Käyn töissä kokopäiväisesti, mutta työkkärin täti tuumasi, että pitäisikö minun silti hakea muutamaa työpaikkaa kuukaudessa
Olen tehnyt töissä nyt täysiä tunteja useamman kuukauden ja tulee olemaan myös seuraavat viikot. Minulla ei kuitenkaan ole täysien tuntien työsopparia, joten minun on pakko olla työkkärin kirjoilla työnhakijana, jotta saan päivärahaa, jos työ muuttuukin yhtäkkiä osa-aikaiseksi.
Nyt teen siis kuitenkin vakaasti täysiä tunteja, mutta työkkärin virkailija totesi silti, että jos kuitenkin hakisin muutamaa paikkaa kuukaudessa. Siis mitä hittoa? Mitä noillakin päässä liikkuu? Minulla kuitenkin on hyvä tilanne, joten kannattaako minun ruveta väsäämään hakemuksia ja viedä vähistä työpaikaoista mahdollisuuksia niiltä huonommassa asemassa olevilta, jotka joutuvat niitä hakemuksia tekemään? Tämä logiikka alkaa mennä jo niin älyttömyyksiin, ettei sitä logiikkaa enää edes ole. Eikö sitä energiaa ja resursseja pitäisi kohdistaa niihin oikeisiin työttömiin?
Kommentit (3)
Olennaista ei ole josko ketään on työlliistynyt, vain se jotta virkailija täyttää norminsa jottei hänestä tule työtön. Hänhän on tarpeeton joskaan ei uskalla sitä itselleen myöntää. Joten duunia hakuun köyhä jotta voit rahoittaa hänen kampaviinerinsä ja loisimisensa!
Virkailijoille pitäisi laittaa myös ukaasit. Jos ei joka viikko onnistu työllistämään ainakin yhtä työnhakijaa kokopäiväisesti, niin kolmesta nollaviikosta monoa persauksiin.
Ihan oikein että aktivoivat.