Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisten toukokuu 2011

14.09.2010 |

Ajattelinpa aloittaa ihan oman ketjun meille esikoistaan odottaville. Itsellä tuli tänä aamuna se neljä kuukautta odotettu toinen viiva testiin :) Olisi kiva kuulla kanssa siskojen odotuksesta, itselle kaikki on täysin uutta tietysti. Omat oireet toistaiseksi väsymys, kylmät väreet, arat rinnat ja hienoinen etova olo. Lääkärissä pitäisi kai lähteä käymään..

Kasvatetaan listaa :)

Kommentit (184)

21/184 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet täristen sain soitettua viisi minuuttia hollanniksi puhuen neuvolaan :) Ajan sain varattua 13. lokakuulle elikkä rv8 ja sitten rv10-12 olisi ensimmäisen echon aika. Jännää.

Vierailija
22/184 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Täällä myös yksi ensimmäisensä venttaaja. Tai kaikenlaisia pelkoja on vielä niin paljon, ettei nyt aivan todeksi uskalla toistaiseksi ajatella :) Laskettu aika on toukokuun 15. ja varhaisultraan menen ensi viikolla.

Toistaiseksi on ollut kevyttä etomista, viime viikolla paljon enemmän ja tällä viikolla paljon vähemmän, rinnat arat yhtä soittoa plussasta saakka, mahassa pientä juilintaa. Juuri tällä hetkellä on tosi ärsyttävä elohiiri keskellä vatsaa! Eihän siellä nyt kukaan vielä voi potkia... Tai aika hurja kaveri olis... Tosi älyttömän tuntuista, kun maha nykii, vielä kun tietää olevansa raskaana. En tiedä mistä moinen.

Mulla on ollut toispuoleisia tuntemuksia, joten siksikin tahdon varhaisultran. Kipuja ei, mutta sellaista tuikkimista ja vain vasemmalla puolella.

Aloittajalle, että itse vasta muutin takaisin Suomeen. Asuimme ulkomailla 3 vuotta, ja yritimme lasta jo vuoden alusta saakka. Olen kuitenkin nyt ihan helpottunut, että vasta Suomeen palattuamme tulin raskaaksi, on tämä niin uusi tilanne. Me asuimme vieläpä Aasiassa, jossa on aika eri meiningit... Mutta toki mietin tuolloin jo etukäteen läpi alkuajan asiat, joten ymmärrän hyvin jännäilysi!

Tsemppiä kaikille!

Vilma + Olento 6+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/184 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Vilmalotta :)

Voin kuvitella mitenkä aasiassa asiat on varmaan hieman erilailla kuin euroopassa. Täallä ei asiat kuitenkaan niin erilaisesti mene, kieli on vain eri :)

Meikälle tosiaan iski sitten vuoden jälkeen tosi pahan flunssa, tänä aamuna on ensimmäinen aamu muutamaan päivään ilman kuumetta. On pitänyt käydä jopa laatoittamassa vessassa muutaman kerran ja eilen oli yli 38c lämpöäkin. Energiavarastot on ihan nollissa ollu perjantaista lähtien ja syöntikin on sujunut aika takkuisesti. Saahan nähdä jaksaako sitä huomenna töihin. Ajattelin että pysyttelen kotona niin kauan kuin tarvitsen. Mielessä pyörii tietysti koko ajan onko tästä haittaa pikkuiselle masussa. Mies sanoo että on normaalia että ihmisella on kaksi kertaa vuorokaudessa kuumetta, mutta yli 38c? Mitä luulette, onko pikkuinen vaurioitunut äitinsä takia? :(

Vierailija
24/184 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieveling, en usko, että kuumeesta on mitään haittaa pikkuiselle. Kyllä varmasti monet äidit sairastavat flunssan ja silti sieltä tulee ihan terveitä vauveleita :)

Mulla oli perjantaina töissä niiiin paha olo, ettei mitään rajaa, mutta ei tullut onneksi oksua. Sitten olin koko loppuillan tosi väsynyt ja lopulta piti luovuttaa ja mennä nukkumaan klo 23. Lauantaiaamuna heräsinkin sitten kymmenen maissa ja olo oli pirteä ja oireeton koko päivän. Lukuunottamatta väsymystä joka palasi illalla ja pakotti ottamaan pienet iltatorkut.

Mulla siis pahimmat oireet etova olo ja jatkuva väsymys. Mutta tuon etovan olonkin kestän, kunhan ei tarvitsisi oksentaa.

en vieläkään tiedä viikkojani, sillä ultrassa en ole käynyt. neuvola viikon päästä ja sitten varaillaan sitä ultraa... Luulen kuitenkin, että 6 vkoa tuli jo täyteen.

Vierailija
25/184 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla kuumeesta haittaa sikiölle, ellei ole tosi korkea kuume, tyyliin 40 asteen paikkeilla..näin olen kuullut/lukenut! Paranemista Lieveling!

Kyselisin, että oliko teillä kellään kiinnittymisvuotoa havaittavissa?? Kuinkahan yleistä mahtaa olla? Täällä sellaista voisi nyt olla ollut ja toiveet taas nousee taivaisiin :/ kun aikaisemmissa kierroissa ei moista ole ollut..

26/184 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, Viiwi!!!! :) Ihanaa jos siekin pääset mukaan :)

Mulla ei tullut yhtään mitään vuotoa. Mutta tasan viikko sen jälkeen kun tikutin oviksen alkoi rinnat jomottaa ja väsymys iski kuin valurautapannu naamaan. Silloin yritin pongata sitä kiinnittymisvuotoa mutta ei se sitten tullutkaan. Sehän ei luemma kaikille tulekkaan. Ja se on luemma myöskin tyyliin pyyhkäisy ja semmoista tummahkoa. (ihan kuin puhuisi jostain taruolennosta :D)

Juu, mulla murisee maha elikkä alan olla parempaan päin, jee \o/

t:lieveling&nessut

Vierailija
27/184 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi esikoista odottava. LA sattuu alustavasti toukokuun 12. päivälle. Olen ehkä hieman varuillani, ja pyrin olemaan vielä intoilematta, koska taustalla on lääkkeelliseen tyhjennykseen päättynyt tuulimunaraskaus toukokuulta. Nyt oireita on kuitenkin enemmän - pahoinvointia, närästystä ja mahakipuilua -, joten jospa masussa tällä kertaa olisi joku. Niin, ja mieliala vaihtelee ihan huimasti. Tällä hetkellä on menossa superhyvä mieli, ja odotan innolla huomista työpäivää. Eilen taas olin ihan pohjamudissa.

Ultra-aika on varattu 5.10. Siihen saakka täytyy odottaa.

Amppari 7+3

Vierailija
28/184 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin siis ensimmäinen odotuksessa, la noin 29.5 vasta. Nyt siis kuudes viikko menossa. Pelottaa/jännittää aikalailla että entäs jos ei vauva kasvakaan mutta yritän silti nauttia ja olla positiivinen.

Olemme molemmat miehen kanssa 28 vuotiaita. Oireita minulla ei oikeastaan ole, mahaa juilii välillä ja aamuyöstä saa käydä pissillä, tosin tuntuu että voiko se vielä raskaudesta johtua.

Onnea kaikille, on tämä kuitenkin ihanaa aikaa!

29/184 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vastata sinulle :) Me suunnittelimme raskautumista vasta kun muutetaan suomeen, mutta toisin kavi ;) ja taytyy sanoa et en tippaakaan kadu. ultraan paasee 3viikon valein kurkistelemaan pienokaista ja jotenkin harmittaa miksei suomessa voi olla nain :( onnea odotukseen

Vierailija
30/184 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkolaiset - heh, teille kävi siis päinvastoin :) Kyllä mäkin uskon, että hyvin olisi muilla mailla mennyt, kenties jopa paremmin ja tehokkaamminkin. Nimittäin onhan tää Suomen meininki aikamoista, että täällä Helsingin seudullakin toinen neuvolakäynti on vasta joskus viikon 20 jälkeen, sen tokan ultran jälkeen, ja mitään ilmaisia varhaisultria ei tieteskään. Labraankin piti lähteä ihan toiselle kuin kotisuunnalle, kun omalta alueelta lopetettu labratoiminta.

Mutta tietty tukiverkosto on täällä ihan eri luokkaa kuin ulkomailla, vaikka sielläkin ystäviä toki oli. Olis musta ollut ihan jännä raskautua jo siellä kaukana, mutta toisaalta olo on ollut sellainen, että muuttotouhu ja lentäminen tällaisessa jamassa olis ollut ihan kauheaa ;)

Tänään aamulla ekan kerran oli TODELLA HYVIN huono olo. Piti käydä sängyllä makaamassa, sit äkkiä ylös ja karjalanpiirakka naamaan, ennen kuin olo palasi. Nyt jo parempi. Uuden viikon kunniaksi on alkanut myös uutena tunteena alamahan vihlaisut. Ei kovia, mutta selkeitä. Ei kipeitä vihlaisuja, vaan vain keveitä vihlaisuja.

Mun mielestä mä bongasin kiinnittymisvuodon, ehkä. Ainakin jotain vaaleanruskeanpunertavaa tuli silloin, kun se olis saattanut olla. Ja on sitä vähän tullut sen ekan kerran jälkeenkin, hyvin vähän.

Kaikille mukavaa ja onnekasta odotusviikkoa!

Vierailija
31/184 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin plussattu, ja la olis näillä näkymin 26.5. :) Ensimmäinen neuvola 5.10. ja varhaisultraankin varasin ajan (15.10.) että saan varmuuden että pikku kaveri on varmasti oikeassa paikassa ja kaikki on kunnossa :)

Oireina on nyt ollu kauhea väsymys (nukun sellasia parin tunnin päikkäreitä), rinnat on todella arat, ja alavatsaa juilii.

Ollaan kerrottu raskaudesta vain minun isosiskolle, eikä kerrotakkaan kenellekään muulle ennenku on se 12+ täynnä, ja toivottavasti sinne asti päästään :)

Mitään vauvajuttuja ei olla vielä ostettu, enkä varmaan uskallakaan ostaa vielä, ku tammikuussa tuli km, nii pienellä varauksella tässä vielä mennään.

Onko kukaan vielä keksiny maha-asukille "työnimeä"? :)

monna 5+5

Vierailija
32/184 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen tosiaan tuloillaan, kai sen voi jo uskoa, ja ollaan onnesta sykkyrällään! Positiivista testiä ehdittiin odottaa 14 kuukautta, ja kaikenlaista pientä harmia ja vaikeutta tuona aikana oli. Laskettu aika näillä näkymin on 6.5.2011, mutta neuvola kehotti käydä yksityisellä ultrassa varmistamassa tuon. Sinne siis ensi viikolla! Olen voinut tosi hyvin koko ajan, mitä nyt on ihmeen pinkeä, turvonnut olo melkein koko ajan. Tuo on pientä kuitenkin: pahoinvointia ei ole ollut, ja olen ollut aika energinen koko ajan. Ja jotenkin kaikki tuntuu niin kauniilta ja ihanalta, hormonit heittää kerrankin näin päin. :) Nautin elämästä ja uusista tuntemuksista ja fiiliksistä! Onnittelut omasta puolestani kaikille tuleville vanhemmille!!!

33/184 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva taas uusia saada mukaan :) Meitä alkaa nyt ollakin jo jonkin verran, joten laitoin listan tulemaan. En tienny ihan kaikkien laskettuja aikoja, ilmoitelkaa kun ne tulee julki. Uusia lisätään sitten kun on aihetta :)

Nimimerkki - Tsipuli

Laskettu aika - ??

Nimimerkki - Aeris

Laskettu aika - 1.5.

Nimimerkki - Snoopy10

Laskettu aika - 1.5.

Nimimerkki - saija78

Laskettu aika - 1.5.

Nimimerkki - Jezzita

Laskettu aika - 9.5.

Nimimerkki - Satu75

Laskettu aika - 11.5.

Nimimerkki - JL09

Laskettu aika - 12.5.

Nimimerkki - Vilmalotta

Laskettu aika - 15.5.

Nimimerkki - Jellu

Laskettu aika - 17.5.

Nimimerkki - Magenta

Laskettu aika - 19.5.

Nimimerkki - lieveling

Laskettu aika - 19.5.

Nimimerkki - tyttö_89

Laskettu aika - 24.5.

Nimimerkki - Lily85

Laskettu aika - 25.5.

Nimimerkki - Tupuna

Laskettu aika - 25.5.(?)

Nimimerkki - -monna-

Laskettu aika - 26.5.

Nimimerkki - Haaveilija82

Laskettu aika - 27.5.

Nimimerkki - Cielo

Laskettu aika - 31.5.(?)

Nimimerkki - huhti

Laskettu aika - 31.5.

Nimimerkki - minde-82

Laskettu aika - 31.5.

Vierailija
34/184 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeöisellä kivuliaalla vessareissulla luulin, että nyt menee kesken. Kivut olivat melkein samaa luokkaa kuin silloin, kun toukokuinen lääkkeellinen tyhjennys lopulta käynnistyi. Verta ei tullut, mutta kieltämättä rupesi huoletuttamaan, että oliko se pienen joutsenlaulua.

Jos pienellä on kaikki hyvin, ei taida olla toivoakaan, että hormonit ainakaan lakkaisivat jylläämästä. Tuntuu, että teen aivan typeriä asioita, joita en "normaalisti" tekisi. I have a bad feeling about this.

No, näissä mietteissä töihin... koettaen kovasti kontrolloida itseään ja tekemisiään

Amppari 7+6

Vierailija
35/184 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenet!

Korjaus listaan, että mun LA on 15.5. :)

Huh, ylihuomenna varhaisultraan. Jänskättää...

Oireissa ei muutoksia, etoo etoo, väsyttää kuolettavasti jo yhdeksältä illalla, rinnat superarat.

Viime yönä näin ekan lapsiunen, imetin! ;) Se oli poika :D Olipa jänskää imettää, heh.

Mulla hormonit kanssa hieman heittelee, sillai, että kaikki ärsyttää tosi nopeasti, kun yleensä olen hyvin pitkäpinnainen. Ärsytys sillä lailla ryöpsähtää. Muuten olo on oikein rauhallinen, mutta se voi sekunnissa muuttua, tosin seuraavassa sekunnissa voi heti palautuakin.

On kyllä onnekas syksy siinä mielessä, että tällä hetkellä tiedän vain yhdet synttäribileet, joissa täytyy sitten keksiä kikkoja "juoda" vaikkei joisikaan. Sen jälkeen seuraavat juhlat ovatkin vasta siinä vaiheessa, kun periaatteessa voi jo kertoakin. Yksittäisten kavereiden kanssa olen suosinut sunnuntaitreffejä, jotta ei tarvitsisi mennä "yksille". :)

Hyviä vointeja kaikille!

Vilma & masumuru 7+3

Vierailija
36/184 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin mielestäni oikein hyvän verukkeen sille ettei tarvitse juoda kertomatta tästä siunatusta tilastani. Oon jo kauan aikaa halunnu i phonen, ja nyt sitten sanon kaikille jotka pyytää juomaan, että mun mies on luvannut sen mulle ostaa jos olen juomatta pari kuukautta :D Sitten ku se pari kk on menny, niin voin kertoa tästä raskautumisestani :)

Mullakin heittelee mielialat aivan kauheasti. Yhtenä hetkenä olen tosi hyvällä tuulella, ja toisena taas aivan ärsyyntynyt, mikä itseäkin kyllä surettaa, ku puran kaiken sitten mieheeni. Ja itken jokaisesta pikku asiasta :D

Vilmalotta, tuu sitten heti kertoo miten varhaisultrassa meni :)

monna ja kamu 5+6

Vierailija
37/184 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonloppu oli aika hankala, perjantaina ja lauantaina oli kekkereitä ja kavereita kylässä, ja aikalailla sai kyllä taiteilla, ettei paljastuis! Mulla oli mukana alkoholittomia siideritölkkejä, mitä sit sihauttelin lasiin, ja blokkasin niitten hylsyjä kaikessa hiljasuudessa omaan kassiin... Joku ne ois kuitenkin bongannut! :) Varsinkin työporukan kemuissa en missään nimessä halunnut paljastua, liian aikaista vielä!!! Piilottelu oli oma lukunsa, mut kyllä se uni meinas meikäläisen viedä puolen yön jälkeen, ja porukan mukana keikkuminen oli jo aikalailla raskasta!

Monna, sun tarina on aika hyvä, lisäks siinä on toinenkin hyvä pointti: sit sen parin kuukauden päästä sun vaan täytyy saada iPhone, eikös vaan! :D

Vierailija
38/184 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei olis enää millään siihen että olisin puoleen yöhön asti missään, niin kova on tämä väsymys. Päivittäin pitää vetää sellaset 2-3h päikkärit :D

Saas nähdä saanko sitten sen iPhonen, toivottavasti :D Nyt kyllä haluaisin pääasiassa ostella vaan kaikkea vauvajuttuja, mutta vielä taitaa olla turhan aikasta. Kaupassa ku käy nii aina jää jumittaan lastenosastolle katteleen vauvanvaatteita :D Jos jää tutuille kiinni kyttäämästä kaikkia vauvajuttuja, nii senki voi selittää sillä, että kattelee kaikkea siskon vauvalle joka syntyy joulukuussa :D

Vierailija
39/184 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on vähän hankala päivä... Tunti sit alko olo kurjistumaan, eikä kyllä hyvää lupaa loppupäivälle. Paha-paha-paha olo... Tää on mulla ehkä kolmas kerta kohta tällasta fiilistä koko 9 viikon aikana, eli helpolla oon päässyt. Mut nyt vaan toivon, että tää työpäivä loppuis pian!!!Phuuh.

Mulla tosiaan on eka ultra yksitysellä tiistaina. Ootteko ottaneet miehet mukaan tollaseen varhaisultraan, vai sit vasta niihin varsinaisiin? Entä saako ultrista kuvia mukaan itelle?

Vierailija
40/184 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin paha olo... Mä en oo yhtään tottunut syömään niin usein. Pitäis opetella nyt reippain ottein pienentämään annoskokoja niin, ettei tule syötyä kauheasti enempää päivän aikana, kuin muutenkaan. Parin tunnin välein on pakko jotain vetää, tai ei pysty tekemään töitä.

Mulla ei tule mies mukaan huomenna varhaisultraan. Mutta viralliseen raahaan kyl hänet vaikka väkisin :)

Jee, tänään tulikin kutsu np-ultraan. Mutta vielä tasan kk siihen, joten todellakin on varhaisultra paikallaan. Rakenneultran sain tosi kurjalle päivälle, heti joulunpyhien jälkeen maanantaille. En haluaisi silloin vielä palata joulunvietosta kotiin! Voikohan sitä mitenkään vaihtaa... Lisäksi haluaisin ennen joulua tietää, että kaikki on kunnossa. Voi olla siis, että menee taas yksityisen puolelle, ihan oman joulurauhan kunniaksi! JOS siis sinne saakka päästään.