Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se on sitten todistettu! En osaa kasvattaa lapsia!

Vierailija
20.12.2005 |

7 luokalla olevalla lapsellani on aina ollut keskiarvo 8 ja sekin ansaittu hyvin pienellä vaivalla eli ollut alisuoriutuja. Lapsi ei pyöri huonossa porukassa, ei tupakoi, kaljottele, noudattaa kotiintuloaikoja jne. Mutta, nyt tulossa äidinkielestä numeroksi 4. Lopettanut opiskelun oikeastaan kokonaan, ei tee läksyjä, ota kirjoja esiin tunnilla jne. Tosin ei kyllä lintsaakkaan, että on aina tunnilla paikalla.

Keskiarvo siis putoamassa rajusti. Olin tänään koululla palaverissa asiasta ja otin uudet sääntömääräykset käytäntöön.

Lapselta kaikki edut pois, tietsikka, rahat, televisio. Näitä saa takaisin vain kun koulutehtävät tehty.

Lapsi todella kiukkuinen nyt, uhoaa ettei aio tehdä enää yhtään mitään nyt eikä jatkossa.

Kiukuttelua kyllä osasinkin odottaa, mutta noita puuttuvia tehtäviä ei aio kouluun tehdä vaan ottaa numeroksi nelosen.

Kyllä tässä nyt kasvatustaitojani punnitaan ja katsottava itseään peilistä, että mitä olen tehnyt väärin..

Harmittaa!

Otan vastaan vinkkejä ja neuvoja miten muut saaneet lapsen takaisin opiskelun pariin?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä yritän kysellä päivän kuulumisia, kenen kanssa ollut koulussa, harrastuksesta. Lapsi itse koulusta tullessaan aina kertoo jos siellä mennyt joku juttu pieleen. Kotioloissa kaipaa tosiaankin omaa rauhaa, linnottautuu omaan huoneeseensa eikä halua että häiritään, lukee, istuu tietsikalla. Esim, tänään kyllä ollut meidän kanssa kotona juttelemassa ja tekee samalla huovutustöitä. Yhdessä tehty joulun alla piparitalo, pipareita, luumutorttuja jne. että kyllä olen yrittänyt hänen kanssa kaikenlaista puuhastella, mutta tosiaankaan hän ei läheskään aina suostu. Kaupalle pyydän usein mukaan, eläinkauppa reissut käydään yhdessä jne.

Ehkäpä minun täytyy kuitenkin yrittää keksiä vielä lisäjuttuja yhteisiin tekemisiin.

Perheessämme on vielä pikkuvelikin että en kuitenkaan pysty kaikkea aikaani tytölle antamaan eikä se nyt varmaan ole tarkoituskaan..

Läksyjä olisin siis aina valmis tekemään yhdessä, mutta ei anna enää auttaa. Tosin viimeaikoina niitä kirjojakaan ei ole kotona näkynyt.

Voi jospa tämä olisikin vaan huomiosta kiinni, se olis helppo tapa ratkaista nämä kouluongelmat.

Jotenkin vaan epäilisin että jos vaan huomiosta kiinni, eikö pitäisi kohdistaa vihansa minuun eikä vain laistaa kouluasioista?

Varmasti en ole täydellinen äiti, sen ymmärrän. Minussa varmasti paljon varaa muuttua parempaan, kun vain aina tietäisi missä asioissa se tärkeää. Tätä kai tämä kasvatustyö on.

Vierailija
62/63 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden asian tiedän ainakin tehneeni väärin. Olen antanut olla aivan liian paljon tietsikalla, se ehkä vaikuttanut muutenkin epäsosiaaliseen lapseen lisäämällä sitä. Nyt kun tietsikka kielto päällä, on meidän kanssa tekemisissä paljon enemmän, kommunikoi.

Eron huomaa selvästi jo nyt, vaikka tietsikka kieltoa päällä vasta toista päivää.

Tietokoneen käyttöä on selvästi rajoitettava. Kun saanut olla paljon netissä on kiukkuisempi ja tiuskii.

Jotenkin olen mennyt siihen lankaan että kun tekee tosi hienoja juttuja netissä, kaikenmaailman kuvankäsittely juttuja niin olen ajatellut ettei se ole turhaa tietsikalla istumista niinkuin vaikka pelaaminen.

Liekö tämäkin olisi voinut vaikuttaa siihen ettei läksyt huvita kun netti on " koko elämä" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin kieltoon