Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkee kivaa omaa työtä teette ilmaseksi kaverille?

Vierailija
31.08.2010 |

Kertokaa mitä teitä pyydetään ilmaseksi tekeen kun te olette sen alan ammattilaisia? Kaverille tai sukulaiselle.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan mielellään jos kohtuullisella vaivalla pystyn.

Vierailija
22/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin suuremmista keikoista pyydän palkkaa surutta, mutta hinta on naurettavan halpa :)

Neuvon myös haja-asutuksen jätevesiasioissa ja muissa vesiaisoissa ihan mielelläni, näitä kysymyksiä tulee vaan harvemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä vielä niin, että "tarpeet on nyt tässä, saisiksä näistä jonku työpajan tai jotain pystyyn silleen niinku viidessä minuutissa?" Tarpeet on sitten luokkaa 3 serviettiä, kaljapullon korkki ja pino mainospostia.

Työhöni kuuluu mm. lasten iltapäivätoiminnan suunnittelua ja ohjausta, ja olen itseoppinut kierrätysaskartelumestari, joten aika paljon ohjaamani toiminta on nimenomaan kierrätysaskartelua, joka pyörii yllättävänkin paljon nimenomaan sen mainospostipinon ympärillä. No, teen työkseni toki muutakin, ja joskus kysellään esim. erilaisiin koulutuksiin, seminaareihin yms. vinkkejä ryhmäyttämismenetelmistä, ilmapiiriä vapauttavista leikeistä ja sen semmoisista. Lisäksi kysellään joidenkin virallisten papereiden muotoiluseikoista, rahoitushakemusten tekemiseen ohjeita, pyydetään oikolukemaan ja kommentoimaan kaikkea kokouspöytäkirjoista 30-sivuisiin artikkeleihin.

Sinänsä törkeitä hyväksikäyttöön tähtääviä pyyntöjä ei ole tullut, muutama kummastuttava vain. Anopin sukujuhlissa eräs kaukainen sukulaisnainen, jota en ollut koskaan edes tavannut, mutta joka oli jostain kuullut, että työhöni kuuluu mm. edellä mainittu kierrätysteemainen askartelunohjaus, tuli pyytelemään, että järjestäisin lapsille (ikähaarukka 1-16v) jonkin kivan puuhanurkan tai työpajan, ja "sä kun osaat noita kierrätysjuttuja käyttää ni sähän varmaan saat näistä mitä täällä nyt on ni irti vaikka ja mitä". Siihen oli pakko sanoa, että juu, muuten saisin, mutta kun liimaa ei ole, enkä viitsisi ruveta mitään perunaliimaa keittelemään, vaikka senkin kyllä osaan. Sukujuhlat pidettiin paikassa, josta oli lähimpään kauppaan n. 60km, joten kukaan ei viitsinyt lähteä liimapurkin takia kauppaan. Olen muistakin pyynnöistä kieltäytynyt, jos omiin aikatauluihin ei syystä tai toisesta ole sopinut ko. asian hoitaminen, mutta olen myös sanonut aina ihan suoraan syyn kieltäytymiselle, ja kaikki ovat sen hyvin ymmärtäneet. Läheisimmät tietävätkin, että mä elän sen verran tulevaisuudessa koko ajan, että jos toivoo multa apua johonkin saavansa, kannattaa mahdollisimman ajoissa kysyä, etten ole ehtinyt kalenteriani täyttämään tupaten täyteen.

Vierailija
24/30 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on ammatiltaan opettaja ja se ristikuulustelu ja kasvatusneuvonta (koskee myös aikuisia) alkaa heti puhelun alussa...huoh.

On itse kuin hemuli, innostunut kaikesta, reipas, urheilee ja ulkoilee säässä kuin säässä. En halua pahoittaa hänen mieltään ja olla töykeä, mutta joskus ei vaan jaksais.

Omaa ammattiani harjoitan joskus vapaa-ajalla ilmaiseksi mutta ei niin paljoa että rasittaisi.

Vierailija
25/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauksiin, kun olen alalla. Ihan ok yleensä, mutta muutama kaukaisempi kaveri ottaa päähän. Aina, kun ne soittaa, tiedän, että on jotain vaivaa mihin haluavat apua. Ikinä eivät ota yhteyttä vaan kuulumisia kyselläkseen.

Vierailija
26/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten laittoon,meikkauksiin yms...

Vierailija
27/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ystävät kysyvät. Eipä meidän kavereissa paljon metsänomistajia kuitenkaan ole.

Vierailija
28/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan reseptejä.

Vierailija
29/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauksiin, kun olen alalla. Ihan ok yleensä, mutta muutama kaukaisempi kaveri ottaa päähän. Aina, kun ne soittaa, tiedän, että on jotain vaivaa mihin haluavat apua. Ikinä eivät ota yhteyttä vaan kuulumisia kyselläkseen.

Olen lääkäri ja saan periaatteessa olla koko ajan "päivystämässä". Ja nimenomaan on niitä, joiden soittaessa tiedän AINA, että haluavat lääketieteellistä neuvoa. Tulee täysin hyväksikäytetty olo. Niin ja ennen kuin rupeatte moralisoimaan kutsumus ammatista jne. niin kyllä mullakin on joskus oikeus kait nukkua ja olla vapaalla? Maksua en ole koskaan mistään ottanut ja varmaan sitten pitäisi?

Vierailija
30/30 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja saan periaatteessa olla koko ajan "päivystämässä". Ja nimenomaan on niitä, joiden soittaessa tiedän AINA, että haluavat lääketieteellistä neuvoa. Tulee täysin hyväksikäytetty olo. Niin ja ennen kuin rupeatte moralisoimaan kutsumus ammatista jne. niin kyllä mullakin on joskus oikeus kait nukkua ja olla vapaalla? Maksua en ole koskaan mistään ottanut ja varmaan sitten pitäisi?

jos kasvattaisit selkärangan ja sanoisit näille kaikille ystävällisesti, että et ota kantaa. Kyllä ne parin kerran jälkeen sen oppii.