Käykö tämä nimi aikuiselle?
Kommentit (27)
Ensin pitäisi vaan tietää, että kumman sukupuolen edustaja tämä kyseinene aikuinen on...
Mutta pidä huoli että toinen nimi on kiva, niin voi käyttää sitä jos ei tykkää ekasta :)
on suloinen nimi, mutta onkohan se liian lapsekas. Miehelle mietitään tietenkin. Toinen nimi on suvusta Albert, kolmas tarvittaisiin siihen väliin. Kolmas voisi olla joku tosi neutraali, kun Helmeri Albert on tosi hassu yhdistelmä. :D Ehdotuksia otetaan vastaan. Ollaan kaksikielinen perhe (suomi-ruotsi).
ap
Albert sattuu olemaan miehen suvussa tosi vahva perintönimi ja sattumalta löytyy omastakin suvusta. Ei meinata millään keksiä hyvää etunimeä. Eilen tykästyttiin Helmeriin, mutta Albertin kanssa se kuulostaa hassulta. :D
Mutta jos olisi vaikka Helmeri Olli Albert tai Helmeri Lauri Albert niin ei se olisi paha minusta.
ap
Minusta tuohon voi yhdistää enää suunnilleen Pecan. Eli Helmeri Pecca Albert. Sitten ei kukaan enää ihmettele teitä, vaan tajuaa heti.
että ehkä se on liian hassu nimi. Jääkööt se vaikka varalle toiseksi nimeksi jos joskus saadaan toinenkin poika. Että takaisin alkutekijöihin, ja etsimään albertille etunimeä kaveriksi.
ap
Emilistä tykätään, mutta se on niiiiin yleinen ruotsinkielisten joukossa erityisesti. Linus ei iske, Jonas tai Joonas on minusta ihan kiva, muttan jotenkin mennyt pilalle kun mun lapsuudenaikainen kädestäpitopoikaystävä oli Joonas. :D Nimesin sitten barbien kenit kaikki Joonaksiksi.
Eilen kyselin täällä miten ihmiset ääntäisivät nimen Ola, jota kyllä yhä harkitaan nimeksi. Itse tykkäisin kanssa Oulasta, mutta mies empii taas sitä.
ap
jotenkin "lempeämpi" vaihtoehto sille.
Helmeri Albertkin on tosi kiva. Helmeri Albert Johannes? Helmeri Albert Eemeli?
Hassua vähän edes kysyä täällä mitään, kun eihän muiden maut ole samanlaisia kuin meidän. Mutta Helmerissä on ehkä tietty uskottavuusongelma: voiko kuvitella pukumiestä pankissa, jonka nimenä olisi Helmeri? Kun ei tiedä millaista elämää se lapsi sitten elää, niin en tiedä sopiiko Helmeri siihen. Lapselle se olisi kiva, mutta en tiedä jos aikuiselle.
Noh, onneksi on vielä vähän aikaa miettiä. Olisi kiva jos nimi olisi "valmiina" ennen lapsen syntymää. Viimeksi oli, joskin tietyllä varauksella tottakai.
ap
Minusta se käy aikuiselle siinä missä Elmeri tai Hermannikin. Älä parin kommentin takia hyvää nimeä hylkää! Tottumiskysymyshän se on, nimi kasvaa lapsen mukana. Olisiko Helmer uskottavampi ja miehekkäämpi muoto?
Helmeri-nimisiä löytyy yli 700, suosituimmillaan se on ollut ennen sotia. Helmer on vielä yleisempi (yli 2400).
Helmerin ja Albertin väliin laittaisin jonkun, joka ei ole liian suomalainen, eikä liian moderni:
Helmeri Hugo Albert
Helmeri Aaron Albert
Helmeri Frans Albert
Helmeri Hannes Albert
olisi hyvä. Parempi kuin pelkkä Päivää Albert. Ola nimittäin kuitenkin ymmärrettäisiin sanaksi Hola!
olisi hyvä. Parempi kuin pelkkä Päivää Albert. Ola nimittäin kuitenkin ymmärrettäisiin sanaksi Hola!
Itse täällä miehen kanssa mietitään asiaa. Helmer olisi uskottavampi, mutta se taas ruotsiksi ääntyy Helmär, mikä ei ole niin kaunis tapa lausua..
Tosiaan tuohon väliin pitäisi ainakin sitten laittaa joku nimi. Minusta olisi kiva, jos se nimi taas löytyisi omasta suvustani, kun Albert tulee enemmän miehen puolelta ja sukunimikin on sieltä. Esikoisella (tyttö) on keskimmäisenä nimenä minun toinen nimeni ja kolmantena miehen mummon nimi. Jotenkin olisi kiva jos löytyisi pojallekin minun suvustani yksi nimi.
Olin ajatellun keskimmäiseksi nimeksi Veikkoa, joka on ukkini nimi eikä sitä ole sisarusparvessani vielä käytetty. Mutta Helmeri Veikko Albert on jo niin vitsikäs, että toisaalta tietenkin kiva mutta yksikään nimi ei ole semmoinen neutraali.
Noh, tämä pojan nimi on niin vaikea..
ap.
en kyllä ole varma olisiko kuitenkin Helmer, ihan supisuomalainen sukujuuriltaan, keski-ikäinen pukumies, jäykkä kuin rautakanki, mutta käytöstavoiltaan hieno herrasmies.
Tapasin hänet viimeksi helteisenä sunnuntaina kyläkaupassa josta hän on ostamassa kukkakimppua vanhalle tädilleen ja minä kolmelle hikiselle ja hiekkaiselle lapselle jäätelöä, tervehti kädestä arvokkaasti, myös lapset.
minäkin äsken googletin Helmeriä ja katsoin facebookista, niin kyllähän niitä löytyy kaiken ikäisiä. Ihan tavallisen ja normaalin näköisiä. :D Että me vielä mietitään. Jotenkin tykätään kyllä, ja sopisi esikoisen nimeen hyvin, Elsi ja Helmeri kuulostaa minusta mukavalta.
Keskimmäisistä nimistä mietintöjä:
Helmeri Lauri Albert
Helmeri Tuomas Albert
Helmeri Veikko Albert
Helmeri Juho Albert
Helmeri Tomas Albert
ehkä, mietitään.
ap
Albertia en tahdo etunimeksi, koska siitä tulee niin helposti sitten joku Allu.
Ei me kerrassaan keksitä pojalle nimeä, mut ehkä se vielä tulee. kait sitä on pakko sit joku vain valita.
ap.
Ensin pitäisi vaan tietää, että kumman sukupuolen edustaja tämä kyseinene aikuinen on...