Nyt se kuoli
Kommentit (132)
Puhu asiasta äläkä sen vierestä ja pauhaa sitten!!
Nyt puhuttiin, tai ainakin minä puhuin, tuosta Janista, en kolmannen maailman nälkää näkevistä tai yhdysvaltojen asuntopolitiikasta ja sosiaaliturvasta, ne ovat katsos asia ihan erikseen.
Älä myöskään jaksa jauhaa "kaiken näkemisestä" viitaten siihen ettei joku toinen olisi "mitään" nähnyt, ei pidä nimittäin paikkaansa minun suhteeni.
synnynäinen huono-osaisuus siis ei johda huumeiden käyttöön ja vankilakierteseen, kyse on omista valinnoista.
Narkomania on tälläinen sattuma. Eihän jokainen heroiinipiikin pistäjä jää koukkuun ja ajaudu narkomaniksi. Eikä jokainen alkoholia nauttiva ajaudu alkoholistiksi.
Kyse on monista tekijöistä. Vai elääkö täälä ihmiset oikeasti siinä luulossa että huumeisiin jää heti koukkuun?
ITse en ole heroiinia tai muitakaan huumeita koskaan käyttänyt, mutta tiedän tapauksia jotka ovat kokeilleet ja ovat jatkaneet elämäänsä.
Puhu asiasta äläkä sen vierestä ja pauhaa sitten!! Nyt puhuttiin, tai ainakin minä puhuin, tuosta Janista, en kolmannen maailman nälkää näkevistä tai yhdysvaltojen asuntopolitiikasta ja sosiaaliturvasta, ne ovat katsos asia ihan erikseen. Älä myöskään jaksa jauhaa "kaiken näkemisestä" viitaten siihen ettei joku toinen olisi "mitään" nähnyt, ei pidä nimittäin paikkaansa minun suhteeni.
Mitä jos pysyisitte asiassa.
että tottakai on olemassa lähtökohtia jotka aikaansaavat suuremmat riskit erilaisille päihteiden käytölle yms, mutta viimekädessä kyllä jokainen ihan itse omasa päässään päättää tykittää vaikkapa heroiinia suoneensa vai ei.
ovat älyllisesti jälkeenjääneitä ja henkisesti lapsen tasolle jääneitä. Uskomattoman itsekkäitä paskasäkkejä joka iikka.
Muista kunnioitus. Kukaan ei sinuakaan muistele kun olet kuollut ja kuopattu 100 vuoden päästä. Olit sitten narkkari tai seppä.
Puhu asiasta äläkä sen vierestä ja pauhaa sitten!!
Nyt puhuttiin, tai ainakin minä puhuin, tuosta Janista, en kolmannen maailman nälkää näkevistä tai yhdysvaltojen asuntopolitiikasta ja sosiaaliturvasta, ne ovat katsos asia ihan erikseen.
Älä myöskään jaksa jauhaa "kaiken näkemisestä" viitaten siihen ettei joku toinen olisi "mitään" nähnyt, ei pidä nimittäin paikkaansa minun suhteeni.
Älä mussuta nyt yhtään enempää.
että tottakai on olemassa lähtökohtia jotka aikaansaavat suuremmat riskit erilaisille päihteiden käytölle yms, mutta viimekädessä kyllä jokainen ihan itse omasa päässään päättää tykittää vaikkapa heroiinia suoneensa vai ei.
Sellaista ainetta ei ole vielä kehitettykään. Tai no ravinto ja seksi on toistaiseksi lähinnä sitä.
ovat älyllisesti jälkeenjääneitä ja henkisesti lapsen tasolle jääneitä. Uskomattoman itsekkäitä paskasäkkejä joka iikka.
"henkisesti lapsen tasolle jääneitä" vs "itsekkäitä paskasäkkejä". Jos on henkisesti tosiaan jäänyt lapsen tasolle, voiko odotuksetkaan olla kovin korkealla?
niin mieti jos omalle lapsellesi kävisi samoin. koskaan ei voi sanoa että meidän nico-petteri ei kyllä sitten IKINÄ koskisi huumeisiin ..
voi käydä kenelle tahansa, valitettavasti.
Miten kenellekään tulee edes mieleen verrata huumeriippuvuutta nälänhätään?
Sillehän ei kukaan mitään voi minne syntyy ja millaisiin olosuhteisiin. Mutta huumeidenkäyttö on OMA päätös, oli syyt mitkä tahansa.
"henkisesti lapsen tasolle jääneitä" vs "itsekkäitä paskasäkkejä". Jos on henkisesti tosiaan jäänyt lapsen tasolle, voiko odotuksetkaan olla kovin korkealla?
Ei kaikki häviäjät ole luusereita ja kaikki voittajat sankareita. Ja varsinkin se kannattaa muistaa että ei se tarkoita että on idiootti luuseri jos käyttää huumeita. Tarinoita on paljon. Näistä asioista kannattaa puhua vasta jos tietää mistä puhuu eikä leimata ihmisiä heti luuseriksi. MInä tiedän mistä puhun.
minulla ihan omakohtainen kokemus nuoruudesta tuolta puolelta ja luojn kiitos minulla oli ympärillä myös empatiakykyisiä ihmisiä,jotka eivät tuominneet ja joiden avulla nousin siitä helvetistä ylös.Ja lyönpä vetoa ettei kovin moni uskoisi minun olvan entinen narkkari jos minut näkisi ;).Menetyn työelämässä ja minulla on ihana elämä..aivan uten täällä monella muullakin mammmalla.Surullista että haukutaan luuseiksi noin herkästi..tuntematta ihmistä enempää.Minulla on monta edelleen huumekoukussa olevaa ystävää (joiden kanssa en nyt tokikaan ole enää juurikaan tekemisissä) mutta tiedän heistä myös positiivisia asioita ja keksityn niiin.Ilman yhtäkin "luuseria" olisi ihan tavallinen tallaaja menettänyt henkensä, jos ei olisi auttanut onnettomuustilanteessa...ei kaikki ole mustavalkoista.
Aineriippuvuus pitää kokoajan juoksussa. On tehtävä töitä ympäri vuorokauden. Te jotka pidätte luuserina ette ole tehneet töitä ikänä kovaa. Huutelette vain luuseriksi läskiperseet. Se on kova kohtalo ja joidenkin on kärsittävä se. Maailmassa tulee aina olemaan narkomaaneja ja toimitusjohtajia. Myös kodittomia tulee olemaan aina vaikka asialle tehtäisiin parannus. Se on vain eräiden kohtalo joutua epätoivottuun "ammattiin". Elämä on elettävä ja sitten on kuoltava. Te ette vaan tiedä mitä on kova työ.
Narkkarit rahoittavat narkkaamisen RIKOKSILLA. Se ei ole mitään työtä.
oman lapsen kuolemasta. Tätäkin olen sivusta seurannut.
Ja ne huumeisiin sotkeutujat. Ne, jotka huumeisiin sotkeutui minun nuoruudentutuista, oli juuri niitä, jotka oli riehuneet ja pinnanneet ja kiusanneet ja halusivat pään mahdollisimman nopeaa sekaisin. Kukaan ei lipsahtanut vaan kaikki nämä oli sellaisia, joilla ei ollut mitään halua mennä kouluun vaan elämä oli yhtä juhlimista ja vastuunpakoilua.
niin mieti jos omalle lapsellesi kävisi samoin. koskaan ei voi sanoa että meidän nico-petteri ei kyllä sitten IKINÄ koskisi huumeisiin ..
Miten kenellekään tulee edes mieleen verrata huumeriippuvuutta nälänhätään?
Sillehän ei kukaan mitään voi minne syntyy ja millaisiin olosuhteisiin. Mutta huumeidenkäyttö on OMA päätös, oli syyt mitkä tahansa.
Jos syöt hyvin voit elää pitkälle jos et syö kuolet aliravitsemukseen. Ravinnon nauttiminen on oma päätös. Kaikilla ei ole mahdollisuutta päättää.
oman lapsen kuolemasta. Tätäkin olen sivusta seurannut.
Ja ne huumeisiin sotkeutujat. Ne, jotka huumeisiin sotkeutui minun nuoruudentutuista, oli juuri niitä, jotka oli riehuneet ja pinnanneet ja kiusanneet ja halusivat pään mahdollisimman nopeaa sekaisin. Kukaan ei lipsahtanut vaan kaikki nämä oli sellaisia, joilla ei ollut mitään halua mennä kouluun vaan elämä oli yhtä juhlimista ja vastuunpakoilua.
Eräs tuttavani kiinnostui huumekokeilujensa jälkeen apteekkarin urasta ja opiskeli.
Ehkä tuttavasi ovat olleet keksittyjä tai huono-osaisia jo muutenkin.
Jos ei ravintoa tarjolla miten voi tehdä päätöksen syömisestä?
Selvitäpäs se mulle.
Sehän mun pointti juuri olikin, stanan einstein.
Huumeriippuvaiset ovat ITSE tehneet päätöksen käyttää huumeita. Afrikan lapsilla EI ole mitään mahdollisuuksia päättää syömisestään. Siksi niiden vertaaminen on varsin lapsellista.
Miten kenellekään tulee edes mieleen verrata huumeriippuvuutta nälänhätään? Sillehän ei kukaan mitään voi minne syntyy ja millaisiin olosuhteisiin. Mutta huumeidenkäyttö on OMA päätös, oli syyt mitkä tahansa.
Jos syöt hyvin voit elää pitkälle jos et syö kuolet aliravitsemukseen. Ravinnon nauttiminen on oma päätös. Kaikilla ei ole mahdollisuutta päättää.
se ravinnon nauttiminen ole silloin oma päätös, jos ei ole ravintoa. Huumeiden nauttiminen sen sijaan on ihan tasan tarkkaan vain ja ainoastaan oma päätös.
kuten tuolla aiemmin kirjoitinkin, kukaan ei voi loppujen lopuksi tietää mitkä seikat vaikuttivat siihen, että hän lankesi huumeille eikä päässyt niistä enää irti. On syynä ollut sitten kotiolot, kaveripiiri, oma henkinen vointi mikä tahansa.. Asia ei ole niin mustavalkoinen, että kukaan voisi häntä millään perusteella alkaa haukkumaan luuseriksi. Elämä on kovaa joskus, toisten pitää kiertää ojanpohjat kun toinen syntyy kultalusikka suussaan.