Toukotoiveet 2011 syyskuussa
Kommentit (493)
Ötökälle jaksamisia!! Toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin hyvin ja hyvä että vauvasi voi hyvin! :) Nyt vaan lepäilet saikulla..ja koita olla stressaamatta vaikka se vaikeeta on.
Mä sain tänään yksityisestä äitiysneuvolasta ajan alkuraskauden ultraan 4.10. vitsit en malta oottaa, toivon vaan niin hartaasti, että tällä kerralla ei tarvitsisi nähdä tyhjää siinä monitorilla..mutta mulla on jotenkin vahva tunne et vauveli näkyy..viimeksi oli tunne ettei varmasti vauvaa ultras tuu näkymää ja ei näkynytkään sitten. Se kätilö kuka puhelimes vastas vakuutteli et varmasti jo tuolloin 4.10. pitäis näkyä vauva ku yritin sille kovasti selitellä että oon aika varma et hedelmöittyminen on tapahtunu 2-3.9. :)) iiiik miten jännää!!
Ja flunssasta ollaan tääl jo parantumassa, melkeinpä tosi hyvä olo jo on :) kumpa vain vauva ei olis kärsinyt.
potka ja Hermanni
Ultrasta:varaudu siihen ettei syke näy noilla viikoilla vielä,näkyy aikasintaan 6+ viikoilla. Mutta voithan käydä tosiaan jo nyt kun on oireita. Määräävät varmaan uuden ultran myöhemmälle kun syke näkyy.
Alla hyvä sivu missä näkyy kaikkea tapeellista tietoa:
http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/
Bellybelt:
http://www.bellybelt.com.au/BellyBelt_Home.html
Jaksuja sinne
onneksi sairaalassa tällä kertaa sattui ihana kätilö.
Mausteista saan käyttää:suolaa, mustapippuria ja maustepippuria ja joitakin muista mausteita riippuu siitä mitä muuta niihin on lisätty.
Juu aika tylsä ruokavalio :/
Mulla on tämänhetkinen la. 4.5, kuukautisista laskettu ja tarkentuu ehkä 12rv ultrassa =)
Oliko tämä ultran mukaan vaihdettu LA?
Onneks ees jotain mausteita on mukana, vaikka eipä noillakaan suurta vaihtelua vielä saa ruokiin :-0
Vauvamassu
ötökkä! nyt kanssa sitten lepäät kunnolla!! voin vaan kuvitella sun päiväisen tuskan!! itse tässä kovasti harkitsen että varaisin viel yksityiselle ajan, tiedän että saatan olla hiukan vainoharhainen, mutta haluaisin vaan tietää löytyykö noihin vuotoihin jotain syytä.. täällä kun sitä ei kerta ruveta edes selvittää. mut musta ei vaikuta normaalilta että vuotaa jo melkein 2viikkoo :/ se vaan on niin pirun kallista ja kun ei sit tiedä et saako sitä varmuutta edes. tahtoisin vain voida olla onnellinen!
Ai niin mulla tuo LA saattaa viel muuttuu mut ei ole varmaa vielä.. katotaan!
Anttuli ja toukka 7+5
ei taida kohta enää kahvi maistua.Aika tympeän makuista on.Kummassakaan edellisessä raskaudessa en oo pystynyt juomaan kahvia alkuviikoilla,sitten myöhemmin kyllä,päivästä riippuen.
Mielitekoja ei ole vielä tullut muita kuin säilykesimpukat.Niitä piti kahtena päivänä käydä ostamassa ja mussuttaa suoraan purkista.Nyt kyllä ajatuskin niistä kuvottaa...
Esikoisen aikaan en pystynyt juomaan muuta kuin "punaista" maitoa,myös kevytmaito maistui todella pahalta,puhumattakaan rasvattomasta.Kuopuksesta pelkkä jääkaappiin kurkistus ja polar-juustopaketin näkeminen aiheutti kauhun väristyksiä :D
Eilen rupesi vessassa juoksuttamaan.Myös itkeä pillitin aamulla emmerdalea katsoessa,siinä kun oli se tulipalo.Lapset ihmetteli että mikä ihme sitä äitiä oikein vaivaa :D
Päänsärky on kaikonnut,ainakin toistaiseksi :)
Pikkukolmonen 5+4
kannattaa käydä yksityisellä oman mielenrauhan takaamisesksi. Maksaa 100 vähintään mutta on sen arvoista. Minulle eilen lääkäri sanoi ettei mitään syytä saada mun tapauksessa ainakaan millään laitteilla selville. Olisi eriasia jos on eteisistukka tai hematoomia,mutta kun niitä ei ole :( Mun vuodolle ei varmaan löydy syytä ollenkaan. Jaksuja sinne.
juu mäkään en ole pystynyt pitkään aikaan juomaan kahvia. Eilen join kupillisen illalla ja oli tosi hyvää. Muuten olen tee linjalla. Edellisessä raskaudessa oli sama juttu,mutta onneksi loppuaikaan pystyin jo normaalisti juoda kahvia. Olen niin kahvin ystävä että mikään ei korvaa sitä herkkua. (onkin ainoita herkkuja mitä mä pystyn nauttimaan)
Jaa alkoiko oksetus? Pissalla saa kyllä juosta koko ajan :/
jaksuja sinne
Tulin juuri juoksulenkiltä ja että tuntuu hyvältä!! Itse lenkin aikana kyllä pari kertaa yökkäsin ja iski hirveä vessahätä, mutta maalissa voittajan oli helppo hymyillä! Jippii:)
Voi Ötökkä!! Kyllä sua nyt todellakin koetellaan! Huilaile kunnolla!
Täällä on puhuttu painosta...mulla nousi raskauden aikana 17 kg, vaikka söin ihan normaalisti. Lapsivettä oli tosi paljon ja nestettä kerty loppuraskaudesta huimasti. Mutta jo alusta musta tuntu että "levisin" takapuoli ja reisiosastolta kun sellaset äippäfarkut alko kiristää reidestä!! Tosi ärsyttävää. Haaveilin aina sellasesta raskaudesta missä vois näyttää hyvältä ja käyttää kaikkia kivoja vaatteita niin että olis vaan se soma maha!! Oli sit aika paljon muutakin ja ne "kivat" vaatteet vaan kiristi ja vitutti;)
No nyt yritän liikkua niin paljon ku mahdollista et tota nestettä ei kertyis!
Kantoliinoista/repuistakin on puhuttu...mulla on Manduca, joka on loistava. Ostin myös Rocking baby kantopussin, mut musta se ei ollu mulle sopiva. toinen hartia jotenkin jännittty ja kyseinen pussi on ollu aika käyttämätön:( Sain myös siskoltani kudotun pitkän liinan, kun hän ei halunnu ees kokeilla. Sitäkin käytin, mut trikoinen olis ollu helpompi ja aattelinkin etsiä kirppikseltä nyt sellasta trikoista liinaa.
ON: Taisin menettää yhden työtilaisuuden tän raskauden takia, no tiesin että niin voi käydä. Olen esittäväntaiteen freelancer ja kaikissa jutuissa iso maha ei oikein sovi kuvioon:) No uskon et tilaisuuksia tulee vielä, olis vaan ollu kiva tehdä vähän rahaa "varastoon".
Olo on ollu muuten hyvä, pyörryttää jos nousen liian nopeesti kyykystä ylös ja välillä yökkäyttää. Oksennusrefleksion kova vaikka pahaa oloa ei varsinaisesti olekkaan. Neuvolan sain 13.10.
Hauskaa päivää!
Taide ja Möyri 6+4
mulla on niin tylsää ettei mitään rajaa. Ei ole yhtään kiva olla kotona. Vauvan parhaaksihan tämä on mutta silti ei ole hauskaa. Tulee mieleen se edellisen raskauden makaaminen 22 viikkoa. Toivottavasti nyt pääsen vaan tällä 2 viikolla.
Koitan keksiä nyt jotain virikkeitä. Kaivaiskohan kutimet esiin ja alkais kutomaan vauvalle sukkia,tumppuja ja pipoa. Taitaa löytyä sinistä lankaakin jostain.
Mulla ei ole tänään niin huono olo kuin yleensä. Kauhea jatkuva nälän tunne nostaa päätään.hmmm löytyyköhän meiltä mitään ruokaa kun kukaan ei ole tällä viikolla käynyt kaupassa.
Ötökkä ja pippuri 8+3
Voi että, toivottavasti nyt Ötökkä pääsis vähällä ja riittäis tää kahden viikon makoilu. Anttulille kans voimia! Menisin varmaan itse ultraan yksityiselle jos ois tollanen tilanne!
Sit joku oli menossa 5+5 ultraan..Meillä päin ei ees pääse ennen kuin on 7+0 vähintään täynnä (näin ainakin joillakin yksityisillä) kun haluavat varmistaa sen että syke näkyy varmasti jos on näkyäkseen. Noh, varaavat varmasti sit uuden ajan jos ei vielä näy.
Äitiyspakkauksesta: aion ottaa jos on hieno :) Eli meillä ennenstään aika hyvin vaatteita ja sit saadaan varmasti paljon lainallekin kun tästä ensimmäisestäkin saatiin. Kyllä se pakkaus ainakin minulle on sellanen "etappi" :)
Voi miksimiksimiksi muualla annetaan ajat niin aikaisille viikoille neuvolaan, 8-9?? Mun pitää jaksaa sinne 10+1 ja sit onkin onneksi jo pian niskapoimu jos neuvolan ultrassa kaikki ok :) Onneksi (?) oon menossa töihin 4.10 alkaen niin enemmän sitä nyt jotenkin stressaa kun pitää viedä pikkuneiti hoitoon. Aina välillä unohdan jopa odottavani :DD Huolestuttavaa..:DD
LittleMe ja pikkuinen 7+3 (oho, taas piti miettiä että mitä viikkoa ja päivää!:D)
No niin, ultrassa sitten olin, ja väärin mä olin päivätki laskenut, eli kiekonmukaan tänään vasta 6+1, ja kuten arvata saattaa, ultrahetki senmukainen.
ruskuaispussi. Siinäpä se.
Lääkäri sanoi että kannattaa olla ihan positiivisilla mielin, tällä viikolla muuta ei pidäkkään näkyä. Sanoi että jotain näkyy ruskuaispussin takana jo. Mulla on aina heittäny viikot vielä taaksepäin, niin hyvin mahdollista että mennäänm 5+ vkoilla jolloin kuulemma voi olla päivästä kiinni tuo sykkeen näkyminen...
2 vkon päästä uudelleen.
MUTTA...
pelko nosti päätään sitten :( Takana kuitenkin ne 3 epäonnistunutta raskautta niin nyt vaan sit huolestuttaa :(
Mua vaan vituttaa.
vituttaa niin rankasti ja pelottaa että taidan mennä hakee muksut hoidosta niin sais ajatuksiakin muualle...
Mirabell pekut pystyssä, että kaikki hyvin. Kaikille vuodosta kärsiville iso halaus muistan vielä hyvin kuinka kauheaa se oli. Itse vietin 2kk sohvalla maaten, mutta terve tyttö syntyi. Syytä verenvuotoon ei tosissaan löytynyt.
Jossain vaiheessa oli puhetta vauvauutisista kertomisesta. Me päätimme kertoa vasta ultran jälkeen kun esikoinen jo hoksaa jos muut aikuiset rupeavat "hössöttämään". Ultra ajan sain 15.10 tuntuu kamalan kaukaiselta. Saa nähdä pysyykö vatsa piilossa siihen asti.
Pahaolo jatkuu edelleen. Eroaa kyllä aikasemmista raskauksista. Nyt pahaolo iskee vasta syömisen jälkeen ja niin kovana että pakko maata sängyssä. Mehukeitot ja omenat ainoat joista ei iske kaamea kuvotus.
Touko ja nro3 8+3
Ihanaa kun pystyt treenaamaan,niin kannattaakin tehdä niin kauan kuin pystyy.
Kiitos tsempistä. Eipä tässä muu auta kuin makoilla:/
Minulla oli myös viimeksi loppuraskaudesta kauhee turvotus olin kuin mikäkin virtahepo. Jokainen askel sattui turvotuksen vuoksi. Minulla epäilivät jo raskausmyrkytystäkin turvotuksen vuoksi mutta eipä onneksi ollut. Olin saanut ajan jo käynnistykseen viikolla 38 mutta lapsukainen päätti syntyä hyvissä ajoin ennen sitä :)
Neuvolaa odotellessa sieläkin siis :)
taitaa olla teidänkin neuvolassa ruuhkaa niin kuin meilläkin. Sanoivat etteivät millään pysty aiemmin ottamaan minua ainakaan sinne. Liikaa mammoja :D
no,mutta jos sielä kuitenkin jotain pilkisti niin nou hätä :) odottele rauhallisesti ja onnellisena pari viikkoa. Pidetään peukkuja
Mulla on tämänhetkinen la. 4.5, kuukautisista laskettu ja tarkentuu ehkä 12rv ultrassa =)