Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtihurmurit elokuussa

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myötätunto halaus melkoisesta pahoinvoinnista:/ Pysyykö sisällä mikään, saatko syötyä pientä , raikasta palaa säännöllisesti? Mukava, jos työpaikkalla on ymmärretty noin ihanasti kumminkin.

Mulla on lievää etomista ja pitää tosiaan napostella n 2-3h välein, hedelmiä oon yrittänyt ja kaikkea kevyttä.. Liikuntaa koitan saada useamman kerran vkossa, ettei heti alkometreillä räjähdä paino:).

Nyt mä sitten tein varhaisultran kanssa niin, et..sain peruutusajan JO TÄNÄÄN. Kohta aika, joten illalla tulen kertomaan joko hyvät tai huonot uutiset..

Jännittää..

Krisse 5+6?

Ja onnea kaikille plussanneille.

Vierailija
82/151 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille! Mää oon niin kateellinen noista tein oireista ku mulla ei ole vielä mitään oireilua. Esikoista kun odotin niin heti testin jälkeen rinnat paisu kaksinkertaiseksi ja kaikki teki pahaa. Kahviholistinakaan en voinu juoda ku aamukahvin nenästä kiinni pidellen ettei haju olis oksettanu niin paljon. Nyt kuitenkin juon kahvia normaaliin tapaan ja missään ei tunnu mitään! Ostinkin itseasiassa uuden testin ja aion varmistaa onko se todellakin plussa :)

toivottavasti sulla kristinamom83 kaikki hyvin ultrassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen illalla alkoi tuhruttaa ja nyt jo vähän reippaammin. Ällötyskin on hieman vähentynyt, joten ei kauhean hyvältä nyt vaikuta. Mutta katsellaan. Eipä tässä oikein muutakaan voi.

Parempia kuulumisia muille!

Vierailija
84/151 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuulemme pian että kaikki on kuin onkin ok!

Vierailija
85/151 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen paha olo ei ole, josko ei erityisen hyväkään. Lievää öklötystä, joka häviää syömällä.

Vierailija
86/151 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti kaikki selviää parhain päin! Teinpäs sitten uuden testin ja positiivista se vaan näyttää, kai se on vaan uskottava!

Vierailija
87/151 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri ultrassa ja vkot oiskin nyt vasta 5+ , laskin sitten väärin kalenteristani tohkeissani.. Mutta tri sanoi, että istukkaa näkyis ja kohdun paksuus on 14mm joka on merkki raskaudesta. Vielä ei voi sanoa onko tuulimuna esim. Mutta kohdun sisällä raskaus on. Nyt tuntuu jotenkin oudolle vaikka tiesin , ettei näillä vkoilla vielä mitään sykkeitä ym olekaan. Piinaavaa kaksi vkoa on sitten edessä.

Kiitos Villis tsempeistä, sitä tarvitsen.Ja Onnea vahvistus plussasta.

AnnaNanna, halit sinulle. Toiv kaikki olisi kuitenkin hyvin. Jos omaa oloasi help. mene käymään päivystyksessä tms ultrassa. ja mikäli haluat pyydä hcg määritys (kvalitatiivinen) . Näillä selviää mikäli km alkanut.:( Ikäviä tunteita ja aikoja . Kmt itse kokeneena. Mutta tuhruja voi tulla alkuraskaudessa ilman km :kin. Onko sulla kipuja?

Koita jaksaa , haleja paljon.

Krisse ja 5+

Vierailija
88/151 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos aprillivauvalle uuden pinon perustamisesta. Oon yrittänyt parina iltana tehdä uutta pinoa, mutta jostain syystä mun kone ei sellaista suostu tekemään, siinä kohtaa kun painetaan lähetä niin ei tapahdu enää mitään. Saan kyllä vastattua viesteihin ja muokattua, mutta uutta keskustelua ei onnistu luomaan... Kopsaa ihmees toi esittelylista niin pysyy sitte etusivulla mukana.

annanannalle tosi paljon tsemppiä, toivotaan ettei oo vakavaa :( !!!!

pahoinvointiranneke on siis matkapahoinvointiin tarkotettu, mutta ilmeisesti se joillain auttaa tähän raskauspahoinvointiinkin. Niitä myydään mun tietääkseni ainakin apteekeissa ja vissiin myös jossai isommis kaupoissa. En oo vielä saanut aikaseks haettuu itselleni, mutta tarkotus olis kokeilla.

Vierailija
89/151 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos uudesta pinosta! Kiva lueskella muiden, samassa vaiheessa olevien kokemuksia/tuntemuksia..

Villis86: Mullakaan ei ole juuri mitää oireita (vielä ainakaan), ainoastaa rinnat hieman raskaat ja äit olleet jo pitkään arat. Mutta ei pahaa oloa tms.. Ehkä jonkun tunteenpurkauksen vois laittaa raskauden piikkiin?! ;)

Mutta tämä on toinen, eikä esikoista odottaessa ollut myöskään mitään oireita. Siis koko aikana, olin elämäni kunnossa raskausaikana. Ja terve 4,5kg jössikkä sieltä tuli, no nyt jo ekaluokkalainen!

Eli kai se on ihan tapauskohtaista, toisille tulee enemmän, toisille vähemmän oireita..

Mä tosin luulen ettei mulle voi käydä niin hyvä tuuri kuin ekalla kerralla, että pakko jotenkin jossain vaiheessa oireilla.. :P

AnnaNannalle paljon tsemppiä, toivottavasti tuhru loppuu ja kaikki hyvin!

Vierailija
90/151 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että annaNanna kaikki on hyvin!!!!olen myös kuullut, että se ei välttämättä tarkoita keskenmenoa, vaan joillakin tulee pientä vuotoa alkuraskauden aikana.. kuinka pitkällä nyt olet?

haleja ja jaksamista sinne!!!!!

Nyt se on siis alkanut, nimittäin pahaolo. Mahassa velloo, kurkussa polttelee, mutta oksentanut en ole. yököttää kyllä. Tätä oloa voisi kuvailla kokoaikaa kestäväksi krapulaksi!

toivottavasti oksennusbuumi ei yllätä, pahaolo on nyt neljättä päivää.

Toisaalta luin artikkelin, jossa kerrottiin että 70% pahastaolosta kärsivistä naisista on pienemmässä riskiryhmässä saada km.

eipä muuta tällä kertaa..

shellie 6+3

Vierailija
91/151 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin illalla päivystyksessä, mutta siellä ei ollut ultramahdollisuutta enää siihen aikaan, joten en vielä paljon viisaampi ole. Laittoivat lähetteen naistenpolille täksi aamuksi, joten sinne siis ultraan. Katsotaan mitä näkyy. Nyt on vuoto kyllä jo lisääntynyt ja punertunut, etten enää jaksa oikein uskoa, että jostain sivusta vaan vuotelisi...

Kipuja ei ole mitään kummempia ollut, menkkamaista vaan ja sitäkin melkein tän koko kaks viikkoa. Viikkoja enimmillään 7+2, mutta todennäköisesti noin 6 oikeasti.

Mukavaa päivää teille!

92/151 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

peukut pystyssä annaNannalle. toivottavast kaikki on hyvin!

mulla on yks kaveri kenel toista alkaes oottaa näky viikol 5 et on raskaana. siis hän on iha tosi laiha ja hänelt kysyttii asiast heti sen jälkee ku oli ite vast tehny testin. mut nyt huomaan itel iha eritaval ku viimekerral et vatsa on iha pallo. siis mite se näi aikasin voikaa ;) rupesin jo miettii et mitä oon syöny yms mut en kyl vois laittaa lihomisen piikkiin ku toi on iha kivikova myös. et heti se littee vatsa hävis =)

oon kans lueskellessani muiden juttuja miettiny et en stressaa turhaan. ku en kert mihinkää voi ite vaikuttaa. ens viikon torstaina mennää sin ultraan ni on pal viisaampi sitten. ja puhuin mun äidin kaa et joillain on vaa tosi huono tuuri ja toisil päinvastoin. hänel on 5 täysin tervet lasta eikä ikinä oo ollu mitää vastoinkäymist raskauksiin liittyen. mitä nyt hänel on nuorena tehty testit ja sanottu ettei koskaan tuu saamaan lapsii, mut ei vissii pitäny iha paikkansa =)

on muute sama "krapula" olo täälläkin. ennen aamu ei lähteny millää käyntiin ilman kahvii, nyt jo pelkkä tuoksu saa tosi pahan olon...

kiva et joissai kaupungeis saa enemmän ultrii. meillä salon seudulla kuuluu 3. viikoil 11-12,20-22 ja 36-37. mut kuulin 4d:ssä mis oltii about viikol 26 et turun seudul ei sillo ainakaa viel tehty enää sitä vikaa ultraa. et on aika isot erot.

mut lähdenpä touhuu poitsun kaa ketä ei oo nähny äitii kolmeen päivään ku kävin vähä "harrastelemas" töissä =) kuullaan!

Vierailija
93/151 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Aprillin olo yhtään helpottanut? Toivottavasti edes jotain pysyisi jo sisällä! :)

Mikäs on AnnaNannan tilanne? Tulehan kertomaan ultrakuulumisia! Itselläni oli toisessa raskaudessa vuotoa rv 4, 8, 12 ja 16, eli menkka-aikaan. Pysyi kyllä hyvin niukkana, lähinnä rusehtavana, mutta aina se oli pelottavaa. Viikolla 16 kävin ylimääräisessä ultrassa ja siinä syyksi lääkäri epäili kohdunsuun lähellä olevaa istukkaa.

Villis, täällä kanssa on uutta testiä pohdittu, kun eilen oli olevinaan niin oireeton olo. :) Nyt onneksi paha olo on palannut, joten ehkä sen voi jättää kauppaan. :) Hienoa, että sulla plussa on vahvistunut.

Krisse, varmasti tuntuu vähän kurjalta, vaikka tiesikin, ettei välttämättä tuon enempää ultrasta saakkaan irti. bd, jotta seuraavassa ultrassa kaikki on kunnossa!! :)

Cessu, onko tuo vika ultra kaikille? eikös sen uuden lain(? tai asetuksen) pitänyt tulla voimaan, että joka paikassa on sama määrä ultria? Itsellä oli ultra myös viikolla 36, mutta se oli synnytystapa-arvioon liittyvä, kun esikoinen syntyi sektiolla. Muuten täällä (HUS) ei mun tietääkseen saa tuota vikaa ultraa. Tosin ei se enää noilla viikoilla niin kiva olekaan, kun vauva on jo aika iso, joten kokonaiskuvaa ei enää saa.

Täällä on kanssa krapulaolo, tai ehkä enemmän merisairas. Huippaa ja yököttää. Mutta en valita, eilen oli ihan kamalaa, kun päivällä oli niin hyvä olo. Jonkun ihmeen ripulin kyllä sain, kovia masukipuja ja monta veskireissua. Samaa olin kuitenkin syönyt, kuin muu perhe, joten kai sen voisi laittaa hormonien piikkiin..?

Näin yöllä taas unta kaksosista, tästä kierrosta näin muutenkin unta vauvoista ja usein kaksosista. Saan nähdä. :)

Naanuli 5+6

Vierailija
94/151 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annaNanna, ikäviä uutisia :( pettymys on varmasti kova, mutta alatte vaan heti yrittämään uudestaan, ja muista että alkuraskauden keskenmeno on kuitenkin melko tavallista..eli vika ei varmasti ole sinussa!:) voimia ja halauksia.

shellien kertoma artikkeli tuosta, että pahoinvoinnista kärsivillä naisilla on pienempi todennäköisyys saada keskenmeno, oli oikein lohduttava tämän aamuisen heräämisen jälkeen --> oksensin meidän vessan roskikseen kun yhtäkkiä yli tulvahti niin hillitön paha olo, tuskahiki ja tärinä, että näkökenttä sumeni. hoin vaan siinä yksikseni koko ajan "tää ei oo kivaa, tää ei oo kivaa, tää ei oo kivaa" :D ääh..olisi ihana vaan ennen iltavuoroja kölliä rauhassa sängyssä ja lueskella kirjaa, mutta ei mitään toivoa kun koko ajan on niin valtavan paha olo. päässä pyörii vaan oksetus, haistan koko ajan olevinani jotain ihme hajuja...ja kaikkia ällöttäviä ruokia pyörii mielessä. Hyi että!

Pahoinvoinnista puheenollen, täällä oli puhetta niistä rannekkeista ja niiden inspiroimina lähin eilen ostoksille luontaistuotekauppaan. he tarjosivat siellä mulle pahoinvointiin tällaista homeopaattista lääkettä kuin Nux vomica D12 (hassu nimi..)

Otin niitä sitten heti kaupasta ulos astuttuamme (3-5 tollasta pipanaa kaadoin tuohon korkkiin ja --> suuhun, antaa sulaa siellä niinkun sokeripala) ja ihme kyllä, se auttoi! Joten jos kärsitte kovasti pahasta olosta, suosittelen lämpimästi tota valmistetta. Sitä saa tietääkseni ottaa vaan kerran päivässä, vaikutus ei kestä kovin montaa tuntia, mutta on erinomainen ainakin tällee aamuisin jos pitäis lähteä töihin tai muualle asioille eikä meinaa saada päätä pois vessanpöntöstä. Vähän tyyris se oli, 18-19 euroa, mutta ehdottomasti sen arvoinen jos ei kestä pahaa oloa. Ja myös tosi riittoisa!

mä kans oon tarkkaillu vähän mun vatsaa että koskahan se alkaa pyöristymään..hih! mies väittää että maha ois vähän paisunut, mutta itse en huomaa oikein mitään..toiveajattelua vaan :) saa nähdä, koska se alkaa kunnolla näkymään!

mutta pahoinvoinnin loppumista odotan nyt todella - olispa jo (ainakin) viikko 14!

täytyy kokeilla syödä vaikka jotain hedelmää, vaikka ei todellakaan tee mitään mieli..

jep, kuulumisiin naiset!

Laurau joka ei tiedä kyl viikoistaan enää yhtään mitään! ainakin 6+ jotain, ellei 7+!

Vierailija
95/151 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mäkin nyt sitten uskaltautuisin mukaan...

Kovasti olen yrittäny viestejänne lueskella mutta tuntuu ettei vielä kaikki jää omaan päähän. Ehkä sitten ajan myötä kun porukka tulee tutummaksi:).

Hieman noita tietoja itsestäni: meidän iät 28/29, ja kolmatta odotetaan (yksi km takana joten hieman jännittää senkin puolesta...). Kaksi poitsua ennestään (2v3kk ja 7,5kk). LA olis kai 13.4, mut veikkaan et se saattaa siitä vielä muuttua.

Varsinaista pahoinvointia ei oo vielä ollu, ei oo aiemmissakaan raskauksissa ollu, mutta sellaista lievää krapulaa 24h. Raju väsymyskin vaivaa aina välillä ja eilen alkoi ihana huimaus. Hermot on ihan täysin riekaleina, kiitos hormonien. Imetän vielä tuota nuorempaa joten päällekkäin jylläävät niin raskaus- kuin imetyshormonit.

Aika omanapaista tekstiä tällä kertaa mutta ehkä tosiaan pääsen juonesta kohta kiinni. Edellisistä kirjoituksista on jo niin kauan aikaa etten muista enää nimimerkkiä :D

Tsemppiä kaikille odotukseen ja rutistus annaNannalle(?), toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin... T: Viivioskari(?) rv5+1

Vierailija
96/151 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi annaNanna, kauheasti voimahaleja ja tsemppiä. Ehkä kaikki olisi kuitenkin hyvin? Keskenmeno on ihan kamala kokemus, kun on ehtinyt jo toivoa ja suunnitella. Mutta onneksi keskenmenon jälkeen ei välttämättä kestä kauaankaan, kun on taas pulla uunissa. Minulla ehti tulla yhdet kuukautiset välissä, ennen kuin tämä napsahti kiinni.

Täällä päässä pahoinvointi ei helpota, mutta ei ole onneksi kauheasti pahentunutkaan. Oksensin aamulla reippaasti ennen kuin vein tytön tarhaan, sitten tein töitä kotona aika hyvällä puhdilla muutaman tunnin, kunnes piti ennen lounasta taas oksentaa. Nyt söin vähän ja odotan että asettuu. Olen huomannut, että vaikka syöminen on aika tuskaisaa ja sen jälkeen on n. puoli tuntia kamala olo, niin sen ajan kun kestää oksentamatta, niin tuntee olonsa ihan hyväksi taas jopa pari tuntia.

On muuten entistä vaikeampaa olla kertomatta tytölle, kun se joutuu jatkuvasti ihmettelemään, että miksi äiti on koko ajan kipeä.. Tänään jouduin aamiaisella vessasta huutelemaan, että äiti oksentaa nyt, pitää vähän odottaa, että saat lisää hilloa puuroon :)

Soitin tänään neuvolaan. Sain ajan ensi perjantaiksi. En odota mitään ihmeitä ensimmäiseltä käynniltä, kun se on tavallaan jo tuttua, vaikka jokin aika jo mennytkin edellisestä kerrasta. Kysyin samalla vinkkejä pahoinvointiin. Kannattaa välttää rasvaisia ja mausteisia ruokia (nyyh!) ja syödä pieniä annoksia monta kertaa päivässä. Ja muista syödä monipuolisesti jne.

Pahoinvointirannekettakin suositteli, sellaisen aion tosiaan hakea heti kun tästä ostoksille pääseen.

Tsemppiä kaikille ja erityisesti annaNannalle

Vierailija
97/151 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edelleenkään olla paljon viisaampia. Raskausontelo(?) siellä näkyi, mutta joko jonkin aikaa sitten surkastunut tai vasta tosi pienillä viikoilla menossa. Hcg 774 muistaakseni ja tuosta sanoi, että vaikuttaisi siltä, etä raskaus olisi käynnissä, mutta tosi alussa. Viikon päästä uudet labrakokeet ja katsotaan kuinka hcg muuttunut. Jos kasvanut niin ultrataan 2-3 vkon päästä uudestaan.

Itse en oikein jaksa uskoa tuota, että viikkoja olisi vasta niin vähän, että nyt olisi oikea menkka-aika, koska plussa on kuitenkin tullut jo yli 2 vkoa sitten. Mutta olipa kummin hyvänsä, niin mitään ei voi tehdä ennenkun ens viikolla tai kun vuoto loppuu. Itsekin olen kuullut, että km jälkeen voisi olla otollinen aika raskautua uudestaan :)

Mutta siis ainakin se viikko varmaan vielä ihmetellään.

Tervetuloa uusille! Puolen kuun paikkeilla la:t nyt, niin paljon varmaan vielä tulee porukkaa :D

Vierailija
98/151 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään positiivisen raskaustesti ja heti alkoi etova olo ja väsyttää. rinnat myös arkana. Marja 4+3

Vierailija
99/151 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella kiukkuinen olo! Onkohan se jotain oireilua? :O

Oletteko te ajatelleet harrastaa urheilua kuinka paljon odotusaikana vai olla möllöttää vaan? Kun minä juoksen ja ratsastan että kuinkakohan terveellistä se on pidemmän päälle?

Toivotaan AnnaNannalle parasta ja pidetään peukkuja ja varpaita pystyssä! :)

Vierailija
100/151 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille täältäkin tervetuloa! :) Toivottavasti jaetaan koko 9kk kimpassa.

Laurau, en halua masentaa, mutta itselläni pahoinvointi ei viime raskaudessa loppunut ollenkaan. :/ Jatkui siihen aamuun asti, kunnes synnytys käynnistyi. Mutta toivottavasti olet eri kastia. ;)

annaNanna, yksi mahdollisuus tilanteeseesi voisi olla myös kaksosraskaus. Eli ovis olisikin ollut myöhemmin, jonka takia olisi irronnut kaksi solua ja nyt toinen vain vuotaisi ulos. Koska alkoita oli kaksi, niin hormoni nousi alussa rajusti ja siksi sait "aikaisen" plussan. Niin tai näin, toivottavasti seuraava labra-arvo olisi noussut! :)

Villis, omat harrastukset on niin kevyttä (kävelysauvoilla, vaunujen kanssa tai ilman) ja uintia, että ihan loppuun asti ajattelin vähintään kahdesti viikossa tuota jatkaa.

Naanuli, joka aamulla eli jo huomista, eli tänään vasta 5+5