Ei mahdu mun moraalikäsityksiin, että joku myy
Kommentit (106)
Kun sinä hyödyt jonkun muun tekemästä hyvästä eleestä, niin sinä olet moraaliltasi nuhteeton?? Ja muut kateellisia?? huhuhuhuh...Kyllä sun elämä on rankkaa! Olen pahoillani puolestasi!
laskemassa muiden saamia hyötyjä.
Ja mulla ei ole ollenkaan rankkaa, sullakin varmaan helpottais jos lakkaisit itkemästä jokaisen antamasi vaatteen perään.
Kun sinä hyödyt jonkun muun tekemästä hyvästä eleestä, niin sinä olet moraaliltasi nuhteeton?? Ja muut kateellisia?? huhuhuhuh...Kyllä sun elämä on rankkaa! Olen pahoillani puolestasi!
laskemassa muiden saamia hyötyjä. Ja mulla ei ole ollenkaan rankkaa, sullakin varmaan helpottais jos lakkaisit itkemästä jokaisen antamasi vaatteen perään.
Lisäksi sun tekstin tyylistä jo näkee että et ole muutenkaan kovin mukava ihminen.
Tsemppiä vaan elämään, sitä sä tuut tarvitsemaan kun tyyli on toi.
Lisäksi sun tekstin tyylistä jo näkee että et ole muutenkaan kovin mukava ihminen.
Tsemppiä vaan elämään, sitä sä tuut tarvitsemaan kun tyyli on toi.
vaatteille pitkän listan ehtoja. Lasken myös tarkkaan paljonko lahjan saaja minusta hyötyi. Täytyyhän mun nyt tulla mukavaksi ihmiseksi :)
Lisäksi sun tekstin tyylistä jo näkee että et ole muutenkaan kovin mukava ihminen. Tsemppiä vaan elämään, sitä sä tuut tarvitsemaan kun tyyli on toi.
vaatteille pitkän listan ehtoja. Lasken myös tarkkaan paljonko lahjan saaja minusta hyötyi. Täytyyhän mun nyt tulla mukavaksi ihmiseksi :)
Sen jälkeen myyt ne, haukut rievuiksi ja et edes yritä ymmärtää että joku toinen voi oikeesti ihmetellä sun käytöstä!
ps. ja mä en edes liioittele niinkuin eräs toinen
Me saatiin sukulaisilta n. 10 vanhat kulahtaneet 3:lla lapsella olleet emmaljungan vaunut kun esikoinen syntyi. Ajattelin niitä parvekevaunuiksi mutta tosiasiassa ei käytetty niitä koskaan. Kun oltiin muuttamassa niin kysyttiin lahjoittajan isältä että mitenköhän on, tarvitsevatko vie3l vaunuja. Tämä pappa totei ettei usko, mutta auta armias mikä poru niistä vaunuista syntyi! Me oltiin oltu ihan rikollisia kun heitettiin heidän rakkaat vaunut roskikseen!! Niillä oli niin suuri tunnearvokin ja kaikkea. WTF? Siis jos jotain ANTAA niin pitää tehdä itselleen selväksi että luopuu siitä tavarasta eikä itke sen perään. Muuten myy tai lainaa mutta sen verran täytyy aikuisen ymmärtää, ettei voi antaa jotain ja vaatia myöhemmin esim. kiitollisuutta tai eteenpäin lahjoittamista. Tämän jälkeen en ole pahemmin halunnut tavaraa lahjoituksena...
Olen antanut erääseen perheeseen kassikaupalla vaatteita. Olen ollut hyvillä mielin, että voin antaa eteenpäin omilta lapsilta pieneksi tulleita vaatteita. Osan olen itsekin saanut lahjoituksena. Nyt sitten selkisi, että perheenäiti myy niitä antamiani vaatteita. Enää en anna sinne, vaan johonkin muualle ja sanon että ne pitää sitten lahjoittaa eteenpäin.
meillä sama juttu, oon antanut kassikaupalla vaatteita leluja rattaat pinnarin turvaistuimen yhdelle tuttavalle.. tämä rouva myi kaikki kamat eteenpäin ja käytti sitten rahat itseensä, rakennekynsiin hiustenpidennykseen vaatteisiin ym. mukulat kyllä kulkee ryysyissä ja kulkevat auto matkat ilman istuimia!! enään en anna heille vaan olen vienyt paikalliseen perhekotiin, sieltä tavarat kulkeutuu ihmiselle jotka niitä tarvitsevat
kuin omalta siskolta ja lapsen kummilta,
enkä varsinkaan osta kavereilta. Juuri siksi että ihmiset on niin hulluja kuin tässä ketjussa.
yhtäkkiä halutaankin takaisin jotain paskasta ja rikkinäistä, jonka heitin samna tien pois kun en sellaista lapsillani käytä. Tai tuodaan ovelle vaatteita hyvää hyvyyttään mutta seuraavalla kerralla sanotaankin, että jätit muuten maksamatta ja hinta olisi sitten tämä.
Ostan itse vaatteeni ja myyn eteenpäin. Joskus annan, mutta en aseta mitään vaateita vastaanottajalle. Pitäkää tunkkinne ahneet ämmät.
Sen jälkeen myyt ne, haukut rievuiksi ja et edes yritä ymmärtää että joku toinen voi oikeesti ihmetellä sun käytöstä!
ps. ja mä en edes liioittele niinkuin eräs toinen
kateellinen ihminen kuvittelee. Ja jos mukava ihminen on tuollainen ja ajattelee noin kuin sinä, niin mä en tiedä viittinkö mä sittenkään ryhtyä sellaiseksi :) Oikeesti, elämä on helpompaa kun ei itke joka rievun perään, ne on kuitenkin vain käytettyjä vaatteita, ei sen enempää.
Sen jälkeen myyt ne, haukut rievuiksi ja et edes yritä ymmärtää että joku toinen voi oikeesti ihmetellä sun käytöstä! ps. ja mä en edes liioittele niinkuin eräs toinen
kateellinen ihminen kuvittelee. Ja jos mukava ihminen on tuollainen ja ajattelee noin kuin sinä, niin mä en tiedä viittinkö mä sittenkään ryhtyä sellaiseksi :) Oikeesti, elämä on helpompaa kun ei itke joka rievun perään, ne on kuitenkin vain käytettyjä vaatteita, ei sen enempää.
On moraalitonta ottaa kaksinkertainen hyöty samasta tuotteesta.
että em perheenäiti myy osan vaatteista suoraan käyttämättä omilla lapsillaan.
joka niiden vaatteiden ansiosta saa ehkä ostettua leivän päällekin jotain. Ihan vapaasti hän saa ne vaatteet myydä käytön jälkeen, jos niistä jotain on vielä jäljellä.
Tollanen ihminen pitäis pelastaa ja upottaa sen jälkeen uudestaan.
Mutta nyt mä jätän tän tähän. Sairaan ihmisen kustannuksella en viitsi leikkiä. Joo, ja myy vaan ne "rätit" siellä kirppiksellä että saat sitä ruokaa tai ihan mitä vaan. Bye!
en ota vastaan vaatteita, jos niihin liittyy jotain jälkivaatimuksia
annan vaatteita niille, joiden tiedän niitä tarvitsevan enkä huutele enää niiden perään.
Sanokaa mitä sanotte, mutta aika kammottava kyylä on ihminen, joka kyttää mitä HÄNEN "lahjoittamilla" vaatteilla tehdään jälkeenpäin.
Tollanen ihminen pitäis pelastaa ja upottaa sen jälkeen uudestaan.
Mutta nyt mä jätän tän tähän. Sairaan ihmisen kustannuksella en viitsi leikkiä. Joo, ja myy vaan ne "rätit" siellä kirppiksellä että saat sitä ruokaa tai ihan mitä vaan. Bye!
Mut toi sun moraalikäsitykses on kyllä mielenkiintoinen. Vanhoja vaatteita ei saa myydä, mutta on ihan ok haukkua muita sairaiks :) No, sellastahan se on, me sairaat ei vaan käsitetä kaikkea, pitäis vissiin päivittää se lääkekaappi että oppis miettimään vaan rahaa ja hyötyjä...
en ota vastaan vaatteita, jos niihin liittyy jotain jälkivaatimuksia annan vaatteita niille, joiden tiedän niitä tarvitsevan enkä huutele enää niiden perään. Sanokaa mitä sanotte, mutta aika kammottava kyylä on ihminen, joka kyttää mitä HÄNEN "lahjoittamilla" vaatteilla tehdään jälkeenpäin.
Juurikin näin, mulle ei ole ikinä tullut mieleenkään kysyä mitä jollekin antamalleni vaatteelle/tavaralle on tehty. Nyt sain muuten toista odottaessa takaisin antamani matkasängyn ystävältäni. Ja ihan oikeasti, olin unohtanut antaneeni sen hänelle! Antaminen on luopumista. Ja käytetty vaate on käytetty vaate, ei siis sama kuin uusi :)
en ota vastaan vaatteita, jos niihin liittyy jotain jälkivaatimuksia annan vaatteita niille, joiden tiedän niitä tarvitsevan enkä huutele enää niiden perään. Sanokaa mitä sanotte, mutta aika kammottava kyylä on ihminen, joka kyttää mitä HÄNEN "lahjoittamilla" vaatteilla tehdään jälkeenpäin.
Juurikin näin, mulle ei ole ikinä tullut mieleenkään kysyä mitä jollekin antamalleni vaatteelle/tavaralle on tehty. Nyt sain muuten toista odottaessa takaisin antamani matkasängyn ystävältäni. Ja ihan oikeasti, olin unohtanut antaneeni sen hänelle! Antaminen on luopumista. Ja käytetty vaate on käytetty vaate, ei siis sama kuin uusi :)
Juu, tosi nolo muija kun kyylii mitä lahjavaatteille tapahtuu!!!!
Ne mitä olen saanut, ne myös annan eteepäin ilmatteeksi. Ne mitä olen ostanut, niitä myyn, varsinkin kalliimpia vaatteita. Halvempia voin antaa, mutta olishan se ihan kiva jos hyvä kiertäisi eikä niistä kukaan missään vaiheessa rupeisi mitään hintaa keneltäkään ottamaan.
Lainannut olen esim. syöttötuoli ja jo lainatessa pyysin että saan sen takaisin. Homma pelas. Itse olen kaverilta lainannut vaunuja koska oli turha ostaan vaunut vaan hetkeksi.