Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti terassille päiväkaljalle lapsen kanssa

Vierailija
12.07.2010 |

Onko mielestäsi ok? Minä paheksun. (Lapsi on leikki-ikäinen.)

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku tuolla aiemmin kirjoitti että lapset (siis yleisesti ottaen kaikki) tunevat turvattomuutta jos aikuiset juo sen yhdenkin annoksen.

Enkä pidä mahdottomana että lapsi kokee turvattomuutta jos vanhempi muuttuu paljon jo sen yhden annoksen takia, kyllähän tällaisiakin ihmisiä on. Jos taas vanhemmat pysyvät turvallisina niin en usko että kaikki lapset tuntevat turvattomuutta vaikka vanhemmat joisivat useammankin annoksen, tai ainakaan itse en tuntenut (vanhempani käyttivät kyllä alkoholia, mutta kohtuudella eivätkä koskaan olleet humalassa).

"HUOM! Yksi annos muuttaa käytöstä jolloin lapsi VOI tuntea turvattomuutta"

Ranskassa, Italiassa, Kreikassa, Portugalissa, jne... ei sitten ole yhtään turvallisuutta tuntevaa lasta? Puolipulloa viiniä lounaalla ei ole mikään juttu. Ei estä edes autolla ajoa tai töihin menoa...

Suomessa jaksetaan sitten nipottaa yhdestä oluesta. Olisikohan sallitumpaa jos terassilla nappaisi puoli pulloa viiniä?

Alkoholin suhteen Suomi on kyllä uskomattoman kaksinaismoralistinen maa. Ilalla vedetään perseet mutta terassilla ei yhdellä saa käydä.

Vierailija
22/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan päiväistä lässytystä...

Etelä-Euroopassa on täysin normaalia mennä ystävien ja lasten (ja koiran) kanssa ravintolaan syömään kun pahin helle on ohi eli illalla yhdeksän aikaan.

Lapset oppivat käytöstavat ravintolassa, samalla oppivat sosiaalisuutta ja ennenkaikkea alkoholin kohtuu käyttämistä.

Yritäppä Suomessa mennä syömään klo 21 lasten kanssa ravintolaan. Sinua ei edes päästetä sisälle...

Kyllä tämä kansa on uskomatonta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina verrataan meitä johonkin välimeren maahan, kun tosiasia on, että kulttuurit ovat olleet ja tulevat aina olemaan erilaiset! Jo juomistavoissa on suunnattomia eroja.

Vierailija
24/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät sinne kuuluu!

Tero

Vierailija
25/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa äiditkin käydä terassilla, mutta ilman lapsiaan.

Vierailija
26/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo juomistavoissa on suunnattomia eroja.

Kysymys kuuluukin, että miksi.

Mitäs veikkaat millaiset juomatavat tulee lapsille, jotka katselevat kalsarikännien vetämistä kotona (koska vanhemmat eivät kehtää sosiaalisen paineen takia mennä rvintolaan lasten kanssa illalla).

Tai millaiset juomat tavat lapsille, jotka ovat mukana ravintolassa syömässä ja käyttämässä kohtuudella alkoholia.

Suomalainen alkoholi kasvatus (vanhempiin kohdistuva) on aina ollut alkoholin täyskieltämistä.

Ihminen (ei suomalainen eikä ranskalainen)ei suostu olemaan ilman alkoholia. Alkoholia on uskontojen ja erinäisten muotivirtauseten johdosta yrtetty kieltää mutta tulokset ovat iana olleet yhtä huonot kuin huoraamisen kieltämisellä. Ilmiö vain menee maan alle ja pahenee.

Eikö Suomessakin voitaisi keskittyä kohtuu käyttöön mieluummin kuin täyskieltämiseen?

Vierailija
27/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ne lapset saa siellä käydä limpparilla ja jätskillä?

Vierailija
28/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa käydä lapsineenkin, eikä siinä muiden mielipiteet paljon paina.

Tero

Vierailija
29/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaljaa pitää lipittää? Se kun on näin helteillä huono juoma.

Vierailija
30/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaljaa pitää lipittää? Se kun on näin helteillä huono juoma.

Tässä ketjussa lapsien kanssa terassille meno on kielletty. Siis terassi on saatanallinen paheiden pesä, johon vain hulttiot menevät.

On ihan jees tissutella mökillä kaljaa ja sauna kaljatkin on ok, ja grillatessa saa vetää vinkkupullon + pari snapsia päälle mutta terassille älkää menkö, joudutte vielä helvettiin!!

Vierailija
31/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaynyt terassilla lastenvaunujenkin kanssa monta kertaa (vauva nukkui vaunuissa)..

Nyt lapset ovat isompia (leikki-ikaisia) ja sama meno jatkuu :-D

Ja tosiaan on vahan eri asia puhua humalahakuisuudesta kuin yhdesta oluesta/siiderista/viinilasillisesta...

Vierailija
32/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo juomistavoissa on suunnattomia eroja.

Kysymys kuuluukin, että miksi.

Mitäs veikkaat millaiset juomatavat tulee lapsille, jotka katselevat kalsarikännien vetämistä kotona (koska vanhemmat eivät kehtää sosiaalisen paineen takia mennä rvintolaan lasten kanssa illalla).

Tai millaiset juomat tavat lapsille, jotka ovat mukana ravintolassa syömässä ja käyttämässä kohtuudella alkoholia.

Suomalainen alkoholi kasvatus (vanhempiin kohdistuva) on aina ollut alkoholin täyskieltämistä.

Ihminen (ei suomalainen eikä ranskalainen)ei suostu olemaan ilman alkoholia. Alkoholia on uskontojen ja erinäisten muotivirtauseten johdosta yrtetty kieltää mutta tulokset ovat iana olleet yhtä huonot kuin huoraamisen kieltämisellä. Ilmiö vain menee maan alle ja pahenee.

Eikö Suomessakin voitaisi keskittyä kohtuu käyttöön mieluummin kuin täyskieltämiseen?

Ottakoon lasillisen ken tahtoo, muttei sitä todellakaan tarvitse lapsesta lähtien alkaa opettamaan!

Vierailija
33/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en äitinä menisi pienen lapsen kanssa terassille, mutta 15-vuotiaani kanssa voin hyvin käydä esim. Memphisin terassilla nauttimassa pari siideriä ostosten lomassa. Joskus olen 15-vuotiaalle ostanut ihan oman drinkinkin - eihän se yksi vielä pahasta ole, jos aikuinenkin sen kerta juo.

Vierailija
34/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaalle osta?! Jos ostat, niin ei tartte ihmetellä mistä näitä juoppoja suomessa oikein tulee..

Vierailija
35/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi täyteläinen burgundilais-punaviini Pinot Noir-rypäleistä, niin se olisi paljon helpompi hyväksyä.

Tai edes kunnon bretagnelaissiideri.

Mutta että kalja?

Kas kun ei teräviä.

Tero

Vierailija
36/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen onkin aikuinen.

Minä voisin kyllä mennä lasten kanssa terassille ja juoda siiderin. 16v teinilleni en kyllä ostaisi koska on alaikäinen.

Itse en äitinä menisi pienen lapsen kanssa terassille, mutta 15-vuotiaani kanssa voin hyvin käydä esim. Memphisin terassilla nauttimassa pari siideriä ostosten lomassa. Joskus olen 15-vuotiaalle ostanut ihan oman drinkinkin - eihän se yksi vielä pahasta ole, jos aikuinenkin sen kerta juo.

Vierailija
37/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat luvan että alkoholi alaikäisenä on ok, tai enemmänkin, jopa toivottavaa kun kerran äiti lapselleen sen drinkin ostaa. Ei se 15v sitten enää tee eroa yhden ja kymmenen välille.

Vierailija
38/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa oluelle. Mut esim. hiihtokeskuksissa käydään limulla ja oluella.

Parit oluet nyt kestää keveesti juoda. Ei siitä vielä kännejä saa.

Vierailija
39/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi kalja tekee teidän mielestä ihmisestä alkoholistin on teidän itsenne syytä hankkiutua hoitoon.

Juuri tämmöiset sekopäät saavat aikaan sen, että alkoholi on joku tabu, jota ei sovi nauttia kuin kulman takana tai kotisohvalla. TE ITSE OLETTE NE, JOTKA ALKOHOLISTEJA TEKEVÄT!

Tuollainen kyräily ja syyllistäminen ja alkoholin mystifiointi saavat sen entistä kiehtovammaksi teinien silmissä.

Vierailija
40/83 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän koko kesän vapaa- ja loma-ajat lapsen kanssa, ja joskus haluan istahtaa kivalle terassille enkä tykkää limusta, kahvia juon vain aamukahvin verran, mutta olut on mielestäni hyvää hellepäivänä (toki juon vettä pääasiassa päivän mittaan). Olisiko parempi olla viettämättä aikaa lapsen kanssa, vaikka tuo terassilla istuminen ja yksi olut sekä lapsen jätski vievät vaikkapa reissupäivästä vain 15 minuuttia?

Joku oli sitä mieltä, ettei lasten kanssa oleville saisi tarjoilla. Oli se outos, mutta meille kävi kerran niin, että ruokailun jälkeen oltaisiin menty kesäiselle terassille Helsingin keskustassa yhdelle. Ystävättäreni oli tilaamassa siideriä ja vichyä (minulle), mutta se ei onnistunut koska klo 18 terassilla ei saanut olla lapsia (tässä tapauksessa nukkuvaa vauvaa vaunuissa), jonka äiti olisi juonut vichyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi