhelimet äänettömälle viimeistään puoli tuntia ennen lasten nukkumaanmenoaikaa. Puoli tuntia on nimittäin minimi aika millä äitini saa lopettamaan puhelun. Hän kun aina vaan puhuu ja puhuu ja puhuu vaikka miten sanoisin että en ehdi puhumaan :(

Silloin kun vielä asuin lapsuuskodissani saattoi äitini tulla juttelemaan myöhään illalla vaikka olin jo mennyt nukkumaan. Häntä ei häirinnyt eikä hidastanut vaikka olisin sanonut että 'huomenna on tärkeä koe ja minun pitää alkaa nukkumaan'. Äiti vaan jatkoi ja jatkoi, saattoi puhua aamuyön tunneille asti.

Ikäluokkansa ihmiset eivät selvästikään osaa ottaa toisia huomioon. Ainakaan äitini tai appivanhempani eivät osaa.

Vierailija
39/64 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kyllä meillekin viikonloppuna voi myöhempään tulla, mutta arkena ihan toinen juttu, kun on aikaiset herätykset aamulla.. ap

Ja sanoa sitten vielä kerran että nyt ei sovi. En käsitä miten aikuisten ihmisten kommunikointi on noin alkeellista!

oppia käsittämään jos tapaisit henkilön joka ei reagoisi sanomisiisi millään tavalla. Tulisi kylään vaikka kieltäisit ja viipysi aamuun asti vaikka sanoisit että pitää mennä nukkumaan.

Vierailija
40/64 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kukaan ei ehdottomasti ole tervetullut klo 19-20.30 välisenä aikana: silloin lapset syövät iltapalaa, käyvät suihkussa, luetaan iltasatu ja he nukahtavat. Klo 21 saa arki-iltana tulla poikkeustapauksessa, esim. jos tulee yöksi. Tosin silloin pääsee todistamaan, kuinka toinen meistä ripustaa pyykkejä ja toinen lähtee lenkille.

Mä olen tyynesti tehnyt niin, että oli vieraita tai ei, niin me aloitetaan iltatoimet kun on niiden aika. Meidän arkiaikataulu päivähoitoineen, vaativine töineen, pitkine työmatkoineen ja harrastuksineen on sen verran tiivis, että yöunista ei lipsuta.

Sen verran tiukkis olen, että olen esim. jättänyt avaamatta oven, kun juuri appivanhemmat yrittivät kylään juuri lasten nukkumaanmenoaikaan. Pari kertaa kun tämän tein, niin ovat oppineet läksyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi