Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkee kivaa omaa työtä teette ilmaseksi kaverille?

Vierailija
31.08.2010 |

Kertokaa mitä teitä pyydetään ilmaseksi tekeen kun te olette sen alan ammattilaisia? Kaverille tai sukulaiselle.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos kellään ongelmia tieskansa kaa, ni mulle soitetaan.

Vierailija
2/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivostuttavaaaaaaaaaaaaaaarghhhh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja öitä myöten:D

Vierailija
4/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meiltä ei heru oman alan palveluksia ilman korvausta tai vastavuoroisuutta.

Ne joiden on ollut kovin vaikea asiaa ymmärtää, ovat pikkuhiljaa tippuneet pois kaveripiirista.

Vierailija
5/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja saan periaatteessa olla koko ajan "päivystämässä". Ja nimenomaan on niitä, joiden soittaessa tiedän AINA, että haluavat lääketieteellistä neuvoa. Tulee täysin hyväksikäytetty olo. Niin ja ennen kuin rupeatte moralisoimaan kutsumus ammatista jne. niin kyllä mullakin on joskus oikeus kait nukkua ja olla vapaalla? Maksua en ole koskaan mistään ottanut ja varmaan sitten pitäisi?

eikä minun fiksut ystäväni häiritse minua neuvon kyselyillään. Toki olen joskus reseptin kirjoittanut sukulaiselle esim.matkaa varten, mutta muuten töitä teen vain työajalla.

Vierailija
6/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäreidenkään ei onneksi tarvitse osata yhdyssanoja:D lohduttavaa.

Vierailija
7/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta, kaikissa bileissä on joku, joka on itse ollut sossun asiakas tai ainakin tuttu on ollut ja kysymyksiä riittää.

Välillä vastailen ihan mielelläni, välillä kyllästyttää.

Vierailija
8/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen alusta pitäen ottanut sen linjan, etten tohtoroi vapaa-ajalla naapureita ja tuttavia. Sukulaisista suurin osa pyytää apua harvoin tai ei koskaan, mutta veljeni on ihan mahdoton. Hän asuu n. 400 km päässä meistä, ja ainoat hänen yhteydenottonsa ovat hänen sairauksiinsa ja vaivoihinsa liittyviä. Useammankin kerran minua on konsultoitu mm. peniksessä esiintyvistä muutoksista hänen taholtaan. Kerran kun en viitsinyt vastata hänen puheluunsa, pommitti hän tekstiviestillä saaneensa sairaslomaa diagnoosein G00-G99 (jotka siis käsittävät jos jonkilaisia sairauksia, eikä sairauslomadiagnoosia koskaan noin laiteta). En muuten vastannut siihen tekstiviestiinkään.

Vierailija
9/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa... Yritän peitellä asiaa puistoissa ja avoimissa pk:ssa olessamme. Osa joko häpeilee lapsensa myöhäistä kehitystä ja sitten osaa taas kysyy joka asiaan: "oliko normaalia, näitkö miten meidän Jussi liikkui?, Onko ok?"

Ystävät kyselee sen verran vähän, että se ei häiritse.

Vierailija
10/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jollain olla ilonaiheet vähissä, jos repii hupia siitä, että LÄÄKÄRI tekee palstalla kirjoitusvirheen...Jihuu!

Vierailija
11/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailen jopa pöhköpalstoillakin ihan mielelläni kaikenmaailman höpökysymyskiin päivähoidosta.

Ja saan vielä surkeaa palkkaakin:D

Vierailija
12/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu ainuttakaan opintoviikkoa äidinkielen opintoja, edes ylioppilastutkintoa ei tarvita. Aina tällä palstalla jaksetaan puuttua tähän, kun joku lääkäri vastaa johonkin. *hakkaa päätä seinään*

Vierailija
13/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa jollain olla ilonaiheet vähissä, jos repii hupia siitä, että LÄÄKÄRI tekee palstalla kirjoitusvirheen...Jihuu!

Rivien välistä, rivien välistä:D

Vierailija
14/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselevät ammattiini liittyvistä vaivoistaan. Minusta se on mukavaa! On kiva auttaa! Joskus olen soittanut puhelinreseptin apteekkiin. Ystäviltäni en ole koskaan ottanut lääkärinpalkkkiota, jos he tulevat vastaanotolleni.

Vierailija
15/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtäviä toimistohommia, kirjanpitoa, grafiikkaa johonkin esitteeseen, kuvien käsittelyä jne. Tai sitten tulen asentelemaan ohjelmia tai laittamaan piuhat kiinni. Myös kysellään muusta tekniikasta, jos tiedän niistä jotain, vaikka että, mikä on paras digikamera.

terv. datanomi

Vierailija
16/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kääntänyt erilaisia virallisia papereita suuntaan jos toiseenkin. Teen tätä ihan mielelläni ilmaiseksi kavereille ja tutuille jos tarvitsevat palveluksia, mutta joskus huvittaa kun aikuiset ihmiset kuvittelevat, että tiedän tuosta vain ja tarkistamatta esim. mitä nimeä Ulkomaalaisvirasto itsestään käyttää tai mikä on lainhuudatustodistus englanniksi...

Vierailija
17/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanmoisia murheita on minulla kuin tuossa yllä parilla lääkärilläkin tuntuu olevan. Lähisukulaiset ja tutut saattavat joskus harvoin kysellä juridisia neuvoja ja se on periaatteessa ihan ok. Teen kyllä selväksi, että en ole ko. alueen erityisosaaja (omalta erityisalaltani kun eivät yksityishenkilöt juuri kysele) ja selvitän asiaa pintapuolisesti. Jos tarvitaan perusteelisempaa perehtymistä, kehotan kääntymään alan asiantuntijan puoleen. Kysyjät kiittelevät yleensä vuolaasti ja itselle jää hyvä mieli.

Mutta annas olla kun kyselemään alkavat kaukaisemmat sukulaiset, jotka muuten eivät yhteyttä pidäkään. Niillehän pitäisi tehdä palkatonta työtä oikein urakalla. Paras oli serkkuni, jonka viimeksi olen tavannut n. 20 vuotta sitten. Tiedän, että kaveri on ihan hyvissä varoissa, mutta niinpä olisi pitänyt käyttää viikonloppu siihen, että olisin matkustanut toiselle puolelle Suomea tekemään hänelle avioeroon liittyviä papereita. Sentään avokätisesti tarjoutui korvaamaan matkakuluni. Sanoin kauniisti, ettei kiinnosta, mutta jäi kyllä vähän mietityttämään moinen röyhkeys.

PS. Useimmat tuntemani juristit ovat aika keskinkertaisia äidinkielen osaajia. Tästäkin kirjoituksesta löytynee aika monta kirjoitusvirhettä. Toivon, että tämä seikka tuottaa suurta iloa palstan kielipoliiseille.

Vierailija
18/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkihan virheitä tekee. Mutta tällä palstalla on usein lääkärit korostaneet ammattiaan tyyliin, tiedän tämän paremmin, koska olen lääkäri tms. Vaikka asia ei olisi koskenut mitenkään lääketiedettä.

Siksi on hauska huomata, että hekin ovat tavallisia ihmisiä, virheineen päivineen. Niinkuin ne lakimiehetkin.

Vierailija
19/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä usein on kyse kaverista, joka miettii oman yrityksen perustamista.

Sanon, että voin neuvoa ilmaiseksi, mutta että päivätyöni työllistää minut kokopäiväisesti, joten mitään kirjanpitoa en rupea heille hoitamaan, vaan että jos päätyvät yrittäjäksi, niin kannattaa palkata ammattikirjanpitäjä.

Ja ihan kiva, jos voin olla avuksi. Ei haittaa vaikka ei olisi kovin läheinenkään kaveri/sukulainen, eli mielelläni autan (kohtuullisessa määrin siis).

Ja juu, muutaman verovalituksen olen kirjoittanut, mutta ne on olleet sitten läheisempiä tuttuja.

Vierailija
20/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jne. Nykyään jo vähän osaan sanoa eikin...