Ei mahdu mun moraalikäsityksiin, että joku myy
eteenpäin ilmaiseksi saamiaan lastenvaatteita.
Kommentit (106)
eteenpäin ilmaiseksi saamiaan lastenvaatteita.
Vaikka onkin saanut ne ilmaiseksi, niin miksi niitä laittaa eteenpäin ilmaiseksi?! Miksei niistä voi jonkun pienen korvauksen ottaa? Miksei häh?
Eikä se tavallaan ilmaista ole, joku niistä on rahaakin maksanut, eivät ilmaiset vaatteet materialisoidu vaatekaapin perukoille.
auton, vaikka voitat arpajaisissa tai poikaystävä ostaa sinullee. Etkä sitten rahantarpeessa myy autoa, vaan jalona ihmisenä lahjoitat sen ilmaseksi, olethan sen itsekin ilmaiseksi saanut...
annan ne tietenkin eteenpäin myös ilmaiseksi. Minusta tämä on ihan itsestäänselvää.
Jollain on varaa lahjoittaa tavaroita ilmaiseksi, toinen ei tarvitsekaan niitä ja ottaa niistä pikku hinnan kirpparilla. Ei mua ainakaan vaivaisi pätkän vertaa. Ihmettelen vaan miksi yleensä ottaa vastaan tavaraa jota ei tarvitse. Jotain lahjoja tietysti, ei niistä voi kieltäytyä, mutta kyllä mä nekin voin myyntiin pistää jälkeenpäin.
annan ne tietenkin eteenpäin myös ilmaiseksi. Minusta tämä on ihan itsestäänselvää.
Miten voi muistaa, mikä nimenomainen vaatekappale on itse ostettu ja mikä saatu? Miksi juuri se saatu pitää myös antaa ilmaiseksi, miksei sitä voi liittää vaikka johonkin myytävään pakettiin? Kukaan ei kuitenkaan jokaista vaatettaan saa myytyä, mä luulen, joten eiköhän maailman tasapaino pysy yllä, kun aina osa lähtee kiertoon, osa myyntiin.
Itse annan aina ilmaiseksi jollekin. Ei kaikesta tarvitse aina nyhtää rahaa.
Itse myyn kaikki lastenvaatteet eteenpäin vaikka siellä olisikin jotain esim. synttärilahjaksi saatuja.
kenelle antaa? Kierrätykseen UFFILLE? Kun ei kenelläkään ole lapset samaa sukupuolta eikä samanikäisiä, kenelle olisin antanut. Heti annan eteen päin, jos on joku jolle antaa.
Olen antanut erääseen perheeseen kassikaupalla vaatteita. Olen ollut hyvillä mielin, että voin antaa eteenpäin omilta lapsilta pieneksi tulleita vaatteita. Osan olen itsekin saanut lahjoituksena. Nyt sitten selkisi, että perheenäiti myy niitä antamiani vaatteita. Enää en anna sinne, vaan johonkin muualle ja sanon että ne pitää sitten lahjoittaa eteenpäin.
mielestäsi parempi antaa ilmaiseksi saadut ilmaiseksi pois ja hakea sitten sossusta rahaa elämiseen?
Täytyyhän sinulla olla joku, jolle ne myytkin. Yhtä hyvin voit antaa ilmaiseksi.
Enkö siis saakaan myydä lastemme vaatteita kirpparilla että voisin osta heille uusia?:O
Paha, paha minä kun olen näin kuitenkin tehnyt:( Täytynee alkaa tästä lähin merkkaamaan vaatteisiin "ilmainen", jos olen sen jostain ilmaiseksi saanut, niin muistanpa sitten etten vahingossa vain saa siitäkin kirpparilla vaikka euroa!
t. suurperheen äiti, jonka kautta kulkee satoja kiloja vaatteita...Haluaisinpa nähdä sen joka meidän vaatteista muistaa mistä niistä mikäkin on tullut!!
vaikka lapselle on rahaa ruokaan. Uudet vaatteet lapselle voikin sitten olla eri juttu...
Saisihan niistä sen vajaa 200 euroa rahaa, mikäli ei ottaisi pakettia! Vai puhutko ylipäänsä lahjaksi saaduista vaatteista? Olet kyllä aika seko, mutta tee toki ihan kuten itse haluat. En todellakaan ala pitämään jotain kirjanpitoa, että mitkä lasten vaatteista on saatu lahjaksi ja mitkä itse ostettu. Entäs ne vaatteet, jotka on ostettu -80% alesta? Et kai niistäkään ilkeä maksua pyytää vaikka uudenveroisena myisit?
Enää en anna sinne, vaan johonkin muualle ja sanon että ne pitää sitten lahjoittaa eteenpäin.
No siinä vaiheessa kun sä olet ne ANTANUT pois, niin ei sulla ole enää paljoa päätäntävaltaa, mitä uusi omistaja niillä tekee. Et voi vaatia lahjoittamaan. Olisko paras sitten oman mielenterveytesi kannalta suoraan vaan lahjoittaa ne vaikka UFF:lle? Ai mutta, joka ne ostaa, voi sitten vaikka myydä ne taas eteenpäin...
Kauhee ongelma tämä. :(
Täytyyhän sinulla olla joku, jolle ne myytkin. Yhtä hyvin voit antaa ilmaiseksi.
Jos myy huuto.netissä tai kirpparilla vieraalle, se on minusta ok. Taas jos on saanut vaatteet sisareltaan ja koittaa sitten kaupitella niitä veljelleen, se ei ole ok.
Muutenkin ystävälle mieluummin annan kuin myyn.
paitsi jos myyjällä ei ole rahaa ostaa lapsilleen ruokaa.