50km työmatka bensa-autolla, talvisin haasteellinen työmatka. Ottaisitko silti työn vastaan?
Lomat lähtisi, ja työmatka pitenisi todella paljon. Nyt vain 10km työmatka.
Kommentit (25)
Mä menisin sinne diesel-autolla, niin matka lyhenisi viiden kilometrin matkaksi, lomat säilyisi ja niitä tulis lisääkin ja palkka paranisi .
Olen ajanut vuosikaudet tuollaista työmatkaa väliä Hämeenlinna-Hyvinkää ja Hämeenlinna-Rihimäki, osa viikosta toiseen työpisteeseen. Ei mikään ongelma, jos on hyvä tie.
hä
Sähköautolla pääsee mennen tullen. Tai hybridillä.
Palkka ja työ pysyisi samana. Tie on haasteellinen, paljon liikkeellä hirviä /peuroja. Autoa ei ainakaan nyt voi vaihtaa.
Jos palkka ja työ pysyy samana, mikä olisi vaihdon motiivina?
Lyhyt matka.
Mutta en ehkä vaihtais duunia, jos ihan samanlainen lähellä.
Aptähän kirjoitti:
Palkka ja työ pysyisi samana. Tie on haasteellinen, paljon liikkeellä hirviä /peuroja. Autoa ei ainakaan nyt voi vaihtaa.
Mikä idea on vaihtaa, jos työ ja palkka pysyy samana? Työmatka pitenee, eli rahaa menee enemmän.
Aptähän kirjoitti:
No sit höllennetään yötunteina sitä kaasua. Sillon hiljaseen aikaan niitä enemmän liikkuu. Harvemmin ne sinne älämölö ruuhkan keskelle tulee. Jos palkka ei nouse, mikä idea vaihtaa kauemmas töihin? Ellei nyt sitten pomo tai työkaverit syynä..
Tämänhetkinen työyhteisö ei halua kehittää yhtään mitään, ja pikkupomoja on paljon ja työnkuva olisi ehkä fyysisesti kevyempää.
Pyytäisin vähintää 500 euroa lisää palkkaa, jotta saisin katettua matkustuskulut ja hukkaan heitetyn ajan.
Siis mikä tässä on se ongelma? Auto? Bensa-auto? Matkan "pituus" ? Muu, mikä?
En missään nimessä, 10 km työmatkani minulle ehdoton maksimi.
Tiedän muutamia, jotka ovat kulkeneet
Porvoon Emäsalosta Helsinkiin kymmeniä vuosia. Tosin pariskunta on voinut ajaa samalla autolla suurimman osan työvuosista. Lapseton hyväpalkkainen asiantuntijapariskunta. Taisi olla 80 km suuntaansa.
Voisitteko te ääliöt päättää nämä työasiat keskenänne, jookos?
Työpaikka on niin tärkeä, että kulkisin vaikka 50 km x 2 joka päivä. Pk-seudulla on tavallista 20-40 km:n työmatkat, mutta juna- ja bussimatkoilla ne sujuvat helposti. Tiedän junalla Tampereelta Helsinkiin työhön kulkevia.
Tostahan saa jo aika hyvät verovähennykset, 10km matkasta ei saa mittään.
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä, 10 km työmatkani minulle ehdoton maksimi.
No sitten täytyy toivoa, että sinua ei koskaan sanota irti, muuten voi mennä aika hankalaksi tuolla periaatteella.
Jos vaihdon hyödyt ovat suuremmat kuin haitat niin lähtisin.
Miten haasteellinen? Huono auto vai huono kuski?