Itsepalvelukirppis Akselin pöytävuokra on aivan törkeä! 42€/ viikko!
Pitääkö laittaa tämä Akselin info myös omalle myyntipaikalle, jotta voin perustella miksi minun pitää nostaa myymieni tavaroiden hintoja. Alle euron hintaiset tuotteet nostan suoraan euroon. Muiden hintoja korotan n. yhdeksällä prosentilla.
Minunkin hintani ovat nousseet koska Akseli on korottanut paikkavuokria: "Kaupan alan palkankorotusten, ALV:n sekä yleisen kustannustason nousun johdosta pöytävuokramme nousee 1.10.10 39,00 eurosta 42,00 euroon."
Kommentit (244)
Minä taas olen sitä mieltä, että 42euron viikkovuokra on kohtuullinen. Ensinäkin, ei varmaan tule minään yllätyksenä että pääkaupunkiseudun palvelut ovat kalliimpia kuin muualla sijaitsevat palvelut? Toiseksi, en ole missään ip-kirpparilla tai kirppareilla yleensäkään nähnyt niin paljon ihmisiä kuin Akselissa esimerkiksi lauantaisin on. Okei, ehkä Valtterissa tai Jäähallin kirpparilla, mutta onhan niissäkin yhden päivän pöytä jo lähemmäs 30euroa. Kai sitä vuokrasta vähän enemmän voi maksaa, kun tavara menee hyvin kaupaksi ja ostajia riittää? Kolmanneksi: Akseli on viihtyisä, siisti ja palvelu on mielestäni hyvää. Että muualle kulkeutuneita tavaroita viedään oikeisiin pöytiin, soitellaan myyntiajan loputtua perään jos on jäänyt tavaraa yms. Eli kyllä 42euroa on loppuen lopuksi aika hyvä hinta tästä kaikesta!
Olen täysin samaa mieltä. Akseli on todellakin siisti ja viihtyisä, sekä hyvinkin iso ja monipuolinen kirpputori. Ehdottomasti yksi parhaista kirppiksistä jossa olen koskaan käynyt. Ja positiivisia kokemuksia on niin ostajana kuin myyjänäkin.
on vaan jäänyt nega kokemus paikasta, kun vietiin sinne tavaraa, niin puolet katosi. Ei saatu mitään korvausta, tai selitystä asialle.
Luetteko te ihmiset oikeasti yhtään mitään sopimuksia,mitä allekirjoitatte? Tämä nyt yhtenä suorana lainauksena kyseisen kirpparin myyntiehdoista:
"Akseli ei vastaa varastetuista tai kadonneista tavaroista. Akseli ei vastaa tavaroiden tuhoutumisesta tulipalon, vesivahingon, murron, ilkivallan tai vahingonteon yhteydessä." Eli vähän turha täällä valitella,jos ei ole saanut kadonneista tavaroista korvausta kun on itse hyväksynyt ehdot, joissa selkeästi sanotaan ettei Akseli ota mitään vastuuta esim.varastelutilanteissa. Tässä nyt muutama pointti jotka perustuvat omiin henk.koht myyntikokemuksiini Akselissa:
1.Nykyään varaan pöydän ainoastaan etusalista ja mieluiten ihan kassan vierestä. Viimeisimmät kerrat olen ollut sillä ns. leveimmällä "keskikäytävällä". Yhtenä syynä juuri se,että ei siitä kassan vierestä niin paljon varasteta kuin esimerkiksi taaemman huoneen puolelta,jonne ei henkilökunnalla ole kassalta mitään näköetäisyyttä.
2. Vien lähinnä tavaraa, josta haluan eroon hinnalla millä hyvänsä. Muutaman kerran olen vienyt kalliimpia juttuja ,mm. lasten haalareita, omia merkkivaatteita,kenkiä... Niihin aina hälyt. Lasikaappi on myös ihan kätevä jos helposti "mukaan lähtevää" pikkusälää tai tavaraa,joka saattaa mennä rikki. Kalliimmat jutut laitan suosiolla myyntiin Huutonetissä tai kirpparilla,jossa itse olen paikan päällä myymässä.
3. Kaikki "kadonnut" tavara ei automaattisesti tarkoita,että ne olisi varastettu. Joka kerta kun olen käynyt siivoamassa pöytääni, on pöydästäni löytynyt ties kuinka monta muun myyjän tuotetta. Eli tavara liikkuu pöydästä toiseen ERITTÄIN paljon. Kerran jo tuli paha mieli yhden kalliimman takin vuoksi kun ei näkynyt myyntisaldossa eikä ollut pöydässäkään... No, melkein 3 viikkoa pöydän lopetuksen jälkeen joku henkilökuntalainen soitti ja ilmoitti takin löytyneen siivouksen yhteydessä. Eli tuo yhtenä esimerkkinä siitä,miten tavara helposti katoaa niin isoon paikkaan vaikka kyseessä ei olisikaan varastaminen...
4. Myyntisaldon kysyminen päivittäin. Vaikka ei päivittäin kävisikään paikanpäällä,saa myynnin myös puhelimitse. Kätevä tapa seurata myyntiä :-)
Nuo nyt vain omia kokemuksiani. Tärkein ehkä omasta mielestäni kuitenkin oikea asenne eli kyseessä kuitenkin kirpputori,ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti!
Kaikkihan tietävät, että kirppareilta katoaa tavaraa.
Siksi varmaan kaikki kirpparit myyvät varashälyttimiä, omahan häpeä se on, jossei niitä käytä.
Voihan se kuuluakin. Nimittäin jos myyjä vastaa niistä kokonaispalvelupöydistä, ja esim siistii pöytiä turhista tavaroista, jotta pöydässä olevat tavarat olisivat paremmin esillä /menisivät paremmin kaupaksi.