Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mahdu mun moraalikäsityksiin, että joku myy

Vierailija
01.09.2010 |

eteenpäin ilmaiseksi saamiaan lastenvaatteita.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita nyt jotain yksittäistä vaatetta, vaan siis tosiaan lähes koko lapsen vaatekertaa vauvasta kouluikään asti. Olen aina vienyt pieneksi tulleita kassikaupalla tuohon perheeseen ja he ovat käyttäneet lähes yksistään niitä antamiani. Jotenkin oletin, että antaisivat ne samalla tavalla eteenpäin.

Vierailija
22/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain itsekin nähnyt sen vaivan että vienyt kirpparille:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita nyt jotain yksittäistä vaatetta, vaan siis tosiaan lähes koko lapsen vaatekertaa vauvasta kouluikään asti. Olen aina vienyt pieneksi tulleita kassikaupalla tuohon perheeseen ja he ovat käyttäneet lähes yksistään niitä antamiani. Jotenkin oletin, että antaisivat ne samalla tavalla eteenpäin.

Pakkoko ne on antaa ilmaiseksi jos se sitten niin jää kaivelemaan?:O Ihme vinkuja!!

Vierailija
24/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieneksi jääviä vaatteita. Annoin aina sinne muutenkin, kunhan kerkesin katsoa pieneksi jääviä.

En anna enää; vaatteet oli laatukamaa ja meni suoraan myyntiin.

Vierailija
25/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on vaan niin väärin. Sama kuin myydään ilmaisena töistä saatuja liikuntaseteleitä eteenpäin. Se on hävytöntä!!

Vierailija
26/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en anna sinne, vaan johonkin muualle ja sanon että ne pitää sitten lahjoittaa eteenpäin.

No siinä vaiheessa kun sä olet ne ANTANUT pois, niin ei sulla ole enää paljoa päätäntävaltaa, mitä uusi omistaja niillä tekee. Et voi vaatia lahjoittamaan. Olisko paras sitten oman mielenterveytesi kannalta suoraan vaan lahjoittaa ne vaikka UFF:lle? Ai mutta, joka ne ostaa, voi sitten vaikka myydä ne taas eteenpäin... Kauhee ongelma tämä. :(

niitä tulla koskaan myymään eteenpäin. Eräs kaveri mokasi ja myi. Nyt sitä harmittaa, kun annan kaiken toiselle kaverille.

Vierailija
27/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion myydä eteenpäin, jos käytön jälkeen vielä hyväkuntoisia ovat. Ihan vain siitä syystä, että ollaan pienituloisia ja joka euro on tärkeä. Jos jollain on varaa lahjoittaa, niin hyvä juttu. Kaikilla ei ole sama tilanne, joten suvaitsevaisuutta kehiin.

Vierailija
28/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion myydä eteenpäin, jos käytön jälkeen vielä hyväkuntoisia ovat. Ihan vain siitä syystä, että ollaan pienituloisia ja joka euro on tärkeä. Jos jollain on varaa lahjoittaa, niin hyvä juttu. Kaikilla ei ole sama tilanne, joten suvaitsevaisuutta kehiin.

häpeilemättä käytetään toisia hyväksi?!?! Mä vihaan niin tuota asennetta!!! Se on häikäilemätöntä. Ostaisit edes itse ne vaatteet ensin ja myisit sitten!!

Vierailija
29/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolestaan ei mahdu se että haluat määrätä mitä lahjan saajan pitää lahjallaan tehdä.

Itse en haluaisi mitään keneltäkään jos siihen liittyisi tuollainen odotus. Ja mun antaman lahjan saa kyllä ihan vapaasti kaupata eteenpäin.

Vierailija
30/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu mun moraalikäsityksiin, että joku myy eteenpäin ilmaiseksi saamiaan lastenvaatteita.

ole ainakaan mainosalalla...

Minä voin myydä mitä vaan kelle vaan.

No, en ehkä uraania Al Qaidalle mutta muuten kyllä.

Vierailija
31/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmaisuudesta pitäisi hyötyä. En itse anna todellakaan kavereilleni, joiden tiedän käyttävän jotain huutonettiä. Annan sitten vaikka lastenkotiin tai UFF:lle. Käyköön ostamassa sieltä!

Vierailija
32/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu mun moraalikäsityksiin, että joku myy eteenpäin ilmaiseksi saamiaan lastenvaatteita.

ole ainakaan mainosalalla... Minä voin myydä mitä vaan kelle vaan. No, en ehkä uraania Al Qaidalle mutta muuten kyllä.

Vierailija
33/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevansa viisaita ja todellisia rahaihmisiä.....Hyi helvata, miten white trashia!!!

Vierailija
34/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo minun mielestäni ole moraalitonta, paitsi jos keräilee sukulaisilta ja kavereilta vaatteita sitä varten, että laittaa ne kaikki suoraan myyntiin.

Annoin meidän lapsemme vaatteet ilmaiseksi sukulaisen lapselle, jos eivät jotakin halua käyttää, niin myyköön pois vaikka heti, samoin ne vaatteet, joita heidän lapsensa ensin käyttävät. Eihän se ole minulta pois, jos niistä vielä joku saa rahaa. Olisinhan minä voinut ne itsekin myydä, mutta en viitsinyt nähdä sitä vaivaa, että olisin järjestellyt kirppiksellä päivittäin tai kuvannut nettimyyntiin.

Vierailija
35/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei käy kuin alempia sosiaaliluokkia. No, ehkä heillä on tarve hyötyä joka asiasta. Ei ole paljon empatiaa tai yleensäkään yleissivitystä jaettu täällä.....

Vierailija
36/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut melkein kaikki lapsen vaatteet muutamalta kaverilta ja he eivät ole maksua suostuneet niistä ottamaan.

Mutta meillä ei ole sitten ketään jolle antaa ne eteenpäin.

Otan kirpparilta muutaman kerran vuodessa pöydän jossa myyn sekä omia että lasten vaatteita.

Ja tämä on ihan ok kavereille, sillä he eivät kuulemma jaksaisi mitään kirpparirumbaa pyörittää.

Mielummin nii että niistä on rahallista hyötyä itselle, kuin että ne veis johonkin UFFin laatikkoon ja rahat sitten huijarien taskuun.

Ne mitkä ei mene kaupaksi kirpparilla, käyn lahjoittamassa työttömien torille.

Vierailija
37/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne on unohtaneet sen "anna hyvän kiertää"? Tai sitten yksinkertaisesti ovat vain ahneita.

Vierailija
38/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on normaalia myydä niitä eteenpäin, vallankin jos on pienituloinen eikä välttämättä ole ketään lähipiirissä joka niitä tarvitsee. meillä on lapsella vanhempia serkkuja ja tuttavien lapsia, mutta ei nuorempia keille eteenpäin antaa niitä, lisäksi ostan suurimman osan itse kirppareilta, ja aion myös ne sinne eteenpäin laittaa, sillä eurolla parilla millä niitä olen ostanukkin. Tottakai jos siunaantuu pienempiä ja he tarvitsevat meiltä pieneksi jääneitä, niin toki ne eteenpäin lahjoitan.

Vierailija
39/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en anna sinne, vaan johonkin muualle ja sanon että ne pitää sitten lahjoittaa eteenpäin.

No siinä vaiheessa kun sä olet ne ANTANUT pois, niin ei sulla ole enää paljoa päätäntävaltaa, mitä uusi omistaja niillä tekee. Et voi vaatia lahjoittamaan. Olisko paras sitten oman mielenterveytesi kannalta suoraan vaan lahjoittaa ne vaikka UFF:lle? Ai mutta, joka ne ostaa, voi sitten vaikka myydä ne taas eteenpäin... Kauhee ongelma tämä. :(

niitä tulla koskaan myymään eteenpäin. Eräs kaveri mokasi ja myi. Nyt sitä harmittaa, kun annan kaiken toiselle kaverille.

Ikinä en sulta mitään ottaskaan, en edes lahjoja jos sulla on kerran niihin vielä antamisen jälkeenkin jokin kummallinen "omistajan oikeus";D Naurettava olet!:D

Vierailija
40/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myis sen samantien. Kun annan sen vaatteen niin se ei ole enä minun vaan kaverin. Ihmeen kateellista porukkaa täällä, kun pitää marista käytetyn vaatteen myynnistä ja itkeä jos toinen saa siitä vähän rahaa. Ei se raha ole teiltä pois kun kerran olette vaatteen pois antaneet. Älkää antako mitään ilmaiseksi, jos sitä pitää noin kadehtia myöhemmin. Oikeasti hyväntahtoinen ihminen ei noin toimi kuin te. Siitä vaatteesta saaduilla rahoilla voi oikeasti olla sille kaverille iso hyöty, jolloin olette tehneet tuplasti hyvän työn, säästö kun ei tarvi ostaa vaatetta ja saatu tulo.