Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisten toukokuu 2011

14.09.2010 |

Ajattelinpa aloittaa ihan oman ketjun meille esikoistaan odottaville. Itsellä tuli tänä aamuna se neljä kuukautta odotettu toinen viiva testiin :) Olisi kiva kuulla kanssa siskojen odotuksesta, itselle kaikki on täysin uutta tietysti. Omat oireet toistaiseksi väsymys, kylmät väreet, arat rinnat ja hienoinen etova olo. Lääkärissä pitäisi kai lähteä käymään..

Kasvatetaan listaa :)

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miij:lle tsempit! Harmi, että kävi noin :(

Tervetuloa kaikki uudet!

Meikäläisellä oli eka neuvola tänään!! Täti kokeile masun päältä ja arvioi että 8-9 vkolla mennään, ja se sopii omiinkin arvioihin... kokeili myös sydänäänet ja oli sieltä ne kuulevinaan..

verenpaine mulla oli vähän koholla, niin kuin yleensäkin.. toivottavasti en lääkitykselle joudu... suvussa on verenpainetautia eli mahdollista on...

ultra pitäisi seuraavaksi varailla...

tosi monta päivää ollut oireetonta ja juuri kun neuvolatädille siitä pääsin kehaisemaan niin eikö tänään sitten olekin etonut... mutta voipi johtua vähäisistä syömingeistä...

tulkaahan kertomaan neuvolakokemuksia huomenna!

Vierailija
62/184 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli sitten tänään jo jonkin verran hyytymiä, joten epäilen että kesken taisi mennä, taas :(

Olo on ollut tosi kurja, ja jonkinverran on ollut myös vatsakipuja, ja illasta noussut pieni lämpö (37,2). Soitin synnärille, ja kätilö käski vaan seurailla nouseeko kuume korkeemmalle. Itkeny oon koko päivän.

Edellisessä keskenmenossa mulle kävi niin, että ulos tuli vaan alkio, ja sitten kohtu meni takaisin kiinni, joten loput jouduttiin nukutuksessa kaavinnalla ottamaan pois. Nyt mulla ei niiden hyytymien jälkeen ole tullut kun pientä tiputteluvuotoa, joten luulen että taas on käynyt samoin ku edellisessä km:ssa.

Mutta jaksan vielä jotenkin toivoa, että alkio olis paikallaan, ja nämä hyytymät oli jotain aivan muuta. Huomenna olisi se neuvolakin ollut.

Aamulla soitan neuvolaan ja pyydän voitaisiinko ultralla katsoa että onko siellä enää mitään. En todellakaan halua että kohtu tulehtuu, niinkuin viimekerralla olis hyvin lähellä käydä.

Toivotan teille kaikille ihanaa odotusaikaa, ja pidän peukkuja, että teillä menee kaikki hyvin! Jaksamisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/184 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon tsemppiä monna! Kaikkien puolesta varmaan toivotaan parasta teille ja että se pieni olis pitänyt kiinni seinämästä. Tänään saat selvyyden ja uskon sen olevan positiivinen. *halit*

Vierailija
64/184 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotot Monna.

Kävin aamulla gynellä, ja kesken on mennyt tai tuulimuna ollut alunperinkin, mahdotonta tietää. Viikkoja pitäis olla 9+, kohtu vastasi koko 6+. Pieni mahdollisuus on vielä, että raskaus oikeasti on menossa vasta 6+ viikoilla, ja uusi aika on 2 viikon päähän, missä varmistetaan että kohtu on tyhjentynyt. Itse en jaksa enää toivoa.

Fiilis on surkea, ja pidän tän päivän vapaata töistä. Nyt en jaksa kyllä ajatella yhtään mitään, mutta toivottavasti lähitulevaisuudessa tärppää uudestaan. Kai tästä täytyy elämän jatkua vaan. Toivon kaikille hyvää vointia ja onnellisia hetkiä raskauden edetessä.

Nyt kun enää ei oo syytä hyssytellä, taidanpa lähtee juoksemaan....

Helinä, yksin enää :'(

Vierailija
65/184 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh, tulipas kauhean kurja olo teidän puolesta :( :( Ei ole reilua elämä. Ja toisaalta ihmeellistä - nämä kaikki aina muistuttavat, kuinka kallisarvoinen ja harvinaislaatuinen elämä itsessään on. Kauheasti tsemppiä ja haleja, toivonrippeitäkin! Ellei nyt, niin seuraavalla kerralla vaavi IHAN varmana pysyy matkassa!!!

Jaksamista kaikille!!

Vierailija
66/184 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomio: tuulimunaraskaus, taas. Enpä varmaan voi kun toivotella teille muille parempaa onnea. Ilmeisesti pääsen taas tutustumaan perin pohjin keskussairaalan wc:hen. Ajatuskin kuvottaa.

Amppari

Vierailija
67/184 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkerbellille ja arktiselle ampiaiselle! Toivotan teille kovasti voimia sinne!

Minä soitin aamulla neuvolaan, ja se neuvolatäti sitten sano ettei me vielä luovuteta. Ei oo kuulema tullu niin paljon verta ja hyytymiä, että se välttämättä olis km. joten tänään oli sitten ensimmäinen neuvola. Oli niin ihanaa kuulla, että ne hyytymät saattaa olla aivan jotain muuta, ja sain toivoa, että pikkuinen on vielä menossa mukana. Nyt pitäis olla stressaamatta (voi ku se oliski niin helppoa).

Saatiin uusi aika neuvolaan tasan kahden viikon päähän, ja sitten yritetään kuunnella sydänääniä, toivottavasti kuuluu! Tänään olis muuten yritetty kuunnella, mutta ei halunnut meitä alkaa pelotteleen ku ei ne todennäköisesti tässä vaiheessa edes kuulu.

Toivotaan parasta!

monna ja kamu 6+5

Vierailija
68/184 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä LA 24.5 Esikoista odotellessa, kaikki on vielä niin uutta ja jännittävää. Kovasti ollaan miehen kansa yritetty ja nyt vihdoin onnisti, toivottavasti kaikki menee vaan hyvin. Ei vielä osaa edes ajatella et on raskaana tai sitä ei vielä tajua :)

69/184 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet ja haikeat heilutukset menneille :( Ei ole kyllä yhtään kiva lueskella mitenkä joskus menee, tulee itselleen hieman syyllinen olo jopa. Paljon voimia arktiselle ampiaiselle ja tinkerbellille.

Päivittelin tosinaan taas tuota listaa ja odottelen kuumeisesti sitä ens viikon keskiviikkoa että pääsis sinne neuvolaan. Ei jaksa odottaa. Mies kertoi sitten porukoilleen ja siskolleen, anoppi on ainakin ihan töpinöissään ensimmäisestä lapsenlapsesta :)

Vierailija
70/184 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surullisia ovat ikävät uutiset. Tuntuu kyllä toisinaan, että tämä on sellaista esterataa, että aina yhdestä esteestä yli ja kohti seuraavaa. Mutta jatkuvasti vaan ihmiset ympärillä vauvoja saavat, että uskottava se kai on, että se on kuitenkin mahdollista! :)

Miltä teidät mahat näyttävät - näkyykö jo jotain? Itsellä turvottaa aika paljon muulloin paitsi aamulla, mutta kaikki vaatteet vielä mahtuvat hyvin. Parit farkut ovat kyllä sellaiset, että menevät varmaan lähes loppuun saakka. Olen muutenkin ajatellut olla ostamatta mitään äitiysvaatteita, alusvaatteita lukuun ottamatta. Sen verran paljon on Aasiasta tuotuja tunikoita, että varmasti mahtuu niihin muhkeakin masu. Sen oon kyllä huomannut, että en saa mahaa vedettyä sisään enää entiseen malliin. Koska olen hyvin hoikka, kaverit varmasti arvaavat pian. Pari-kolme viikkoa ainakin tahdottais vielä salata, mutta katsotaan. Mä en ole tuntenut sellaisia kohdunvenymiskipuja, joista olen lukenut - oletteko te?

Paino on vielä pysynyt ihan ennallaan.

Lieveling kyseli verensokereista. En tiedä mun arvoja, mutta välillä huippaa kyllä, etenkin ylös noustessa. Jossain luki, että se yleensä liittyy verenpaineeseen, joka raskauden vuoksi hetkittäin heittelehtii.

Vitamiineista syön raskaus-Multivitaa ja ajattelin ostaa lisä-D:tä ja maitohappobakteeritabuja. Labratuloksista ei ole mitään tietoa, kai niitä itse pitää neuvolasta kysellä, jos tahtoo tietää. Kai ne ok on, kun eivät ole mitään ilmoittaneet.

Tietääkö kukaan np-seulontaan liittyvästä veriseulasta? Kun jostain taas luin, että se pitää antaa tietyn ajanjakson sisällä. Tyyliin 8.-10. raskausviikko. Tässä kai on paikkakuntaeroja. Mä kävin labrassa jo 6. viikolla, eikä muita lähetteitä ole. Ehkä Helsingissä on taas eri tavoin, ja se verinäyte otetaan vasta np-ultran yhteydessä tms.

Tuli aika paljon asiaa :)

Vilma + bebe 8+2

Vierailija
71/184 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ultra vasta marraskuun alussa, en jaksa odottaa!!

Luulin, että paha olo lähti jo pois (pysytteli vajaan vko pois), mutta niin se vain tuli takaisin. Tekisi mieli itkeä, kun on välillä niin etova olo.. siihen päälle vielä väsymys ja työstressi, niin ei oo kyllä ruusuilla tanssimista tämä elo tällä hetkellä. Tiedän, että monilla on asiat pahemmin, itse en ole esim. oksentanut vielä lainkaan, mutta jos nyt sallitte tämän pienen omanapaisen valituksen...

Vitamiineista puhuttiin, niin mä syön vaan D-vitamiinia, jota neuvolasta suositeltiin...

Aiotteko muuten mennä hampilääkäriin? Meillä ainakin pääsee jonon ohi halutessaan...

Ai niin, ja neuvolatätä kyseli että kelpaako mulle ihan neuvolalääkäri vai meenkö omalle gynelle ja sanoin, että kyllä neuvolalääkäri kelpaa... sit kävikin siinä ihan lopussa ilmi, että se on mies! Mä oon aina vierastanut mieslääkäreitä, varsinkin nyt tällaisissa asioissa.. Sen lääkärin tehtävänähän on esim. tarkistaa kohdun kokoa.. En nyt tiedä, haluanko mennä mieslääkärille.. Mites te muut? Onko teillä väliä?

Vierailija
72/184 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältähän löytyi vaikka mitä uutisia niin hyvässä kuin ikävämmässäkin.

Mä olen todella todella pahoillani arktinen ampiainen ja tinkerbell. Tätä ei voi edes sanoin kuvata...

Monnalle peukut ja varpaat pystyssä!!

Itsellä eka neuvola huomenna eli viikkoja 8. Vähän jännittää kun ei oikein ole ollut olotilassa mitään eroa entiseen. Pitäisköhän tehdä vielä raskaustesti?

En ole koskaan käynyt miesgynellä vaikka varmasti ihan yhtä hyvä kuin nainenkin. Mutta taidan silti itse varmistella että pääsen naiselle..... ; )

terkuin Tupuna ja pikkuinen

Vierailija
73/184 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuossa viime viikolla ihan järkyttävät alavatsakivut, jotka alkoivat illa yhtäkkiä. En päässyt edes kävelemään ja isäni piti tuoda minut töistä kotiin. Minkäänlaista vuotoa ei tullut ja olivat suurin piirtein hävinneet seuraavaan päivään mennessä. Todella omituista.

Meillä on nyt neuvola ensi torstaina ja vähän jännittää.

Lily 7+5

Vierailija
74/184 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt on ollut aikamoista vuoristorataa tää meno. Mulla alko silloin se vuoto ku viimeksi tänne kirjotin. Noh, se sitten loppu, mutta alkoi eilen uudestaan. Menin päivystykseen ja siellä mieslääkäri kurkkas jotain tuonne alapäähän, ja alko kovasti vuotaan ja tulee hyytymiä. Yhtään en tykkää että mieslääkäri tutkii mua alapäästä. Sain sitten lähetteen naistenpolille, jonne menin tänään aamulla. Siellä sitten katsottiin ultralla, ja olin tietenki aivan paniikissa.

Sitten ku ne käänsi sitä monitoria että näin itsekkin, nii voi että purskahdin itkuun! Siellä se oli, pienokainen elossa, ja sydän löi kovaa tahtia :') Verenvuoto oli johtunut siitä, että mulla oli ollut kaksoset, ja toinen oli nyt sitten tullut ulos. Todella iloinen olen, että toinen on kuitenkin hengissä ja hyvinvoiva.

Viikkoja onkin nyt sitten vähemmän kun netin laskurin mukaan. Netin laskuri sanoo että tänään olis 7+5, mutta ultran mukaan oli 6+6, eli mulla on sitten la 1.6. :)

Vierailija
75/184 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeita uutisia, Monna!! Onneksi olkoon :) Tai tietysti kurjaa toisen pikkuisen puolesta, mutta siltikin, uskon, että olet tosi onnellinen! Huippua :)

Mua on alkanut uudelleen jännittää seuraava ultra, johon on vielä 2 viikkoa ja 3 päivää... Nyt jännäyksen aiheena se niskapoimukin vielä... Muuten olo on hyvin raskaana oleva, maha pömpöttää pitkin päivää ja säikähdin ihan tänään (no en nyt oikeasti säikähtänyt), kun nänninpihat olivat niin suurentuneet, että näytti oudolta :)

Kuulin juuri, että kaverillani on LA 3 viikkoa ennen kuin mulla, mutta en vielä kertonut omasta jamastani, odotan vielä nuo 2 viikkoa ja 3 päivää!

Vilmis + Poju (on poikaolo...) 9+1

76/184 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon monna, hyvä että tuli varmuus ja jopa näit pikkuisen :) Mulle tulee ihan tippa linssiin sun tekstiä lukiessa :D Harmi ettei pysynyt toinen kaveri kyydissä, itsekin toivon että olisi kaksi muhimassa.

Tänään on ollut kyllä yksi jaska päivä suoraan sanoen. Aamulla piti mennä takaisin sänkyyn aamupalan jälkeen kun oli niin heikottava olo, joten olin sitten tunnin myöhässä :P Lisäksi on jomottanut alavatsaan koko päivän, vähän saman tuntuinen kuin menkkojen aikaan joskus. Hyvä vai huono asia? Ei ainakaan mitään vuotoa ole tullut ja kun syö niin se jomotus lakkaa hetkeksi. Ihmeellistä...

Huomenna on sitten meikän ensimmäinen neuvolakäynti. En jaksa odottaa. Haluan kuulla jonkun pätevänkin suusta faktoja enkä vain lukea kaikkeja tekstejä netistä.

suvi + rusina rv9+2?

P.S. Vilmalotta, mulla on tyttö-olo :)

Vierailija
77/184 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 24/7 aivan järkyttävän huono olo! Oksentanu en vielä ole kertaakaan, mutta olo on sellanen että pitää jatkuvasti olla vessassa, jos se oksennus vaikka tuurilla tulis. Mieluummin oksentaisin jos se helpottais oloa edes hetkeksi.

Syön päivässä hyvällä tuurilla jotain 2 leipää. Ei vaa pysty syömään mitään. Toissapäivänä mulle tuli kauhea himo illalla, että nyt on pakko saada pottuja ja porsaanlihasuikaleita. Aloin niitä sitte valmistelee joskus 8 aikaa illalla :D Söin ehkä 5 haarukallista, ja ei pystyny enää, alko nii etomaan :s

Jos joku tietää jonku keinon miten vois helpottaa edes vähän tätä pahaa oloa, niin kertokaa ihmeessä :) Ei oo kiva olla kokoajan sängynpohjalla.

Mulla on muuten tullu tämän pahoinvoinnin takia 120% tyttö-olo :D

78/184 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monna: mulla auttaa pahoinvointiin pakkosyöminen ja hetken rauhottuminen. Otan tyyliin leivän kannikan ja syön sen vaikka kuinka etoo.

Tänään oli siis se ensimmäinen neuvola. Aikamoinen tietopaketti oli :o Ei siellä muuta kuin verenpaine mitattiin ja sitten mittasi ettei ole liikaa valkuaisaineita virtsassa. Ensimmäinen ultra on 26. lokakuuta ja seuraava käynti 17. marraskuuta. Verikokeessa pitää käydä eri paikassa. Tämä täti laskeskeli mminun olevan rv8+6 :)

Vierailija
79/184 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täälläkin olisi yksi esikoistaan odottava. Tällä hetkellä LA 19.5., mutta tulee jonkin verran todennäköisesti siirtymään vielä. Omien laskujen mukaan nyt menossa 8. viikko, neuvolan laskujen mukaan 10. viikko. Ensimmäisessä ultrassa on käyty viime viikolla ja pieni sykkivä sydän näkyi. Neuvolassakin todettiin, ettei vielä mennä niin pitkällä kuin he laskivat, todennäköisesti viime viikko oli seitsemäs eli laskuni pitävät paikkansa.

Vielä en oikein uskalla riemuita vaan lähinnä mietin koko ajan, että mikä voi mennä pieleen. Näistä ajatuksista yritän nyt päästä eroon ja olla positiivinen :)

Tällä hetkellä on ällöttävä olo lähes koko ajan, mutta ei juuri muita oireita. Viime viikolla ja toissa viikolla oli vähän menkkamaisia kipuja. Kunpa nyt vaan se maaginen 12. viikon raja menisi yli...

Positiivisia ja onnellisia ajatuksia teille kaikille! :)

Vierailija
80/184 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin vaan odotellaan, että 12.viikko pärähtäisi jo käyntiin, nyt olen vissiin vkolla 10... mutta epäselvää vielä.. parin vkon päästä ultra, niin ehkäpä sitten selviäisi todellisuus. vielä en minäkään uskalla riemuita, vaikka kovasti haluaisin. niin paljon lukenut huonoista kokemuksista, että ei voi kyllä olettaa suoraan kaiken menevän hvyin... toivotaan kuitenkin, että kaikki menisi nappiin itse kullakin!