Vihaan ja pelkään ukkosta
Kommentit (22)
Ei kannata vihata eikä pelätä. Ei se jyrinä varsinkaan tee mitään, se on vain ääni ja sitähän monesti pelätään eniten.
Eipä se ukkonen sulle mitään tee. Monia muita asioita kannattaa pelätä, mutta ei ukkosta.
Meillä mies lähtee kameran ja kolmijalan kanssa ulos kunnon ukkosella.
Mä en uskaltanut kerran hakea lasta päiväkodista kun ukkosti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies lähtee kameran ja kolmijalan kanssa ulos kunnon ukkosella.
Hienoa. Saat pian perinnön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies lähtee kameran ja kolmijalan kanssa ulos kunnon ukkosella.
Hienoa. Saat pian perinnön.
Lopeta.
Palvo ja kunnioita Ukko Ylijumalaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies lähtee kameran ja kolmijalan kanssa ulos kunnon ukkosella.
Hienoa. Saat pian perinnön.
Ei vaimo saa perintöä, jos on rintaperillisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies lähtee kameran ja kolmijalan kanssa ulos kunnon ukkosella.
Hienoa. Saat pian perinnön.
Lopeta.
Miksi sitten riskeerata itsensä että ottaa metallivarren ja menee suoraan ukkoseen? Ei se minun vikani ole!
Itse rakastan kunnon ukonilmaa. Nautin tunteesta, että olen alkukantaisten voimien keskellä. Olen pelännyt ukkosta vain kerran elämässäni ja se oli 2000-luvun alussa, kun asuin rantatontilla Savonlinnassa. Silloin paukahteli yhtenä kesäiltana niin kovaa, että oli niin kuin pihalla olisi ammuttu tykillä. Sellaista keuhkoja värisyttävää ukkosta en ole kokenut koskaan sen jälkeen.
Miesvihaketju ilmiannettu. Kyllä se sulle kelpais jos sen nimi olis akkanen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata vihata eikä pelätä. Ei se jyrinä varsinkaan tee mitään, se on vain ääni ja sitähän monesti pelätään eniten.
Eipä se ukkonen sulle mitään tee. Monia muita asioita kannattaa pelätä, mutta ei ukkosta.
No, kun pistorasiat on lyöneet metristä tulta niin saattaa joku trauma olla jäänyt.
Pelolla ei ole tekemistä rationaalisuuden kanssa. Pelkäähän jotkut esim.avaria paikkoja. Mitäpä ne tekisi. Monet pelkää myös hämähäkkejä, siis Suomessa. Vaikka ei ne ole vaarallisia. Ja monet pimeää😄
Ei kannata pelätä asioista , joille ei mitään voi. On ihan yksinkertaiset ohjeet, mitä ei saa tehdä ukkosella, koska vaara saada isku kasvaa.
Ei pidä mennä ulos.
Ei pidä mennä minkään korkean puun alle, koska salamat iskevät juuri korkeisiin kohteisiin. Kirkkojen tornit on nykyisin maadoitettu.
Ei pidä mennä jonnekin pellolle, koska silloin siellä seisoessaan on vähän kuin ukkosen iskua odottamassa.
Ei kannata mennä uimaan.
Ukkosen iskuun ei Suomessa taida montakaan ihmistä kuolla vuodessa, koska nykyisin on esim. rakennukset hyvin maadoitettu.
Jos tulee hirmu kova ukkonen, niin ottaisin televisiot ja sellaiset pois verkosta, koska isku voi jonkun piilevän vian aiheuttaa, vaikkei yleensä kyllä särje mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies lähtee kameran ja kolmijalan kanssa ulos kunnon ukkosella.
Hienoa. Saat pian perinnön.
Lopeta.
Miksi sitten riskeerata itsensä että ottaa metallivarren ja menee suoraan ukkoseen? Ei se minun vikani ole!
Ei ne ole metallivartisia, eikä johda sähköä.
Mitä kaikkea muuta ap vihaa? Vihaa ja vihaa ja vielä enemmän vihaa. Ap on lapsellinen tonttu, vihaa muka asioita joita ei voi muuttaa, vihaa tietty talvea, vihaa hellettä, vihaa piisaa kaikkialle.
Minulla on viharakkaus-suhde ukonilmaan. Tykkään tätä luonnonnäytelmää katsella ja olen ukonilmaa tykännyt seurata lapsesta asti. Mutta pelkään sen seurauksia. Varsinkin kun asuu yksin, eikä ole ketään seurana ja auttamassa. Nytkin olen vähän varautunut, kun on rajuja ukonilmoja luvattu omalle seudulle peräti sunnuntaista tiistaihin asti. Omassa kerrostalossa mm. kellari lainehtii helposti, jos vettä sataa oikein rankasti. Ja kaupungissa alikulkutunnelit. Ja kun omistaa vain polkupyörän, niin ei se ukonilma kovin mukavaa ole, jos pitää mennä jonnekin. Joskus on ollut pakko lähteä pyörällä ukonilman keskelle.
Joo minä en , mahtavaa kun salamoi kunnolla ja jyrähtää, naapurin perskarvat kärähtää, tiedän että hän ei ukkosenjumala tähtää minuun.Sitä ilmaa voi kestää tunteja koska asun kylässä joita tunturi ja vaarat ynpäröi joten antaa paukkua vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata vihata eikä pelätä. Ei se jyrinä varsinkaan tee mitään, se on vain ääni ja sitähän monesti pelätään eniten.
Eipä se ukkonen sulle mitään tee. Monia muita asioita kannattaa pelätä, mutta ei ukkosta.
Voiko noin tietämätöntä edes olla? 😱
Sata salamaa iskee tulta ja kohta ? tulee multa.
Mee sängyn viereen lattialle piiloon silloin ja verhot kiinni. Hanki paksut palosuojatutverhot.