Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, pitäisikö miehen lähteä vai ei?

Vierailija
04.09.2010 |

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä viitisen vuotta ja opiskelemme vielä molemmat. Lapsia olemme ajatelleet hankkia "sitten joskus". Tein alkuviikosta positiivisen raskaustestin, ja olemme tulevasta lapsesta alkujärkytyksen jälkeen innoissamme, mutta... Mieheni on aina haaveillut, että saisi asua ulkomailla hetken aikaa, esim. vaihto-opiskelijana. Hän päätti toteuttaa haaveensa ja olisi lähdössä vaihtoon lokakuun alusta.

Hän ei kuitenkaan osaa päättää lähteäkö nyt, kun olen raskaana. Itse hän oli aluksi sitä mieltä, ettei missään nimessä lähde, mutta itse sanoin, että häntä luultavasti tulee kaduttamaan tosi paljon, jos nyt jättää lähtemättä. Opinnot ovat loppusuoralla, ja nyt on periaatteessa viimeinen tilaisuus lähteä ulkomaille asumaan.

Päätöksen teemme tietenkin yhdessä, mutta mitä mieltä te olette?!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittaisi yksin menemään...

Vierailija
2/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin mennä, vaikka yhtään en tykkäisi.

Ja jos menisi, olisin erittäin vihainen, että se jatkaa elämää ja suunnitelmia, ja minä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa käydä.. Itse olen hieman katunut ettei tullut käytyä ennen lasten syntymää. Toinen asia on sitten se miten suhde tuollaisen kestää.

Vierailija
4/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet pettää tai löytää uuden sieltä vaihtokohteesta, vaikka ei sitä suunnittelisikaan.

Vierailija
5/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et lähtisi, kyllä sen vauvan kanssa siellä ulkomaillakin pärjää ja tule vaikka suomeen synyttämään jos se arvelluttaa.

Vierailija
6/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä ja mieheni olemmekin outoja lintuja pariskuntien maailmassa.

Olemme olleet yhdessä 13 vuotta, naimisissa 8 v. Lapsia on kaksi, 6 v ja 5 v.

Suhteemme alkuvuosina asuin Irlannissa ja mies Suomessa. Sitten mies oli vuoden ajan Afganistanissa ja minä olin Suomessa. Seuraavaksi oli minun vuoroni lähteä 9 kk ajaksi Yhdysvaltoihin, mies oli siitä ajasta 3 kk Suomessa ja 6 kk kanssani Yhdysvalloissa. Kun lapsemme olivat 3 v ja 2 v, mies oli Unkarissa töissä 6 kk. Helmikuussa lähden Bosniaan 4 kk ajaksi, miehen ja lasten jäädessä Suomeen.

Me olemme hyvin onnellisia yhdessä, vaikka emme ole yhdessä ihan joka hetki.

Vierailija
7/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sinulla positiivinen käsitys ihmisistä ja parisuhteesta!

monet pettää tai löytää uuden sieltä vaihtokohteesta, vaikka ei sitä suunnittelisikaan.

Itse päästäisin menemään, kunhan tulisi takaisin hyvissä ajoin ennenkuin vauva syntyy, jotta saisi paikat valmiiksi tulokasta varten. Pidä kuitenkin mies mukanan odotuksessa raportoimalla neuvolakäynnit, vauvan kasvut, lähettämällä ultrakuvat jne. Saattaapi olla että tuleekin kiire kotiin takaisin, kun näkee kuvat pikku ihmisestä :)

Vierailija
8/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko raskausaikaa hän ei siellä olisi. Itse en pääse lähtemään, koska opiskeluni ovat sellaisessa jamassa, etten pysty.

Vierailija
9/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että onko se kivaa elämään, jos koko ajan joutuu epäilemään/pelkäämään, että mies pettää tai lähtee toisen matkaan...

Vierailija
10/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaika ei ole miehelle kuitenkaan niin ainutlaatuista, että menettäisi kovin paljoa. Sen sijaan häntä voi kyllä myöhemmin kaduttaa, jos jättää haaveensa toteuttamatta.

Jos vointisi huononee tai jotain muuta miehen paikallaoloa vaativaa tapahtuu, vaihdon voi varmasti keskeyttää.

Vierailija
11/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies lähtee. Hänhän on siis tulossa jo suunnilleen raskauden puolivälissä takaisinkin, ei siinä mitään oleellista menetä kumpikaan teistä.

Vierailija
12/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko häntä loppujen lopuksi kaduttamaan ettei lähtenyt - saatte yhteisen lapsen, elämä kääntyy aivan uusille raiteille. Mikäli häntä kiehtoo ajatus ulkomailla asumisesta vielä myöhemmin, voittehan lähteä perheenä..?

Itsekkäästi ajateltuna en olisi välttämättä raskausaikaa mielelläni viettänyt kaukosuhteessa vaan vierellä olleen miehen ymmärrys ja tuki ja ilo kasvavasta vatsastani oli tärkeää. Jotenkin myös ajattelen nyt, että elämme viimeisiä hetkiä mieheni kanssa "kahden kesken" ja tahdon siitä nauttia, vaikka kuinka odotan innolla lapsemme syntymää.

Toisaalta jos kyseessä on miehen suureen suuri haave, etkä sinä halua olla sille esteenä, niin mikä jottei. Tosin uskon, että vaikka kuinka sanoisit miehellesi sinun "suostuvan" hänen lähtöönsä, ei hän välttämättä malta mihinkään nyt lähteä. :)

Tsemppiä päätökseenne, mikä se sitten onkaan, ja iloista odotusta. :)

Vierailija
13/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että onko se kivaa elämään, jos koko ajan joutuu epäilemään/pelkäämään, että mies pettää tai lähtee toisen matkaan...

ja tietenkin mies varmaan lähtee, mutta voihan siihen ainakin henkisesti taka- alalla varautua, että mies huomaa vaihdossa, miten kivaa on bilettää nättien ja vapaiden tyttösten kanssa ilman että on tilivelvollinen kellekään, eikä tartte kysellä toiselta mitään eikä tulla kotiin joka ilta, ja kaukana kotona odottava lapsiperhe- elämä alkaa vaikuttaa ahdistavalta.

Vierailija
14/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua maalata piruja seinille, mutta ihan yhtä hyvin voisi pettää tai jättää Suomessakin. Itse ulkomailla asuneena voin todeta, että nyt kaduttaisi tosi paljon jos en olisi aikoinaan lähtenyt. Anna miehen mennä nyt, se on vaan lyhyt hetki teidän yhteisestä elämästä. Onnea odotukseen! :)

Vierailija
15/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin mies varmaan lähtee, mutta voihan siihen ainakin henkisesti taka- alalla varautua, että mies huomaa vaihdossa, miten kivaa on bilettää nättien ja vapaiden tyttösten kanssa ilman että on tilivelvollinen kellekään, eikä tartte kysellä toiselta mitään eikä tulla kotiin joka ilta, ja kaukana kotona odottava lapsiperhe- elämä alkaa vaikuttaa ahdistavalta.

ei varmaan kannata lähteä parisuhteeseen ollenkaan. Pettäminen sujuu helposti Suomessakin.

Vierailija
16/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän ehtii hyvissä ajoin takaisin ennen vauvan syntymää. Voit myös hyvin alkuraskaudessa lentää häntä tapaamaan.

Silloin kannattaa miehen olla paikalla kun laskettu aika lähenee ja tietysti syntymän jälkeen.

Vierailija
17/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan kannata lähteä parisuhteeseen ollenkaan. Pettäminen sujuu helposti Suomessakin.

sitten kannata, mutta se on vaan tosiasia, että vaihto- olosuhteet poikkeaa kuitenkin aika paljon koto- olosuhteista: on monta kuukautta ikään kuin poikamies, voi tehdä melkein mitä lystää eikä toinen saa sitä kuitenkaan tietää (jos esim. asut avoliitossa ja jätät tulematta kotiin baari- illan jälkeen, niin kyllähän se puoliso sen yleensä huomaa, toisin kuin monen tuhannen kilometrin päässä), lisäksi siellä on kaikki uutta ja jännittävää ja uudet ja jännittävät ihmiset, kotona on se sama vanha naama..en sano, että suinkaan kaikki pettäisi tai jättäisi mutta on se yleisempää vaihdossa kuin normaalitilanteessa.

Vierailija
18/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäisiä olette?

Vierailija
19/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
20/35 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan että mies katuisi enemmänmenetettyä raskautta kuin vaihtovuotta. Ja voittehan vaikka muuttaa parin vuoden päästä koko perhe vuodeksi ulkomaille. Ei se maailma mihinkään katoa, raskaus kestää vain 9 kuukautta.

Mitkä raskauskuukaudet mies olisi pois? Jäisikö kokematta ensimmäisten potkujen tunteminen, ultraäänet, neuvolassa ensikerran sydänäänten kuuleminen, kasvavan masun paapominen, mahdollisesti tulevat "kiimakuukaudet" jos olet niitä naisia joilla halut hyppää kieppiä koko raskauden. Mies lähtisi litteämasuisen naisn luota ja palaisi pari kuukautta ennen synnytystä, lapsen tulon tajuaminenkin saattaisi jäädä kesken ja syntymän koittaessa iskeä pakokauhu ja tunne ettei ole valmis.

Minusta miehen kannattaa ehdottomasti jäädä ja kokea oman lapsen odotus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan