Huhtihurmurit elokuussa
Kommentit (151)
joten taidan yritän muistaa kommentoide toisen kerran. Naanuli ja itu 7+2
heipähei leidit:) kaikilla varmasti yhtä hehkeä olokin, kuin upeimmilla leideillä? huh..itsellä ainakin.
meinasinkin tulla kyselemään, että miten nisar jakselee ja onko olo yhtä kauhea, mutta täältähän se selvisikin jo..voivoi, wokkivihanneksia. ne ei varmaan sitten maistu ihan hetkeen uudestaan :D toivon sulle pikaisia parempia aikoja!
äipäkän tarina pahoinvoinnista oli aika karu, toivon sydämeni pohjasta ettei itsellä tuu olemaan enää tollaista. mulle tulis varmaan niin kauhee raskaus-kammo että tää jäis varmasti ensimmäiseksi & viimeiseksi lapseksi :D eivaan, niinhän ne äidit sanoo että kaiken pahoinvoinnin, kivun ja raskausajan tuskat unohtaa sitten, kun sen käärön saa syliinsä, eikä mikään tunnu enää pahalta. saa nähdä..
täällä melko monella, ellei kaikilla, on oireena kova väsymys. olin ihan varma, että kun tuun raskaaksi, olen koko ajan niin väsynyt etten pysty sängystä nousemaan ja oikeastaan jo odottelin, että miltä tuntuu sellainen lamaannuttava väsymys..haha. Mutta ei, ei mitään. oon ihan kohtuullisen pirteä (jos pahoinvointikohtauksia ei lasketa), ainut mikä on, niin menen nykyään aikasemmin illalla nukkumaan, mutta ei silloinkaan ole mikään Järjetön väsy..tekee vaan mieli mennä unten maille :) herään toisaalta myös joka aamu nykyään 9:n maissa, mikä on tosi aikaisin mulle, joten ei yöunet oo yhtään pidentyneet, ne on vaan muuttanut rytmiä - parempaan suuntaan.
aalto puhui oksettavista hajuista jääkaapissa, yhdyn sun kokemuksiin! jääkaappi on ehkä se pahin asia hajuineen, mitä meidän kämpässä tällä hetkellä on..huudan aina miehelle, kun se avaa kaapin, et "älä sit pidä sitä turhaan auki, mua oksettaa!!" :D
koputtelen täällä puuta, ei nimittäin oo ollut muutoin pahoinvointia mulla paljon yhtään (verratuna edellisiin viesteihini), nyt kolmeen päivään! oon syönyt joka päivä edes vähän lämmintä ruokaa ja tuntuu, että vähän on saanut elämästä kiinni. huh! sitä samaa toivon siis esim. nisarille ja mulle pahoinvoiville.
flunssa on ollut kyllä sitäkin kovempi ja nyt pelottaa että on tulossa joku keuhkoputkentulehdus tms. kun en ole osannut levätä sängyssä..lauantaina olin kipeenä töissä ja eilen oltiin jyväskylässä ystävien luona, nyt tuntuu että yskin keuhkorakkuloita ulos ja keuhkoputkiin sattuu niin kamalasti :( en kuitenkaan kehtaa tänään vielä hakea saikkua, joten menen töihin, yritän ottaa rauhallisesti ja katotaan huomenna oloa uudestaan..
Naanulille myös tsemppiä flunssaoireisiin! sitä on nyt näköjään liikkeellä..
nojaa, jos sitä koittais viel lepäillä ennen töitä..
Laurau 8+4
Ja takuulla tämä on vasta alkusoittoa!
Mä olen aivan jäässä välillä, huvittavinta oli kun hytisin huulet sinisinä kylpylän kuumavesialtaassa (+36 astetta!) lauantaina, miestä meinasi hieman naurattaa. No, kivaa vaihtelua toisaalta tällaisen hellekesän jälkeen ;)
Uuvuttaa välillä rankasti, toivottavasti ei tästä pahene koska en juuri jouda tässä arkihulinassa huilaamaan enkä joutaisi turhanpäiten istuskelemaankaan. Iltaisin nukahdan helposti kasin jälkeen, toki herätyskin koittaa aamulla usein viiden jälkeen (aamuvirkut lapset) ja yöllä saan poukkoilla ympäri kämppää useita kertoja (ainakin kuopuksen vuoksi). Onneksi treenienergia on taas palannut (ainakin eilen ja tänään ;) ), paitsi että eilen oman treenin jälkeen asiakasta treenatessa meinasin uuvahtaa.
Pahoinvointia mulla ei ole juurikaan koskaan ollut, hajut on aiemmin saaneet jossain vaiheessa etomaan ja nytkin piti poistua viikonloppuna keittiöstä kun meidän 6v poika söi valitsemaansa salaatinkastiketta (Talon salaattikastike, yöks!). Kahvi taitaa alkaa tökkimään, tai sitten olen vaan keittänyt kohta viikon pahaa kahvia :D Jokaisessa raskaudessa kahvi on jäänyt kokonaan pois ja alkanut maistumaan taas synnytyssalissa.
Jaahas, olisi mentävä esikoisen kanssa läksyntekopuuhiin.
Shelley rv5+
Täälläkin väsymystä... Melkein joka päivä joutunut nukkumaan päikkärit. Onneks oon saanu lapset samaan aikaan nukkumaan, paitsi tänään. Illalla meen lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan joskus kympin aikaan tai vähän jälkeen. Pari viikkoa sitten valvoin kevyesti yhteen tai kahteen, juu ei tarvii enää valvoa.
Yhdelle kaverille oli pakko kertoa pari päivää sitten kun sieltä alkoi tulla hankalia kysymyksiä koskien ens huhtikuuta.
Aamut menee ihan hyvin mut iltaa kohti tulee etova olo ja huimaus. Illat selvästi pahimpia vuorokauden aikoja. Laatta meinas lentää kun luin wokvihanneksista...
Huomena pitäis raahautua neuvolaan, nuoremman 8kk neuvola+ lääkäri. Omaa aikaa joutuu vielä odottamaan pari viikkoa, muistaakseni. Jotainhan sitä piti kommentoida mutta nyt pätkäs (jälleen kerran) ajatuksen tosi pahasti poikki.
Kai sitä täytyy raahautua sohvalle loikoilemaan hetkeksi. Mä tunnen itseni tosi kaiskaksi tällä hetkellä. Tuntuu et mitään ei jaksais tehdä ja jos suunnittelee lähtevänsä vaikka ulos, illalla huomaa ettei sitten kuitenkaan menty... no, onneks huomena on se neuvola ni on pakko lähteä liikenteeseen. Eiköhän muutaman viikon päästä ala helpottaa viimeistään. Huomasin myös että mun selkä sit menee rikki aina aikasemmin ja aikasemmin. Tässä raskaudessa alkaa jo nyt reistailla. Vielä pystyy kuitenkin kävelemään :).
Jaaha, nyt heräs toi vanhempi... T: Viivi 6+4
Täällä piinataan vielä huomiseen asti ja sitten ultra kertoo sykkiikö pieni sydän vai ei. Km pelkoa on, mutta eipä se murehtimisellä auta. Oireet kyllä on, mutta oon jaksanu joka pv käydä pitkän lenkin ja nytkin lähös tanssiin. Jonkinlainen uupumus vaivaa toki, ns veto pois on välillä. Ja pahoinvointia tai etominen tulee aalloittain. Oikeastaan eniten painottuu iltaan.
Ihanaa, kun jotkut on uskaltanu jo kertoo sisaruksille tulokkaasta:) Mä en vielä ole, koska en osaa selittää sitten jos jotain käy että miksei vauvaa tulekaan. Oon varovainen vielä. Mutta ootan sitä hetkeä jos ja kun pääsee kertomaan tulevalle isosiskollevauvasta.
Olikos täällä muuten muita Pirkanmaalaisia odottajia?:) Ja onko muita joilla on jo isompi ikäero tulevaan kuopukseen?:)
Mutta nyt tanssitunnille ja tulen huomenna kertomaan illalla sitten joko ne suru tai ilosuutiset..
Voikaa hyvin sisaret
Krisse ja papu 6+5
kuten naanunilla, tänne iski kamala flunssa myös! kurkku on tosi kipeä ja nenä on jo ihan punanen niistämisestä.. viel huominen ja sit pitäis takas töihin mennä kesälomalta. mutta jos tää olo jatkuu tälläsenä+ joka aamuiset ja päiväiset oksentelut niin taidan suosiolla saikkua pyytää.
voi nisar raukka, kokemus kuulosti karmealta!!
Laurau: onko siis olo jo helpottamaan päin, jos pahoinvointia ei enää niin kovasti ole?
toivotaan niin!
ihanaa, illalla pääsee oman kullan kainaloon. Olen ollut reissun päällä vanhempien luona ja illalla koneella takas kotiin!
voidaan hyvin kaikki ja jokaiikka :)
Perjantaina sain varmuuden, että raskaanahan tässä ollaan. Aika huikea fiilis! Ehkäisy jätettiin pois heinäkuussa ja heti tärppäs. Toinen lapsi olisi tulollaan. Esikoinen on jo 9-vuotias. Itse oon 34v. ja mies 38v. La olis neuvolan tädin mukaan 25.4.11.
Oireet alkoivat jo ennen testailua. En silti tahtonut uskoa, että tulisin näin pian raskaaksi. Mieheni kyllä tuumaili jo reilu viikko sitten, että nyt on onnistanut :)
Soitin jo tänään neuvolaan, vaikka viikkoja onkin vasta 5. Sain lähetteen sairaalaan alkuraskauden ultraan joskus vuosia sitten olleen kohdunulkoisen raskauden vuoksi. Neuvola-ajankin sain jo valmiiksi kuukauden päähän. Toivottavasti sitä ei tarvi perua!!
Oireita on vaihtelevasti. Reilu viikko oviksen jälkeen rinnat tulivat järkyttävän kipeiksi! Paitakin sattui. Nyt on ilkeitä vihlaisuja alavatsassa, varsinkin istumasta noustessa ja aivastellessa. Mutta onneksi ne eivät ole vaarallisia. Alamasu ja rinnat ovat järkyttävän turvonneet. Kuvotusta on jonkin verran. Varsinkin monet hajut tekevät pahaa. Ja tämä väsymys on aika lamaannuttavaa.. Ja kun tähän vielä lisätään vieroitusoireet tupakista ja yhdestä lääkkeestä, jota oon joutunut aikaisemmin syömään, niin huh... Mutta, mitä sitä ei kestäisi pikkuisen vuoksi.
Pitäkäähän itsestänne hyvää huolta!
Pikku Punahilkka 5+0
Täällä taas kirjoitellaan!
Kävin torstaina ultrassa ja siellähän näkyi sydämen syke! Eli kaikki kunnossa ja ensimmäistä kertaa lääkäri totesi nuo sanat. :)
Tästä riemaantuneena lähdettiin viikonloppuna vanhempieni luokse kertomaan. Menikin sit niin, etten ehtinyt edes aloittamaan vauvapuheita, kun äitini kysyi minulta, että olenko raskaana. Sama oli käynyt myös siskolleni aikoinaan. Eli meidän äidillä on joku yli-inhimmillinen kyky.
Kerrottiin myös poikaystävän vanhemmille. Poikaystävä on heidän ainut lapsi, joten nyt on siis heille tulossa ensimmäinen lapsenlapsi. Perheemme ovat aika erilaiset, joten en kauheasti yllättynyt, kun poikaystävän vanhempien reaktio oli hyvin tyyni. Oma äitini taas kertoi heti ensimmäiselle ovesta tulijalle (kiitos, äiti...) ja sai kuumotuskohtauksia kertoessani siitä, miten sain tietää olevani raskaana (löytyy ensimmäisestä ketjusta ennen tätä).
Ultrassa selvisi myös laskettu aika, joka on 10.4. Viimeisten kuukautisten mukaan nyt tänään olisi ollut 8+3, mutta korjattu versio onkin 7+1.
Tänään aamulla iski flunssa päälle, oli lämpöä ja tukkoinen olo ja jäin kotiin töistä. Toivon mukaan menisi päivässä ohitse. Palaillaan taas!
Groselha 7+1
Päätinpä vihdoinkin liittyä huhtikuisiin odottajiin. Viimeksi vain seurasin sivusta pitkän aikaa.
Plussaa saimme ihastella vajaa viikko sitten. Villinä arvauksena heittäisin la:n 18.4. (ei ole ollut menkkoja joista laskea). Esikoisemme kun on vajaa 4 kk vanha. Taitaapa käydä niin, että lapsilla jää ikäeroksi alle vuosi, ellei ihan mahdottomasti mene yli :D Uusi tulokas on toivottu, joskin ilmoitti tulostaan hiukan aiemmin kuin uskalsimme toivoa. Olen 30 v., mies ilmoittakoot ikänsä jos haluaa ;)
Jatkuva kuvotus meinaa välillä haitata. Tällä kertaa pahinta meinaa olla kaikki lämmin ruoka. Ainoa, mikä auttaa, on jäätelö. Ja sen voimalla selvisin viime vuonnakin. Pahinta lienee kuitenkin väsymys eikä sitä helpota yhtään pienen tytön öiset heräilyt. Onneksi pääsen nukkumaan päiväunet silloin kun on tarvis.
Varhaisultrassa emme aio käydä, mitäpä se muuttaisi. Neuvola on kahden ja puolen viikon päästä, joten onkos se nyt sitten 9. viikolla.
Siinäpä tärkeimmät.
Siriina + vielä nimeämätön asukki
PS. Mammavaatteita ei ole tarvinnut kaivaa kaapin uumenista, ne ovat olleet käytössä koko ajan :P
tää kirjottelu tosiaan pätkii itelläki aina välillä et lopputeksti jää pois. mut yritetääs taas jos se suostuis =)
onnea uusille! ja voi kun tulee siriinalle pieni ikäero =) mä ite oon miettiny et toi 1v10kk mikä meil lapsil nyt toivottavast tulee, ni on pal pienempi mitä koskaan kuvittelin. mut siis nyt vast oon ruvennu miettii et kuinkakoha rankkaa se tulee olemaan ku mulla mies on sen puolet ajast aina pois kotoa. no kyllä sitä on tähänki asti pärjätty.
shellie: mites sun polttari sujus? kiinnittiks kaikki huomioo ettet juonu.
tauriana: kuulosti nii ihanilt sun pojat! mä olin eilen kaverin luona kenen laskettu on muutaman viikon pääst ja hänel on 8-vee poika ja 6-vee tyttö. oli ihana seurata mite siel ootettiin vauvaa. molemmat oli eri mieltä et tuleeks tyttö vai poika. ja heist on tosi hyvä et vauval on sit jo yks kaveri valmiina meidän pojast =) mut siis nii viihdyttävää seurata!
mulla ei olo muihin kirjotuksiin verrattuna oo nii paha, koska en oo oksentanu niinku viime raskaudes. mut siis kyl toi kokoaikane pahaolo on aika rasittavaa. ja siis oksennusolo, mut oon saanu useemmi syömäl oltuu oksentamat. ja toi väsymys on iha järjetön. oon sopinu päivien menotki nii et pääsen aina nukkuu samaa aikaan päikkärit poitsun kaa ja meen samaa aikaa nukkuu illal. mut siis voisin silti nukkuu viel pal enemmä.
mä olin eilen pojan neuvolas ja otin puheeks tän uuden vauvan. ens viikol ois tarjonnu aikaa mut ollaan siel reissus ni meen nyt sit parin viikon pääst. ja anto jo laput mukaaa et saa kolmen viikon päähän varattuu ultran ja veriseulan. jännää =)
lauantaina tosiaa lähetään sinne etelään ja ootan jo innol et pääsen siel lepäämään ku on appivanhemmat mukana. nyt tarvii kiirehtii ku lähetää muutaman kaverin ja lasten kaa uimaan. mut palailaan asiaan!
cessu + salamatkustaja 8+2
Meitähän alkaa täällä olla jo aikamoinen joukko,mukavasti on uusiakin tullut.Mä kävin just eka neuvolassa ja la on neuvolan mukaan 12.4. parin viikon päästä on sit lääkäri joka sit samalla ultraa että onko pikkuinen oikeassa paikassa ja tarkastaa vielä viikot.Muutoin ei ollu mitään uutta tietoa,paitsi että tota veriseulaa ei otettu sillon kun edellistä odotin.Verikokeet otti ja pissan tarkasti ja papereita anto taas pinon.Eli vielä pari viikkoo pitää jännätä että onko masuasukki ihan todellinen:-)))
-Minihattis-
Ensimmäinen neuvola oli vko sitten, LA määritettiin 11.4 mutta epäilen edelleen itse että hedelmöitys oli hieman myöhemmin. No se tarkentuu sitten np ultrassa.
Vkon päästä on kaupungin tarjoama varhaisultra, eli neuvolan laskujen mukaan rv 8+2. Todennäköisesti siis ennemminkin 7+ mutta ei kuulema haittaa, vaan pitäisi jo tuolloinkin syke yms näkyä.
Enää ei ole niin mahaa vihlonut kuin aluksi, olo on muuttunut jotenkin seesteisemmänki ja 'paksuksi'! :D
Tuntuu että turvotusta on jonkin verran..
Pahoinvointia ei ole edelleenkään, ainoa oire on kipu (kosketusarkuus) rinnoissa. Suihkussakin meinaa tehdä kipeetä..
Hieman on se alun huoli kohdunulkoisesta, tuulimunasta yms hälventynyt.. Toivottavasti ei kostaudu..
Tsemppiä taas kaikille!
Mulla voisi tosiaan listaan lisätä LA 11.4 ja toinen on tuloillaan! :)
Miten sitä flunsaa onkin näin paljon liikkeellä? Heräsin aamulla järkyttävään kurkkukipuun, nenä on tukossa ja vähäsen lämpöä :( Mies tuo apteekista parin tunnin päästä panadolia, jos sitten vähän helpottaisi.. Tsemppiä muillekin sairastaville!!
Minihattis, mullakin on parin viikon päästä ensimmäinen ultra, ja kovasti jo jännittää :) Olen saanut pidettyä hinkuni kurissa ja en ole mennyt varhaisultraan... Tosin tänään oireet on huomattavasti lievemmät kuin muina aamuina, pistän sen flunssan piikkiin.
Kävin eilen kirppiksellä pyörähtämässä. Voi, niitä ihania pienen vauvan vaatteita oli pursuten joka pöydässä.. Olisi niin sormet syyhynneet ostaa muutama ihana puku, mutta luonto ei vielä anna periksi. Löytyyhän niitä ihania vaatteita sitten myöhemminkin ;)
Meillä on käynyt todella hyvä tuuri, sillä me saadaan mun kummilapsen vanhat vauvan kalusteet ja tarvikkeet sitten kun toukka syntyy. Mun kummipoika on silloin jo yli vuoden ja heidän toinen lapsensa neljän vanha, joten vaatteitakin löytyy molemmilta :) Pitää vaan vuokrata pakettiauto jolla niitä sitten kuskata ;)
Täällä sataa vettä, mutta onneksi on hiukan vilpoisepaa! Oikein hauskaa viikonjatkoa kaikille ja lämmin tervetulotoivotus uusille!
Voidaan kaikki paksusti :)!!
Heikkulin rv 8+4
heti ekana kysyn, että mitä lääkettä saan ottaa tähän flunssaan? nenä tukossa, kurkku kipeä, yskä ja kuumetta. Panadoli ei tunnu auttavan.. osaako kukaan sanoa??
cessu: kyllhän ne kovasti ihmetteli et miks sä et juo, ja et hei, miks sä et enää polta?? yritin kyllä kovasti sanoa, että no haloo, mulla on toi auto tuossa, kun teitä oon kuskannut, mutta ei tainut mennä läpi.. oltiin siellä koko ilta supistu, et toi on kyllä niin saletisti raskaaana.
Jään kyllä viimeistään häissä kiinni, kun en sielläkään juo. :D
toivottavasti teillä menee nyt paremmin, eikä tertte kärsiä tästä flunssasta. Toisaalta, pahaolo on nyt ollu vähän taka-alalla, johtuneeko tästä taudista?
Ihan alkuun kysymys, turvottaako teitä muita? Mulla on tosiaan toinen raskaus menossa ja en muista, että ekassa olisi näillä viikoilla vielä housut kiristäneet. En usko itse kohdun siellä vielä kiristelevän, mut maha on tosi turvoksissa ja ehkä kuitenkin eri tavalla, kuin normaalissa ruoan tai mässäilyn jälkeisessä turvotuksessa ilman raskautta. Aamusta saakka maha on ihan pallo. Muutoin olen normaali painoinen, mut maha on jo nyt jätti.. Huh, huh, nytkin farkkujen nappi auki töissä istuskelen ja silti kiristää. Toki tää kasvu voi johtua myös siitä, että syön koko ajan ja koko ajan on nälkä.
Mahtavuutta, mitähän housuja sitä oikein vois pitää, kun mammahousut on sit taas liian isoja. Vinkkejä?
Kuvotusta on edelleen ilmassa, mutta kamala pahoinvointi on pysynyt edelleen akupunktion avulla kurissa. Koko ajan on kuitenkin paniikki, et milloinhan se pahoinvointi tulee takas, vaikka yritänkin nauttia tästä hyvästä olosta (kuvotusta ei lasketa, ei tunnu missään sen pahoinvoinnin jälkeen:) Akupunktion antaja on vaan tän viikon lomalla, joten toivon tosiaan, et pahoinvointi pysyis kaukana. Oon niin onnellinen, et se aku auttoi ja sain pääni vessanpöntöstä pois ja pääsin takas töihin. Ihme, että voikin olla iloinen siitäkin, etä pääsee töihin takaisin.
Oletteko muuten kukaan huomannut, että syke olisi korkeampi kuin ennen raskautta? Musta tuntuu, et itsellä on, jo nyt lenkillä ja jumpassa hengästyy paljon vähemmästä rasituksesta. On se vaan ihmeellistä, miten nopeasti kaikki muutokset elimistössä tapahtuu, vaikka toukka on vasta ihan pieni.
Mut nyt takaisin töiden pariin, paksuja jaksamisia kaikille ja tsemppiä etenkin oksentelun kanssa taisteleville. Toivotaan, että pian helpottaa ja päästään kaikki nauttimaan siitä kuuluisasta ja hehkeästä keskiraskaudesta;) Ja tarrasukkia kaikkien toukille
ainakin flunssan osalta, tosin ihan kuin Shellie, huomasin myös, että eilen maistui lämmöstä ja tukkoisuudesta huolimatta ruoka, tänään taas ei. Ja koko ajan oksetta. Kummallista. :O
Shellie, http://www.burana.fi/ sivuilla sanotaan, että lyhyt kestoisesti ja pienellä annostuksella voi esim. buranaa käyttää. (valitse välilehti aikuiset ja sitten oikeasta reunasta raskaus ja imetys). Esimerkiksi yötä vasten voit hyvin ottaa Buranaa, tai sen sukuista, jotta saa nukuttua. Itselleni onneksi tuo Panadol hot on auttanut riittävästi.
Groselha, onnea ultrakuulumisista! :) Ihanaa, että syke löytyi. :)
Kerttu11, jouduin itsekin viime raskaudessa (kun töissä olin) siirtymään äitiysvaatteisiin jo rv8n, kun istumisesta normihousuilla ei tullut mitään. Paha olo lisääntyi ihan valtavasti, kun housut puristi. Esikoiselta oli sellaisia housuja, joissa oli kunnon kiristys, joten niitä pystyi pitämään jo heti. Toinen mahis on hommata isompaa koko olevat housut, joihin masu mahtuu paremmin.
Nytkään ei farkut enää mene kiinni, mutta kotona se ei oo ongelma. :DD Lölöhousut ja toiset siistimmät + hameet sopii, joten niillä mennään.
Uusille tervetuloa, meitä onkin jo aika iso joukko. :) Mietin muuten, pitäisikö tuohon esittelyyn lisätä synnäriä, näkisi, mistä päin ollaan..?
Hienoa, että Lauraun olo on helpottanut! Ja Krissen ultrakuulumisia odotellessa!! Ja Cessulle hyvää reissua!
Naanuli ja itu 7+3
Täällä mennään pahanolon merkeissä. Harmittaa, kun aikomuksena oli urheilla niin pitkään kun masu antaa myöten. Nyt ei sitten pysty lähtee edes lenkille tän pahan olon takia:( Koiran kanssa on kuitenkin ollut pakko vääntäytyä kävelylle. Painokin vähän laskenut, kun ei pysty normaalisti syömään.
Mulle lääkäri sanoi, että nykyään on Buranaa kuulemma luvallista käyttää alku- ja (ilmeisesti) keskiraskaudessakin. Kaipa ne neuvolassa tietää asiasta. Meillä eka nla ensi pe. Synnytyssairaala tulee meillä olemaan Kätilöopisto.
Me ollaan menossa tupareihin ensi la. Oon yrittänyt miettiä minkä syyn sanoisi alkoholittomuudelle, kun ei vielä haluta kertoa raskaudesta...
Eilen yksi kaveri kysyi onko meille tulossa vauva (en osaa valehdellakaan!) ja tänään mun siskolle selvisi asia kun mun olisi yllättäen pitänyt mennä röntgeniin kuvauttamaan polvi ja piti soittaa sinne etten voikaan tulla. Ja kirurgin kanssa asiaa puitiin enemmänkin kun mietittiin miten polvi kestää tulevan painonnousun ja suunniteltiin polven tähystys vasta ensi vuoden kesälle (olisi muuten ollut luultavasti ennen talvea). No, mukavaahan vauva- ja raskausasioista on puhua :)
Ikäeroista: Mä olen aikanaan myös stressannut miten selvitä useamman pienen kanssa kun mies on töissä 16h/päivä (ja usein enemmänkin). Meillä ikäerot on 1v5kk, 1v7kk ja 2v3kk, nyt tulee sitten n.2v11kk eli jo huima ikäero ;) Yhdessä vaiheessa oli rankkaa, oli kolme vaipoissa, puettavana ja kukaan ei puhunut (no, esikoisella oli vajaa 10 sanaa kolmosen syntyessä) mutta siitäkin selvisi ja lisääkin lapsia on haluttu :) Nyt mulla onkin ensimmäistä kertaa 7,5 vuoteen menossa täysin vaipaton arki ja ensi keväänä vain yksi vauva :)
Shelley rv5+
Tänään alkoi ruskea vuoto. Tiedän, että voi olla ihan normaalia ja nyt suurinpiirtein olis menkka-aikakin. Mutta silti vaan tuntuu vahvasti, että tämä oli nyt tässä :(
Tämä vauva oli mun kannalta onnellinen vahinko, miehen kannalta onneton vahinko. Jos tämä nyt menee kesken en koskaan saa kolmatta. Niin, onhan mulla nuo kaksi ihanaa lasta, mutta olen aina halunnut ison perheen. Mies tuskin suostuu kolmanteen. Tähän olisi kyllä tässä pikku hiljaa tottunut ja ilman muuta rakastanut.
Nyt vaan peukkuja, että vuoto loppuu! Tartteeko näillä viikoille edes soittaa minnekään, viitsiikö kukaan edes ultrata vai ajatellaanko, että meni jo...? Eka neuvolakin on vasta 6.9.
Että näin. Päällä kamala flunssa ja mies työmatkalla. Silti yhä pahaolo mutta ei lähellekään niin paha kuin kahdessa ekassa.
Aalto 7+5, toivottavasti
Ja tuo vika lause pitäisi olla, että toivottavasti en siis olekaan palaamassa helmikuussa töihin.