Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtihurmurit elokuussa

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa! Mulla pikkuhiljaa alkanu etova olo, mutta enemmän mulla on kyllä maha sekasi... Tein yksipäivä mun lemppariruokaa ja mun mielestä oli kyl tosi pahaa, että jospa se sit tästä ;) En kyllä haluais tollasta pahaa oloa ku sulla Laurau, mutta jos puolitettais sun pahaolo, puolet mulle ;)

Olen muutenki ollut pirteämmällä tuulella nyt, viimeviikolla olin täysin valmis kuristamaan mieheni jos se sanoi yhdenkään poikkipuolisen sanan :)

Olen kyllä jäänyt koukkuun näihin teijän kirjoituksiin! Nyt kahville ja myöhemmin lenkille.

Pysytäänhän paksuna!

Villis 4+6

Vierailija
122/151 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 28 mies 30, tämä on kolmas lapsemme.

plussasin torstaina. tuntuu epätodelliselta tämä olo.. ei kauhean paha olla.

Neuvolaan täytyisi soittaa ensi viikolla? viikkoja nyt 6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin arki palasi, mies lähti lomalta töihin. Onneksi olo on ihan ok, tosin jätti väsynyt olen. :/ Eilen nukuin päiväunetkin ja silti sammui sohvalle jo puoli ysiltä. :O Ja selkeästi nuo päiväunet ei ole hyvä juttu, en herää niiden jälkeen ollenkaan, vaan koko ilta menee vähän sumussa. Mutta kun väsyttää.. :/

Etova olo on aaltoilevaa, yleensä syömisen päälle se iskee pahiten. Vähän kun syö ja harvoin, niin pärjää parhaiten. :D Kahviin mulla on ongelmallinen suhde: mun tukee mieli ihan kamalasti sitä (kuten nyt), mutta ajatus kahvista yököttää ja keitetyn kahvin haju saa tosi pahan olon. Mutta silti mä tahdon kahvia!! :S

Kiukkua on täälläkin nyt ilmassa, tai olen hirmu herkästi ärsyyntyvä.. :S Ihan pikkujutut saa mun hermot kilahtamaan ja se ei ole kovin "normiminua", joten joutunee kai kohta asiaa selitteleen.. ;)

Olo on silti jotenkin epävarma raskaudesta ja lauantaina oli pakko tehdä uusi testi. Vahvistunut on! (Joo, säilytän edelleen sitä ekaa testiä kaapissa.. ;) ) Silti vähän väliä pelkään, että tää menee kesken tai on tuulimuna. Ja sitten joka toinen hetki mietin, että tarvitaanko me tuplat kuopuksen takia. ;) Ikäeroa tulee 2v2kk ja olen arjet autoton, kun mies menee autolla töihin.. no onhan tässä aikaa pohtia.. :D

annaNannan kuulumisia olen edelleen kaipaillut, miten vuodon kanssa on käynyt? Millonkas menitkään uuteen labraan/ultraan?

Hookatti, muistaakseni jos syke näkyy ennen rv 9, niin kmriski pienenee 10% ja sitten rv 9n jälkeen näkynyt syke pienentää kmriskin 3% ja tuo 3% säilyy koko raskauden.

kertomisesta, muutama ystäväni tietää, muut ei vielä. Vielä en tiedä, milloin aloitetaan kertominen, odotetaanko sinne neuvolaan asti vai miten..

Shelley, jos oikein tekee mieli maksalaatikkoa, niin nykyäänhän sitä saa syödä, oliko se 100g/ viikossa. Meillä muu porukka söikin tuossa viime viikolla, mutta itsellä ei mennyt alas, normisti kyllä pidän kovasti.

Uusille tervetuloa ja onnea ihanista ultrakuulumisista! Alkaa itseäkin mietityttää, että josko sittenkin pitäisi mennä, vaikka silloin neuvolassa (9+9) ultraavatkin..

Tsempit huonon olon kanssa, toivottavasti pian helpottaa!

Naanuli ja Itu 6+2

Vierailija
124/151 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää epävarmuus on kamalaa, ekan ultran jälkeen vähän helpotti, mutta sitten tuli taas mieleen, että mitenkäs siellä tänään menee... Jos ei olis yhtään keskenmenoa takana, niin vois olla iloinen raskaudestaan, mutta nyt se on vaan pelottavaa. En voi mitenkään odottaa 12 vkolle asti, tietäen, että pikkunen voi olla kuollut jo monta viikkoa aikaisemmin...

Pitäis käydä varmaan joka päivä ultrassa, niin olis helpompi olla.

Onneks tällä viikolla on eka neuvola, ehkä se vähän rauhoittaa mieltä. Ja jos ei rauhoita, niin varaan sitten yksityiselle ultran.

Onhan se yksityisellä käyminen kallista, mutta jos sillä saa itselleen mielenrauhan, niin samapa se. Sitä yrittää itselleen vaan tolkuttaa, että älä stressaa, älä stressaa... mutta eihän se auta.

Jotenkin sitä vaan täytyis jaksaa vielä ainaki 6 viikkoo, sitten varmaan uskaltaa jo vähän innostua raskaudestakin.

Huono olo vaivaa muuten täälläkin, en oo oksentanu, mutta ällö olo on melkein koko ajan. Eikö siihen vieläkään oo keksitty mitään helpotusta? JOs miehet olis raskaana, ne olis varmana keksiny jonku pillerin...

T:hookatti 6+5

Vierailija
125/151 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut pientä taukoa kirjoittelusta, mutta täällä taas! Viime kerralla mun kirjoitus oli aika negatiivis-sävytteinen, mutta nyt on kyllä ollu jo positiivisempi olo. :)

Täällä on keskusteltu aika paljon pahoinvoinnista ja muista oireista. Mulla on kanssa jatkuva yökötöttävä olo. Yhden kerran olen töissä oksentanu, mut suurempi inhotus on tosiaan tää öklötys, joka kestää 24h vuorokaudessa... Mahaa turvottaa ja koko ajan on nälkä mut samalla ruoka inhottaa koko ajan.

Onneks en oo yksin tän ällötyksen kanssa. :)

Taisin jo joskus aiemmin kirjoittaa, että mua palelee. Palelu on jatkunu, varsinkin nukkumaan mennessä. Viime yönäkin oli pakko saada toinen peitto päälle, jotta nukahtamisesta ois tullu mitään. Yö meni kyllä aika rauhattomasti, heräilin vessaan ja pyörin koko ajan. Aamulla tuntui, etten olisi saanut levättyä ollenkaan.

T: Groselha (kalenterin mukaan 7+3, mutta en kyl usko et ihan niin pitkällä ollaan)

Vierailija
126/151 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä tosiaan palelee oikein kunnolla, ihan hullua kun ollut hieman kuumaa ja kosteaa keliä! Ei pitäisi viluttaa, mutta.. :/

Mulla ei ollut ekassa raskaudessa missään vaiheessa pahaa oloa, koko raskauden ajan olin ihan elämäni kunnossa! Ja vaikka muistankin tuon ja tiedän että terve lapsi syntyi, niin silti sitä miettii että miksei ole mitään oireita?!

Ja toisaalta kun vihloo tai on jotain tuntemuksia, niin ensimmäinen ajatus on 'onkohan kaikki hyvin'.. En vissiin osaa olla mihinkään tyytyväinen! :D

Ainoa oire tällä hetkellä taitaa olla kipeät rinnat ja ajoittaiset menkkamaiset juilinnat. Hyvin harvassa tosin..

No ylihuomenna on eka neuvola ja sitten parin vkon päästä jo ilmeisesti varhaisultra ja lääkäri. Silloin on vko 7-8 ja pitäisi varmaan jo sykkeenkin näkyä..

Toivottavasti kaikki menee hyvin, meillä kaikilla! Voimia pahoinvoiville, onneksi se jossain vaiheessa (todennäköisesti) helpottaa! :)

Malluna rv5-6

Vierailija
127/151 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans uusi odottaja.Yritin jo aamulla kirjotella mutta ei onnistunut.Elikkä viidettä meilläkin odotellaan,la pitäisi olla 13.4.Ollaan miehen kanssa molemmat 37v,eli ei ihan niin nuoria enää.Lapset on 18v,14v,11v,ja nuorimmaisin on 1v8kk.Pahoinvointia ei ole muista ollut mutta tästä tunsin tänään eka kerran lievää etomista.Rinnat on vähän kipeät mutta muutoin vointi hyvä.Ens viikolla ajattelin neuvolaan soittaa ajan,toivotaan että kaikki on hyvin.

-Minihattis- rv 5+5

Vierailija
128/151 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta odotan, tänään plussasin muutaman haamun jälkeen. (En voi oikein edes uskoa vielä...)

Olen 37 v ja mies 38 v, lapset 9 ja 12. Kymmenen vuotta siis edellisestä raskaudesta, vähän niinku ensisynnyttäjä tässä...

Nyt rv 4+1 ja kaksi päivää jo ollut kuvotusta aamuisin sekä palelua. Tästä se lähtee :)

Vierailija
129/151 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, olen 30v ja mies 31v. Meillä on melkein 7v tyttö ja 4v poika. Oireina mulla oli jo kauan rintojen arkuus ja koska ne ei ole koskaan kipeät, tiesin heti. Vauva oli ylläri, mutta iloinen sellainen. Nyt on ollut pieni pahanolon aaltoa, mutta ei mitään inhottavaa oloa. Ekasta oksensin 17 viikolle asti ja tokasta oli huono olo 12 asti, mut en tainnu oksentaa.

Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan, jännä miten se aina vaan jännittää. Meillä tietää vasta mun 2 kaveria, muille ei kerrota vasta kun vko 12 tms niskapoimu-ultran jälkeen.

Luultavasti mulla on nyt 6 plus 4.)

Vierailija
130/151 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas yksi uusi odottaja. Ensimmäinen raskaus meneillään ja laskettuaika on 7.4. Minä olen 28v ja mieheni 27v.

Me mentiin naimisiin heinäkuun alussa ja lapsi saikin sitten alkunsa toivotusti heti häiden jälkeen!

Ensi viikolla eka neuvola! Sitä odotan jo innolla.

Viime viikolla alkoi pahoinvoinnit ja rinnat on niin arat, ettei pysty mahallaan nukkua ollenkaan:D

Nyt iski hirvee flunssa päälle, ei kiva!!!

Onnea kaikille odotukseen!

Hennu 6+4

Vierailija
131/151 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa munkin puolesta uusille;) Mä jännään kans nyt ke ultraa, koska olo on vieläkin aika epätodllinen.Oireita on,mutta keskenmenot pyörii vaan päässä, ei siis neuroottisesti mutta kumminkin.

Parille kaverille kerooin tästä, en saanut enää oltua.Oltiin kaverin kanssa tänään reggaetonissa ja jotenki tuli sellanen olo et nyt pakko sanoo;) Maha on meinaan sitten ihan sika turvoksissa:) Paita pullottaa jo nyt.Enkä oo ees mikään äärimmäisen hoikka:)

Mutta voimia kaikille rankasti pahoinvoiville ja tsemppihalaus kaikille jännääville ja murehtiville. Koitetaan jaksaa yhessä:)

Krisse ja papu 5+4

132/151 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas löytyny paljo uusia =)

naanuli: en tie mite nykysin, sillo vajaa 2 vuot sitte se kolmas ultra kuulu täällä päin kaikille. noi np ja rakenne ultrat on varmast tärkeimmät mut kerran kuulin ettei rakenneultra kuulunu yhel paikkakunnal ollenkaa. aika outoo... mut siis ois iha hyvä jos jokapaikas sais suoraa samat ni ei tarvis tollasii miettii.

täällä olikin suurperheiden äitejä myös =) siinä varmast riittää jo vilskettä ku viidennet tulee taloon!

mä oon muutamana yönä heränny alavatsakipuihin. mut asentoo vaihtamal se on helpottanu. eikä vaipanvaihtopaikal poitsun potkut vatsaan kyl auta yhtään...

me ollaa ensviikol lähös alanyaan appivanhempien kaa ja rupesin just miettii et jo näissä keleissä auringos olemisest tulee pahempi olo. et iha hyvä juttu vissii lähtee viel kuumempaan. ja tän turvonneen vatsanko kans pitäis olla bikineis =)

oon kyl oikeesti iha ihmeissäni mite pal nopeemmi vatsan turvotus tuli tällä toisella kertaa. ku viimeks tosiaa ilmesty vaa yhtäkkii vähä näkyvii (jos tarkaan katto) ni neljännel kuul. no kait ku se vasta on sielt venähtäny ni tulee nyt sit helpommi, tai jotain.

ku olin muutaman päivän tossa töissä ni huomasin mun pomon useemman kerran kattovan mun mahaa =) siis naisvaltane työ ku on ni aina joku vuorostaa jäämäs. ja onha mejä työpaidat kireitä. ku just reilu kuukaus sit se oli kerenny sanoo et näyttää kyl silt ku en ois lasta saanukkaa ;) ehkä stressaan turhaa ku ihana asia on, mut en tie onks he hirvee ilosii ku kerkeen sen 4-5kk olee takas töissä...

tosi kiva kuulla hyviä uutisia ultrista!!! meilläkin jännäämine sinne torstaille.

nisar: muistan ku ekan kerran kerroit et sun mies lähtee vuodeks pois. mulla mies on aina puolet päivist poissa ja puolet kotona. mut mietin heti eri kantilt (mite harvemmi osaa), eli et onneks on sen puolet kotona. tsemppiä ikävään! onko tää sun miehen eka lapsi? mut joulun aikoihin on jo iso maha ja potkiva pikkunen =)

cessu 7+2

Vierailija
133/151 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille uusille plussanneille!

Naanuli: Noista tuplista. Me hommattiin tuplat kun kahden ekan ikäero oli 1v 8kk. Nyt esikoinen 2v 4kk ja tuplat ei oo juurikaan kesällä enää ollu käytössä. Esikoinen on matkustanu seisomalaudalla. Mä mietin kanssa tosi pitkään tarvitaanko tuplia ollenkaan. Mä oon päivät ilman autoa ja periaatteessa kaikki kaupat ja neuvola useamman kilometrin päässä. Viime metreillä sitten löydettiin emmaljungan käytetyt tuplat tosi hyvään hintaan. Talvella en kyllä hirveästi olis mihinkään päässy ilman niitä... Käyttökertoja silti tuli ehkä 20 (suuri syy kyllä nuo viime talven -20 pakkaset), joten ei mikään hirveä menestys. Mä en kyllä muutenkaan piittaa rattaista ja vaunuista ihan hirveästi ja ne on meillä muutenkin tosi pienellä käytöllä. Suuri syy myöskin miksi tuplat hommattiin, oli toive kolmannesta lapsesta myöskin pienellä ikäerolla jolloin niiden käyttöikä olisi meillä hieman pidempi. Pehe, jolta rattaat ostettiin, kertoi ettei heidän vanhempi lapsi 2v 4kk halunnut enää olla rattaissa kyydissä. En tiedä onko näistä jutuista ollut mitään hyötyä pohdinnoillesi. Itse sen kuitenkin parhaiten tietää missä tilanteissa tuplia tarvitsee ja kuinka paljon. Sorry "hieman" ehkä sekava teksti mut hirvee hedari vaivaa ja sekoittaa pääkoppaa entistä enemmän...

Palailen joko tänään tai huomena kirjoittalemaan lisää kunhan pahin hedari menisi ohi... jään odottamaan vanhempiani visiitille ja verenpaine nousee jo nyt... Terkuin Viivi rv 5+6

Vierailija
134/151 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään neuvolaan, omasta mielestäni myöhään rv 6 plus 5, ja oletin saavani ensi viikolle ajan. Kahdesta ekasta aika on ollu 7 plus 4 ja 7 plus 5 (en saa tehtyä plusmerkkiä tällä...). No, antoi ajan 6.9. jolloin on jo 9 plus 5! Tosi myöhään mun mielestä! Eikä puhunut mitään ultrataanko silloin. Se on vielä niin keskellä päivää ettei mies edes pääse mukaan :( Koska teillä on eka aika?

Vierailija
135/151 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on eka neuvola rv9+1. Aiemmat ollu 8+0, 8+0 ja 7+2. Sovittiin ettei mun tarvii mennä aiemmin koska 4. raskaus ja kaikki kuitenkin tuoreessa muistissa. Arvioi myöskin ettei meillä mene niin kauaa kuin yleensä ekalla käynnillä. Odotan jännityksellä pääsenkö neuvolan ultraan tällä kertaa, viime raskaudessa ultrasivat kun takana oli km.

Vierailija
136/151 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi palsta hiljaisuuteni, mutta oltiin lomalla lapissa viikon ja meidän vuodenikäinen poika tuli kipeäksi. Oli yli 39 asteen kuumeessa monta päivää, eikä panadol laskenut sitä yhtään ja on reppana joutunut kärsimään silmätulehduksesta jo kohta 2 viikkoa, eikä lääkkeet auta. Nyt silmästä otetaan viljely. On ollut itsellä aika rankkaa, kun väsyttää ja on huono olo ja yöllä joutuu vaihtamaan lakanoita, kun poika on oksentanut. Mutta onneks nyt pojan vointi alkaa parantua.

En nyt muista mistä kaikesta on ollut puhetta...

annaNannalle voimia ja toivotaan, että kaikki on hyvin.

Mahan näkymisestä, toisen kanssa mulla tuli maha nopeasti näkyviin (turvotusta) ja jouduin jo rv 7-8 ottamaan äitiyshousut esiin. Nytkin jo alamahalla on pieni kumpu, mutta kun olen käyttänyt vain hameita, en tiedä edes miten housut puristaisivat vai mahtuisiko edelleen hyvin. Ekassa raskaudessa maha alkoi pömpöttää n.12-14 viikolla ja äitiyshousuja tarvi vasta n.20 viikolla.

Huonosta olosta itse olen joutunut oksentamaan vasta 2 kertaa (6+3 ja 7+0), aikaisemmissa raskauksissa (paitsi keskenmenneissä, joissa en oksentanut ollenkaan) olen jo tässä vaiheessa joutunut oksentamaan ainakin kerran päivässä. Huono olo kyllä on ja välillä tuntuu, että kohta pitää oksentaa, mutta olen saanut sen pysymään poissa syömisellä. Ehkä siihen voi myös vaikuttaa imetyshormonit, kun ei tullut niin suurta hormonien heittelyä, kun ne oli jo valmiiksi sekaisin ;)

Neuvola aika on ens maanantaina jolloin rv on 8+3, meidän neuvolassa ei ultrata, vaikka toisella neuvolalääkärillä ultra ilmeisesti on. Eli, jos lääkäriaika sattuu olemaan sille tietylle lääkärille voi ultran ehkä saada. Olisi kyllä ihanaa päästä varhaisultraan varmistamaan, että kaikki on kunnossa varsinkin, kun tässä raskaudessa ei sitä kunnon oksentelua ole vielä ollut. Toki jokainen raskaus on omanlainen ja olisi se ihanaa kerrankin nauttia raskaudesta ilman pahaa oloa :)

Ihanaa, että jotkut on jo päässeet näkemään sykkeen :)

Nyt on jo romaania tullut tarpeeksi

Voimia pahonvoinnista kärsiville! Tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan jokaiselle! Onnea kaikille uusille!

AW_83 ja rv 7+4

Vierailija
137/151 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnänkin Isot Onnittelut kaikille plussista!:) Ihana juttu! Kevättä odotellessa!:)

Itse tein plussan pari viikkoa sitten, joten on ehtinyt jo vähän totutella ajatukseen, jotta masussa kasvaa pikku matkustaja. Ennestään meillä ompi ihana 1,5-vuotias tyttö. Hieman varovaisin mielin silti ollaan liikkeellä, koska alkuraskauden oireet ovat täysin erilaiset verrattuna viime raskauteen. Nyt oireena olleet ajoittainen väsymys ja rintojen arkuus-viimeksi voimakasta pahoinvointia aina viikolle 16 asti. Loppuviikosta varhaisraskaudenultra, joten silloin enemmän tietoa mitä pikku muruselle kuuluu:)

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville!

murunen ja rv 6+4???

(lastettu aika noin 10.4/ minä27 ja mies32, tyttö01/09)

Vierailija
138/151 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole juuri muutoksia ollut, paitsi että vuoto on vähentynyt. Nyt ollut siis viikon, eli pitempään kuin normivuoto. Ällötystä ei ole torstain jälkeen ollut ja rintojenkin arkuus vähentynyt. Torstaiaamuna kai pitäisi mennä labraan, mutta mietin, että voisinko mennä jo huomenna iltapäivällä, kun silloin ehtisin paremmin...

Toivottavasti selviää silloin sitten, ettei kovin pitkään tarvitse ihmetellä. Olen kyllä aika varma, että pois on tullut, mutta toivoisin tosiaan että ultraisivat myös, että näkee onko tyhjentynyt kunnolla.

Teillä joilla oli km ollut, kestikö kauan ennenkuin menkat tuli normaalisti taas?

Kiva kun on tullut uusia taas! Toivon kyllä, että nopsaan olisin itsekin taas odotuspuolella nyt kun ajatukseen jo ehti tottua :)

Vierailija
139/151 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kaikille uusille tulokkaille! paljon onkin iloisia uutisia tullut tässä välissä :)

jok kyseli ekasta neuvolasta, mäkin olen nimittäin ihmetellyt samaa..että miksi niin myöhään, kun kuitenkin mullakin on eka raskaus kyseessä. Eli mullakin eka neuvola on jotain 9+5, joten tässä saa viel odotella ens viikon perjantaihin..:O puhelimessa vastasi nuoren kuuloinen tyttö, kun soittelin aikaa ja se kuulosti tosi nyrpeeltä & ylimieliseltä. tyyliin "aijoo, oot joku nuori tyttö, luulet olevas raskaana vai, joo ootko ees testiä tehny, ai se on noin alussa, no ethän sä tarvi tätä aikaa viel muutamaan viikkoon". Olin kyl tosi ihmeissäni! mut ei auta, odotetaan sitten..täällä muutenkin terveydenhuolto on niin p*rseestä, et en kyl edes ihmettele tätä hitautta.

täällä pahoinvointi on jatkunut & pahentunut. odotan kovasti tulevia oireettomia viikkoja :D oksennan töissä pari-kolme kertaa aamuvuoron aikana ja yhtäkkiä saattaa tulla sellasia oksennusrefleksejä & yökkäyksiä vaikkei mitään tule ulos..ja yököttää kooooko ajan. joten ei mitään uutta! :D hampaidenpesukin on hankalaa, koska se teettää aina oksennusrefleksin.

täällä on tänään hoideltu ihanaa kumityttöä (6kk) ja ihailtu miehen kanssa pikkuisen ihmisen elämää..mies huokaisi, kun nukutettiin vauvelia yhdessä sängyllä, että "ihanaa kun meillä on kohta tällainen".

mukavaa iltaa, odottajat :)

Laurau 7+jotain

Vierailija
140/151 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä myös yksi uusi odottaja:) La olisi ilm. 10.4. Raskaus on kolmas. Esikoinen 14 v. ja nuorimmainen 1 v. Itselläni ikää 35 v. ja miekkosella 34 v. Nyt on jälleen kauhea kuvottava olo alkanut:( Viimeksi sitä kesti rv 17 asti. Toivottavasti nyt edes hiukka vähemmän. Tsemiä kaikille pahoinvoinnista yms. kärsiville ja onnea odotukseen!!