Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei mahdu mun moraalikäsityksiin, että joku myy

Vierailija
01.09.2010 |

eteenpäin ilmaiseksi saamiaan lastenvaatteita.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja ei oo vaikeeta arvat kumpaan ryhmään sä kuulut :D

Kieltämättä vois saada äkkiseltään tietyn kuvan... :D Mut tän asian suhteen mä olen laiskuuttani melko puolueeton; kaikki heivaan kirpparille...

Vierailija
62/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneuttahan se on,että ensin ottaa itse vastaan ilmaisia,muttei ole itse valmis samaan,eli auttamaan toisia.Kyllä sen jokainen normaalin moraalin omaava ymmärtää..Eikä tarvi muistaa joka ikistä vaatekappaletta.Itse en myy mitään,vaan säästän tunnepitoisimmat ja muut lahjoitan eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveripiirissä on pari opiskelija-perhettä ja yksinhuoltajaa ja niille ne menee. Eikä mua vaivaa yhtään mitä ne sen jälkeen tekee niillä vaatteilla, en edes tiedä, ehkä myy ehkä antaa eteenpäin.

Sitten mulla on kaveri joka on ahne, en osaa kuvailla sitä miteenkään toisin. Aina olis ottamassa ja pyytämässä, en anna. Mä tunnen se niin hyvin että tiedän että itse on pihi kuin roope ankka ja mitään ei anna ilmatteeksi toisille, ei edes vastapalveluja. Kyseessä on aika itsekäs henkilö. Mä en anna sille mitään enää. Kerran olen antanut astianpesukoneen ja siitäkään ei tullut edes kiitosta, päinvastoin.

Vierailija
64/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

[/quote]

niitä tulla koskaan myymään eteenpäin. Eräs kaveri mokasi ja myi. Nyt sitä harmittaa, kun annan kaiken toiselle kaverille.

[/quote]

Vaikka kuinka pienikin

Vierailija
65/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkää kuten minä ja tuttuni. Kenenkään ei tarvitse "antaa" mitään, vaan vaatteita ja tavaroita lainataan. Eli kun tuttavaperhe on käyttänyt niitä niin palauttaa pestynä ja silitettynä takaisin. Tosi yksinkertaista. kaikki voittaa, paha mieli ei tule kenellekään. Jos itse saat lapsellesi jotain, niin kun se o pieni, niin soitat tutulle ja kysyt haluaako vaatteet takaisin, Jos ei halua, niin teet niillä mitä lystäät ja jos haluaa, niin peset silität ja viet pussissa takaisi kiitoksen kera.

Ei tartte kytätä huuto.nettiä että myykö joku sun antamia vaatteita pois..

Vierailija
66/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneuttahan se on,että ensin ottaa itse vastaan ilmaisia,muttei ole itse valmis samaan,eli auttamaan toisia.

Vierailija
67/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneuttahan se on,että ensin ottaa itse vastaan ilmaisia,muttei ole itse valmis samaan,eli auttamaan toisia.Kyllä sen jokainen normaalin moraalin omaava ymmärtää..Eikä tarvi muistaa joka ikistä vaatekappaletta.Itse en myy mitään,vaan säästän tunnepitoisimmat ja muut lahjoitan eteenpäin.

myöhemmin tapahtuu ja voivotella ja itkeä sitä että joku tienas niillä muutaman euron. Sillä oikeasti ei niillä käytetyillä vaatteilla kukaan rikastu. Eikä sun elämäs siitä paremmaksi muutu vaikka joku saa kirpparilta vähän tienestiä :) Sitä paitsi se vaatteiden kauhea myyjä voi auttaa muita paljon enemmän kuin sinä konsanaan, hän voi hoitaa muiden lapsia, auttaa kotihommissa yms. Kyse ei loppujen lopuksi ole moraalista vaan silkasta kateudesta, mutta ethän sä sitä myönnä, et edes itsellesi.

Vierailija
68/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkää kuten minä ja tuttuni. Kenenkään ei tarvitse "antaa" mitään, vaan vaatteita ja tavaroita lainataan. Eli kun tuttavaperhe on käyttänyt niitä niin palauttaa pestynä ja silitettynä takaisin.

oletetaan, että tarvitsee muista keneltä tämä pilkullinen punainen body kokoa 86 cm on, entä nämä vaaleansiniset sukkahousut, no ne joissa on valkoiset terät... Huh huh!

Vierailija
69/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhemmin tapahtuu ja voivotella ja itkeä sitä että joku tienas niillä muutaman euron. Sillä oikeasti ei niillä käytetyillä vaatteilla kukaan rikastu. Eikä sun elämäs siitä paremmaksi muutu vaikka joku saa kirpparilta vähän tienestiä :) Sitä paitsi se vaatteiden kauhea myyjä voi auttaa muita paljon enemmän kuin sinä konsanaan, hän voi hoitaa muiden lapsia, auttaa kotihommissa yms. Kyse ei loppujen lopuksi ole moraalista vaan silkasta kateudesta, mutta ethän sä sitä myönnä, et edes itsellesi.

Sä oot ihan oikeesti siis sitä mieltä, että jos mä annan vaatteita eteenpäin jotka olen itse vielä ostanut ja voisin myydäkin, mutta haluan antaa ne eteenpäin, niin minä olen kateellinen? Kateellinen mistä? Kerro!

Hei :) ei oo kyse todellakaan kateudesta vaan periaatteesta.

Vierailija
70/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vastaan kaikki sellaiset vaatteet joita voisin kuvitella lapsen käyttävän. Kun vaatteet jäävät pieniksi, on kaksi vaihtoehtoa mitä teen. Jos hyäkuntoista tavaraa on paljon, myyn ne (halvalla) huolimatta siitä olenko ostanut ne vai saanut. Jos hyväkuntoista tavaraa on vähän, annan ne pois ilmaiseksi huolimatta siitä olenko ostanut ne vai saanut.

Olen siis vuorotellen ahne paska ja autuas hyväntekijä?

Vierailija
71/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia suhtautua tarpeeseen kuin ahneeseen. Ahnetta en voi sietää, mutta tarpeeseen kyllä saa. Kaipa se on sitten kateutta!!

Vierailija
72/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä koko juttu liittyy kateuteen??

Vierailija
73/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riesa ja rasite. En ole itse vaatteita laiskuuttani myynyt mutta ihan sama jos joku niin tekee minun antamilleni tavaroille. Tuo että EI saisi vapaasti tehdä lahjoitetuilla vaatteilla ihan mitä huvittaa, pitäisi kertoa jo ennen kuin niitä antaa. Tietää sitten olla ottamatta moista vastusta niskoilleen.

Vaan siitä simppelistä asiasta, että jos saan jotain ilmaiseksi toisen hyvän tahdon ja auttamisen ansiosta, en halua hyötyä siitä sen enempää. Vaan annan hyvän kiertää ja annan eteenpäin samat vaatteet ilmaiseksi sitten, kun en enää niitä itse lapselleni tarvitse. Tuntuu siis aika ahneelta, jos joku myy ilmaiseksi saamansa tavaran. Ikään kuin siinä ei olisi tarpeeksi, että on saanut ne käyttöönsä ilmaiseksi. Eri juttu, jos lahjoittaja sanoo, että myy ne sitten, kun et enää tarvitse.

Vierailija
74/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot ihan oikeesti siis sitä mieltä, että jos mä annan vaatteita eteenpäin jotka olen itse vielä ostanut ja voisin myydäkin, mutta haluan antaa ne eteenpäin, niin minä olen kateellinen? Kateellinen mistä? Kerro!

Hei :) ei oo kyse todellakaan kateudesta vaan periaatteesta.

Tosin eihän se enää ole SUN vaate kun kerran olet sen pois antanut. Miksi ihmeessä sä annat niitä vaatteita kun kerran kukaan ei saa niistä hyötyä? Jos sä oikeasti haluaisit vilpittömästi auttaa niin sä antaisit sen vaatteen ja sen jälkeen uusi omistaja sais ihan itse päättää mitä sillä tekee. Sä voit kutsua tuota periaatteeksi, mutta tiedät kyllä itsekin että pohjimmiltaan kyse on kateudesta, siitä että joku muu viitsi tehdä sen mitä sinä et ja vielä hyötyi siitä. Sai jostain vaatteesta ehkä 1€. Siis ihan kauheeta, sun periaatetta on rikottu ihan kauhealla tavalla. Ehkä se jopa osti sillä eurolla lapselleen jonkun sopivan ja tarvittavan vaatteen sieltä kirpparilta. Ei jumalauta kun on ahne ihminen, siis ihan moraaliton. Lapset pois tuollaselta itsekkäältä paskalta, myydä nyt käytettyjä vaatteita. Kyllä ne vaatteet pitää antaa pois ilmaiseksi, vaikka sitten lapset näkis nälkää, mutta ilmaseksi on annettava. Muuten on moraali rappiolla ja periaatteet kurassa.

Vierailija
75/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot ihan oikeesti siis sitä mieltä, että jos mä annan vaatteita eteenpäin jotka olen itse vielä ostanut ja voisin myydäkin, mutta haluan antaa ne eteenpäin, niin minä olen kateellinen? Kateellinen mistä? Kerro! Hei :) ei oo kyse todellakaan kateudesta vaan periaatteesta.

Tosin eihän se enää ole SUN vaate kun kerran olet sen pois antanut. Miksi ihmeessä sä annat niitä vaatteita kun kerran kukaan ei saa niistä hyötyä? Jos sä oikeasti haluaisit vilpittömästi auttaa niin sä antaisit sen vaatteen ja sen jälkeen uusi omistaja sais ihan itse päättää mitä sillä tekee. Sä voit kutsua tuota periaatteeksi, mutta tiedät kyllä itsekin että pohjimmiltaan kyse on kateudesta, siitä että joku muu viitsi tehdä sen mitä sinä et ja vielä hyötyi siitä. Sai jostain vaatteesta ehkä 1€. Siis ihan kauheeta, sun periaatetta on rikottu ihan kauhealla tavalla. Ehkä se jopa osti sillä eurolla lapselleen jonkun sopivan ja tarvittavan vaatteen sieltä kirpparilta. Ei jumalauta kun on ahne ihminen, siis ihan moraaliton. Lapset pois tuollaselta itsekkäältä paskalta, myydä nyt käytettyjä vaatteita. Kyllä ne vaatteet pitää antaa pois ilmaiseksi, vaikka sitten lapset näkis nälkää, mutta ilmaseksi on annettava. Muuten on moraali rappiolla ja periaatteet kurassa.

Vierailija
76/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot kyl ihan sekasin :D

Ja tehdä siitä suurta moraalista ongelmaa.

Vierailija
77/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on, kiittämättömyys on maailman palkka!

Vierailija
78/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei kannata sitten antaakaan kellekkään jos haluaa määrätä mihin ne sen jälkeen joutuu ja millä tyylillä.

Jos mä jollekkin jotain annan niin ihan sama mitä niille tapahtuu.

Itse en edes ottais vastaan tollaselta joka sanoo mitä niille pitää sen jälkeen tehdä.

Jos itse vien vaatteita kirpparille niin en todellakaan ala sieltä erottelemaan sellaisia jotka on ilmaiseksi saatu ja lahjottelemaan johonkin.

Tuskin ne muutenkaan ihan priima kuntoisia enää on kun monella jo ollut.

Ehkä saaja ei muutenkaan ole tykännyt kaikista antamistasi vaatteista.

Enkä myöskään ota vastaan keltään joka sanoo,että pitää sitten palauttaa takaisin.

Naurettavaa määräilyä.Jos antaa niin antaa,eikä luetella ohjeita mitä niille sitten pitää tehdä.

Vierailija
79/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt ne on jo riepuja? Niin se on, kiittämättömyys on maailman palkka!

ei mitään suuria aarteita. Eikä niistä tarvi kiitellä ja kiillottaa kenenkään sädekehää vielä vuosien kuluttua. Yksi sydämestä tullut kiitos riittää.

Vierailija
80/106 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen "hyvän tahdon" osoitus on pelkkä riesa ja rasite. En ole itse vaatteita laiskuuttani myynyt mutta ihan sama jos joku niin tekee minun antamilleni tavaroille. Tuo että EI saisi vapaasti tehdä lahjoitetuilla vaatteilla ihan mitä huvittaa, pitäisi kertoa jo ennen kuin niitä antaa. Tietää sitten olla ottamatta moista vastusta niskoilleen.

Vaan siitä simppelistä asiasta, että jos saan jotain ilmaiseksi toisen hyvän tahdon ja auttamisen ansiosta, en halua hyötyä siitä sen enempää. Vaan annan hyvän kiertää ja annan eteenpäin samat vaatteet ilmaiseksi sitten, kun en enää niitä itse lapselleni tarvitse. Tuntuu siis aika ahneelta, jos joku myy ilmaiseksi saamansa tavaran. Ikään kuin siinä ei olisi tarpeeksi, että on saanut ne käyttöönsä ilmaiseksi. Eri juttu, jos lahjoittaja sanoo, että myy ne sitten, kun et enää tarvitse.

Oikeasti!

Siis että ei tarvitse hinnoitella, silitellä, vuokrata kirpparipöytää ja myydä. Vaan ainoastaan antaa eteenpäin!

En minä nyt puhu siitä, että vahingossa tulee myyneeksi jokusen vaatekappaleen niiden joukossa, jotka itse on ostanut. Mitä siitä!

Mutta on aika ahnetta ottaa ilmaiseksi vaatteita ja vielä sitten ansaitakin siitä sen sijaan, että panisi hyvän teon kiertämään.

PS: minä olen kyllä jopa ihan sanonut vaatteita lahjoittaessani, kun toinen on kysynyt hintaa, että ei maksa mitään, KUNHAN pistät sitten hyvän kiertämään ja lahjoitat ne eteenpäin, kun et enää tarvitse.