Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukset ristissä päiväkodin kanssa :( Hyvät neuvot tarpeen.

Vierailija
17.08.2010 |

Pahoittelen kirjoitusvirheitä ja tökeröä kieliasua jo etukäteen, olen hieman hajalla tähän tilanteeseen.

Vein eilen aamulla 3,5 vuotiaan tyttöni päiväkotiin, hän oli viime viikon sairaana, sitä edellisen viikon päiväkodissa. Ihan iloisena meni sinne eilen aamulla. Eilen iltapäivällä kun hain, tyttö oli päiväkodin pihalla ihan vieraan näköinen liian pieni hattu päässä, surkea ilme kasvoillaan. Pyysi heti kun tuli, että otetaan hattu pois.

Hoitaja tuli siihen ja sanoin ihan rauhalliseen sävyyn, että mikäs hattu tämä on. Hoitaja sanoi että se on "Veeran" hattu. Sanoin, että ei ole. Hoitaja sanoi, onhan. Sanoin, että eihän ole. Hoitaja sanoi, että hatussa lukee "Veera". Minä sanoin, että tämä ei ole Veeran hattu. Sitten hän lopulta uskoi ja sanoi, "aijaa, no olihan se Veera sitten oikeassa, kun sanoi että tämä ei ole hänen hattu". Okei. Sitten kysyin, että miten Veeran päivä on mennyt. Hoitaja vastasi, että ei hän oikein tiedä (!), koska tuli iltavuoroon. Ei sentäs valehdellut, vaan myönsi suoraan. :/ Okei. No ei kai siinä sitten mitään. Mentiin hakemaan tyttöni tavarat sisältä. Oikea hattu löytyi tytön repusta. Huikkasin vielä pihalla hoitajalle, että hattu löytyi, kaikki okei.

Mentiin kotiin. Tyttö alkoi itkeä vähän ennen kuin päästiin sisään, ei ole hänelle tyypillistä. No, rauhottui sitten.

Aamulla tänään sitten vein hänet taas hoitoon. Hän alkoi itkeä jo kotona, kun alettiin pukea. Ei ole hänelle tyypillistä. Nyyhkytti koko matkan päiväkodille. Jäi sinne itkevänä. Mulla ei ole ollut tapana soitella perään, mutta tällä kertaa päätin soittaa myöhemmin aamulla ja kysyä, että miten tytön päivä siitä sitten lähti käyntiin.

Soitin siihen numeroon, mikä minulle annettiin syksyn ensimmäisellä tarhaviikolla. Puhelu menikin ihan johonkin toiseen ryhmään! Eskariin. Kertoivat sieltä että ryhmiin on tullut uudet puhelimet, siitä on jaettu tiedote. No ei ole kyllä meille jaettu :( Eskarin ope tiesi sen verran tyttöni aamusta, että oli itkenyt aika pitkään hoitajan sylissä, sitten rauhoittunut. Antoi oikean numeron oikeaan ryhmään.

Soitin sitten sinne tyttöni ryhmään, jonka numeron näin mutkan kautta sain selville. Siellä vastasi joku eilen työnsä aloittanut ystävällisen kuuloinen hoitaja. En räyhännyt, mutta tässä vaiheessa mulla alkoi olla todella jo huono mieli, kun tuota puhelinnumeroakaan ei meille oltu tiedotettu. Kerroin tälle tädille siitä hattuepisodista, tytön itkuisuudesta iltapäivällä ja aamulla matkalla päiväkotiin. Kerroin myös sen, että hoitaja ei eilen iltapäivällä tiennyt kertoa miten lapseni päivä on mennyt. Hän oli ymmärtäväinen ja mukava. Sanoi arvanneensa, että lastani jäi tuo hattujupakka vaivaamaan. Sanoi että kyllä tuon ikäistä olisi pitänyt hattuasiassa uskoa. (Mutta kun eihän se täti uskonut minuakaan, ÄITIÄ...Voin vaan kuvitella, että liian pieni hattu on oikein tungettu lapseni päähän väkisin... :( ) Okei, hän myös kertoi, että heillä on siellä ryhmässä kaikki asiat vielä ihan sekaisin. Suunnittelupäivä vasta parin viikon päästä. Lopetettiin puhelu hyvässä hengessä, hän kertoi että tyttöni on jo rauhoittunut ja rakentelee siellä palapeliä.

Jotenkin arvasin, että jupakka jatkuu tänään iltapäivällä, kun haen lapseni hoidosta. Niinhän se jatkui. Siellä oli pihalla vastassa juuri tämä hattuinttäjä, joka ei eilen tiennyt lapseni päivän kulusta. Hän alkoi heti setvimään tätä asiaa siinä _lapseni edessä_. Kiekui mm. minulle, että "anteeksi JOS olen loukannut SINUA". Hittolainen, mun lastahan hän loukkasi! Tilanne meni ihan absurdiksi vänkäämiseksi. Keräsin lopulta kaikki meidän tavarat kasaan ja sanoi ettei me enää tulla sinne.

Täytyy huomenna olla yhteydessä päiväkodin johtajaan. Luottamusta mulla ei tähän hoitajaan ole.

Olen vielä aika shokissa. Luottamukseen koko päivähoito perustuu. Miten voin viedä lapseni hoitoon, kun ei ole luottamusta....

Huh. Tulipahan vuodatus, olen kiitollinen jos joku jotain jaksaa kommentoida.

Kommentit (209)

Vierailija
121/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet tehnyt kyllä kärpäsestä härkäsen. Loukkaantua nyt siitä, että hatut menivät sekaisin, ja hoitaja piti selviönä sitä, että nimikoitu hattu oli "Veeran"! Hänhän kaiken lisäksi vielä pyysi anteeksi!

Ja tuo puhelinnumeroasia - soitto meni sentään oikeaan paikkaan eikä vierustaloon. Numerot vaihtuvat, ja saithan sinäkin nyt selville oikean numeron.

Yritäpä vähän laittaa asioita perspektiiviin. Tällainen käytös ei ole aikuismaista.

Vierailija
122/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on suunnitelma huomiselle? Voitko olla töistä pois vai miten ajattelit hoitaa lasta siihen asti kun saat uuden hoitopaikan? JOS saat uuden hoitopaikan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on suunnitelma huomiselle? Voitko olla töistä pois vai miten ajattelit hoitaa lasta siihen asti kun saat uuden hoitopaikan? JOS saat uuden hoitopaikan...

Sukulaisen avulla yritetään selvitä.

Vierailija
124/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta jää ikävä kauna kalvamaan vaikka sitä kuinka vatvoisi tai puhuisi auki. Luottamusta et saa enää hattuinttäjään rakennettua ja hänelle olet lapsinesi aina "se vaikea perhe" vaikka ilmiselvästi kyse olikin hänen mokastaan.

Mun mielestä hattuasia ei ole tässä se pointti ja pahin, vaan ko. hoitajan asenne, joka on todella ylijyräävä ja arvostamaton.

Vierailija
125/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään Nyt olet tehnyt kyllä kärpäsestä härkäsen. Loukkaantua nyt siitä, että hatut menivät sekaisin, ja hoitaja piti selviönä sitä, että nimikoitu hattu oli "Veeran"! Hänhän kaiken lisäksi vielä pyysi anteeksi!

Ja tuo puhelinnumeroasia - soitto meni sentään oikeaan paikkaan eikä vierustaloon. Numerot vaihtuvat, ja saithan sinäkin nyt selville oikean numeron.

Yritäpä vähän laittaa asioita perspektiiviin. Tällainen käytös ei ole aikuismaista.

Mun kirjoitus oli pitkä ja varmaan vaikeaselkoinen. Kyllä mä ymmärrän että hatut menee sekaisin, mutta kun ei se täti uskonut minuakaan, ÄITIÄ, kun sanoin että ei ole "Veeran" hattu. Voin kuvitella miten on lastani kohdellut, kun on sanonut että ei ole hänen hattu.

Missasitko kirjoituksesta sen pointin, että tällä hoitajalla ei ollut aavistustakaan miten lapseni päivä on mennyt? Mulle se on iso asia. Tähän asti olen saanut hoitajilta aina jotain tietoa päivän kulusta. Jos on ollut tuuraaja, on hänellä saattanut olla lasten nimet paperilla ja tieto siitä miten kenenkin päivä on mennyt.

Juu, tuo puhelinnumerojuttu yksittäisenä ei olisi ollut mikään iso juttu, mutta kun se osui kaiken muun paskan päälle. Se oli mulle piste iin päälle.

t:ap

Vierailija
126/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos arvon ap nyt sitten hoitaisi tämän erinomaisen kullan nuppunsa itse kotona,kun ei sitä osata edes päiväkodissa oikein kohdella!

Vierailija
127/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain saakelin hatusta olet repinyt riidan..? Olisi edes ollut oikeasta ongelmasta kyse.

Pilasit lapsesi hoidon ja teit itsestäsi pellen. Onneksi olkoon. Vaikka ei kai kannata tosiaan lasta sinne enää viedä. "Veeran" äiti tullaan jatkossa tuntemaan "Veeran" sekopää-äitinä, ja hoitajat naureskelevat edesottamuksiasi. Voit vielä pelastaa maineesi, kun menet ja pahoittelet käytöstäsi. Vetoat vaikka pahaan väsymykseen.

Vierailija
128/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvistä "neuvoista" teille kahdelle viimeiselle

en avaa enää tätä ketjua.

t:ap

Vierailija
129/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kauhean vaikeita ongelmia" -trolleja, mutta ote lipsuu pahasti. Tämä oli TYLSÄ, tässä ei ollut aineksia mihinkään.

Vierailija
130/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti emme missään olosuhteissa joudu olemaan tekemisisssä, oli kyse sitten työstä, vapaa-ajasta tai mistä tahansa.

Vierailija
131/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa,että "me ei sitten enää tulla tänne!"

virikelapsi?

no,kuitenkin... teit TODELLA paskamaisesti tytärtäsi kohtaan,jos uhosit hänen kuullen,että "et tuo lastasi enää ikinä..." mitäpä jos joudut viemään kuitenkin????lapsi tietää nyt,että et luota hoitotäteihin,ja jätät hänet niiden kynsiin silti!!????

ei ole kovin hyvä lähtökohta lapsellesi jäädä hoitoon paikkaan,johon oma äiti ei luota..

Vierailija
132/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee iltavuoroon, ei VOI TIETÄÄ, miten lapsosesi päivä on sujunut. Kai paikalla oli kuitenkin joku aiemmassa vuorossa ollut? Mikset kysynyt häneltä?

Vai oletko oikeasti sitä mieltä, että iltavuoroon tulijalle pitäisi selvittää juurta jaksain jokaisen lapsen päivän sujuminen, jotta hän voi sitten nämä tiedot vanhemmille siirtää?

Jos lapsen nimi on Veera ja lapsella Veera-nimikoitu hattu (eikä muita hattuja näkyvillä ja lapselta puuttuu hattu) niin kyllä hoitaja on ollut ihan asiallinen olettaessaan, että hattu on Veeran. Joskus vanhemmiltakin unohtuu, mikä hattu on oma. Ehkä hoitaja koki oman "inttämisensä" lähinnä varmisteluna, että hattu ei tosiaan ole teidän nimikoinnista huolimatta.

Olen edelleen sitä mieltä, että olet vetänyt herneet aivan turhasta asiasta.

t. 2

Vierailija
133/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mikä nimi niissä lukisi!

Vierailija
134/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisesi nillittäjät eivät pärjää missään. Lapsestasi tulee vain kiertopalkinto. Parasta olisi jäädä kotiin hoitamaan lasta. Mites tuleva koulunkäynti. Open kanssa menee varmasti myös "sukset ristiin" kaltaisesi äippylin kanssa. Ja lapsirukka joutuu taas vaihtamaan luokkaa tai ihan peräti koulua.

Ihan nätisti sanon sulle, katso peiliin.

Vierailija
135/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokenut vaan hoitajan tökeröstä käytöksestä. Mielestäni aika ivallista käytöstä hoitajalta ilmaista anteeksipyyntö noin.

Vierailija
136/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai siihen että lapsesi oli itkuinen? Miten iltavuoroon tulija voisi tietää lapsesi päivästä?

Ihan käsittämätön tapaus, mitä kamalaa lapsellesi oikein tapahtui? Hoitajasta voit tehdä valituksen ja pyytää keskustulua hänen esimiehensä kanssa mutta onko tuo syy vaihtaa kokonaan hoitopaikkaa?

Vierailija
137/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pahan mielesi, mutta nyt olet tehnyt kärpäsestä härkäsen. Toivottavasti avaat tämän ketjun myöhemmin tm. niin huomaat itsekin asioiden mittasuhteet. Tsemppiä uuden hoitopaikan etsimiseen, meilläpäin itse hoitopaikkansa irtisanoneet menevät jonon hännille.

Vierailija
138/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet tätä ketjua kuitenkin. Olet ylireagoinut. Mitään vakavaa ei ole sattunut. Luulen, että sinua häiritsee ennemminkin oma käytöksesi kuin se mitä siellä on tapahtunut. Eli pyydä anteeksi käytöstäsi, kaikki menee jatkossa hyvin.

Vierailija
139/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä, jotka eivät pärjänneet koulussa! Ne pesee pikku kakkapyllyjä ilman lukiopapereita alle parilla tonnilla kuussa.

Mun mielestä tarha on juuri tuollainen sekalainen valikoima parempia ja huonompia tyyppejä. Suurimmaksi osaksi osaavat duuninsa, mutta osa on aika pihalla. Muista myös, että niitä vinkuvia pikkuprinsessoja ja tulevia Kimi Räikkösiä on siellä kymmeniä ja joka vuosi niitä tulee ja menee.

Ryhmäkoot ovat liian suuria, tilaa on vähän, henkilökunta sairastaa kun ei jaksa ja apulaisia ei saa. Ei siellä ehditä jostain hatusta vääntämään. kun joutuvat keskittymään pitämään kaikki hengissä ja huolta omasta jaksamisesta. Sen lisäksi, kuten kaikilla naisvaltaisilla aloilla, tapellaan, juorutaan ja kerätään silmätikkuja, jonka olet onnistunut itsestäsi tekemään.

Tommosta se nyt vaan on. Mieti sitä seuraavan kerran kun valitat veroprosentista!

Vierailija
140/209 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siinä kerran luki nimikin. Ajatteli varmaan että isä on ehkä tuonut lapsen aamulla ja äiti vain luuli lapsella olleen eri hatun. Hattuasia kannattaa minusta ihan vain unohtaa.

Olen itse lto ja joskus on rehellisesti vaikeaa muistaa jonkun päivästä asioita jos on tullut iltavuoroon. Se pysäyttää itsenkin, sitä oikein hätkähtää että enkö tosiaan ehtinyt tämän lapsen kohdalla pysähtyä tänään. Lapsia on kuitenkin oikeasti tosi monta, ja aina ei vain tule pantua merkille mitään erityistä. Kurjaa ja hirveää, mutta niin joskus käy vaikka tietoisesti pyrkisikin sitä välttämään. Sekin on asia, joka varmasti paranee kunhan ryhmän henkilökunnan työskentely lähtee paremmin rullaamaan. Tieto kulkee paremmin vuorojen välillä ja energiaa jää enemmän lasten kohtaamiselle.

Puhelinnumeroasiasta: oletko varma ettei semmoine lappu ole sitten lokerossa ollut? Joskus nuo tiedotteet jaetaan lappuina lokeroihin, ja ne voivat sieltä pudota. Erityisesti jos lapsi on ollut sairaana ja tiedote on tullut sillä aikaa? Kurja sattuma, mutta onneksi sait tiedon kuitenkin uudesta numerosta.

Epäilemättä ryhmän työntekijöillä on vielä pallo hukassa, mutta ei ole helppoa löytää uutta rytmiä uusien työkavereiden kanssa. Sano suoraan miten asia sinua harmittaa, mutta koita pitää hyvä henki ja antaa asialle vielä aikaa. Niin itse tekisin. Pk:n johtaja on myös apuna jos tilanne tuntuu hankalalta selvittää itse. Ymmärrän sinua äitinä, mutta ymmärrän myös pk:n henkilökuntaa. Kurjia sattumia osui sinun ja tyttösi kohdalle nyt monta, mutta kyllä te varmasti niistä selviätte!

jaksamista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi