Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukotoiveet 2011 syyskuussa

Kommentit (493)

Vierailija
321/493 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan yksikin riittää :) Mä en niitä voinut syödä ollenkaan. Tuli allergiaa :/ en syö tällä hetkellä mitään vitamiineja kun ei sovi mikään.

Hyvä että olette jo parantuneet sielä.

Vierailija
322/493 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli esikoisella patapum kantoreppu,ja se oli meidän käytössä ihan ehdoton. Silloin ei vielä liinailtu kovin ahkerasti täälä päin.

Nyt ajattelin trikooliinan hommata johon sujautan pikkuisen. Muuta en tällä hetkellä aio ostaa. Katsotaan miten homma alkaa sujumaan sen kanssa niin siitä eteenpäin sitten edetään jos siltä tuntuu. Onneksi ystäväpiirissä on paljon liinailijoita niin voi heiltä kysellä tarvittaessa apuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/493 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ötökkä, mulla kanssa tuo vuoto stressaa. just semmosta et pyyhkiessä huomaa, mutta muuten ei, mutta se on vaan niin ahdistavaa, löytyis edes syy sille miksi vuotaa, mut ei ni ei.

Mut siis neuvola-asioista piti jo eilen sanoa, että olin ihan ihmeissäni kun täällä tarjottiin np -ja rakenneultraa ilmaiseksi :o olin jotenkin luullu et ne maksaa, tosin ne tehdään tuolla 70km päässä, mutta kuiteskin. onko se nykyään iha yleinen käytäntä?? Seuraava neuvola olis 11.10 ja samalla ultra, en vaan jaksais odottaa :/

Anttuli ja toukka

Vierailija
324/493 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kenellekään muulle iskenyt tota flunssaa mikä on liikkeellä?? Täällä tulin eilen kipeeksi ja tänään ollut ihan veto poissa ja parin tunnin välein oksettaa, tosi luulen kyllä että tuo oksetus on raskausoire..hmmm..tämä on varmaan monen mielestä todella tyhmä kysymys, mutta onkohan flunssasta näin alkuraskaudessa haittaa sikiölle tai onko se vaarallista, että tulis keskenmeno helpommin? Olen kyllä lepäillyt kokopäivän ja yrittänyt syödä hyvin..ja huomisen työpäivän sain onneksi vapaaksi niin voi vielä levätä.

Soittelin myös tänään neuvolaan ja aika vasta 8.10 miten jaksan oottaa!!! Yritin myös yksityiseen äitiysneuvolaan soitella josko pääsis alkuraskauden ultraan, kun ei ole rv:istä paljon hajua, kun ei ollut yksiäkään menkkoja ton km:n jälkeen...no mutta eihän siellä tietenkään vastattu vaikka varmaan 15 kertaa soitin. Huomenna koitan uudestaan.

Hyvät illan jatkot kaikille ja koittakaa terveet pysyä terveinä ja ne jotka ovat kipeenä niin pikaista paranemista!

T: potka ja Hermanni

Vierailija
325/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on flunssa,ensin sairastuin minä ja nyt vuotaa nenä lapsilla :/ tosi heikon olon kyllä teki mokoma tauti ja vähän lämpöäkin nosti.

Mun tietojeni mukaan normaali flunssa ei ole vaarallista raskausaikaan,et etköhän sitä voi ihan rauhassa sairastaa :)

Eilen oli kyllä ihan veto pois,väsytti kauheesti ja paha olo tuli ja meni.Mutta sitten kun ilta koitti,"raskausolo" hävisi hetkeksi.Ihan mukava et ei ole mitään ympärivuorokautista pahoinvointia.

Tulevalle isosiskolle kerroin uutisen eilen,ja selitin kyllä senkin mahdollisuuden että vielä voi mennä jotain vikaan ja vauvaa tulekkaan.Tuntui ymmärtävän.

Toinen mummoista(miehen äiti) tulee tänään kylään,varmaan kerrotaan hällekkin tänään...

Oon miettinyt tuota varhaisultraa,toisaalta tekis kyl mieli käydä.Jotenkii nämä "vähäiset" raskausoireet laittaa epäilemään kaikenlaista :/ vaikka tiedän että viikkoja on niin vähän että kerkii ne sieltä tulla vielä. Tällasta tämä raskausaika on,aina tulee jotain mistä voi itselleen kehittää pään vaivaa :D

Pikkukolmonen rv 5+3

Vierailija
326/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä kerralla tuli yhteensä 13 kg. Ensimmäisellä kolmanneksella tuli varmaan jo 7 kg loput loppu kolmanneksella.

Nyt on jo tullut kolme kiloa, hui. Olen joutunut syömään paljon paljon enemmän kuin yleensä. Muuten heikotus hyppää niskaan.

Mutta jos menee yhtään niin kuin viimeksi niin tasoittuu kohta, ehkä.

Oletteko mitanneet masun ympärystä? Sitä on ihan kiva seurata :)

Mittoja tänne vain tulemaan :)

Vierailija
327/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin taas on paljon tullut tekstiä joten silleen äkkiä poimittuna yritän vastata kaikkeen.

Painosta: edellisellä kerralla tuli 7 kg ja nekin alkoi kertyä vasta loppuraskaudessa, toivottavasti tämän kans olisi sama juttu kun tota ylimäärästä on vähän muutenkin.

Oloista: mulla ollut ihan järkyt 2 päivää, ei voi syödä kun on huono olo ja jos syö niin tulee vielä huonompi olo. Oksentanut en ole vielä kertaakaan mut ei oo ollu kaukana, pala on jo kurkussa käynyt. Ekassa raskaudessa oksensin 2 kertaa ja se jäi siihen. Kahvia oon yrittänyt nieleskellä kun ystäviä on käynyt kylässä mut kyllä se yleensä jää juomatta. Hassua kun ei edellisessä ollut mitään ongelmaa minkään ruuan kanssa..

Viikkojen muistamisesta: en todellakaan pysy enää perässä näissä viikoissani! Kai se on tuota kun on toi 1v. pikkuneiti täyttämässä päiviä niin ei ehdi enää samalla tavalla miettiä :D

Siinä nyt niitä asioita mitä tosta äkkiä lueskelemalla tuli vastaan..

Sain eilen työvuorolistan eli paluuta olen tekemässä töihin ja neitiä vien hoitoon. Tällä menollahan ei tarvitse sit olla kuin puoli vuotta töissä. Ihana juttu sen takia että pitkin hampain olen neitiä viemässä hoitoon kun ei tuo kotihoidontuki kyllä mikään lottovoitto ole..Onneksi töissä on uusia juttuja tosi paljon, on mukava kun saa opetella sit niitä ja toiv. aika menis sit äkkiä sinne kevääseen :)

LittleMe ja pikkuinen 7+2

Vierailija
328/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai joku asia jäi ilmoittamatta :)

Niin siis mun mielestä toi lista ois selkein kun laittais sen järjestykseen laskettujen aikojen perusteella :) Tää siis mun mielipide :)

Vierailija
329/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt sellainen kokopäiväinen etova olo..joutuu tosi hitaasti syömään, joka palan tarkkaan pureksimaan ja nielemään.. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut, mut yökkäillä kyllä:(

Painosta: mulla kummankin aikaisemman raskauden aikana paino nousi 13,5 kg. Aika jännää, et täsmälleen saman verran nousi.. Nyt ei vielä ole noussut yhtään mut eiköhän se ehi nousta ihan kiitettävästi;)

leja ja murmeliini 6+0

330/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sita kutsutaan tai onko silla jotain omaa nimea,kun syon jotain niin mulla rupee aina pikkasen royhtayttaa ja ruoka melkein tulee takas suuhun :D aina se mita viimeks olen popsinut niin meinaa tulla takas ylos...ja kuitenkaan ei ole oksetusta. tietaakseni se ei kuitenkaan ole narastysta? ainakin mieheni sanoi, etta jos narastaa niin polttelee jotenkin ruokatorvea tmv..itse en osaa sanoa, kun en koskaan ole narastyksesta karsinyt. hassua

mulle molemmissa raskauksissa tais tulla 14kg aika tarkkaan. nyt on maha ihan pullamossoa :P vaa'alle en ole uskaltanut menna edes,heh

Vierailija
331/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pahaolo alkaa iskemään täälläkin. Yököttää ja ellottaa,mutta vielä ei ole tarvinnut oksentaa. Kohta se on varmaan edessä kuin pitäisi uskaltaa mennä pesemään hampaat tälle päivälle. Vielä en ole sitä uskaltanut tehdä,mutta töihin lähtä lähenee joten kai se on pakko. Olen kyllä pahoinvointia odottanutkin,kun se on vaivannut kummassakin aiemmassa raskaudessa. Jos vanhat merkit pitävät paikkaansa niin seuraavat kaksi kuukautta tulen oksentamaan joka kerta kun näen hammasharjan(ja välillä muutenkin).

Eilen sain soitettua neuvola-ajan. Meni tasan kolmen viikon päähän. Täällä on ihanaa,kun neuvolassa on mahdollisuus ultrata joka kerta. Kolme viikkoa ja toivottavasti näen pikku möykyn vilkuttelemassa äiskälle,ei malta odottaa.

Otra 6+2

Vierailija
332/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ötökkä koki tänään kauhun hetkiä kun valahti verta oikein kunnolla pönttöön töissä:/ minä itkien menin pomolle sanomaan,että lähden kotiin. Soitin yksityiselle ja sielä ei ollut aikoja. soitin keskussairaalan synnärille ja sielä oli aivan ihana kätilö joka yritti itkuni seasta saada jotain selvää mikä oli hätänä. Kehoitti menemään suoraa gynegologian polille. No sinnehän minä porhalsin viivana. Sielä istuin yli 2 tuntia kunnes kutsuttiin sisään. Itkua tihrustaen koitin selittää tilannettani ja lääkäri nauhotti sen. Sitten tutki ja sanoin hmm. Sitten sanoi ottavansa jotaikin bakteerinäytteitä. Ultralla katsoi että kohdunsuu oli kiinni ja normaalipituinen. Pikkuinen pippuri oli kohdussa ja sydän löi terhakkaasti. Istukka oli etuseinämässä. Vuotoa epäili bakteerin aiheuttamaksi ja sanoi että jos vahvistuu tulos niin soittaa ja kirjottaa antibioottikuurin. Mutta joka tapauksessa tärkeintä että pippuri oli kunnossa! Vastasi kuulemma ihan viikkoja.

Nyt sain sitten sairaslomaa 2 viikkoa eli tietää lepäilyä :/ ei saa mennä töihin. Tästäkö nyt tämä saikkukierre jo alkaa? Toivottavasti ei.

Koitan nyt selvitä shokista niin en pysty kirjottamaan enempää. Palaan asiaan illan aikana.

Ötökkä ja pippuri 8+2

Vierailija
333/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voimahaleja sinulle ötökkä!!!!

Vierailija
334/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen laittanut itseni viihdyttämiseksi esittelyt laskettuaika järjestykseen,niin kuin moni oli toivonut. Huvittava katsoa kun joihinkin päiviin tulle paljon :) Kaikki samaan aikaan sitten synnärillä jos menee laskettuun päivään :)

Vierailija
335/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vointeja sinne huonoon oloon. Olispa jokaisella mahdollisuus että ultrattaisiin joka kerta :) Olet onnellisessa asemassa.

Vierailija
336/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu tää vuoto on niin hirveetä. kts teksti alta.

Muistaakseni nua 2 ultraa tuli lakisääteisiksi vuoden alusta. Haluttiin yhteinäsitää käytäntöjä kunnissa. Eli joka kunnassa pitäisi nykyään saada 2 ultraa lain mukaan. Kaikki muut on sitten ekstraa mitä kunta tarjoaa noiden ulkopuolella. Silloin esikoista odottaessa meidän kunta ei tarjonnut kuin yhden raskausvkoilla n.22-24.

öttis ja pippuri

Vierailija
337/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästyksen kyllä erottaa. Se on niin hirvee tunne ettei siitä jää epäselvyyksiä. Polttaa vatsassa ja ruokatorvessa. Vatsahapot nousee ylös koko ajan ja siihen päälle vielä oksettaa.

Sinun kuvailun mukaan ei minusta olisi närästystä.

Vierailija
338/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voimia sinulle, Ihana,että vauva voi hyvin. Työhousut eivät enää menneet kiinni. Onneks kaapista löyty vanha Belly belt,on se vaan niin kätevä. Kuinkahan kauan tätä mahaa voi piilotella.

otra 6+2

Vierailija
339/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on puhuttu jonkun verran alkuraskauden ultrasta, mulla on se varattuna ens maanantaille, jollon rv 5+5. Oon nyt ruvennu miettimään et onkohan liian aikasta, mut mulla on viime viikon maanantaista ollut alaselässä ja vatsassa jomotusta, välillä tosi kovaakin, ja lähinnä sen takia halusin mennä tonne yksityiselle ultraan että sais kaikki kohdunulkopuoliset sun muut suljettua pois. Tänään on kyllä ollut jo noiden kipujen suhteen parempi päivä. Ei oikeestaan pientä alaselän särkyä lukuunottamatta mitään. Muita oireita mulla ei vielä juuri ookaan, paitsi että oon väsyneempi.

Otra - mikä toi Belly Belt on? Kuulostaa hauskalta :)

Aika tuntuu menevän vaan niin hirveen hitaasti eikä millään malttais odotella. Mieli tekis jo ostella kaikkea, kun esikoinen on siis tulossa eikä mitään vielä valmiina mut jospa sitä vielä malttais ja alottelis vaikka noista äitiysvaatteista. :)

Jaksamisia kaikille!

JaSu84 5+0 ja Pikku Myy

Vierailija
340/493 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ötökkä, olen pahoillani kun sua nyt koko ajan koetellaan. Onneksi pääsit lääkäriine ja onneksi asiat Pippurilla kunnossa. Nyt vaan sitä lepäilyä. Ei kyllä kuulosta helpolta tuo sun ruokalistakaan. Saatko käyttää mausteita?

Ulkolaiset: Tuo vaiva kuulostaa refluksilta eli ruoan takaisinvirtaukselta, joka kyllä voi aiheuttaa myös närästystä pitkään jatkuessaan.

ON: Kerroin eilen pomolle ja oli ihan oikeesti ilahtuneen kuulonen ja onnitteli heti lämpimästi :-0 tosi ihanaa ja helpottavaa. Sovittiin lisäksi että teen enintään yhden yövuoron kerrallaan ja niitäkin mahdollisimman harvoin, huh :) Muuten täällä natitaan kuvotuksesta ja väsymyksestä...ja joku oli mainostanut avoimella puolella syöneensä jotain katkarapuvoileipää, joten mies on nyt tulossa kaupasta katkiksien kanssa :-P

Vauvamassu 8+0