Voi herrajumala nyt täytyy tehdä jotain! Vaaka näytti
tänä aamuna kun pitkästä aikaa mittasin että olen lihonut 5kg! Siis tiesin että kesällä on tullut nyt vähän herkuteltua, mutta 5kg tällaisessa lyhyessä ihmisessä on ihan hurjasti! Kuka alkaa kanssani laihduttamaan? Paino on nyt 53kg ja tavoite on 48kg. Nyt otetaan niskasta kiinni itseämme, onko muita joilla 5kg liikaa, laihdutetaanko yhdessä?
Kommentit (161)
No niin. ilta meni kyllä hieman pipariksi, tosin mukavaa oli:) Ostin leipomosta pullia ja vetäisin niitä ehkä kolme... tai viisi. Mä olen kyllä onneton laihduttaja, sorrun aina kun tulee vieraita.
Mutta tänään taas tsemppi päällä.
Oletteko vielä vauvan kanssa kotona? Tiputteletteko raskauskiloja vai muuten vaan?
t.Honkkeli
No niin. ilta meni kyllä hieman pipariksi, tosin mukavaa oli:) Ostin leipomosta pullia ja vetäisin niitä ehkä kolme... tai viisi. Mä olen kyllä onneton laihduttaja, sorrun aina kun tulee vieraita. Mutta tänään taas tsemppi päällä. Oletteko vielä vauvan kanssa kotona? Tiputteletteko raskauskiloja vai muuten vaan? t.Honkkeli
Itse olen nyt "vauvan" kanssa kotona vielä tämän kuun loppuun, jonka jälkeen menen takaisin töihin. Raskauskiloja nämä ei ole, ne on tiputettu kun vauva oli oikeasti vielä vauva. Nyt tuo "vauvani" on lähemmäs 3v...
Sorruin tänään yhteen daimkakkusiivuun Ikeassa, mutta toivottavasti se ei nyt kovin paljon hidasta. :) Nyt lähden uimaan!
t. AP
olen toistaiseksi onnistunut syömään kevyesti, ja uimassakin kävin jo aiemmin. Illalla vielä kuntopyörän kimppuun :)
Minulla nämä on ihan muita kiloja kuin vauvakiloja, eli herkuttelukiloja :D
T:nro8
Katsokaa esite; Lotta kisaa mestaruudesta aikuisten sarjassa.
Eli ei siis se, että olisi vaan normipainon alarajalla vaan ihminen on LIHAKSIKAS! :D
61
Samoissa lukemissa pyöritään täällä edelleen! 50,4kg tänäaamunakin. Se on ilmeisesti vaan odoteltava että kuukautiset loppuvat ennenkuin paino taas tippuu, niin kauan näköjään pysytään tässä samassa sitten... Onpa muuten kyllä todella hassua!
t. AP
ei mene perille, mutta kerron oman kokemuksen. Minä pystyisin kans olemaan helposti syömättä pari päivää, ruoka usein kuvottaan ja ei tee oikein mitään mieli. Entinen poikaystäväni ihannoi laihuutta, ja minullakin sitten kieroutui ajatusmaailma. Laihdutin monta kiloa ja pääni alkoi muistuttaan pääkalloa ja kroppani pikkupojan vartaloa. Myöhemmin tuli ero ja uusi mies elämääni. Hän piti terveen näköisestä vartalosta jne. Oma kuvani muuttui sen myötä paremmaksi. Edellenkin tuntisin oloni paremmaksi ja kauniimmaksi laihempana (nyt BMI 21), mutta tärkeämpää nykyään on terveys ja hyvä malli lapsille.
ja vähän kaloreita. Mä teen jopa pitsani munanvalkuaispohjaan....paistan valkuaismunakkaan ja laitan tonnikalaa, herkkusieniä, tomaattia, sipulia, vähän mozzarellajuustoa päälle ja uuniin.
että liian alhainen kylläisyyden tunne, on yhtä lailla huono asia, kuin liian korkealla oleva kylläisyyden tunne. Eli luonnollinen tila ei tarkoita sitä, että se olisi terveellisin/parhain.
Suurimmalla osalla ihmisistä kylläisyyden tunne on liian ylhäällä, johtuen nälkävuosista, josta selvisivät ne joilla on siihen aikaan paras kroppa keräämään varastoja. Siitä syystä lihavia/ylipainoisia on nykyään enemmän.
Järkikin jo sanoo, että kuukautisten poisjäänti on erittäin paha merkki siitä, että vartalo ei voi hyvin. Alhainen kylläisyyden tunne on siis myös yhtälailla "epänormaali".
No nyt lopetan saarnan ja toivon, että joku edes mietti tätä, vaikka en siihen uskokaan että ap tähän lopettaa. Se tapahtuu yleensä vasta sitten kun omakuva ja itsetunto paranee, jotka ovat todennäköisimpiä syitä tähän touhuun. Mutta jos kyse on vain tietämättömyydestä, niin tiedoksi tämä.
että hoikalle 5 lisäkiloa tarkoittaa vaatekaapin täydellistä uusimista. Kuka sellaiseen haluaa ryhtyä?
Ap:lle ei ole apua. Vaa'alla en ole koko kesänä käynyt, enkä siis painoani tiedä. Mutta tiedän tunteen, parin kilon pudotuskin lähemmäs lähtöpainoa piristää.
Ja Bmi 18,75 on ihan normaalin rajoissa.
haluat laihduttaa lisää. Ja ääneen ei todellakaan saa sanoa yhtään mitään. Mä ainakin haluan pysyä hoikkana, enkä halua mitään vyötärömakkaroita. En silti koe olevani sairas, yritän jättää mässyt väliin ja liikkua 2krt vkossa
T. Sama 170cm/62kg.
edes se 58 ei kyllä ole hoikkaa nähnytkään.
T: 178/ 53
Raejuusto on hyvää ihan sellaisenaan ja rahkaan ajattelin laittaa mustikoita ku ne ovat nyt parhaimmillaan tuolla metsässä. Kanaa syön myös kyllä joskus, joskaan en läheskään päivittäin. Mutta pähkinöitä en ole oikein koskaan syönyt, osaltaan johtuu siitä että en oikein tiedä ihan tarkkaan että MITÄ pähkinöitä sieltä kaupasta sitten oikein pitäisi ostaa ja kuinka niitä syödään. Esim. kuoritaanko tmv...
t. AP
kuulostaa hyvältä :)
Kokeile vaikka Gogreenin Salladsmix-sekoitusta, siinä on paria eri siementä ja pähkinää. Voi käyttää salaattiin sellaisenaan.
Kuorittavia pähkinöitä en juuri koskaan osta, paitsi joskus herkutteluun suolattuja pistaasipähkinöitä. Saksanpähkinät ovat hyviä, voi syödä sellaisenaan, samoin pekaanipähkinät ja cashewpähkinät. Niille ei tarvitse tehdä mitään. Maapähkinöitäkin voi välillä vaihteeksi syödä, mutta jossain oli että ne eivät ole aivan niin hyviä kuin nuo muut pähkinät. Hyviä öljyjä on myös manteleissa, ja esim. Rainbow'lla on edullisia valmiiksi kuorittuja manteleita.
Muutenkin kannattaa noissa pähkinöissä verrata hintoja, joidenkin merkkien pikkupussit maksavat paljon, ja joistakin paikoista saa isompia pusseja halvemmalla.
kuulostaa hyvältä :) Kokeile vaikka Gogreenin Salladsmix-sekoitusta, siinä on paria eri siementä ja pähkinää. Voi käyttää salaattiin sellaisenaan. Kuorittavia pähkinöitä en juuri koskaan osta, paitsi joskus herkutteluun suolattuja pistaasipähkinöitä. Saksanpähkinät ovat hyviä, voi syödä sellaisenaan, samoin pekaanipähkinät ja cashewpähkinät. Niille ei tarvitse tehdä mitään. Maapähkinöitäkin voi välillä vaihteeksi syödä, mutta jossain oli että ne eivät ole aivan niin hyviä kuin nuo muut pähkinät. Hyviä öljyjä on myös manteleissa, ja esim. Rainbow'lla on edullisia valmiiksi kuorittuja manteleita. Muutenkin kannattaa noissa pähkinöissä verrata hintoja, joidenkin merkkien pikkupussit maksavat paljon, ja joistakin paikoista saa isompia pusseja halvemmalla.
Etsiskelenpäs seuraavalla kauppareissulla! Löytyykös tavallisesta S-Marketista vai pitääkö suunnata Prismaan vai kenties johonkin erikoiskauppaan?
t. AP
ainakin löytyy minun S-marketistani, samoin niitä manteleita. Voi joutua vähän etsimään, sillä erilaiset pähkinätuotteet on sijoitettu mikä minnekin. Muita pähkinöitä olen ostanut vaihtelevasti K-supermarketista, Siwasta ja Prismasta
sun olisi syytä paremminkin antaa sen painon nousta. Itse olen sinun pituisesi, painan yli 20 kg enemmän ja olen oikein tyytyväinen kroppaani.
sun olisi syytä paremminkin antaa sen painon nousta. Itse olen sinun pituisesi, painan yli 20 kg enemmän ja olen oikein tyytyväinen kroppaani.
Painoin viimeisilläni raskaana 72kg, sen verran kai painat nyt? Oli aika tuskaa liikkua sellaisen painomäärän kanssa että enpä ehkä haluaisi sellaista taakakseni ihan vakituisesti... Ihan senkin lisäksi että haluan näyttää hyvältä!
t. AP
Minä odottelen taas sitä seuraavaa perjantaita ennen kuin nousen vaa'alle. Ruokailut ovat pysyneet järkevinä, ja hyötyliikuntaakin on ensi viikolla tiedossa tavallista enemmän.
Pitänee varata aineksia raikkaisiin salaatteihin valmiiksi, jos tulee niin lämmintä kuin luvataan, salaatilla ei ainakaan paisumaan pääse :D
T: nro 8
Minä odottelen taas sitä seuraavaa perjantaita ennen kuin nousen vaa'alle. Ruokailut ovat pysyneet järkevinä, ja hyötyliikuntaakin on ensi viikolla tiedossa tavallista enemmän. Pitänee varata aineksia raikkaisiin salaatteihin valmiiksi, jos tulee niin lämmintä kuin luvataan, salaatilla ei ainakaan paisumaan pääse :D T: nro 8
kun tosiaan sen verran lämmintä taas lupasi että itsellä jää kyllä varmasti lämmin ruoka sellaisessa helteessä väliin, vaikka en edes siis olisi laihdutuskuurilla... Tällä viikolla olen sen lämpimän ruuan syönyt lähes joka päivä kun on ollut viileämpää.
Muuten söin normaalisti tänään, mutta pakko oli antautua houkutukselle ja syödä yksi Magnum Temptation, ehdoton lempijäätelöni... :)
t. AP
Minun paino on nyt jähmettynyt paikalleen vaikka olen siinä crosstrainerissa juossut kun hullu joka ilta sen 30min. Ja siis ihan oikeasti valunut hikeä sen jälkeen, sen takia suurelta osin että täällä on aika kuuma...
Mutta paino on ja pysyy tässä samassa missä se nyt on ollut jo aika pitkään. 50,5kg. En oikein voi kovasti syömisiäkään vähentää enää. Liikuntaa voin ehkä päivän mittaan lisäillä, mutta minne laitan lapsen kun se ei kovin mielellään enää rattaissa istu niin harvoin pääsee edes kunnon kävelylenkille jos lapsen joutuu ottaa matkaan.
No, toivotaan että tämä nyt on sitä mitä jostain joskus olen lukenut/kuullut että kuukautisten aikaan on hankala laihduttaa. Voihan se pitää paikkansakin, en tiedä.
t. AP
Illalla tuli syötyä lettuja kun mies niitä paistoi, joten tänään sitten vähän kevyemmin ja liikuntaa reippaasti. Vaa'alla en ole käynyt, katsotaan sitten ensi perjantaina.
Ensi viikollakin pitäisi tulla mukavasti liikuntaa, pitää vain pysyä tarkkana noiden ruokien kanssa.