Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Uskotteko ihan oikeasti Jumalaan? Miksi ette?

Vierailija
15.09.2010 |

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian rationiaalinen siihen, että uskoisin näkymättömään. Sellaiseen, jonka olemassaolo ei ole antanut minulle mitään vakuutusta siitä, että vaikuittaisi mihinkään mitään. Olen sitä mieltä, että tuntemamme maailmankaikkeus on pelkkää sattumaa ja että kuoleman jälkeen ruumiin energia etenee ja muuttuu muuksi, mutta kultaporttitaivasta ei ole.

ajan kulumiseen. Ethän näe niitäkään, vain niiden vaikutukset.

Ihminen voi olla mitä mieltä tahansa muttei se tee asioia olemattomaksi. Voinhan minäkin olla sitä mieltä ilmastonmuutos on satua, muttei se tee sitä olemattomaksi. Minulle se voi olla olematonta, mutta se vaikuttaa minuun kuitenkin.

Vierailija
22/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken alkuunpanevaan voimaan, kaiken tarkoitukseen,alkuun ja loppuun.

En usko maskuliiniseen, ankaraan Isä Jumalaan. Jumala ei mitenkään voi olla mies.

Jumala on persoonaton tai sen persoona on rakkaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on psykologinen, kulttuurinen ja sosiologinen luomus.

Sama kun kysyisi "Uskotko Joulupukkiin? Miksi et?"

Vierailija
24/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

YRITIN ja rukoilin uskoa sydämeeni ja muuta diipadaapaa, kunnes syvällä sisimmässäni käsitin, että koko homma oli aika typerää ja lapsellistakin. Opin auttamaan itse itseäni ja ottamaan vastaan muiden ihmisten apua, enkä ole sen jälkeen tuntenut minkäänlaista tarvetta uskoa ihmisen keksimiin luomuksiin.

Viimeksi eilen ajattelin kuinka mulla vieläkin välillä tulee sellainen ajatus että Jumalan pitäisi auttaa, miksei Jumala auta? Mietin että miksi meille opetetaan että on jokin jumaluus joka auttaa, koska niin ei kuitenkaan tapahdu todellisuudessa. On ihan hölmöä, että opetetaan uskomaan että olento jota ei todellisuudessa edes ole olemassa auttaa jos rukoilee, ja sitten ihmiset rukoilee ja tuskailee kysymyksiä kuten miksi jumala ei auta ja teenkö jotain väärin ja enkö usko oikein jne. Ja kun jumala ei auta kaikesta pyytämisestä ja rukoilemisesta huolimatta, tunnetaan pettymyksen ja loukkaantumisen jne. tunteita. Koko tää prosessi on ihan turha.

Vierailija
25/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan olemassaolosta

Vierailija
26/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian rationiaalinen siihen, että uskoisin näkymättömään. Sellaiseen, jonka olemassaolo ei ole antanut minulle mitään vakuutusta siitä, että vaikuittaisi mihinkään mitään. Olen sitä mieltä, että tuntemamme maailmankaikkeus on pelkkää sattumaa ja että kuoleman jälkeen ruumiin energia etenee ja muuttuu muuksi, mutta kultaporttitaivasta ei ole.

ajan kulumiseen. Ethän näe niitäkään, vain niiden vaikutukset.

Ihminen voi olla mitä mieltä tahansa muttei se tee asioia olemattomaksi. Voinhan minäkin olla sitä mieltä ilmastonmuutos on satua, muttei se tee sitä olemattomaksi. Minulle se voi olla olematonta, mutta se vaikuttaa minuun kuitenkin.

Mutta ymmärsin hänen kirjoituksestaan niin, ettei usko asioihin, jotka eivät ole ns. tieteellisesti todistettavissa. Ja kyllä ajan, painovoiman yms. voidaan varsin tarkkaan määrittää ja mitata tietellisin menetelmin :). Itsekin pidän itseäni liian rationaalisena ja juuri tuonne tieteen puolelle taipuvaisena, etten näe uskossa olevan minulle mitään mitä tarvitsisin. Käytän omaa arvostelukykyä ja harkintaa elämässä, enkä tarvitse siihen jumalan ohjenuoraa.

Vierailija
27/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan kulumiseen. Ethän näe niitäkään, vain niiden vaikutukset. Ihminen voi olla mitä mieltä tahansa muttei se tee asioia olemattomaksi. Voinhan minäkin olla sitä mieltä ilmastonmuutos on satua, muttei se tee sitä olemattomaksi. Minulle se voi olla olematonta, mutta se vaikuttaa minuun kuitenkin.

ja ne käyttäytyy ennustettavalla tavalla.

Vierailija
28/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla mitä mieltä tahansa muttei se tee asioia olemattomaksi.

Tämän voi myös kääntää: Ihminen voi olla mitä mieltä tahansa muttei se tee asioita olemassa oleviksi.

Näytä mulle yksi (1) Jumalan tekemä ihmeteko. Vain yksi.

Miksi Jumala on kaikkivaltias mutta ei ole vielä tähän päivään mennessä saanut kasvatettua yhtäkään miinaan astuneen lapsen amputoitua jalkaa takaisin?

Vierailija
29/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon ja Hän on minulle yhtälailla olemassa kun kuka tahansa näkyvä ihminen. Jumala puhuu minulle sanansa kautta, unissa jne ja olen nähnyt ihmeitä tapahtuvan kun rukoillaan. Kuinka siis voisin olla uskomatta. Se, että uskon ja tiedän Jumalan olevan totta ja elävä, ei tarkoita ettäkö ymmärtäisin lähellekkään kaikkea hänestä ja hänen teoistaan, mutta tiedän, että Jumala on hyvä.

Vierailija
30/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksenkin tehdessä parantamisihmeitä, iso osa ihmisistä ei siltikään uskonut häneen. Yleensä kyllä ne jotka itse ihmeen kokevat uskovat, mutta sitä sivusta seuranneet kyllä voivat keksiä kaikenlaisia muita selityksiä, selittääkseen ettei mitään ihmettä tapahtunutkaan.

Vierailija
31/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksenkin tehdessä parantamisihmeitä, iso osa ihmisistä ei siltikään uskonut häneen. Yleensä kyllä ne jotka itse ihmeen kokevat uskovat, mutta sitä sivusta seuranneet kyllä voivat keksiä kaikenlaisia muita selityksiä, selittääkseen ettei mitään ihmettä tapahtunutkaan.

Kaksi helluntailaista nuortamiesta teki gradunsa tms. tutkimuksen helluntailaisten ihmeparanemisista, joita piti olla pilvin pimein. Ja lopputulema oli etteivät onnistuneet löytämään yhtäkään. Toinen erosi liikkeestä ja niin edelleen.

Vierailija
32/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että jossain istusii joku ukko ylijumala ja ohjailisi tätä elämää, hahaha!

Vierailija
33/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä yksi parantumisihme, äläkä kerro 2000 vuoden takaisia taruja.

Vierailija
34/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta jollakin tavalla heikot ihmiset tarvitsevat uskon/jumalan, jotta kestävät tätä elämää. Tiedän nyt loukkaavani monia, mutta en tnne yhtäkään vahvalla itsetunnolla varustettua, järkevää ihmistä, joka olisi uskossa...koska e eivät tarvitse sitä.

Vierailija
35/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan kulumiseen. Ethän näe niitäkään, vain niiden vaikutukset. Ihminen voi olla mitä mieltä tahansa muttei se tee asioia olemattomaksi. Voinhan minäkin olla sitä mieltä ilmastonmuutos on satua, muttei se tee sitä olemattomaksi. Minulle se voi olla olematonta, mutta se vaikuttaa minuun kuitenkin.

tuo on siis ihan eri asia mistä aiemmin kirjoitit.

Vierailija
36/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun Jumalan vaikutuksia ei voi nähdä. Ei ole mitään, mistä voisi sanoa että tuo on Jumalan tekosia.

Vierailija
37/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, mutta niitä EI VOI nähdä

Painovoima: sitä ei voi nähdä, mutta sen vaikutukset voi todistaa kerta toisensa jälkeen, täysin ennustettavalla tavalla.

Jumala: sitä ei voi nähdä, eikä sen vaikutuksia voi todistaa saati sitten ennustaa mitenkään.

Painovoima on olemassa. M.o.t.

Vierailija
38/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta jollakin tavalla heikot ihmiset tarvitsevat uskon/jumalan, jotta kestävät tätä elämää. Tiedän nyt loukkaavani monia, mutta en tnne yhtäkään vahvalla itsetunnolla varustettua, järkevää ihmistä, joka olisi uskossa...koska e eivät tarvitse sitä.

Olen saanut hyvän, turvallisen kasvauksen, mutta minua kiinnosti uskonnot jo lapsena.

Tuskin sinä nyt kaikkia uskovai tunnet ja edes osaat mitata kenekään itsetuntoa.

Ainahan tällä palstalla aika erilainen on mukamas merkki huonosta itsetunnosta.

Vierailija
39/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalia ole olemassa, kuten ei joulupukkiakaan.

Vierailija
40/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sinulle joka anteeksi pyytelet kommentiasi viestissäsi on kyllä paljon totta siinä suhteessa, että niinhän Raamattu sanookin, etteivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat ja että Jeesus ei ole tullut kutsumaan hurskaita vaan syntisiä. Sellaiset ihmiset, jotka vaeltavat itseensä turvaten, eivät koe tarvitsevansa Jumalaa, ainakaan ennenkuin elämä kolhii ja huomaavat ettei turvaansa voi laittaa terveyteensä, rahaan, ystäviin jne sillä kaikki sellainen on katoavaa. kiitän Luojaani siitä, että minä olen kokenut elämässäni menettäväni kaiken ja saanut avun Jumalalta. Hän on ainoa jonka varaan tämä elämä kannattaa rakentaa ja joka kantaa kuoleman rajan ylikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi