Huhtihurmurit elokuussa
Kommentit (151)
Nyt on käyty varhaisultrassa, jossa kaikki näytti olevan hyvin. Sydän jyskytti ihan tosissaan. Ihanaa!!!
Eilen oli eka neuvola...hirvee määrä kaikkee paperia tuli mukaan.
Olo on ollut ihmeellisen hyvä jo jonku aikaa...toivottavasti pahoinvointi ei tule takaisin. Väsymys on kyllä ihan hirvee.
Ja vatsa ihan turvoksissa. Neuvolassa sanottiin, että olen niin pieni, että minusta raskaus näkyy melkein heti!!!
Hennu ja tiitiäinen 7+6
Aalto, mikäs tilanne nyt? toivottavasti vuoto on lakannut! Mulla oli edellisessä raskaudessa vuotoja rv 4, 8, 12 ja 16, kunnes loppuivat. Kesti muutaman päivän ja oli rusehtavaa, yleensä ei pikkuhousunsuojaan asti tullut. Kävin viikolla 16 ylimääräisessä ultrassa ja silloin lääkäri epäili vuodon johtuneen istukasta, joka oli edelleen hyvin lähellä kohdunsuuta. bd jotta kaikki on kunnossa!
Krisse, uskotaan, että pikkuinen on kasvanut ensi viikon ultraan mennessä ja kaikki on hyvin! bd Viikon 6+ alussa ei syke välttämättä vielä erotu, joten ensi viikolla varmasti sitten näkyykin. :) Tsempit sinne!
Hennulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Mun alaselkä on ihan juntturassa. :( Kuopuksen nostelu tekee aika kutaa. Oon yrittänyt jumppailla ja venytellä, toivottavasti se siitä. Flunssa alkaa olla koko jengiltä selätetty, ihanan helposti se talttui. *koputtaa puuta, jottei uusisi*
Hih, meillä on kohta tosi siistiä ja hajutonta, kun mun nenään joka paikka haisee _niin_ pahalle. Vessat on jynssätty, roskiskaappi, astianpesukone, jääkaappi.. :DD
Naanuli ja itu 7+4
Aalto: Toivotaan todella, että kaikki on vuodosta huolimatta kunnossa! Yritähän ajatella positiivisesti ja pitää huolta itsestäsi!
Mitenkäs te muut ootte pärjäänneet mielialavaihteluiden kanssa?
Musta tuntuu, että mä vaan joko itken tai raivoan koko ajan ihan olemattomistakin asioista. Muksulle tulee ärähdeltyä aivan liikaa ja siitä seuraa vaan tosi huono omatunto. Mies ei oo vielä saanu osaansa, kun joutuu tekemään pitkiä päiviä töissä, eli sitä ei juuri oo näkynyt :)
Tänään viimeksi räjähdin sen takia, ettei postissa tullut Aku Ankkaa, vaikka olis pitänyt. Onneksi en sitä postipoikaa nähnyt, olis taatusti saanut kuulla kunniansa. Sinänsä hölmöä, kun en itte edes sitä lehteä lue :DD
Ja tämä väsymys kenkuttaa. Tekis mieli lähteä ulos tai tehdä jotain muuta kuin vaan makoilla sohvalla. Mutta ei vaan jaksa. Tuntuu, että voisin nukkua koko ajan. Onneksi oon tällä hetkellä pitkällä sairaslomalla (tosin ihan muusta syystä) eli eipä tarvi murehtia kuinka töissä jaksaisi.
Oikein hyvää vointia kaikille!
Pikku Punahilkka 5+2
Terppa!
Aalto: Tsemppiä ja muista, että vuoto voi olla aivan normaalia. Jos huolesi kasvaa, niin soita neuvolaan ja kysy sieltä neuvoa. Ultrassa asiat selviävät viimeistään.
Mulla oli tänään neuvola. Vielä ei sydänääniä kuunneltu. ihan positiivinen fiilis jäi. Paino on jo nyt noussut! Syön koko ajantähän huonoon oloon. Etenkin jogurttia. Liikuntaa en ole harrastunut nimeksikään, kun veto on olut niin poissa iltaisin.
Np-ultra n. 3 viikon päästä eli siinä on odotettavaa! Jos sen jälkeen uskaltais sitten jo iloita raskaudesta, jos kaikki siellä hyvin.
Pikku punahilkka: Tämä väsymys on todella kamalaa. En jaksa työpäivän jälkeen yhtään mitään. Onko jollakin keinoja voittaa tää väsymys? Syöttekö jo jotain vitamiineja?
Pansu
Ei ole tullut kuin ihan pikkuisen ruskeaa. Tosi vähän. Luotan jo, että kuuluu asiaan. Kahdessa ekassa ei ollu mitään.
Missä vaiheessa kohtu alkaa näkyä? Siis niin, että kun on selällään ja vetää mahan sisään näkyy pieni kumpu? Yksilöllistä tietenkin, mutta en yhtään muista viikkoja koska aiemmissa pikkuinen näkyi noin. Huomenna 8 täynnä joten ei varmaan vielä kuukauteen...
Kiitti Heikkulin kutsusta! Itekkin huomasin heti ekan "ilmoittautumisen" jälkeen, että teillä näkyy olevan uus ketju. Oon itsekin kaupassa töissä, ison kaupan leipäosastolla ja se nostelu huoletti kovasti. Kiitos tiedosta, helpotti kovasti. :)
Olin maanantain ja tiistain flunssan kourissa ja poissa töistä, oli oikein harvinaisen surkea olo. Ja vielä kun tähän oloon sekoitettiin raskausyökötys, niin olo oli aivan kaamea. Eilen kävin oksentamassa kolmesti ja sain kamppailla jatkuvasti mahan kanssa. Tänään olin jo töissä ja flunssaoireet rupeavat jo helpottamaan, enää kurkkukipua ja jatkuvasti vuotava nenä. Mutta lohduttavaa lukea täältä, etten ole todellakaan ainut flunssainen!
Huomenna on ensimmäinen neuvolakäynti tiedossa. Poikaystävä tulee myöskin mukaan, mistä olen valtavan iloinen! Mites te muut, onko puoliso tullut / aikooko tulla ensimmäiselle neuvolakäynnille?
Ja uusille paljon onnea ja tervetuloa!
Eli kahden km jälkeen on testissä ollut jälleen viikko sitten plussaa ja tälläkertaa vauvaa odotetaan jo syliin asti
kirjoitin pitkästi äsken muttei kaikki tullut mukaan....
Mä teen kotoa käsin töitä. Tänään annoin periksi väsymykselle ja kun olin vienyt lapset kouluun ja hoitoon nukuin kymppiin. Luksusta :)
Pansu ja muut: millä rv:llä teillä on np-ultra? Odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Eka neuvola on 9+5, siihenkin vielä melkein 2 viikkoa.
Mulla vaihtelee kyllä mielialat... Välillä oon niiiiin onnessani tästä, välillä paniikissa (kun mies ei olis halunnu kolmatta mut on vaan tulossa ja mihin vauva täällä mahtuu ym kun hänelle ei ole omaa huonetta). Eiköhän kaikki järjesty. Mun flunssa meni nopeasti ohi, ei ihme kyllä mennyt poskionteloihin niinku aina, joten nyt vaan oksettava olo ja väsymys. Siispä oon ollu aika kurja äiti, kun en jaksa leikkiä enkä tehdä mitään kotitöitä. Ja mies työmatkalla. Pakko kai uskoa, että siellä on joku, joka nämä kaikki mehut musta imee. Mä en oo jaksanu mennä jumppaan enkä juoksemaan, kun rinnat on niin kipeät ja olo kurja.
IHANAA kun tänne voi valittaa! ja te ymmärrätte.
8+0
Täällä kans ilmoittautuu joukkoon varovasti yksi tuleva huhtimamma! Ikää mulla on 30 ja ukolla 25, LA olis 6.4 ja neljäs lapsukainen tulossa.
Ällö olo on varsinkin iltasin , mutta että wokkivihanneksia nenästä,...YÖK! Otan osaa! Mikään ei maistu hyvälle eikä varsinkaan tuoksu!!! Oksetusta ei onneksi vielä ole tullu...
Turvotusta on aivan tarpeeksi tääläkin... Ei tarvii enää housujen naruja edes laittaa kiinni;)
Väsymys on kokoaikaista. Nukun yhdeksän tunnin yöunet näin vapaapäivisin ja vielä reilun tunnin päikkärit, niin silti illallan kymmeneen mennessä alkaa silmät lupsua... Työpäivisin nuo unet jää paaaaljon lyhyemmiksi.
Ei meinaa jaksaa tehdä mitään, väsyttää, ällöttää, kiukuttaa,... Eli täällä podetaan samoja oireita,kun teillä muillakin.
Töissä oli kerrottava heti työturvallisuuden takia isännälle ja emännälle sekä nuorimmaisen lapsen hoitopaikassa ihmettelivät mun turvonnutta olemusta, joten selitys sinnekin... Ai niin ja mun oma äippä, kun löysi lääkekaapista LadyVita Maman...
Ikäeroa esikoisen ja keskimmäisen välillä on 3,5v., toisen ja kolmannen 3v 2kk ja nyt olis tulossa 3,5v...jos kaikki menee hyvin...
Ninni ja rv 8+1
Viime yönä heräsin ihan kauheaan oloon, oksetti ja särki päätä.. Olin jo menossa vessaan, mut sit olin nukahtanut. Ja mahassa tuntui joitain kyllä , ihan kun kohtu ois paisunu;) Jotain siel yöl tapahtu.
Väsymys piinaa täälläkin ja puhuitte hajuista..? :) Joo keitin juuri kahvia ja moccamasterin vesisäiliö haisi homeelle? Ei kuulemma haissu ja varsinkin,kun se on pesty. Samoin miehen tuoksu, oisko Boss kun heitti päällensä kun lähti meinasin sanoa, että mitä se on laittanu päällensä..?
Ihanaa tää on. Mulla on yövro ens yö, miten pysyn hereillä kun illalla klo 21 on valmis petiin?
Ja niin mä syön MultiVitaa joka on erit. raskauden ja imetyksen ajalle vitamiiniksi kai hyvä:)
Mukavaa päivää kaikille ja voikaa hyvin. Olette ajatuksissa!
Krisse ja papu 7+1 ( uä mukaan 6+1)
..viestejä, ja uutisia tullut tänne:) tasapuolisesti kaikille tsemppiä flunssiin, pahoinvointeihin ja epävarmuuksiin! toivotaan, että kaikki menee kaikilla hyvin ja varsinkin nyt Aallolle erityishalaukset ja tarrasukkia lapsukaiselle matkaan! :( eiköhän kaikki ole vielä hyvin? toivotaan niin!
myös kristinamom83:lle tsemppiä, varmasti kaikki on masussa hyvin, viikot oli vaan aikaisemmat kun mitä luulit?:)
kiitos Naanuli, shellie ja muut tsemppauksista, todellakin tuntuis siltä et pahoinvointi ois helpottanut. viimeksi oksensin toissailtana, mutta sekin oli vaan varmaan siksi kun juoksin sadetta karkuun ja olin nälkäinen ja väsynyt..sit kun pääs kotiin ni johan lens edellisen päivän thai-ruoat :/ huh! mutta ihan selvästi pirteempi olo, töissäkin pystyy jo hymyilemään ja pomokin sanoi et oon ihan eri näkönen, saanut punaa takas kasvoille jne.
Groselhalla oli ainakin iloisia uutisia kun sydänäänet kuului..onnea!
cessulle ihanaa matkaa etelän lämpöön! mekin ostettii eilen matkat kaveripariskunnan kanssa joulun alle, ja oon jo muutenkin ihan joulufiiliksissä..apua, nyt on vasta elokuun loppu!:D ei edes syyskausi oo alkanut kun mä mietin joulukinkkuja, joulukuusia ja kynttilöitä..voi se on niin ihanaa, tunnelmallista aikaa! mietin vaan että kun ollaan siellä reissussa sellaisessa kylpylähotellissa yötä, että mullahan on tosiaan (toivottavasti) aika iso masu jo silloin :D kaikki kiinnittää allasosastolla vaan huomiota mun mahaan, voi ei voin jo kuvitella ne katseet..hihi!
Kerttu11 kyseli turvotuksesta ja oon itekin koittanu seurailla vatsaani, että millin jotain alkais huomaamaan. nestettä tuntuu tuonne kerääntyvän aikalailla ja nyt on taas sellainen olo, kun ois ilmapallon nielassu (activia auttaa?;). mutta ei varsinaisesti näy ulospäin mitään..se on vaan se tunne, että jotain siellä kasvaa.
tänään pitäisi jaksaa taas siivota vapaapäivän kunniaksi, mutta kun on taas niin laiska ja saamaton olo...alkaisi jo se keskiraskauden energinen osuus niin sais paikatkin kuntoon!:D
mukavaa uutta päivää odottajille, koittakaahan nauttia tilastanne kaikista ällötyksistä huolimatta :)
Laurau rv9 jolla on muuten eka neuvola huomenna!
nyt on flunssa siinä vaiheessa, että kuume laskenut siihen 37 vähän päälle, nenä vuotaa ja yskä, mutta onpas jo paljon parempi olo!
Sitten kysymys kaikille: onko teillä sellaista, että raskausoireet välillä tuntuu katoavan, melkein kuin olisi normaali olo? Mulla nimittäin käy välsitä niin.. saattaa mennä 2-3 päivää että ei ollenkaan okseta ja sit yhtäkkiä saa juosta vessaan oksentamaan. välillä pelottaa, että eikai vain keskenmeno, kun oireet loppuu..
Laurau: me ollaan myös varattu marraskuun alkuun matka avokin kans etelän lämpöön! ihanaa, siellä saa loikoilla altaalla ja paistatella auringossa. ja odotan kyllä, että masu myös kasvaa :)
Ihanaa, että pino kasvaa, mennään sankoin joukoin huhtikuuhun saakka!
Ainiin,la muuttui, se ois sit 2.4 eli päivällä aikaistu, tiedä sit miks :D ja onko sillä päivällä ees mitään väliä :)
Kävin eilen uudestaan ultrassa ja siellä näkyi oikein hyvin pikkuinen katkaravun näköinen hemmo! Yllätyin oikein, kuinka selvästi ruudulla erottui jo pää ja sydämen syke. Viikkoja on nyt 8+2 ja lääkäri sanoi, että keskenmenon riski on hyvin pieni nyt, kun alkio ja syke näyttävät niin hyvältä!
Uusille tiedoksi, että kävin ekassa ultrassa jo 6+2 ja silloinkin näkyi syke, mutta kahden keskenmenon jälkeen pelko keskenmenosta on niin valtava, että oli pakko käydä yksityisellä tarkistamassa tilanne. Ja oli kyllä hintansa arvoista nähdä pikkuötökkä ruudulla!
Nyt olen päättänyt olla raskaana kunnes toisin todistetaan ja nauttia joka hetkestä. Myös siitä ällöstä olosta välillä :)
Raskaudesta tietävät molempien vanhemmat ja kaverit varmaan arvaa, kun olen aina autolla, mutta koska tietävät keskenmenoista, eivät ole kyselleet mitään. Virallisesti ajattelin kertoa vasta np-ultran jälkeen. Töissä kerron vasta kun on ihan pakko eikä mahaa voi enää piilottaa.
Shellie: mullakin muuttui päivällä tuo laskettu aika, johtuu siitä, että neuvola laskee viikot niin, että kierron 1.päivä on kuukautisten alkamispäivä. Muut lääkärit esim.ultrassa laskevat niin, että päivä 1 on kuukautisten alkamista seuraava päivä.
Tsemppiä kaikille!
...liittyä mukaan, ensimmäistä kertaa. Rouva 29, herra 31. Ja kovasti odotetaan.
Testi näytti positiivista reilu viikko sitten.
Nyt rv 5+5. Yksi keskenmeno takana,rv 9.
Nyt huimaa ja verenpaineet laskenut liikaa. Neuvolantäti passitti minut heti lääkärille ja ultraan (aika ensi viikolla), sitä odotellessa. Tässä on pahaa oloa, päänsärkyä, vatsan nipistelyä, turvotusta ja jos vaikka minkämoista oiretta. Että kyllä tietää olevansa raskaana (kiitos vatsan turpoamisen, myös näytän siltä...). Juusto on poissuljettu joka ruokalajista. Myös jääkaapista.
Onneksi sain sairaslomaa, joten saa huilata ja kasvattaa masua kaikessa rauhassa.
Pahat olot eikä mitkään muutkaan haittaa. Päinvastoin, mielenkiintoista seurattavaa. Kunhan vatsassa kaikki olisi hyvin. Ensiviikollahan tuo osittain selviää. Mutta vielä on pitkä matka edessä. Ja jos panikoin verenvuodon alkamista joka vessakäynnillä, stressi nousee vähän liikaa. Olisi varmaan parempi käydä vessassa ilman valoja ja ajattelematta koko asiaa. Helposti sanottu,mutta entä tehty?
Tervetuloa kaikki uudet!! Jokohan nyt alkaa olee porukka tässä kun näytti toukokuisillakin olevan jo pino...!
onnea kaikille ultrakuulumisista! onhan se ihanaa kun kuulee pienen sykkeen
Tervetuloa kaikki uudet!! Jokohan nyt alkaa olee porukka tässä kun näytti toukokuisillakin olevan jo pino...!
onnea kaikille ultrakuulumisista! onhan se ihanaa kun kuulee pienen sykkeen
laitoin uuden pinon pystyyn kun on taas megapitkä pino --> HUHTIHURMURIT elo-syyskuun vaihde..jos siellä näkyis viestit vaikka kokonaan. kirjottelin pitkät pätkät ja ne katos johki bittiavaruuteen.
Ensiksi Groselhda* Ihanaa kuulla, et oot käynyt uä:ssä ja toisaalta et ovat saaneet ns oikeat vkot tasalle:).
Aalto* Pidän sulle peukut javarpaat pystyssä,että kaikki menee hyvin. Ja muista, et aina voi uä mennä jos murehdit liikaa. Halaus*
Ja kiitos Naanulille, kun pohdit muakin:) Eli uä:ssä oltiin miehen kanssa ja siellä menikin melkein 45min. Lääkäri oli tosi pätevä, ja tarkkaan katteli. Loppu tulos oli, että mun vkot jotka ois nyt 7+, onkin vasta 6+. Sikiöpussi ja istukkaa näkyi, samoin sikiön kaiku? mutta tämäkin pitäåä vielä varmistaa ensi vkolla, taas jälleen koska mittojen mukaan mulla on siis vasta 6+ eikä 7+ niinkuin menkkojen mukaan ois. Sitten oli tosi ihmeellistä ,että se tri näytti sieltä istukan reunasta kohdan joka sykki? mutta se ei uskaltanu sanoo sitä vielä elon merkiksi koska vkoja vähempi kuin aateltu. Nyt mua kaivaa se vaikka sen itekin näin, että jos se oli vaan joku mikä lie ja ens vkollakaan siellä ei sykkeitä näy..
Tää on ihan hirveen piinaavaa ja tuntuu, et on ihan pää jäässsä:/Mies on ihana, jaksaa tukea muija rukkaa:/ . Vointi muuten suht ok, pahoinvointia ja turvotusta. Mutta ens vkoon taas..:/
Voikaa hyvin ja jakselkaahan, te kaikki.
Krisse ja papu 6+