Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtihurmurit elokuussa

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murusen kanssa mennään vähän samanlaisissa tunnelmissa eli edellisestä raskaudesta samanlainen kokemus, oksennusta 16 viikkoon asti ja nyt ei ole kuin pientä pahan olon tunnetta joskus. Ja samanikäinen suunnilleen on lapsikin tässä osoitteessa :)

Annananna: Minulla oli jo viime kierrossa plussayritystä eli heikosti positiivinen testi ja sitten alkoikin 36 kp:nä vuoto. Nyt siis heti seuraavasta kierrosta taas plussaa pamahti ja toivotaan, että paremmin menisi. Tässäkin kierrossa tuli todella niukkaa ruskeaa vuotoa, ei punaista niinä päivinä kuin menkkojen olisi pitänyt tulla. Mutta se loppui onneksi.

Jos vuoto loppuu eikä tule mitään tulehduksen oireita ole niin varmaan voi olettaa, että kohtu on ns. tyhjentynyt. Raskaushormoninkin pitäisi aleta ja sitten pitää tutkia jos ei alenekaan. Joskus sanotaan, että pitäisi yksi kierto odottaa ennen uutta yritystä, mutta eipä tullut minun nyt odotettua kun ei ollut mikään pidempi "raskaus". Minulla on kokemusta aiemminkin keskenmenoista, mutta myös onnistuneista raskauksista niin en siksi nyt niin hermoile.

Vierailija
142/151 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se sitten oli, varhaisraskeuden ultra. Kaikki kunnossa ja syke näkyi:) Taisin huokaista ääneen siinä pöydällä:) Ihana kokemus, sillä viime syksynä kävi niin, ettei sykettä löytynytkään:( Nyt kaikki näyttää sinänsä paremmalta.

Mulla ei vieläkään selviä raskausoireita rintojen arkuuden lisäks.

Annananna: Mulla siis keskeytynyt keskenmeno viime syksynä eli sain lääkkeet kohdun tyhjennykseen. Vuosin vain vajaan viikon ja seuraavat kuukautiset tulivat jo neljän viikon päästä. Suosittelen epäselvissä tilanteissa käymään ultrassa. Saa varmuuden siitä, ettei mitään pientä palaa ole jäänyt sinne. Se sitten estää taas uuden yrityksen ja voi tulla tosi kipeeksi. Toivotaan kuitenkin, että siellä on siellä raskaus voimissaan.

Mukavaa viikkoa kaikille ja Onnea uusille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuumeilupinosta pääsin minäkin puolen vuoden yrityksen jäleen tänne odotus puolelle. Aika epätodellinen olo edelleen, esikoinen siis tulossa ja plussan sain elämäni ekaa kertaa eilen testiin! :D

Pientä ällötystä ja painetta alavatsalla (välillä enempikin muljahtelee), mutta muuten ihan ok olo. Rinnoissa ei minkäänlaista kipua (no ehkä vähän "täydemmiltä" ne tuntuu) Eilen tuli hampaita pestessä pieni oksu suuhun, mutta muuten ei ole tarvinnyt yökkiä. Toivon vaan että oireiden vähyydestä huolimatta kaikki on hyvin. Olen lähdössä ensi viikolla lomamatkalle, joten toivottavasti siellä ei sitten ala vuoto tms. No, jos niin käy niin eihän sille sitten mitään voi. Neuvolaan soitin eilen ja siellä täti sanoi että oikein hyvillä mielin voin lähteä matkalle ja hyvä vaan kun pääsen rentoutumaan.

Niin, siis ekan neuvola-ajan sain 7 viikon alkuun. Mitään ultraa ei tuolloin tehdä vaan eka ultra täällä Helsingissä tehdään sitten vko 12 Kättärillä tai Naist.klinikalla ja sitten rakenneultra myöhemmin. Mietinkin että jos loman jälkeen kävis yksityisellä varhaisultrassa kuitenkin...? Olishan se kiva jos kuulis sykkeen, eikä tarttis miettiä että onko tuulimuna tms.

Että tämmöstä. Monet teistä ovatkin tuttuja kuumeilupuolelta ja kaikille uusille, hauska tutustua ja päästä kasvattamaan masua yhdessä! Ainiin LA olis sitten jotain 20.4.

ponityttö rv 5+1 (olipas hassua päästä laittamaan tuo...)

Vierailija
144/151 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisterkut Lauraulle heti kärkeen... Mullekin tuli sitten lopulta se helvetillinen pahoinvointi. Sairiksella olen nyt aluksi pari viikkoa ja elektrolyyttejä tarkkaillaan. Lääkärin mielestä olin tosi kurjan näköinen. En voi väittää vastaan. Eli oksennusta tulee kiitettävästi ja muutenkin kerta kaikkiaan paha olo. Pahinta on se, että varsinkin juominen tökkii pahasti. Sehän se olisi tärkeintä. Nyt menossa lihalientä teelusikallinen kerrallaan...

Mutta eiköhän tämä taas tästä! Tsemppiä asianosaisille!

Vierailija
145/151 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein plajon tervetuloa kaikille uusille jännääjille, tästä se matka lähtee :)

Mukavaa ponityttö82 että sinäkin täällä!

pahoinvoinnista: se pahenee päivä päivältä. syön mitä tahansa, niin tulee entistä pahempi olo! aamulla kun saan silmät auki alkaa juilimaan! Käytiin maanantaina neuvolssa ja kun pihasta lähdettiin piti miehen ajaa suoraapäätä kotio ja minä oksentamaan! hyi olkoon! koska tämä helpottaa? Huomenna pitäs lähteä lentokoneella käymään kotopuolessa, saa nähdä miten lento menee :D

Varhaisultrasta: osaatteko sanoa, tehdäänkö se ulkoisesti vatsanpäältä vai sisäisesti? Olen menossa perjantaina käymään, josko pikku papu jo näkyis :)

voikaahan hyvin, ja ehdotankin mansikkakakkua ja mehua kaikille!

rv7+4

Vierailija
146/151 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni siis päänsäryn takia ihan penkin alle...

Nisar: Toivottavasti aika menee nopeaan.

annaNanna: Muistaakseni mulla menkat tuli aika normaalisti km:n jälkeen. Vuoto kesti tosi runsaana jotain viikon verran, sitä aiemmin oli niukkaa "vuotoa" viikko tai pari. Ekassa ultrassa joskus viikolla 10+ todettiin tuo km, oli tosin kuollut jo viikon 8 paikkeilla. Helpottavaa oli että oikeastaan jo tiesin että km todetaan ultrassa kun tuota vuotoa oli ollut niin pitkään. Ultran jälkeen alkoi supistukset ja samana iltana tuli ulos. Kivut oli ihan järkyttävät. Mitään jälkiseurantaa ei ollut. Olis ollu kontrolli viikon päästä jos ei olis tullu itsekseen pois tai itse olisin ollut epävarma asiasta.

Pansu: Loistavia ultrakuulumisia!

Mun tekis ihan hirveesti mieli mennä varhaisultraan. Katsotaan nyt. Toisaalta olis kiva ottaa kaikki irti tästä raskaudesta kun tämä olisi sitten viimeinen, nyyh. Ja mähän siis oon päättäny että kaikki menee tällä kertaa hyvin :D. Ärsyttävän epävarma tunne.

Täytyis varmaan oikeesti alkaa miettiä mihin sairaalaan sitä haluis mennä synnyttämään, jotta ultrat olis sitten samassa paikassa. Edelliset on syntynyt Tammisaaressa joten on hieman korkea kynnys mennä mihinkään muuhun...

Raskausoireista. Viimeksi oli koko ajan kuuma, nyt on vilu. Lievää etomista on, ei pahaa, mut tätä onkin oikeastaan koko päivän. Ikinä aiemmin en oo joutunu yöllä käymään vessassa ennen kuin vasta loppuraskaudessa, niin nyt joutuu käymään vähintään kerran yössä. Huimausta on myös ilta-aikaan välillä aika paljonkin.

Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville!

Viivi 6+0

Vierailija
147/151 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti toivottaa onnea ja tervetuloa kaikille uusille!!

Nisar: Eipä kuulosta kivalle tuo sinun pahoinvointi :( jaksamisia!

T: erittäin huonomuistinen viivi

Vierailija
148/151 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOOKATTI** oot mun sielunsisko:) mulla on ihan sama, että uä:ssä pitäis käydä varmaan päivittäin..noh tänään kävin uä.ssa ja nyt gyne sanoi, et vkoja vähemmän vaik kk mukaan ois nyt 6+. Suositteli ens vkolla tulemaan uudelleen ja silloinhan sikiön sydänäänet näkyykin jo, jos on näkyäkseen. Rauhoitteli kovasti ja ymmärsi murheen, koska km on ollut.

Nyt sitten piinaavaa oottelua jälleen.. Pahoinvointia on, turvostusta ja rinnat on kipeet. Välillä alavatsalla nippailee, mut muuten vointi kohtuu hyvä. Onneks on töis niin paljon niin ei ehdi koko aikaa miettiin. Muuten tulis hulluks..

Mukavaa vkoa kaikille. Ja onnea uusille plussanneille.

Krisse ja papu 6+

Vierailija
149/151 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan aktiivista kirjottelua täällä!

kivoja uutisia Pansu76:lta ultrasta..on varmasti tosi helpottavaa kuulla pieni syke. onnea siitä!

onnea kaikille uusille, ertiyisesti ponityttö82:lle kun on erittäin toivottu esikoinen tuloillaan...:)

nisar, voi ei! onneksi sait sairaslomaa, se helpottaa kovasti. on ihan silkkaa helvettiä olla töissä nyt. mutta sun tilanne kuulostaa pahemmalta kuin mun, mä en oksenna paljon kerrallaan, joten ei ole vaaraa kuivumisesta.

toi juominen on sitten jotain mystistä! mua oksettaa aivan kaikki juoma, en edes vettä pysty juomaan. mikä ihme juttu se on? ainut mikä edes jotenkin menee ruuan kanssa, on puoli lasia maitoa. se on ainut mitä pystyn päivän aikana juomaan, vaikka tosiaan nesteethän tässä ois tärkeintä saada elimistöön, jos ruoka ei pysy sisällä...oon yrittänyt kaikkea; tuoremehuja, juissia, pilli-mehuja, lantrattavia mehuja, limsoja, vettä..kaikki oksettaa. en vain pysty juomaan. huoh.

tsemppiä hirveesti nisar, yritetään selvitä tästä alusta kunnialla!

ja shellie myös..kuulostaa niin tutulta. jo illalla nukkumaanmennessä pelkään aamua ja tulevaa oksetusta. tää on pelkkää pahaa oloa tää alku näköjään, mikään ei kiinnosta eikä maistu, kaikki on samantekevää, koko ajan on vaan paha olo eikä kukaan voi ymmärtää, kuin muut jotka samaa kokee..ei tietenkään mieskään voi ymmärtää, miten helvetillistä tämä on.

ja kohta taas töihin..voi apua. anteeks että oon näin negatiivinen, toivotaan että mun viestit saa kohta maanisen sävytteen kun tää pahoinvointi loppuu :D

Laurau 7+5?

Vierailija
150/151 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa joukkoon! Mulla alkanu vähän rintoja vihlomaan, mutta eipä muuta oiretta näköpiirissä. Vähän kyllä huolettaa ja on epäuskoinen olo, koska ensimmäisestä oli tosiaan voimakkaat oireet.

Ite olen ajatellut soittaa neuvolaan vasta kun on rv 8 menossa, niin on ainakin varmempaa ja ei aikaa tarvi odottaa niin kauan. Varhaisultraa en ajatellut, koska ei se takaa mielestäni mitään, mutta ihanaa että joillakin kuulunut jo sydänäänet!

Me ollaan kerrottu jo vauvauutiset molempien perheelle ja mun hyvälle ystävälle. Sain näin ollen vähän enemmän uskoa siihen että kyllä siellä joku siemen vissiin itää :D

Työpaikalla paha tilanne kun sijaisuus loppuu tän kuun lopussa ja vissiin saan uuden sijaisuuden heti syyskuun alusta. Ärsyttää vaan kun itsellä kokoajan sellainen olo, että pitäisi kertoa raskaudesta pomollekin, mutta tietenkään ei missään nimessä saa kertoa jos töitä haluaa, mutta sitten on taas ihan petturi-fiilis jos en kerro ja muutaman kuukauden päästä pomo saa huomata että oon raskaana... Vaikee tilanne :D

Vierailija
151/151 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamea ruokahalu! Koko ajan voisi olla syömässä ja silti on kohta nälkä. Ja jos ei syö niin kohta pyörryttää ja tulee paha olo. Näinköhän saan yhtä komeat painolukemat ekassa neuvolassa kuin viimeksi, rv10+4 oli jo +10kg :D Onneksi koko raskaudessa painoa kertyi lopulta "vaan" 16kg mutta ei naurattanut kun edellisillä kerroilla painoa oli tullut 8kg, 7kg ja 11kg.

Vähän pitää jo katsoa mitä päälleen laittaa jos meinaa raskauden pitää salassa, eilen huomasin että ainakin salille tarvitsee löysemmän paidan ja yksi mekko pitää jättää kaappiin toistaiseksi. Alavatsa on pullistunut tosi hurjasti, keräsi nestettä kyllä nelostakin odottaessa jo tosi aikaisilla viikoilla. Etsittävä jo mammahousut valmiiksi ;) Salaisuutena meinataan siis tämä raskaus pitää vielä pitkään (jos pysyy sellaisena!), jotenkin se kertominenkin on joka kerta hankalampaa kun miettii miten ihmiset suhtautuvat kun lapsia on ennestään jo useampi ja aika pieniäkin vielä (esikoinen meni nyt ekaluokalle ja toinen eskariin). Viisi lasta on kuitenkin ollut meidän haaveena jo ennen esikoistakin ja viides sopii vielä autoonkin ;)

Ultran suhteen mulla ei ole aavistustakaan miten täällä nyt toimitaan, nelosta odottaessa kävin kerran rv11+, niskapoimu-ultrassa ei olla koskaan käyty. Kakkosta odottaessa "rakenneultra" tehtiin synnytystä edeltävänä päivänä ja kolmosesta 6 kertaa rv31 jälkeen mutta niihin oli syynä mun hepatogestoosi (eli maksa-arvot kohosi ja synnytykset käynnistettiin rv38). Neuvolaan ajattelin soittaa parin-kolmen viikon päästä, ottavat mut sinne kuitenkin aikaisintaan rv9/10.

Shelley rv5+0 huomenna (ja taas syömään...)