Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukset ristissä päiväkodin kanssa :( Hyvät neuvot tarpeen.

Vierailija
17.08.2010 |

Pahoittelen kirjoitusvirheitä ja tökeröä kieliasua jo etukäteen, olen hieman hajalla tähän tilanteeseen.

Vein eilen aamulla 3,5 vuotiaan tyttöni päiväkotiin, hän oli viime viikon sairaana, sitä edellisen viikon päiväkodissa. Ihan iloisena meni sinne eilen aamulla. Eilen iltapäivällä kun hain, tyttö oli päiväkodin pihalla ihan vieraan näköinen liian pieni hattu päässä, surkea ilme kasvoillaan. Pyysi heti kun tuli, että otetaan hattu pois.

Hoitaja tuli siihen ja sanoin ihan rauhalliseen sävyyn, että mikäs hattu tämä on. Hoitaja sanoi että se on "Veeran" hattu. Sanoin, että ei ole. Hoitaja sanoi, onhan. Sanoin, että eihän ole. Hoitaja sanoi, että hatussa lukee "Veera". Minä sanoin, että tämä ei ole Veeran hattu. Sitten hän lopulta uskoi ja sanoi, "aijaa, no olihan se Veera sitten oikeassa, kun sanoi että tämä ei ole hänen hattu". Okei. Sitten kysyin, että miten Veeran päivä on mennyt. Hoitaja vastasi, että ei hän oikein tiedä (!), koska tuli iltavuoroon. Ei sentäs valehdellut, vaan myönsi suoraan. :/ Okei. No ei kai siinä sitten mitään. Mentiin hakemaan tyttöni tavarat sisältä. Oikea hattu löytyi tytön repusta. Huikkasin vielä pihalla hoitajalle, että hattu löytyi, kaikki okei.

Mentiin kotiin. Tyttö alkoi itkeä vähän ennen kuin päästiin sisään, ei ole hänelle tyypillistä. No, rauhottui sitten.

Aamulla tänään sitten vein hänet taas hoitoon. Hän alkoi itkeä jo kotona, kun alettiin pukea. Ei ole hänelle tyypillistä. Nyyhkytti koko matkan päiväkodille. Jäi sinne itkevänä. Mulla ei ole ollut tapana soitella perään, mutta tällä kertaa päätin soittaa myöhemmin aamulla ja kysyä, että miten tytön päivä siitä sitten lähti käyntiin.

Soitin siihen numeroon, mikä minulle annettiin syksyn ensimmäisellä tarhaviikolla. Puhelu menikin ihan johonkin toiseen ryhmään! Eskariin. Kertoivat sieltä että ryhmiin on tullut uudet puhelimet, siitä on jaettu tiedote. No ei ole kyllä meille jaettu :( Eskarin ope tiesi sen verran tyttöni aamusta, että oli itkenyt aika pitkään hoitajan sylissä, sitten rauhoittunut. Antoi oikean numeron oikeaan ryhmään.

Soitin sitten sinne tyttöni ryhmään, jonka numeron näin mutkan kautta sain selville. Siellä vastasi joku eilen työnsä aloittanut ystävällisen kuuloinen hoitaja. En räyhännyt, mutta tässä vaiheessa mulla alkoi olla todella jo huono mieli, kun tuota puhelinnumeroakaan ei meille oltu tiedotettu. Kerroin tälle tädille siitä hattuepisodista, tytön itkuisuudesta iltapäivällä ja aamulla matkalla päiväkotiin. Kerroin myös sen, että hoitaja ei eilen iltapäivällä tiennyt kertoa miten lapseni päivä on mennyt. Hän oli ymmärtäväinen ja mukava. Sanoi arvanneensa, että lastani jäi tuo hattujupakka vaivaamaan. Sanoi että kyllä tuon ikäistä olisi pitänyt hattuasiassa uskoa. (Mutta kun eihän se täti uskonut minuakaan, ÄITIÄ...Voin vaan kuvitella, että liian pieni hattu on oikein tungettu lapseni päähän väkisin... :( ) Okei, hän myös kertoi, että heillä on siellä ryhmässä kaikki asiat vielä ihan sekaisin. Suunnittelupäivä vasta parin viikon päästä. Lopetettiin puhelu hyvässä hengessä, hän kertoi että tyttöni on jo rauhoittunut ja rakentelee siellä palapeliä.

Jotenkin arvasin, että jupakka jatkuu tänään iltapäivällä, kun haen lapseni hoidosta. Niinhän se jatkui. Siellä oli pihalla vastassa juuri tämä hattuinttäjä, joka ei eilen tiennyt lapseni päivän kulusta. Hän alkoi heti setvimään tätä asiaa siinä _lapseni edessä_. Kiekui mm. minulle, että "anteeksi JOS olen loukannut SINUA". Hittolainen, mun lastahan hän loukkasi! Tilanne meni ihan absurdiksi vänkäämiseksi. Keräsin lopulta kaikki meidän tavarat kasaan ja sanoi ettei me enää tulla sinne.

Täytyy huomenna olla yhteydessä päiväkodin johtajaan. Luottamusta mulla ei tähän hoitajaan ole.

Olen vielä aika shokissa. Luottamukseen koko päivähoito perustuu. Miten voin viedä lapseni hoitoon, kun ei ole luottamusta....

Huh. Tulipahan vuodatus, olen kiitollinen jos joku jotain jaksaa kommentoida.

Kommentit (209)

Vierailija
141/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo vaan sit kun sulla on Veeran lisäksi muutama muukin lapsi ettet joudu tällaiseen tilanteeseen:

Veera: Ei tää oo mun paita.

Sinä: On on pistä nyt päälles.

Veera: Ei oo, tää on Saaran.

Sinä Eikä ole, paita päälles nyt.

Veera: Kato nyt, tää on ihan liian pieni.

Sinä: Ohoh, no niinpä onkin.

Ja iltapäivällä:

Veera: Sä sanoit tulevas töistä neljältä.

Sinä: Voi anteeksi, unohdin laittaa viestin että tuunkin vasta varttia yli neljä.

Veera: Ok, sä et ole enää mun äiti, suhun ei voi yhtään luottaa. YHYY, mä etsin uuden äidin

Vierailija
142/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylireagoinut äiti! Nyt aamulla viet lapsesi hoitoon kuten aiemminkin, menette vähän aikaisemmin vaan. Sanot, että anteeksi kun tuli ylireagoitua eilen. Mutta että olit tosi tuohtunut tilanteesta, haluat että asia keskustellaan johtajan läsnäollessa (työntekijä ja sinä). Kyllä tuosta pääsee yli, kaikki. Onhan vanhemmat joskus ylireagoineet ja uhanneet käräjillä jne mutta puhumalla on menty eteenpäin. Meidän aikuistenhan se pitää lapsille näyttää miten asiat selvitetään, vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 tarkoittaa sillä että hoitajan oma "inttäminen" on ollut varmistelua siitä ettei hattu ollut Veeran vaikka hatussa niin luki? Luulisi että olisi sanonut; Ai minä luulin että tämä on Veeran hattu kun nimikin luki. Ihme hommaa alkaa vielä äidillekin inttämään. Kai nyt äiti tietää onko joku tavara tai vaate heidän.

Muuten olen muiden kanssa samaa mieltä siitä että aika vähästä ap veti herneen nenään ja sanoi ettei lapsi tule sinne ikinä hoitoon. Toivottavasti saa jonkun hoitamaan lastaan koska voi olla ettei hevillä saa laspelleen uutta paikkaa koska noin pikkuasiasta jäi pois hoidosta.

Vierailija
144/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsen vaatteet katosivat tarhassa. Oli selkeästi nimikoitu Veera H..... ja uudestaan ja uudestaan katosivat niin pipot, kaulurit, sukat ja jouduin ostamaan uusia. Hoitajat väittivät, että ei ole tuotu varavaatteita, ei löydy meiltä.

Kun haalari, upouusi, katosi, nostin äläkän ja sanoin, että koska se oli lapsella päällä aamulla niin minä en sitä ole voinut kotiin jättää (kuten väitettiin) niin että nyt etsitte. Lapsella oli päällä joku tarhan varavaravaravaate, kun kotiin lähdettiin.

Vaatteet menivät tietysti toisen ryhmän Veeralle, jonka äiti oli tietysti iloinen, kun lapsi sai kirpparikamojen sijaan uusia vaatteita.

Vierailija
145/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä juttu sen hatun kanssa, mutta oikeasti se on tosi pieni asia.

Ja ikävä tosiasia on se, että kaikista hoitajista et voi pitää. Eli toiset koet luotettavimmiksi ja toiset taas ikäviksi ihmisiksi.

Se on vaan tultava toimeen. Ja lapsesi voi vaikka tykätä henkilöstä, josta sinä et pidä.

Opetteluahan se tytöllekin vielä on, kun oli viikon juuri pois ja ryhmässä kaikki hakee vielä paikkaansa jne. Alkukankeutta.

Ja aina noihin törmää, jotka ei tiedä lapsen päivästä mitään. Useat vaan kuittaa sen, että "ihan kivasti". Mutta syventävällä kysymyksellä saa selville, että he eivät oikeasti tiedä mitää.

Että siinä mielessä hoitajahan oli luotettava, kertoi totuuden, että ei tiennyt.

Ehkäpä hootajalle oli napakasti sanottu, että pyytää sulta anteeksi. Ja ehkä hän ei itse kokenut toimineensa väärin ja siksi anteeksipyyntökin oli nuiva.

Ajattele asiaa myös työntekijöiden näkökulmasta, älä vain tunteellisen äidin.

Nyt nukut yöunet, niin varmaan näyttää huomenna paremmalta!

Ja aamulla anteeksipyyntöjen kanssa pk:hon.

Vierailija
146/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei varmasti pahalla "intetty" vaan oikeasti ajatteli hatun olleen veeran kun siinä niin luki. Senhän hoitaja käytännössä erisanoin sanoikin: hatussa kyllä luki veera - ei se silti veeran ole - ai, luulin niin.

Lapsen hoitoasiat on herkkiä juttuja, mutta joskus kannattaa mielestäni vähän antaa mennä sormien lävitse. Ihmisillä on erilaiset tavat ilmaista asioita ja joskus tulee väärinkäsityksiä.

Vierailija
147/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokenut vaan hoitajan tökeröstä käytöksestä. Mielestäni aika ivallista käytöstä hoitajalta ilmaista anteeksipyyntö noin.

Mielestäni on upeaa että pyytää anteeksi jos on pahoittanut toisen mielen. Miten se sitten olisi pitänyt tehdä? Varsinkin kun se hoitaja ilmiselvästi LUULI hatun olleen oikean Veeran oma. Vanhemmat todellakin voi vahingossa, köyhyyttään tai muista syistä tuoda myös pieneksi käyneitä vaatteita.

On juuri hyvä, että anteeksipyyntö tapahtui lapsen kuullen.

Mielestäni ap on saanut ilkeitä vastauksia, jota ilkeilyä en hyväksy (muissakaan tän palstan vastauksissa). Silti olen samaa mieltä: ap on ylireagoinut eikä päivähoito ole toiminut mitenkään väärin missään kohtaa. Normaalia elämän kohellusta. Painoarvoltaan nolla.

Vierailija
148/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kauhulla pelkään, että voinkohan itsekin seota tuolla tavalla... Apua! Minä en löytänyt tuosta ap:n viestistä mitään erikoista käytöstä, mutta ehkä oman kullannupun kanssa on sitten kaikki aistit niin tappiin viritettynä, ettei mitään normaaliin elämään kuuluvaa ongelmaa voi tulla vastaan ettei siitä nostettaisi jumalaton möly.

Ei ymmärrä, ei...

Vierailija
149/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla kans murheet.

Vierailija
150/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kadonnut Ticketin ulkoiluhousut päiväkodissa, mutta ei siitä mitään haloota nostettu.

Vierailija
151/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keneenkään uskalla tänä päivänä luottaa vaikka pitäisi voida.

Itse suutuin toden teolla kun meidän lapset oli päiväkodissa. Laoset itse kertoivat että eivät saaneet aamupalaa hoidossa vaikka muut söivät. Ja kysyin heiltä tiesivätkö miksi?

Siksi kun se leivän päällinen on pakko syödä. Jos ei halua leivän päällistä niin ei saa koko leipää!!! Eli jos lapsi ei tykkää esim. mistään juustosta, niin ei saa leipää ollenkaan.

Voi helvetti sanoin minä.

Jutteli asiasta hoitajien kanssa ja tottahan se oli. Perustelu oli ok, että sitten muutkin alkavat ronklata. Mutta ihan oikeesti, en minäkään tykkää kaikista leikkeleistä ja juustoista, mutta syön sitten sen leivän edes.

Rupesi sitten ruokkimaan lapset aamulla kotona kunnolla, niin oli ihan sama antaako tarhatätit ruokaa vai ei.

Vierailija
152/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapsi on maailman tärkein asia ja näinollen olen itsekin tarkka siitä miten häntä päiväkodissa kohdellaan. (Onneksi meillä on tähän asti ollut maailman ihanimpia hoitajia!)

Muttamutta... En nyt millään löydä sitä tekstisi suurempaa pointtia?

Okei, on inhottava jos hoitaja ei tiedä miten lapsen päivä on mennyt, useimmiten aamuvuoron hoitaja ainakin meillä on kertonut illassa oleville ja hoitajat tietää esim. kuinka lapsi on syönyt vaikkeivät ole olleet silloin töissä. Mutta tuo oli yksi kerta, ja olisit ehkä voinut kysyä joltain toiselta?

Ja se että hoitaja oletti hatun olevan Veeran kun siinä luki Veera, no, mielestäni se on aika ymmärrettävää. Ja se että Veera hoidossa sanoi ettei hattu ole hänen, niin moni lapsi saattaa sanoa niin ihan kiukutellakseen, voi olla vaikea sanoa koska se on vain kiukuttelua.

Kertomasi perusteella hoitaja siis käyttäytyi vähän väärin, mutta tekstiäsi lukiessa kuitenkin kokoajan odotin sitä VALTAVAA PAHAA JUTTUA, että miksi sukset on ristissä... Sitä ei kuitenkaan tullut.

Tuon olisi mainiosti voinut vielä selvittää jos et olisi uhonnut ettet lasta enää sinne tuo.

Ymmärrän kyllä että kun on kyse omasta lapsesta ja varsinkin jos olet vasta vienyt hoitoon (?) niin tunteet helposti kuumentuvat. Joudut nyt varmaan vaihtamaan paikkaa, voi olla hankala enää tuota selvittää...

Vierailija
153/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kyllä sääliksi hoitajia, kun vanhemmat ovat tuollaisia..sabnoisinko elämää ymmärätämättömiä. Sinun prinsessasi on vain yksi siellä muiden joukossa...

Vierailija
154/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivoilla kehitelty ongelmaa asiasta, jossa oikeaa ongelmaa ei ole. Tuolla asenteella ei elämässä pärjää, tai itsellä on kokoajan vaikeaa. Ovatko muut elämäsi vaikeuksiin enemmänkin syyllisiä?

Vierailija
155/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että lapsen paha mieli harmitti, mutta minäkään en oikein ymmärrä, mikä se hirveä asia tässä nyt oli. Kannattaa niellä ylpeytensä ja ottaa hoitajan pahoittelut vastaan ja esittää omansa. Huomenna hoitoon ja esität fiksusti anteeksipyynnön, sanot että oli rankka päivä ja harmitti kun monta pientä asiaa on mennyt pieleen, niin meni kuppi nurin.

Vierailija
156/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että sekoilu päiväkodissa sai Sinut äitinä hätääntymään, ja tämä on hyvä asia! Pieni lapsi sietää huonosti stressiä ja tilanne jossa aikuiset eivät tämän ikäistä lasta usko hattuasiassa eivät kyllä muutenkaan lasta kuuntele. Et kertonut, puhuitko lapselle itselleen? Miten hän tilanteen kertoi?Kun häntä veit itkevänä päiväkotiin ettekö asiasta keskustelleet?Missään vaiheessa ette ilmeisesti yhdessä hoitajan ja lapsen kanssa asiaa selvittäneet?Tämäkin olisi varmaan sekä Sinua että lasta auttanut. Vaikea sanoa kannattiko jättää päiväkoti. Olisi ehkä kannattanut vähän enemmän ottaa asioista selvää. Voi tietenkin olla että ratkaisu oli aivan oikea mutta on paljon selvittämättä.

Vierailija
157/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti. Ilmeisesti et tiedä mitä oikeat ongelmat ovat.

tiedätkö käsitteen, kärpäsestä härkänen? Näin sinulle nyt on käynyt.

Vierailija
158/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain saakelin hatusta olet repinyt riidan..? Olisi edes ollut oikeasta ongelmasta kyse.

Pilasit lapsesi hoidon ja teit itsestäsi pellen. Onneksi olkoon. Vaikka ei kai kannata tosiaan lasta sinne enää viedä. "Veeran" äiti tullaan jatkossa tuntemaan "Veeran" sekopää-äitinä, ja hoitajat naureskelevat edesottamuksiasi. Voit vielä pelastaa maineesi, kun menet ja pahoittelet käytöstäsi. Vetoat vaikka pahaan väsymykseen.

Eipä olla sinuakaan hyvin kohdeltu elämässäsi kun näin täysin vailla ymmärrystä ja empatiaa äidin hädän suhteen ja että näet hoitajat yhtä ilkeinä ja piittaamattomina kun itse olet.Surullista

Vierailija
159/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta tämän ketjun perusteella sanoa, kuin että suurin osa mammoista ei välitä tuon taivaallista mitä lapsille päiväkodissa päivän aikana tapahtuu. :(

Vierailija
160/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin vähän malttanut mieltäni enkä polttanut siltoja.

Asian olisi voinut selvittää päiväkodin johtajan kanssa.

Kyllä minunkin lapset vaatteensa ovat tunnistaneet eikä tuollaisia sekaannuksia ole tapahtunut. Kerran toki rukkaset olivat vaihtuneet ja huomattiin kotona. Lapsi oli jo ulkona kun menin häntä hakemaan.

Kävipä niin että minun lapseltani on kysytty usein toistenkin vaatteista kenen nämä ovat kun hoitajat eivät muistaneet. Lapsella erityisen hyvä muisti.

Tästä hoitajat kertoivat itse.

Edelleen koululaisena lapsi on todella hyvämuistinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi