Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatteko, että päiväkodissa pidetään pyhäkoulua?

Vierailija
08.08.2010 |

Miten suhtaudutte päiväkodeissa pidettäviin pyhäkouluihin tai pikkukirkkoihin? Viettekö myös itse lapsenne seurakunnan pyhäkouluun?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin kielteisesti kirkkoon ja uskontoihin. Lapseni pidän niistä hömpötyksistä kaukana.

Vierailija
42/45 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiltani uskontoa enkä lihansyöntiä, mutta en niitä myöskään kotona tarjoile. Kai minä nyt saan kasvattaa lapseni oman vakaumukseni mukaan jos haluan, kuten saa kristittykin!

Mun mielestä kristillinen kasvatus ei kuulu valtion laitoksille, vaan kirkolle.

Minä haluan, että lapseni saa tietoa eri uskonnoista, olenhan itsekin niistä kiinnostunut. Mutta en tykkää siitä, että opetetaan sellaista vakaumusta, jota meillä kotona ei ole. Tämä vitonen ei selvästikään tajua, että esim. kasvissyönti voi olla vakaumus.

Sä et vitonen selvästikään ymmärrä, mistä tässä on kyse. Sä pauhaat vaan rasismista, aivan kuin uskonnottomien lapsia jotenkin erityisesti kiellettäisiin tutustumasta uskontoihin. Kyllähän ET:ssä nimenomaan tutustutaan uskontoihin, muttei kristinuskon näkökulmasta. Voisinhan mä heittää, sun argumentointia mukaillen, että on rasistista tutustua muihin uskontoihin kristinuskon näkökulmasta, koska se suosii kristinuskoa. Näin halpahintaiseen ja huonoon argumentointiin en kuitenkaan lähde, koska ymmärrän - kuten jokainen järkevä ihminen - että kotona opetetaan lapselle kodin arvomaailma. Lapsi tekee sitten sen perusteella omat valintansa.

Onhan mutkin kasvatettu aika kristillisessä hengessä, ja silti oon tehnyt oman valintani, uskonnottomuuden.

Älä viitsi jankata tuota rasismijuttua, se on täysin kestämätön argumentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki uskontokasvatus kuuluu varhaiskasvatukseen.

Vierailija
44/45 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuminen on vapaaehtoista ja lupa kysytään kirjallisesti. Ei ole ollut ongelma.

Vierailija
45/45 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ja Pääsiäinen käsitellään kristillisesti ja käytössä on päivittäiset ruokarukoukset. Pidän niitä hyvinä asioina.