Itsepalvelukirppis Akselin pöytävuokra on aivan törkeä! 42€/ viikko!
Pitääkö laittaa tämä Akselin info myös omalle myyntipaikalle, jotta voin perustella miksi minun pitää nostaa myymieni tavaroiden hintoja. Alle euron hintaiset tuotteet nostan suoraan euroon. Muiden hintoja korotan n. yhdeksällä prosentilla.
Minunkin hintani ovat nousseet koska Akseli on korottanut paikkavuokria: "Kaupan alan palkankorotusten, ALV:n sekä yleisen kustannustason nousun johdosta pöytävuokramme nousee 1.10.10 39,00 eurosta 42,00 euroon."
Kommentit (244)
Akseli on nimittäin ihan lyömätön ip-kirppareista. Kuten tuossa yläpuolella sanottiinkin, vuokrahinta tulee kyllä ihan hetkessä takaisin mikäli on vähääkään myyntikelpoista tavaraa.
Siitä olen samaa mieltä,mitä joku laittoi viestiä muista asiakkaista. Eivät tosiaan aina tajua,että myytävä tavara on toisen ihmisen omaisuutta niin kauan kuin se kassalle maksetaan. Tulistuin kyllä toden teolla kun kerran myin pöydässäni lasten leluja ja tullessani kaksi lasta leikki äänileluilla ja paineli nappuloita ja paiskoi leluja lattiaan ja seinään.. Ensinäkin, sääliksi kävi niitä kaikkia asiakkaita jotka niitä ääniä olivat joutuneet varmasti jo tovin kuuntelemaan ja toiseksi, ethän missään muussakaan kaupassa mene painelemaan kaikkia nappeja ja paiskomaan leluja niin että melkein hajoavat?! En ymmärrä miksi mutta Akselissa lähes aina äidit lapsineen saavat sappeni kiehumaan kun tuntuu ettei ole mitään käytöstapoja ja ajatellaan tosiaan että kirpparitavaraan ei päde mitään samat säännöt kuin uuteen tavaraan. Ei näin. Täytyy kyllä iso kiitos antaa henkilökunnalle kun aina jaksavat soitella perään niistä jälkeenpäin löytyneistä tavaroista. Varmasti heille aikaavievää touhua mutta tulee kyllä hyvä mieli kun heille edes toisten omaisuus on arvokasta:)
tavaroilla juokseva numerointi, joten voi seurailla mitä on myyty? Edellyttäen tietty, että on kirjannut ylös tavarat.
on vaan jäänyt nega kokemus paikasta, kun vietiin sinne tavaraa, niin puolet katosi. Ei saatu mitään korvausta, tai selitystä asialle.
Ensinäkin sovituskopeista: raivostutti tänään jonottaa koppiin, jossa oli sisällä kaksi teinityttöä hirveän vaatekasan kanssa. Kun sinne vihdoin sitten pääsi, oli koppi täynnä vaatteita ja henkareita. Ymmärrän kyllä, ettei henkilökunnalla ole varsinkaan lauantaisin aikaa siivoilla koppeja ja vaikeaa se onkin, kun niissä koko ajan on joku sisällä. Mutta pukukoppiin kyllä tarvittaisiin joku tehokkaampi kehotus, että ihmiset veisivät tavaransa takaisin paikoilleen!!! Ärsyttäisi ainakin itseäni, jos joku olisi tavaroitani hirveän kasan koppiin vienyt ja sitten jättäisi ne sinne myttyyn lojumaan... Tavarat kuitenkin ovat jonkun toisen ihmisen omaisuutta.
Sitten: kassoille selkeämmät kyltit että miltä kassalta voi hoitaa lopetuksen/saa saldon. Kyltti on pienellä printillä liimattu kyseisen kassan kylkeen, eipä sitä pitkän jonon takaa näe ja yhtäkkiä huomaakin jonottaneensa väärälle kassalle.
Lisäksi raivostuttaa suunnattomasti ihmiset,jotka kärräävät Akseliin alakerran kaupan kärryjä. Kärryt eivät todellakaan sovellu ruuhkaisena päivänä niin ahtaille käytäville ja suoraan sanottuna v*tuttaa tunkea niiden ohi. Ymmärrän, että ihmiset tuovat niillä tavaraa, mutta eikö voi Akselissa heittää heidän omaan kärryyn tavaraa ja jättää ne kauppakärryt ulkopuolelle ????
Samaa mieltä. Sovituskoppeihin tarvitsisi ehdottomasti jonkinlaisen parannuksen. Tosin ihmiset ovat laiskoja, eivätkä jaksa lähteä kirppiksen viimeiseen nurkkaan viemään jotain yksittäistä vaatekappaletta takaisin. Mutta voisiko siinä sovituskopin edessä olla yksi ylimääräinen rekki, johon sovitetut vaatteet voisi jättää? Siitä ne olisi helpompi viedä takaisin oikeisiin pöytiin. Nythän ne vaatteet jäävät usein niihin sovituskopin lähellä oleviin pöytiin, ja se on raivostuttavaa. Tosin eipähän tule enää mieleen ottaa pöytää siitä kohtaa, se on aina täynnä, vaikka miten usein kävisi järjestelemässä...
Se saldo-/lopetuslappu pitäisi olla myös katossa roikkumassa (isoilla kirjaimilla kirjoitettuna). Siitä sen huomaisi jo jonoon mennessään.
Akselin kärrejä olisi hyvä olla muutama kappale olemassa siellä alakerrassa. Kärrejä kun kuitenkin tarvitaan tavaraa roudatessa. Ja ne kaupan kärrit ovat maksullisia. Siksi niitä ei niin helposti tule hylättyä jos semmoiset sattuu käyttöönsä ottamaan. Tosin voi olla, että kauppa ei anna kirppiksen pitää kärrejään siellä alhaalla..?
Joka ainoa kerta koritlla maksaessa myyjä kysyy "pankki vai luotto". En itse maksa kirppisostoksia luottokortilla ihan periaatteesta, mutta harmittaa tämä kysyminen. Ihan itse sen voi näppäillä laitteeseen niin kuin muuallakin kaupoissa. Ei kaikkien tarvitse kuulla, millä maksaa.
Kävin tänään huvikseni kauppareissun yhteydessä vilkaisemassa josko olisi jo jotain tavaraa kesätauon jälkeen tullut. Paikkahan oli ihan tupaten täynnä! Tein nyt varauksen elokuun loppuun,vasta silloin oli vapaita paikkoja etusalista. Näköjään kauppa käy erittäin hyvin.
Ärsyttää ihmisten käytös kun ei voida viedä tavaroita oikeisiin pöytiin! Ja jos itse katson muiden pöydässä tavaroita, pyrin kyllä laittamaan ne samallalailla takaisin kun ne siinä olivat enkä vain heitä jotenkin pöytään... Todella turhauttavaa kun tavaroita vaeltaa niin paljon ympäri Akselia. Onneksi Akselilta aina jälkeenpäin sitten soitellaan,jos jotain tavaraa muualta on löytynyt, siitä iso plussa Akselille!
Myös minä aina ihmettelen että mikseivät pidä sunnuntaisin auki? Kuitenkin ehdottomasti se ns. "kirpparipäivä" ja alakerran kauppakin on auki. Nostaisi sitten kyllä varmaan pöytävuokran hintaa mutta mitä sitten, sunnnuntaina varmasti kävisi myynti lähes yhtä hyvin kuin lauantaina. Ja toinen mitä myös ihmettelen: miksi niissä kassamasiinoissa täytyy olla se järkyttävä piipitys??? Eikö ole henkilökunnallekin suorastaan terveysriski, ihan varmasti tulee kuulo-ongelmia tai tinnitusta..
Kävin Akselissa ensimmäisen kerran muistaakseni noin kolmisen vuotta sitten ja siitä lähtien olen käynnyt lähes päivittäin, koska se sijaitsee hyvin työpaikkani vieressä. Akselissa käymistä voisi jo melkein luonnehtia harrastuksekseni, heh.. En oikein keksi mitään huonoja puolia kyseisestä paikasta. Tila on siisti ja myyntipöytiä on niin paljon, että varmasti löytyy jokaiselle jotenkin. Laaja tarjonta onkin yksi syy miksi Akselissa käyn, löytyy ihan totta mitä vaan ja kaikenlaisella hintatasolla, myös laadukkaamman tavaran ystäville. Muiden "Akseli-harrastelijoiden" lisäksi myös henkilökunnasta on tullut tuttu. On muuten mukavin ja positiivisin henkilökunta mitä vähään aikaan missään olen nähnyt. Kiva että jostakin paikasta vielä löytyy asiakaspalvelijoita, jotka oikeasti haluavat auttaa asiakasta eivätkä ota kaikkea aina niin vakavasti. Varsinkin ne kaksi tyttöä, Jonna ja Johanna en muista kumpi on kumpi, mutta kuitenkin ovat aivan ihania,tulee aina vaihdettua kuulumisetkin.
Kävin Akselissa ensimmäisen kerran muistaakseni noin kolmisen vuotta sitten ja siitä lähtien olen käynnyt lähes päivittäin, koska se sijaitsee hyvin työpaikkani vieressä. Akselissa käymistä voisi jo melkein luonnehtia harrastuksekseni, heh.. En oikein keksi mitään huonoja puolia kyseisestä paikasta. Tila on siisti ja myyntipöytiä on niin paljon, että varmasti löytyy jokaiselle jotenkin. Laaja tarjonta onkin yksi syy miksi Akselissa käyn, löytyy ihan totta mitä vaan ja kaikenlaisella hintatasolla, myös laadukkaamman tavaran ystäville. Muiden "Akseli-harrastelijoiden" lisäksi myös henkilökunnasta on tullut tuttu. On muuten mukavin ja positiivisin henkilökunta mitä vähään aikaan missään olen nähnyt. Kiva että jostakin paikasta vielä löytyy asiakaspalvelijoita, jotka oikeasti haluavat auttaa asiakasta eivätkä ota kaikkea aina niin vakavasti. Varsinkin ne kaksi tyttöä, Jonna ja Johanna en muista kumpi on kumpi, mutta kuitenkin ovat aivan ihania,tulee aina vaihdettua kuulumisetkin.
Olen käynyt Akselissa sen avaamisesta lähtien ja tykkään kovasti. Aikaa siellä menee vähintään 3 t. ja rahaa keskimäärin 50-70 egee. Täytyy oikein pidätellä isseään, ettei liian usein käy,kun kodin kaapitilat käyneet pieniksi....
Minulle Akseli on irtiotto arjesta, omaa aikaa.
T:kahden vekaran äiti
ja pöytäkin on ollut meillä pariin otteeseen. Mutta pakko on yhtyä aiempiin kirjoittajiin: henkilökunta on kyllä tosi töykeätä ja nyreätä. Nuoret tytöt ovat yleensä ystävällisiä, mutta pari "vanhempaa" vakkarimyyjää (eivät oikeasti vanhoja, oisko nelikymppisiä?) ovat aivan käsittämättömän töykeitä ja tylyjä. Onhan tuo tietysti paikkana aika kuluttava varmasti työtä tehdä, mutta onko siellä sitten pakko olla jos noin ottaa päähän?! Nämä pari myyjää ovat AINA nyreän näköisiä ja epäkohteliaita. No, eihän heille varmaankaan hymystä makseta mutta ihmettelen silti.... Käykääpä vaikka Fidan tai Uffin kirppareilla niin saatte hyvin erilaista palvelua, myyjät ystävällisiä ja kohteliaita. No, ne nyt eivät tietysti auta jos itsellä on tarve myydä tavaraa, mutta kyllä minä ainakin noissa mieluummin asioin asiakkaan roolissa kun palvelu on asiallista ja hyvää.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Juu, Akseli on "vain" kirpputori mutta mainostaa silti olevansa LAADUKAS. Ja tuollaisella asiakasmäärällä kyse on jo ehkä enemmänkin myymälästä. Laadukkaaseen kuuluu ehdottomasti myös laadukas asiakaspalvelu. Tässä nyt muutama esimerkki Akselilaisten huonosta asiakaspalvelusta, mitä omalle kohdalleni on sattunut:
1. Varasin myyntipaikan ensimmäistä kertaa. Kyselin ehkä henkilökunnan mielestä itsestäänselviä asioita varatessani pöytää, mutta minulle ne eivät todellakaan sitä olleet kun ensimmäistä kertaa varasin paikkaa. Sain kysymyksiin todella "huoh, etkö sä tätäkään tiedä" -tyyppisiä vastauksia. Tuli olo, että on vaan vaivaksi. Jos maksan niinkin paljon kuin 42e myyntipaikasta, oletan kyllä saavani tarvitsemaani ohjeistusta ja asiallista asiakaspalvelua. Me pöydän vuokraajathan ovat se varsinainen tulonlähde Akselille.
2. Myyntiajan jälkeen minulle soitettiin, että salista on vielä löytynyt omia tuotteitani. Olin todella kiitollinen ilmoituksesta ja lupasin hakea tuotteen. No, sitten kun menin mekkoani hakemaan ei sitä löytynytkään mistään kassalta ??? Myyjä sanoi että tallaisia tavaroita säilytetään vain viikon ajan ja jos niitä ei sen kuluessa hae, laitetaan ne pois. Minulle ei oltu mainittu mitään tästä viikon ajasta ja olin hakemassa mekkoa 10pvää soiton jälkeen. Ei se mekon menetys nyt maailmaa kaatunut, mutta en todellakaan olisi jaksanut edes ajaa paikalle turhaa (en asu ihan vieressä).
Muuten tykkäsin paikasta, tavara suorastaan vietiin käsistä ja tuotto oli hyvä. Valitettavasti asiakaspalvelu on kuitenkin minulle todella iso kriteeri ja se vaikuttaa hyvin paljon siihen ,minkälaisen kuvan jostain yrityksestä saa. Nuoret tytöt tosiaan ovat avuliaita ja hyväntuulisia, erityispropsit Johannalle (?) jonka vaatteita ja olemusta olen monta kertaa ihaillut. Vaikka työ ehkä onkin "kuluttavaa" yms, niin asiakaspalvelutyötä se on siinä missä muukin. Ja asiakaspalvelusta nimenomaan heille maksetaan ja hymy on tärkeä osa sitä.
Joo, 44euroa nykyään. Hieman alkoi ärsyttämään kun alotin lauantaina myyntipaikan, jonka olin varannut useampi kuukausi sitten, jolloin vuokra oli vielä 42e. En mitään ilmoitusta ollut saanut, että uusi hinta on 44e.. Pari euroa nyt on itselleni se ja sama, mutta verenpaineet sai nostattamaan kassalla ollut ääliö... Kysyin, että miksi veloitat multa vuokrasta 44e, että silloin kun varasin sanottiin vuokran olevan 42e. Ja todella tympiintyneenä kassa vaan vastasi että "no katso vaikka hinnastosta se on 44e". Ei mitään selittelyä, että joo hinnat on noussut ja pahoittelut että joudutte nyt maksamaan enemmän. HUHHUH. Muutenkin siellä on niin osaamatonta porukkaa töissä, luulen että tämä jää viimeiseksi kerrakseni myyjänä Akselissa.
Hinta menee kysynnän mukaan, joten ei mikään ihme, että on kallis.
luuletko tosiaan, että täällä Akselista kirjottavat ihmiset ovat "suurin osa" Akselin asiakkaista? Kirjoitustyylistä päätellen tässäkin keskustelusta moni negatiivinen palaute on saman tyypin kirjoittama. Olisi myös kiva kuulla tarkemmin millaisesta vedätyksestä puhut, sanan vedätyksen hokeminen ei ainakaan itseäni vakuuta ellei joku kerro vähän tarkemmin mistä kyse? Kannattaisi varmaan selvittää asia Akselin kanssa, kukaan täällä keskustelupalstalla tuskin voi sinua auttaa.
Itse kuulin ensimmäistä kertaa Akselista ystävieni kautta. Voin luetella ystävistäni ainakin heti kymmenen, jotka asioivat usein Akselissa ja aina vaan jaksavat iloita paikasta - kun on "niin hyvää tavaraa ja hinta-laatu suhde kohdallaan" enkä ole kenenkään heistä myöskään kuullut valittavan myyjistä. Oletko koskaan käynyt Akselissa lauantaisin? Paikka on ihan tupaten täynnä ja siinä kiireessäkin olen saanut myyjiltä aina asiallista palvelua. Ja ei, minä en ole mikään lähempi "linkki" Akseliin, olen vain erittäin tyytyväinen asiakas. Kai minullakin on täällä oikeus esittää mielipiteeni vaikka se eroaakin omastasi? Ikävää jos sinulla on huonoja kokemuksia Akselista, minulla ja suurimmalla osalla pelkästään hyviä - tuskin Akseli muuten olisi viidettä vuotta pystyssä ja vielä tuollaisilla asiakasmäärillä? ;)
minkä ikänen on akseli kirpparin johanna niminen myyjä???????
on kyllä tosi kätevä jos on jotain esimerkiksi astioita tai kosmetiikkaa myynnissä. Minä olen vitriiniin laittanut mm. Iittalan tuikkuja ja jotain arvokkaampia koruja, ihan kiva kun voi olla varma ettei niitä varasteta.
Ja aivan varmasti Akselissa tapahtuu lyöntivirheitä. Ihmettelin ensimmäistä kertaa ostoksilla ollessani että miksei ostamistani tuotteista kerätty lappuja. Kassa sitten sanoi etteivät he kerää lappuja, kuulemma syöttävät vain pöytänumeron ja summan kassaan. Jos tosiaan miettii että jokainen tuote syötetään yksitellen ja usein kassalla on kyllä aika paljon jonoakin, ihan varmasti jo pelkän kiireenkin takia tulee huolimattomuusvirheitä. En sitten tiedä, ehkä tämä kuitenkin järkevämpi vaihtoehto kuin lappujen keräys? Hidastuttaisi kassaa huomattavasti ja Akselissa ihmiset kyllä ostavat sen verran tavaraa että en tiedä mihin kaikki laput edes pystyisi säilömään...
ja erityisesti siis sellaiset,jotka olette olleet Akselissa myymässä tavaraa - mihin teidän negatiiviset kokemuksenne liittyvät? Myytte kuitenkin omaa tavaraanne itse valitsemillanne hinnoilla ja Akseli antaa todella hyvät puitteet tavaroiden myymiselle - paikka on erittäin kiva ja hyvällä sijainnilla eikä asiakkaista kyllä todellakaan ole pulaa. Eli siksi en oikein ymmärrä miksi jotkut marisevat huonosta myynnistä. Teistähän se on kiinni minkälaista tavaraa viette myyntiin ja millä hinnoilla :)
Minulla on ollut Akselissa myyntipöytä jo monta kertaa, ja huonoinkin myynti oli yli 300e / 2vkoa. En ole millään toisella kirpputorilla päässyyt lähellekään tuollaisiin myyntituloksiin.
Mutta tuntuu, että nämä marisijat ovat sitten juuri niitä, jotka vain tuovat tavaransa sinne kirppikselle, ja antavat sen pöydän tavaroineen lojua siellä hoitamatta koko viikon (tai kaksi). Ei semmoisista pöydistä tule ostettua yhtään mitään. Kierrän ne "romuläjät" ihan suosiolla vilkaisemattakaan mitä ne mahtavat sisältää. Tavarapaljous pysyy niissä pöydissä koko sen myyntiajan, joten eihän siitä voi mitään tuottoa tullakaan.Pöytää pitää hoitaa, ja tavaraa lisätä vähitellen.
Myöskin hinnoittelun on oltava kirppistasoa. Eikä se tarkoita sitä, että ihan ilmaiseksi pitäisi antaa. Mutta mitään järjettömiä summia ei kannata pyytää, tai tavarat jäävät myymättä.
Siisti pöytä houkuttelee ostajia. Oikeat hinnat ja hyväkuntoiset (eli puhtaat ja ehjät) tavarat saavat ihmiset kiinnostumaan ja ostamaan.
myyny siel tavaraa, melkein kaikki meni ja hyvin tienasin. Siel vaa tosi helposti vaeltaa tavarat väärille paikoille, ei siin muuten mitään ku hintalapuissa on kuitenki paikkanumero mut siinä vaiheessa ku haet ne jäljelle jääneet pois.... ainaki yhet kengät tais myös lähtee maksamatta. :/ tilalla oli jotku hiekkaset kengät et sillei vaa "otanpa tästä hyvät kengät käyttöön".
Kauklahdessa on aika uus pieni kirppis, Vihreä käsi http://www.vihreakasi.fi/index.html, 25e/viikko. On siisti ja tuntuu ihan hyvin kauppa käyvän, ainaki ite tullu osteltuu :D
tätä keskustelupalstaa ahkerastikin kun ei minulta ainakaan toissapäivänä kysytty kortilla maksaessani että pankki vai luotto! Tai voihan olla, että vaan jotkut myyjät kysyvät.
Minulla oli pöytä 12/2012 ja sain kahden viikon aikana voittoa 385€. Kyseiset tavarat ja vaatteet olisivat joka tapauksessa menneet 0 €:lla kierrätykseen tai jopa roskiin.
Minulle ainakin kirppiksillä myyminen on miellyttävä tapa päästä eroon omaisuudesta jota en tarvitse. Kierrättäminen on ympäristöystävällinen teko ja siksi olen valmis maksamaan tuon nykyisen pöytähinnan. Akseli sijaitsee työmatkani varrella eli ylimääräisiä polttoainekuluja ei synny. Tätäkin on hyvä miettiä kun puntaroi Kirppareiden hintoja.
Jos haluat säästää rahaa ja luontoa, niin silloin Akselilla shoppailu kannattaa. Juuri ostin hiihtomonot 4 eurolla ja 02/2013 myyn entiset pois samalla hinnalla. Helppoa ja halpaa, enkä missään nimessä voisi valittaa tästä mahdollisuudesta ostaa käytettyjä tuotteita.
Heip,
googleta vaan "kirpputori akseli", ja lue ensimmäisiä hakutuloksia... :)