Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Uskotteko ihan oikeasti Jumalaan? Miksi ette?

Vierailija
15.09.2010 |

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painovoima: sitä ei voi nähdä, mutta sen vaikutukset voi todistaa kerta toisensa jälkeen, täysin ennustettavalla tavalla. Jumala: sitä ei voi nähdä, eikä sen vaikutuksia voi todistaa saati sitten ennustaa mitenkään. Painovoima on olemassa. M.o.t.

Minulle tärkein pointti tuossa on, että jumalaa ei tarvita selittämään mitään ilmiötä (alkusyntyä ehkä lukuunottamatta, siis sitä, mitä oli ennen singulariteettiä ja miksi alunperinkään singulariteetti oli). Selittämättömiä tapauksia kyllä taopahtuu, mutta selttämättömyys johtuu yleensä siitä, että tapahtuma on kuvattu tai havainnoitu epämääräisesti tai täysin subjektiivisesti (unet ovat hyvä seimerkki siitä, miten ihmismieli keksii outoakin oudompia juttuja).

Painovoiman "kieltäminen" taas aiheuttaisi tarpeen selittää kappaleiden käyttäytyminen jollain muulla tavalla.1

Vierailija
42/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin myöntää että on itsevarmempiakin ihmisiä kuin minä. Mutta en koe olevani silti heikko, vaikka uskonkin Jumalaan. Minusta on ihanaa kun EI TARVITSE olla aina niin vahva ja muiden ihmisten silmissä vahva, vaan saan turvata Jumalaan ja ola oma inhimillinen itseni.

Olen saanut kokea onnellisen lapsuuden, ei ole mitään suuria murheita/traumoja takana... Vanhemmat ovat "tavisluterilaisia" eli eivät tuputtaneet, mutta eivät kieltäneetkään. Minä olen ollut lapsesta asti kiinnostunut uskosta ja uskonnoista, siis muistakin kuin kristinusko. Kristinusko tuntui kuitenkin oikealta minulle, miksi lähteä merta edemmäs kalaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan luterilaiseen jumalaan.

Uskon johonkin... luonnon ja maailmankaikkeuden ykseyteen. eli enemmänkin siis "luonnonjumaliin".

en osaa selittää, mutta mielestäni ihminen on osa luontoa ja sitä pitäis kunnioittaa enemmän. Maailma on täynnä kaikenlaisia henkiä ja näkymätöntä voimaa.

Vierailija
44/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole kyse miten minkä ilmiön selität ja ymmärrät. Vaan siitä että myös näkymätön asia voi olla olemassa. Siis kyse on on siitä voiko joku asia jota ei silmillä näe olla olemassa.

Esim. eläimilläkin on usein paljon parempi näkö taikka kuulo kuin ihmisellä, joten aistimaailmakaan eivät ole välttämättä vain sitä miten me ne tunnemme. Myös on olemassa perhosia ja lintuja jotka tekevät pitkiä ja monimutkaisia muuttomatkoja, eikä ihminen on kyennyt suuressa viidaudessaan selvittämään täydellisesti niiden aistijärjestelmää.

Jumalaan uskon mutta en kyllä mihinkään johdatukseen. Luonto on viisas, mutta se johdatus ei siihen jotenkin sovi.

40.

Vierailija
45/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös on olemassa perhosia ja lintuja jotka tekevät pitkiä ja monimutkaisia muuttomatkoja, eikä ihminen on kyennyt suuressa viidaudessaan selvittämään täydellisesti niiden aistijärjestelmää.

Joka tapauksessa siihen voisi lisätä sanan vielä.

Vierailija
46/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole kyse miten minkä ilmiön selität ja ymmärrät. Vaan siitä että myös näkymätön asia voi olla olemassa. Siis kyse on on siitä voiko joku asia jota ei silmillä näe olla olemassa.

Silloin pitäisi kieltää radiolähetysten olemassaolo (joku mystinen otus vaan puhumaan sinne toosaan), säteily, ääniaallot ja tien korvan toiminta jne jne.

Siis väitän, että jokaiselle meistä on itsestään selvää, että on olemassa asioita, joita ei näe silmillä, mutta jotka ovat 100 % varmasti olemassa.

Näiden juttujen olemassa olo ei ole todiste jumalan puolesta eikä vastaan. Ero Jumalaan on siinä, että noiden mainitsemieni luonnonilmiöiden ja energiamuotojen VAIKUTUKSET voidaan havaita, mallintaa ja ennustaa ja ne pysyvät samoina havaitsijasta riippumatta (siis jos ne mitataan laitteilla, henkilöiden havaintokyky ja herkkyys vaihtelee). Jumalan osalta vaikutusten havaitseminen ja mittaaminen on erittäin epävarmaa ja subjektiivista.

Esim. eläimilläkin on usein paljon parempi näkö taikka kuulo kuin ihmisellä, joten aistimaailmakaan eivät ole välttämättä vain sitä miten me ne tunnemme. Myös on olemassa perhosia ja lintuja jotka tekevät pitkiä ja monimutkaisia muuttomatkoja, eikä ihminen on kyennyt suuressa viidaudessaan selvittämään täydellisesti niiden aistijärjestelmää.

Toki näitä on. Tuotaki on tutkittu, mutta koejärjestelyjen tekeminen on hankalaa. jotain tiedetään, http://en.wikipedia.org/wiki/Bird_migration

Erona Jumalaan on edelleen se, että tässä on havainto, jota voidaan tutkia objektiivisesti ja erilaisilla tutkimusjärjestelyillä.

Migratory birds may use two electromagnetic tools to find their destinations: one that is entirely innate and another that relies on experience.

A young bird on its first migration flies in the correct direction according to the Earth's magnetic field, but does not know how far the journey will be. It does this through a radical pair mechanism whereby chemical reactions in special photo pigments sensitive to long wavelengths are affected by the field. Note that although this only works during daylight hours, it does not use the position of the sun in any way. At this stage the bird is similar to a boy scout with a compass but no map, until it grows accustomed to the journey and can put its other facilities to use.

With experience they learn various landmarks and this "mapping" is done by magnetites in the trigeminal system, which tell the bird how strong the field is. Because birds migrate between northern and southern regions, the magnetic field strengths at different latitudes let it interpret the radical pair mechanism more accurately and let it know when it has reached its destination.[26] More recent research has found a neural connection between the eye and "Cluster N", the part of the forebrain that is active during migrational orientation, suggesting that birds may actually be able to see the magnetic field of the earth.[27][28]

Vierailija
47/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän tempaisi minut järvestä ja kertoi itsestään. Vanhempani olivat ateisteja eivätkä olleet kertoneet Vapahtajasta, joka rules of the wörld.

Myöhemmin ollessani 16v hän ilmestyi uudestaan ja monesti sen jälkeen.

Olen käynyt taivaissa ja minulle on paljastettu paljon maapallon tulevaisuudesta. En voi kertoa siitä teille sillä lupauduin pitämään salaisuuden. Minut on vapahdettu ja on jokaisen oma asia sydämessään ottaa vapahtaja sydämeensä. Jos ette ota joudutte helvettiin ikuiseen kadotukseen ja kukaan, kukaan ei rakasta teitä koskaan!

Ei luulisi olevan vaikea valinta.

Vierailija
48/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon koska Jeesus on itse näyttäytynyt minulle kun olin 4 vuotias ja hukuin hän tempaisi minut järvestä ja kertoi itsestään. Vanhempani olivat ateisteja eivätkä olleet kertoneet Vapahtajasta, joka rules of the wörld.

Olen käynyt taivaissa ja minulle on paljastettu paljon maapallon tulevaisuudesta. En voi kertoa siitä teille sillä lupauduin pitämään salaisuuden. Minut on vapahdettu ja on jokaisen oma asia sydämessään ottaa vapahtaja sydämeensä. Jos ette ota joudutte helvettiin ikuiseen kadotukseen ja kukaan, kukaan ei rakasta teitä koskaan!

Aika hyvä juttu, kerro lisää :)

Vierailija
49/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän tempaisi minut järvestä ja kertoi itsestään. Vanhempani olivat ateisteja eivätkä olleet kertoneet Vapahtajasta, joka rules of the wörld.

Vierailija
50/50 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uskontojen profeetat vaikuttavat ihmisiltä, jotka useimmat tulkitsisivat tänä päivänä mielenterveysongelmaisiksi. Myös pyhät kirjoitukset tuntuvat usein puhtaaksikirjoitetuilta harhoilta tai mielenhäiriöilta (kuvaukset taivaasta ja helvetistä esim.)

En väitä, että kaikki uskovaiset ovat harhaisia, mutta ehkä he ovat ateisteja taipuvaisempia psyykkisille häiriöille. Tämä on mielipiteeni, enkä sitä lainkaan pyytele anteeksi.

Mutta minusta jollakin tavalla heikot ihmiset tarvitsevat uskon/jumalan, jotta kestävät tätä elämää. Tiedän nyt loukkaavani monia, mutta en tnne yhtäkään vahvalla itsetunnolla varustettua, järkevää ihmistä, joka olisi uskossa...koska e eivät tarvitse sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän