Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsepalvelukirppis Akselin pöytävuokra on aivan törkeä! 42€/ viikko!

Vierailija
24.08.2010 |

Pitääkö laittaa tämä Akselin info myös omalle myyntipaikalle, jotta voin perustella miksi minun pitää nostaa myymieni tavaroiden hintoja. Alle euron hintaiset tuotteet nostan suoraan euroon. Muiden hintoja korotan n. yhdeksällä prosentilla.

Minunkin hintani ovat nousseet koska Akseli on korottanut paikkavuokria: "Kaupan alan palkankorotusten, ALV:n sekä yleisen kustannustason nousun johdosta pöytävuokramme nousee 1.10.10 39,00 eurosta 42,00 euroon."

Kommentit (244)

Vierailija
201/244 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä mitenkään hymyä hersyvinäkään, mutta asiallista palvelua olen aina saanut. Sekä myyjänä että ostajana :-)

Vierailija
202/244 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kuin yhden kerran saanut hymyn pilkahduksen yhdeltä Akselin asiakaspalvelijalta. Olen kuitenkin asioinut siellä ehkä n. 15 kertaa. Minusta he ovat tosiaan normaalia tympeempiä. En usko, että siitä muuten niin paljon kirjotettaisiin, jos näin ei olisi. Eihän sille mitään voi, jotkut vaan on tympeämpiä. Itse olen jättänyt siellä asioimisen muiden syiden takia kylläkin. Minulle valitettavasti aiheutui niin suuri luottamuspula heitä kohtaan kun olin siellä myyjänä, ettei tosikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/244 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan 'tavallisilta' he ovat minusta vaikuttaneet ottaen huomioon, että kiire on melkoinen. Mitä te oikein odotatte, ei minulle ainakaan ole tullut mieleen odottaa kirpputorilla erityispalvelua. Riittää että minulle myyjänä kerrotaan lyhyesti tarvittavat asiat ja saan aikanaan rahani, ja asiakkaana että saan rahasta oikein takaisin :) Olen siis ollut siellä usein asiakkaana ja kerran myyjänä.

Erityispalvelua? Eihän siitä ollutkaan puhe vaan ihan perusjutuista, mitkä ovat (tai pitäisi olla...) itsestäänselvyyksiä asiakaspalvelussa. Ei sillä varmasti väliä kaikille olekaan, mutta kyllä itseäni ainakin ottaa vähän päähän että siellä useasti käyn ja aina henkilökunta on yhtä suoraan sanottuna peräreiästä. Täällä on jo mainittukkin suurin osa niistä asioista mihin itsekin olen kiinnittänyt huomiota, joten en enää jaksa uudestaan listata.

Tiivistettynä: en ole varma Akselin henkilökunnan määrästä, mutta veikkaisin ehkä n.10 ihmistä. Näistä olen tasan kahdelta (2) saanut hyvää palvelua: suomenruotsalaiselta (ainakin veikkaisin, koska puhuu todella sujuvaa ruotsia) tytöltä ja toiselta tytöltä, jolla tummat hiukset ja paljon pisamia. Nämä tytöt ovat aina hyväntuulisia ja näkee, että heistä on mukava palvella asiakkaita ja lisäksi he hoitavat työnsä asiallisesti. Jos muutkin myyjät pystyisivät samaan, ei olisi mitään valittamista.

Vierailija
204/244 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää miksi ihmiset valittaa tästä korkeasta hinnasta. Akselissa myyntipaikan hinta on noussut samalla tapaa kuin muidenkin palvelujen hinnat, jos vaikka mietin esimerkiksi kampaajamaksua. 42euroa on pieni hinta verrattuna siihen, kuinka paljon yhdestä päivästä vaikkapa Valtterissa pitää maksaa ja joudut vieläpä itse koko päivän siellä myymään. Ja siitä, miten siisti paikka on ja asiakasmäärä on kyllä paljon suurempi kuin muilla pk-seudun kirppareilla.

Olen myynnyt Akselissa nyt yhdeksän kertaa ja joka kerta jäänyt voitolle. Enimmäksen lasten vaatteita ja tavaroita, mutta kyllä myös esim äitiysvaatteet ja kaikenlainen "turha" tavara ja sälä menee kaupaksi. Olen laittanut aluksi vähän kovemmat hinnat, jos ei ole mennyt kaupaksi niin muutamaa päivää ennen lopetusta olen lätkässyt -50% lapun ja silloin kyllä kaikki loputkin on mennyt. Eli olen hyvin tyytyväinen Akseliin, ainoa missä olisi vähän parannuksen varaa on henkilökunta. En tiedä onko minulle vaan sattunut joku huonopäiväinen asiakaspalvelija kohdalle, mutta parin Akselin työntekijän näkeminenkin saa jo voimaan lähes pahoin kun olen niin huonoa kohtelua saanut... Muilla samoja kokemuksia? Mutta niin kai se on jokapaikassa että parannettavaa löytyy. Tavara kuitenkin liikkuu hyvin ja aina olen jäänyt voitolle, ei valittamista :-)

Vierailija
205/244 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katselin vähän juttua Akselista parilta muulta keskustelufoorumilta ja henkilökunnasta on valitettu tosi paljon... Mulla oli ennen joulua kuukauden ajan paikka Akselissa ja asioin siellä paljon, lähes aina sain huonoa kohtelua vaikka minua palveli monta eri myyjää. En tiedä ketkä paikan omistavat (ilmeisesti yksityinen yritys?), mutta joko he eivät ollenkaan ole tietoisia työntekijöidensä käyttäytymisestä tai sitten heitä ei vain kiinnosta. Kaikki asiakkaat ansaitsevat aina hyvää kohtelua, mutta kyllä varsinkin minä odotin maksettuani 4x42euroa pöytävuokria saavani _hieman_ parempaa kohtelua...

Ei siinä mitään jos välillä on huonoja päiviä, mutta toi oli jo jatkuvaa. Ihmeellistä ylimielistä käytöstä jopa muutamalta vanhemmalta työntekijältä, joiden kuitenkin luulisi olleen työelämässä jo niin kauan että tietää miten käyttäytyä. Ei edes tervehditä tai kiitetä, kaukana ystävällisyydestä. Onneksi lopetusta tehdessäni kassalla oli todella mukava nuori tyttö se vähän tasotti tilannetta. Voisivat ne muut ottaa tästä yhdestä mallia. Millaisia kokemuksia täällä näistä akselin myyjistä?

Vierailija
206/244 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Akselia parin vuoden sisällä about 6 kertaa. Pöydän hinta ei sinänsä ole haitannut, mutta viimeaikainen suhtautuminen enemmänkin.

Viis veisataan olemassa olevasta pöytäasiakkaasta. Mielestäni ei myöskään toteuteta sovittua pöytien siivousta/ylimääräisen tavaran tsekkausta. Asenne on ylimielinen tai sitten on aika laittaa henkilökunta vaihtoon.

Minulla on ollut mahdollisuus tsekata oma myyntipaikkani vähintään 3 kertaa viikossa ja sen kunto. Tällä taattu edes jonkinlaista tulosta.

Akseli skarppaa nyr, olette hyviä mutta välittäkää asiakkaistenne!

Vierailija
207/244 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus pitänyt ip-kirppistä. Jouduin lopettamaan kun syrjempään, mutta suht lähelle tuli toinen kirppis, jossa halvempi pöytävuokra.

Siellä ei vaan käynyt asiakkaita, kun oli niin syrjässä, mutta siinä vaiheessa olin jo konkassa suuren liiketilan vuokrani takia.

Sitten minulle surkuteltiin jälkikäteen, että miksi lopetin. Vakiasiakkaat eivät ymmärtäneet, miksi luovutin niin helposti.

Vierailija
208/244 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa erikseen, en kyllä nyt muista tarkkaa hintaa, olisko se ollut 5e/viikko?

Kiitos tiedosta :) Ei siis välttämättä kannata ottaa vitrinipaikkaa vain yhdelle suht halvalle tuotteelle. Mietin sitä paikkaa siksi, ettei yhden tuotteen laatikkoa avattaisi normaalipöydällä, ja varastettaisi sisältöä. Mutta täytyy nyt miettiä vielä. Tietty jos kotoa löytyisi muutakin vitriiniin sopivaa myytävää niin sittenhän se voisi kannattaakin.

Vierailija
209/244 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin noin suunnilleen näkisi, että tuotteet ovat menneet kassan kautta. Tosin kassavirheitä tulee, joten tulot saattavat mennä jollekkin toiselle.

Olen ollut myyjänä useampaan kertaan muutaman viime vuoden aikana ja voin vain todeta, että välillä henkilökunta on todella tympiintynyttä.

Jatkossa laitan lastenvaateiden herkut huutikseen ja loput lahjoitan. Sisustustavarat ja "kipot" menen myymään Hietsuun kesällä.

Ties kuinka paljon Akselissakin on tehty kassavirheitä ja tulot päätyneet jollekkin toiselle myyjälle tai jääneet kirppispitäjä-Akselin omalle tilille?

Kuka jaksaa kirjata kaikkia viemisiään sinne ja alkaa sitten vääntää kättä Akselin kanssa.

Vierailija
210/244 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla kirppiksellä käynyt, asun Hämeessä. Mutta kauhea viikkovuokra kyllä on. Joskin kuten joku kirjoitti, kyllähän paikan pitäjät tietävät, paljonko keskiarvoinen myynti on, joten vuokra on sen mukainen. Tietysti tämä johtaa siihen, että kyseisestä kirpparista tulee hieman "elitistinen", koska eihän sinne kannata viedä kaupaksi vain 0,50-1 e tavaroita vaan esim. vaatteetkin lienevät merkkivaatteita. Mutta jos niille on kysyntää, niin mikäs siinä. Meillä on kirpparilla (tavallinen sekakirppis) viikkovuokra 20 e ja myynti on noin satasen luokkaa, ehkä vähän alle. Suhteessa se on sitten kai aika sama.

Vierailija
211/244 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla kirppiksellä käynyt, asun Hämeessä. Mutta kauhea viikkovuokra kyllä on. Joskin kuten joku kirjoitti, kyllähän paikan pitäjät tietävät, paljonko keskiarvoinen myynti on, joten vuokra on sen mukainen. Tietysti tämä johtaa siihen, että kyseisestä kirpparista tulee hieman "elitistinen", koska eihän sinne kannata viedä kaupaksi vain 0,50-1 e tavaroita vaan esim. vaatteetkin lienevät merkkivaatteita. Mutta jos niille on kysyntää, niin mikäs siinä. Meillä on kirpparilla (tavallinen sekakirppis) viikkovuokra 20 e ja myynti on noin satasen luokkaa, ehkä vähän alle. Suhteessa se on sitten kai aika sama.

Mulla on myynnissä juuri 0,50-3e hintaisia vaatteita. Eivätkä ne todellakaan ole mitään merkkituotteita, vaan ihan tavallisia perusbodyjä ym. Ja joka kerta kun olen ollut myymässä, voittoa on tullut 200-300 euroa. Eli tuotteiden kunto ja pöydän siisteys ratkaisevat.

Vierailija
212/244 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, paikkahan on loppupeleissä vain kirpputori! Suuri ja menestyvä sellainen, mutta silti perusajatuksena käytetystä tavarasta eroon pääseminen.

Ihmetyttää kun näillä nettikeskusteluilla on muutama viesti ilmestynyt, missä Akselia syytetään huijauksesta - sitten kun yrittää kysellä lisää, ei tilanteesta kuitenkaan kerrota enemmän? Okei,ymmärrän, ehkä kaikista asioista ei netissä halua niin laveasti puhua mutta silti, itse ainakin suhtaudun hyvin kriittisesti siihen että Akseli muka toimisi jotenkin kyseenalaisesti.

Ollut pöytä vuokrattuna 9 kertaa ja joka kerta olen ollut todella positiivisesti yllättynyt suuresta myyntivoitosta. Kaikenlainen roina ja rompe jota olen meinannut monet kerrat heittää roskiin on heti ensimmäisenä mennyt Akselissa kaupaksi, hassua! Hinnoittelen kohtuu hinnoilla, jonkin verran merkkivaatteita ja laukkuja olen myynnyt korkeammilla hinnoilla. Hälyttimet asiallisesti kiinni vaan, en ainakaan olisi huomannut että multa olisi koskaan kadonnut mitään (ok, en todellakaan pidä mitään listaa tavaroista sinne mitä vien koska mulle on yks ja hailee viekö joku vaikka muutaman bodyn multa joiden arvo yhteensä muutamia euroja, mun mielestä kirpparilla ei kuulu nipottaa..., kalliimmista tavaroista olen vähän seurannut että onko mennyt vai ei). Ja ennen kun saa raivarit siitä että joku tuote on varastettu kun ei heti näy saldossa eikä ole myyntipöydässä, kannattaa vähän kierellä ympäriinsä, tosi paljon tavarat kiertävät.

Niin ja myyntipöydän siisteys kyllä vaikuttaa olennaisesti myyntiin. Kierrän aina kaikki liian täyteen ahdatut ja sotkuiset pöydät kaukaa, ei kiinnosta alkaa sorkkia epämääräsissä mytyissä olevia vaatteita. Tämä Akselissa tarkoittaa sitä, että lähes joka päivä kannattaa käydä katsomassa ja järjestämässä pöytää, sen verran innokkaasti ihmiset tavaroita katselee ja sotkee.

näissä kirpparijutuissa on se, että huijauksia on tooosi vaikea tuoda ilmi, joten kirpparit jatkavat vaan toimintaa, vaikka jotain epäilyttävää olisikin tapahtunut. Minulla ei kyllä ole kokemusta useista itsepalvelukirppareista, mutta sen verran mitä olen niistä lukenut, ja mitä epäilyjä on joistain esitetty, niin kaikki vaan on harmitelleet, että vaikeapa heidän on loppupeleissä huijausta todistaa. Todella tyhjän päälle sitä jää, kun tulee huijatuksi. Itse taas en ymmärrä, että miten voi olla niin vaikea uskoa huijattuja, kun ainakin osa netistä löytyvistä jutuista on (ainakin minulle) niin päivän selviä muuten... En sitten tiedä, että kuinka paljon todisteita poliisit tarvitsevat, että huijauksen voi todentaa muuten, enkä edes sitä, että kuinka moni oikeasti vaivautuu viemään asiaa eteenpäin.

Vierailija
213/244 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä jo todella hyvin! Paljonko sulla oli tavaraa kaiken kaikkiaan myynnissä?

Itsekin olin siellä ihan äskettäin myymässä. Noin 10 ikea-kassillista vein tavaraa ja kaksi toin pois. Eli hyvin kyllä meni kaupaksi :) Ja mullakin oli siis kahden viikon pöytä.

Täytyy taas varata uusi pöytä kunhan meillä jää muksulta seuraava vaatekoko pieneksi. Eli varmaan joskus kesäkuussa.

En nyt kyllä osaa varmaa määrää tavarasta sanoa kun vein aina vähän kerrallaan lisää, halusin että myyntipaikka ei "tursua" tavaraa jotta helpompi katsella. Mutta kyllä sinne useamman ikea-kassillisen raahasin. Ja tosiaan vain pari hassua vaatetta ja kirjaa oli poisraahattavana :)

Vierailija
214/244 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vauvoista ja lapsista osaa käyttäytyä hyvin kyseisessä paikassa, mutta välillä on kyllä mennyt hermo niin pahasti äiti+lapsi yhdistelmiin. Vaikka Akseli on iso paikka, hyllyjen väliset käytävät tosiaan ovat aika ahtaat. Pitääkö sinne tulla välttämättä niiden superleveiden lastenrattaiden kanssa ja kulkea vielä keskellä käytävää ja pysähdellä niin, ettei kukaan varmastikaan pääse kulkemaan ohi? Itse aina yritän olla kohtelias ja sanoa "anteeksi" yms, mutta kun olen saanut takaisin vaan vihaisia katseita niin olen ottanut linjan että itsekin vain sitten tungen ohi. Ärsyttää myös välillä vauvojen kamala huutaminen. Joo, tiedän itsekin kahden lapsen äitinä että pienet lapset huutavat, mutta silloin niitä ei huudateta puolta tuntia yhtä soittoa vaan viedään ulos kaupasta rauhoittumaan. Ihmetyttää myös mistä lähtien sovituskoppi on toiminut imettämistilana, jos siihen on pitkä jono? Kyseisestä rakennuksesta löytyy alakerrasta siisti lastenhoitohuone, jossa imettämisen ja vaipanvaihdon (kyllä, sitäkin jotkut tekevät pakkauspöydällä) voisi hoitaa.

Sitten vähän isommille lapsille Akselissa on ihan oma nurkkaus missä on kirjoja ja televisio. Todella häiritsevää kun lapset juoksevat paikassa ympäriinsä ja vetävät tavaroita hyllystä yms. En ole missään muissa myymälöissä (no ehkä ruoka kaupassa joskus) nähnyt vastaavaa meininkiä kuin Akselissa. Vanhemmat hoi, jos haluatte monta tuntia shoppailla kirpparilla ja välttämättä haluatte ottaa lapsenne mukaan, niin katsokaa sitten vähän heidän perään myöskin. Nimittäin joka kerralla ärsytyksen aihe mitä kyseisessä paikassa olen kokenut on nimenomaan olleet lapset. Ja ei, en ole mikään lapsivihaaja ,kuten jo ylempänä mainitsin olen itsekin äiti, mutta kyllä jotkut pelisäännöt pitää olla.

Vierailija
215/244 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis myyjät itse myymässä tuotteita vai onko vain myyntipöydät? En asu paikkakunnalla enkä jaksa lukea ketjua läpi. Mietin vain poikkeanko, kun sinne melko naapurin olen ensi viikolla ajelemassa.

Vierailija
216/244 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli myyjät eivät itse myy tuotteita vaan myymisen hoitaa Akselin henkilökunta.

Vierailija
217/244 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään muutosta havaittavissa. Pari kivaa ja siihen se sitten jääkin...

Tuosta olen toista mieltä. Muutosta on tapahtunut ja PALJON. Aiemmin siellä oli tosiaan vain pari myyjää, jotka esim sanoivat kiitos, ja hallitsivat kohteliaan asiakaspalvelun. Nykyisin kaikki myyjät vähintään yrittävät toimia ystävällisesti. Ja suurin osa siinä onnistuukin :) Ainoastaan pari nuorta tyttöä on edelleen välillä olleet hieman töykeämpiä. Mutta heidänkin kohdalla on tapahtunut todella suuri positiivinen muutos jos vertaa viime vuoden loppupuoleen.

Vierailija
218/244 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Akselin henkilökunta on yleisesti ottaen aina ollut ihan ok. Huomaa kyllä että nimikyltit ovat vähän parantaneet asioita, mutta kyllä sen edelleen näkee kenestä niistä on oikeasti ilo palvella asiakkaita. Mun mielestä ne nuoremmat myyjät ovat paljon mukavampia ja avuliaampia kuin muutama vanhempi mitä siellä on.

Kaksi myyjää on jäänyt erityisen hyvin mieleen, toinen negatiivista jutuista ja toinen positiivisista jutuista. Toinen niistä myyjistä semmonen nuori tummahiuksinen, aika tyly ja näyttää kyllä keskittyvän kaikkeen muuhun kun työntekoon koska törmään häneen aina hyllyillä tekemässä ostoksia. Kassatilanteessa jotenkin aina tosi ylimielinen ja asettaa asiakkaan naurunalaiseksi (esim kerran en ollut ihan varma jonkun tuotteen hinnasta ja toisella kertaa laitoin tavarat kassalla väärällä puolelle, niin molemmilla kerroilla sain todella tylyn ja ylimielisen vastauksen....). Positiivisesti mieleen jäänyt myyjä on myös tummahiuksinen, todella isot silmät ja aika pieni hänkin. Olen aina saanut todella ystävällistä palvelua häneltä ja hän on helposti lähestyttävä eikä näytä siltä että suuttuu jos vähänkin jotain kysyy. Hymyilee lähes aina ja huomaa, että oikeasti pitää asiakaspalvelusta. Tämän kanssa saattaa usein jäädä juttelemaan vähän enemmänkin, jos ei ole jonoa.

Vierailija
219/244 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te jotka enemmän Akselissa käytte,oletteko huomanneet että kesällä kävisi vähemmän ihmisiä? Tai no eihän se olekaan kun vaan juhannukseen asti auki mutta ajattelin just kesäkuussa varata pöydän pariks viikoksi. Kannattaako?

Kyllä se ihan kesäkuun loppuun asti on auki. Heinäkuun on sitten kokonaan kiinni.

Juhannusviikko voi olla vähän hiljaisempi kun ihmiset ovat mökeillä ym, joten ihan silloin loppukuusta en ainakaan itse pöytää varaisi.

En sittenkään mene ihan 100% vannomaan, että on kesäkuun loppuun asti, mutta muistelisin käyneeni viime vuonna ihan kesäkuun lopulla siellä. Voi olla että menee jo juhannuksena kiinni. Akselin sivuilta ei löytynyt asiasta mitään infoa.

Mutta joka tapauksessa on heinäkuun kiinni. Ja se kesäkuun loppu sekä elokuun alku ovat molemmat vähän hiljaisempaa aikaa.

Vierailija
220/244 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

,bongasin ilmoituksen käydessäni Akselissa.Ehkäpä täytyis yrittää ottaa pöytä jo toukokuun puolelle niin ei ainakaan jäisi asiakasmäärästä kiinni myynti. Olen muuten alkuajoista asti ihmetellyt,miksei Akseli ole sunnuntaisin auki? Sunnuntaihan on perinteisesti "kirpparipäivä" ja alakerran kauppakin on sunnuntaisin auki,joten asiakkaita varmasti riittäisi. Henkilökuntakin näyttää olevan suht nuorta eli varmasti tekisivät mielellään sunnuntaivuorojakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä