Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsepalvelukirppis Akselin pöytävuokra on aivan törkeä! 42€/ viikko!

Vierailija
24.08.2010 |

Pitääkö laittaa tämä Akselin info myös omalle myyntipaikalle, jotta voin perustella miksi minun pitää nostaa myymieni tavaroiden hintoja. Alle euron hintaiset tuotteet nostan suoraan euroon. Muiden hintoja korotan n. yhdeksällä prosentilla.

Minunkin hintani ovat nousseet koska Akseli on korottanut paikkavuokria: "Kaupan alan palkankorotusten, ALV:n sekä yleisen kustannustason nousun johdosta pöytävuokramme nousee 1.10.10 39,00 eurosta 42,00 euroon."

Kommentit (244)

Vierailija
161/244 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa viikossa, on työpaikkani lähellä.

Viime aikoina olen huomannut, että myyjät ovat alkaneet hinnoitella tuotteita liian kalliiksi esim. käytetyt kirjat ja dvd:t 6 euroa. Tosin löytäähän sieltä aina löytöjäkin ja ihan omaksi ilokseni käyn siellä, joten ei tarvitse tarttuakaan paljon mukaan tavaraa.

Lasten vaatteita siellä on tosi paljon, mutta itse en enää niitä tarvitse, joten en osaa sanoa niitten hinnoista. Ainakin siellä on valtavasti pikkulasten äitejä ostoksilla koko ajan , joten kauppa varmaan käy hyvin.

Se, mikä ärsyttää on nämä kymmenet äidit, jotka työntävät lastenrattaita kapeitten hyllyköiden välissä. Eikö lasta voi jättää pariksi minuutiksi hyllykön päähän odottelemaan, jotta muillakin olisi tilaa kulkea.

Henkilökunta on ollut ainakin minulle aina ihan ystävällistä, en ole koskaan kokenut mitään tympeyttä, vaikka kassajonoa riittää aina.

Vierailija
162/244 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemasuta asiakkaana ja myyjänä enkä keksi moitittavaa henkilökunnasta. Myyntipaikan hinta on sen verran kallis että kerään tavaroita pidemmän aikaa ennen kuin menen myymään.

Välillä vähän liikaa mammoja, jopa pitämässä ruokataukoa käytävillä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/244 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen niistä myyjistä semmonen nuori tummahiuksinen, aika tyly ja näyttää kyllä keskittyvän kaikkeen muuhun kun työntekoon koska törmään häneen aina hyllyillä tekemässä ostoksia.

Niiden hyllyjen hoitaminen kuuluu myös myyjien työhön. He vievät väärissä pöydissä olevia tavaroita oikeisiin pöytiin, mikäli ehtivät. He myös heiluvat usein rätin kanssa, pyyhkien tyhjiä pöytiä. Ja lisäksi he hoitavat kokonaispalvelupöytiä. Eli tuskin on tekemässä ostoksia, vaan ihan työtään tekee kyllä :)

Kuuluuko tähän myös se, että tavaroita viedään henkilökunnan taukohuoneeseen? Ja kyllä tiedän että myyjät vievät tavaroita oikeisiin pöytiin. Olen omin silmin nähnyt miten tämä sama kyseinen myyjä aina penkoo myyntipaikkoja ja kyse ei todellakaan ole mistään tavaroiden paikalleen viemisestä. En usko että shoppailu kuuluu työnkuvaan,missään muissa myymälöissä en kyseistä ole nähnyt ? Vaikka Akseli ei nyt varsinaisesti myymälä olekaan niin silti, tulee välillä vähän ärsyyntynyt olo jos itse seisoo pitkän aikaa kassalla odottamassa palvelua ja näkee, että myyjä tekee omia ostoksiaan jossain pöydässä..

Vierailija
164/244 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen sitä mieltä, että 42euron viikkovuokra on kohtuullinen. Ensinäkin, ei varmaan tule minään yllätyksenä että pääkaupunkiseudun palvelut ovat kalliimpia kuin muualla sijaitsevat palvelut? Toiseksi, en ole missään ip-kirpparilla tai kirppareilla yleensäkään nähnyt niin paljon ihmisiä kuin Akselissa esimerkiksi lauantaisin on. Okei, ehkä Valtterissa tai Jäähallin kirpparilla, mutta onhan niissäkin yhden päivän pöytä jo lähemmäs 30euroa. Kai sitä vuokrasta vähän enemmän voi maksaa, kun tavara menee hyvin kaupaksi ja ostajia riittää? Kolmanneksi: Akseli on viihtyisä, siisti ja palvelu on mielestäni hyvää. Että muualle kulkeutuneita tavaroita viedään oikeisiin pöytiin, soitellaan myyntiajan loputtua perään jos on jäänyt tavaraa yms. Eli kyllä 42euroa on loppuen lopuksi aika hyvä hinta tästä kaikesta!

Vierailija
165/244 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä sunnuntaista. Yleensä ihmiset lähtevät kirpparikierrokselle juuri sunnuntaisin, ja se on harmi että joutuu jättämään Akselin siltä kierrokselta väliin.

Mutta onneksi on sentään lauantaisin auki. Ja siellä on aivan uskomaton määrä asiakkaita aina lauantaisin. Eli kauppa käy :)

Vierailija
166/244 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan,onko Akseli huomenna auki ja jos on,niin ihan normaali aukioloajojen mukaisestikko? En löytänyt nettisivuilta mitään infoa pääsiäisen aukioloajoista..

Vierailija
167/244 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!Minä olen monesti käynyt Akselissa myöskin ja tykännyt hirmuisesti. Paljonhan siellä tavaraa riittää,joskus vähän liikaakin kun ei edes jaksa kaikkia pöytiä läpi kierrellä, mutta todellakin jokaiselle jotakin. Mites te jotka enemmän Akselissa käytte,oletteko huomanneet että kesällä kävisi vähemmän ihmisiä? Tai no eihän se olekaan kun vaan juhannukseen asti auki mutta ajattelin just kesäkuussa varata pöydän pariks viikoksi. Kannattaako?

Vierailija
168/244 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te jotka enemmän Akselissa käytte,oletteko huomanneet että kesällä kävisi vähemmän ihmisiä? Tai no eihän se olekaan kun vaan juhannukseen asti auki mutta ajattelin just kesäkuussa varata pöydän pariks viikoksi. Kannattaako?

Kyllä se ihan kesäkuun loppuun asti on auki. Heinäkuun on sitten kokonaan kiinni.

Juhannusviikko voi olla vähän hiljaisempi kun ihmiset ovat mökeillä ym, joten ihan silloin loppukuusta en ainakaan itse pöytää varaisi.

Vierailija
169/244 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaista täytyy maksaa tuplapalkka työntekijöille ja tämä näkyisi varmaan myös pöytävuokran hinnassa, joka on jo nyt melkoisen korkea.

Vierailija
170/244 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kauan sitten enkä pöytää tuolta enää ota. pitkästä aikaa kävin siellä kiertämässä, ihan törkeen hintasta tavaraa ja riepuja!!! En taaskaan löytänyt mitään.

Laitan tästä lähtien 3 lapseni hyväkuntoiset, siistit vaatteet, kengät ym. HOPE ry:lle, ne menevät köyhille SUOMALAISlapsille, vastaanottokoteihin ym. Saan hyvän mielen, ei vituta niin kuin akseli-viikon jälkeen.

Vierailija
171/244 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erityisesti siis sellaiset,jotka olette olleet Akselissa myymässä tavaraa - mihin teidän negatiiviset kokemuksenne liittyvät? Myytte kuitenkin omaa tavaraanne itse valitsemillanne hinnoilla ja Akseli antaa todella hyvät puitteet tavaroiden myymiselle - paikka on erittäin kiva ja hyvällä sijainnilla eikä asiakkaista kyllä todellakaan ole pulaa. Eli siksi en oikein ymmärrä miksi jotkut marisevat huonosta myynnistä. Teistähän se on kiinni minkälaista tavaraa viette myyntiin ja millä hinnoilla :) Mulla on nimittäin mennyt tosi hyvin kaikenlainen tavara aina kaupaksi,sellaisetkin mitä ei ikinä olisi ajatellut että joku ostaisi... Ymmärrän toki jos sitten jostain muista asioista on valittamista ja sen takia ei enää myy Akselissa tavaroita.

Vierailija
172/244 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta kyllä siellä silti kannattaa myydä. Se paikkavuokra tulee takaisin :)

Ainoastaan kokonaispalvelua en voi suositella (joskaan ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta tuttavapiirissä on), koska sen hinta on jo aivan järjetön. (50e + 60% kokonaismyynnistä :O)

Vierailija
173/244 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
174/244 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan 42e/vko on. Ei mikään 53.

Ja tosiaan, jos myy hyväkuntoista tavaraa ja hoitaa sitä kirppispöytäänsä, niin tuo summa tulee takaisin jo ihan päivässä tai kahdessa :)

Vierailija
175/244 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulevat myydessään tavaraa, että hullu ei ole se joka pyytää vaan joka maksaa.

Väärin, tosielämässä on parempi sanonta. Tyhmä on se joka pyytää liian paljon ja kukaan ei osta.

Kirpputori on vain myyntipaikka, tavaran on itse myytävä itsensä haluttavuudellaan, tarpeellisuudella jne.

Vierailija
176/244 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on todella kova niitti.

Vierailija
177/244 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
178/244 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota provikkaa, paitsi kokonaispalvelusta. Eli ei normaalista kirppismyynnistä.

Vierailija
179/244 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota provikkaa, mä olen sieltä omani saanut pois ja 100-170e/2 viikkoa, ei nyt erityisen hyvin. Mä olen myynyt vähän isompia poikien vaatteita, ne ei mene kaupaksi, tai sitten meidän vaatteet ei vaan ole kivoja, hinnoista ei voi olla kiinni, kun paidoilla 0,5 snt-1e kaikenlainen romu kyllä menee kaupaksi, ja kirjat on meillä menneet hyvin

Vierailija
180/244 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksi Akselista kirjoitetaan niin paljon negatiivista. Minä olen asioinut Akselissa useita vuosia myyden pari kertaa vuodessa ylimääräiset tavaramme nurkista pois pyörimästä. Aina kauppa on käynyt hyvin ja myyjätkin ovat aina olleet ystävällisiä sekä avuliaita. Pöytä vuokra on toki noussut vuosien saatossa, mutta hyvän ja siistin kirpputorin paikasta maksaa ihan mielellään. Minulle pääasia on, että tavarasta pääsee eroon. Hyvä mielen lisäksi joka kerta olen myös saanut myyntivoittoa mukavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi