Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen heittää kollegoiden tuomat synttäriruusut kollegoiden silmille?

Vierailija
30.06.2010 |

Ollaan tämmöinen keskisuuri virasto ja täällä on tapana, että kun pyöreitä vuosia täytetään, henkilölle viedään ruusuja tai muuta. Nyt sitten kävi niin, että meidän nuori, vasta-aloittanut sihteerimme ei ollut tajunnut, että jotkut ovat kieltäytyneet kaikista onnitteluista. Syy oli meidän muidenkin, unohdimme sanoa asiasta. Hän oli ajatellut tekevänsä hyvän työn ja toi kukkasia.

Juhlakalu (tekisi mieli sanoa, että juhlamulkku...) oli sitten ystävällisesti ottanut ja heittänyt kimpun sihteerin naamalle. Olen lohdutellut tyttöä tässä pitkin aamua. Satuin näkemään episodin. Jos tämä päivänsäde olisi minun alaiseni, hän saisi varoituksen. Ei noin vain käyttäydytä toimistossa. Taitaa varoitus napsahtaa kyllä muutenkin. Ei helvetti.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin todennäköisesti kahvi lentää päin naamaansa. Töissähän tiedetään toisista pienet yksityiskohdat eli miksi tahallaan olla ilkeä ja tuoda se kahvi aiheuttamaan oksennusrefleksi?

Vierailija
62/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos uusi sihteeri ei kerran tiennyt etta talla ihmisella on kompleksi iastaan (jonka kaikki kuitenkin tietavat)"

Ilmiselvä tapaus. Työpaikan vanhat apinat ovat huijanneet sihteerin toimimaan ja parkkeeranneet isot perseensä näköalapaikalle. Tavoite: kiusata ikäkompleksista työkaveria ja uutta, nuorta sihteerikköä. Mission complished! Nyt voi surkutella sihteerikön kanssa "empaattisesti".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän lapsi tulee halaamaan teitä vaikkette halua niin nakkaatteko hänet seinään?

Jotain käytöstapoja sitä voisi odottaa aikuisilta ihmisiltä, mutta ilmeisesti odottaa liikaa. Pikku rinsessaiset ne nakkelee kukat ja kaffet naamalle jos ei miellytä. Voisiko se omakin elämä olla piirun verran helpompaa jos ei draamaa väkisin vääntäisi kaikesta?

Vierailija
64/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudella aina kestää ennenkuin tietää kuka on se työpaikan selkään puukottava kusipää. Ap:n työpaikalla se on selvästi ap. Esittää hyvin empaattista, vaikka on organisoinut homman. Täyskymppi. Ainoa harmi on, että 'mulkku' täytti vuosia kesälomakaudella ja kaikki eivät päässeet näkemään.

"jos uusi sihteeri ei kerran tiennyt etta talla ihmisella on kompleksi iastaan (jonka kaikki kuitenkin tietavat)" Ilmiselvä tapaus. Työpaikan vanhat apinat ovat huijanneet sihteerin toimimaan ja parkkeeranneet isot perseensä näköalapaikalle. Tavoite: kiusata ikäkompleksista työkaveria ja uutta, nuorta sihteerikköä. Mission complished! Nyt voi surkutella sihteerikön kanssa "empaattisesti".

Vierailija
65/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkien viemisestä saa varoituksen. Ei edes sellainen, jossa kukkien viemisestä saa haukut.

Onneksi - tuuriahan tämä on ollut - sekä työyhteisööni että tuttavapiiriini kuuluu ainoastaan joviaaleja, fiksuja, lämpimiä ihmisiä.

Vierailija
66/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlimasta tulleena sanon että kyllä epäviralliset koukerot parantavat myös tavallista työtä. Ja meillä ainakin palkka ja syntymäpäivät on ihan julkista tietoa tai ainakin saatavissa helposti.

Vierailija
67/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi pitää usuttaa se uusi tyttö viemään ne ja jäädä nauttimaan aitiopaikalle. Mulle jäi ap:n tarinasta mielikuva että, työpaikan akat olivat järjestäneet kiusaamistilanteen ja käyttivät siinä hyväkseen uutta työntekijää.

Kun joku haluaa juhlia, niin kivaahan se on, mutta miksi on niin vaikeaa kunnioittaa niitä jotka ei halua.

juhlimasta tulleena sanon että kyllä epäviralliset koukerot parantavat myös tavallista työtä. Ja meillä ainakin palkka ja syntymäpäivät on ihan julkista tietoa tai ainakin saatavissa helposti.

Vierailija
68/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällasia ihmisiä voi oikeesti olla, eihän?

Tää maailma on täynnä julmuutta, kylmyyttä, toisen nolaamista, haukkumista, kiusaamista. Sit kun jotkut haluu tehdä yhden ystävällisen teon, ostaa ruusun (ajatelkaa, HIRVEETÄ!) ja kortin (KÄSITTÄMÄTTÖMÄN LOUKKAAVAA!) niin tää yks on kuin...ei, mä en keksi edes sanaa kuvaamaan tota.

Toivon todellakin, että sulla ei ole lapsia, eihän vaan ole??? Ettet vaan siirrä niille tollasta asennetta, että toisen muistaminen on suunnilleen hirveintä, mitä ihmiset voi toisilleen tehdä.

Vierailija
69/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minunkaan työpaikkani sellainen jossa kukkien viemisestä saa varoituksen. Ei edes sellainen, jossa kukkien viemisestä saa haukut. Onneksi - tuuriahan tämä on ollut - sekä työyhteisööni että tuttavapiiriini kuuluu ainoastaan joviaaleja, fiksuja, lämpimiä ihmisiä.

Vierailija
70/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 11:sta

Vierailija
71/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäaikoja ei oikeasti tarvitse mitenkään penkoa, ne näkyy todella monessa yhteydessä muutenkin.

Omalla työnantajallani tulee henkilöstöhallinnosta vielä muistutus että joku työntekijä täyttää pyöreitä, että muistetaan tätä sitten jotenkin.

Vierailija
72/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viekää vaikka vanhainkotiin. Siellä varmasti joku ilahtuu. Kyllä on happamia kääkkiä työpaikat pullollaan.

Vierailija
73/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia tullut jo esiin, mutta kuitenkin:

joku aiempana sanoi että miten sihteeri on päässyt käsiksi henkilötietoihin. Että onko penkonut tms.

Itse olen ollut sihteeri, ja maksoin mm. palkat, ja siinä palkkaohjelmassa näkyi aina ihmisten syntymäaika, ei sitä tarvinut mitenkään "penkoa" kun sen joka kuukausi siinä palkkoja maksaessa suoraan näki.

En tiedä mitä tämä aloituksen sihteeri työssään tekee, mutta on paljon mahdollista että näkee syntymäpäivän ihan ilman penkomistakin...

Vierailija
74/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin hyvästä työpaikasta toiseen ja vain 2kk myöhemmin alkoi uudessa yt:t. Olin tuore ja vielä opettelemassa hommaa + ainoa nainen porukassa... Niin, en oikein kuulunut siihen miesjengiin, jotka keilasi ja golfasi yhdessä. Senhän tietää, että minäpä siitä ryhmästä sitten sain lapun ainoana. Kyllä riepoi. Se petetyksi tulemisen tunne, kun hyvästä duunista lähtee toiseen ja löytää itsensä 3kk myöhemmin työttömänä...

Yritin olla ystävällinen loppuun asti, etten polta siltoja, jos sitten joskus tuonne minusta soitetaan. Viimeisenä päivänä siivosin huonettani ja pakkailin tavaroita. Pomo tuli yhtäkkiä hakemaan neukkariin ja siellä olikin kakkukahvit ja pieni lahja mulle. Tuli aika paska olo. Toki hymyillen halasin pomoa ja söin sen kakun palan ja kiitin lahjasta, mutta sisällä paloi sellainen viha...:(

Vierailija
75/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäaikoja ei oikeasti tarvitse mitenkään penkoa, ne näkyy todella monessa yhteydessä muutenkin. Omalla työnantajallani tulee henkilöstöhallinnosta vielä muistutus että joku työntekijä täyttää pyöreitä, että muistetaan tätä sitten jotenkin.

Yksiköiden johtajalle tulostetaan kyllä vuosittain lista 50- ja 60-vuotta täyttävistä. Mutta ei se missään tapauksessa ole mikään kahvipöydälle jaettavalista.

Meillä se on arkipäiväksi sattuvana myös palkallinen vapaapäivä. Esimiehen tehtävä on pariviikkoa etukäteen sensitiivisesti tiedustella miten henkilö haluaa asian hoitaa. Jos henkilö haluaa tarjota kakkukahvit, työnantaja maksaa ne kohtuuden rajoissa ns. ruokalasta tilattuna. Siitä huolimatta 2/3 osaa ei halua asiaa juhlistaa. Ja silloin työnantajan tehtävä ei ole asiaa levitellä, asianomaisen tahtoa asiassa kunnioitetaan.

Minä en syntymäpäivien lisäksi myöskään kerro ihmisten kotiosoitteita, henkilökohtaisia puhelinnumeroita, en kerro keneltä menee osapalkasta ulosottoon tai kenellä on kaksi palkkatiliä eli eritili päivärahoille ja korvauksille ja palkalle. En työkaverien kysyessä kerro milloin jonkun äitiysloma tai hoitovapaa loppuu. En kerro sairaslomien syitä enkä niiden pituuksia. En milloin joku on suunnitellut jäävänsä osa-aika eläkkeelle tai koko aikaeläkkeelle.

Viikottain kuitenkin työkaverit haluavat jostain 'ystävällisestä' syystä jotain tietää ja olen mulkku kun en kerro. Kysykää asianomaisilta itse jos on pakko saada tietää.

Se vaan on laitonta mun kertoa, vaikka ne asiat olisi kuinka helposti muutenkin selvitetävissä.

Vierailija
76/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia tullut jo esiin, mutta kuitenkin: joku aiempana sanoi että miten sihteeri on päässyt käsiksi henkilötietoihin. Että onko penkonut tms. Itse olen ollut sihteeri, ja maksoin mm. palkat, ja siinä palkkaohjelmassa näkyi aina ihmisten syntymäaika, ei sitä tarvinut mitenkään "penkoa" kun sen joka kuukausi siinä palkkoja maksaessa suoraan näki. En tiedä mitä tämä aloituksen sihteeri työssään tekee, mutta on paljon mahdollista että näkee syntymäpäivän ihan ilman penkomistakin...

Vierailija
77/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kovinkaan vaikeaa. Marssii verotoimistoon katsomaan veroluetteloa. Siellä on henkilön kohdalla syntymäaika ja sitten ne tulotiedot.

Vierailija
78/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

livakasti paikasta, jossa olisi tuollaisia sitruunan nielleitä mulkeroita.

Ei ihme että koette itsenne kiusatuiksi, koska oikeastaan te olettekin: koko työyhteisö nauraa teidän mt-ongelmille ja maailmannapa-kuvitelmillenne ja pilkkaa selän takana.

Vierailija
79/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäaikoja ei oikeasti tarvitse mitenkään penkoa, ne näkyy todella monessa yhteydessä muutenkin. Omalla työnantajallani tulee henkilöstöhallinnosta vielä muistutus että joku työntekijä täyttää pyöreitä, että muistetaan tätä sitten jotenkin.

Yksiköiden johtajalle tulostetaan kyllä vuosittain lista 50- ja 60-vuotta täyttävistä. Mutta ei se missään tapauksessa ole mikään kahvipöydälle jaettavalista. Meillä se on arkipäiväksi sattuvana myös palkallinen vapaapäivä. Esimiehen tehtävä on pariviikkoa etukäteen sensitiivisesti tiedustella miten henkilö haluaa asian hoitaa. Jos henkilö haluaa tarjota kakkukahvit, työnantaja maksaa ne kohtuuden rajoissa ns. ruokalasta tilattuna. Siitä huolimatta 2/3 osaa ei halua asiaa juhlistaa. Ja silloin työnantajan tehtävä ei ole asiaa levitellä, asianomaisen tahtoa asiassa kunnioitetaan. Minä en syntymäpäivien lisäksi myöskään kerro ihmisten kotiosoitteita, henkilökohtaisia puhelinnumeroita, en kerro keneltä menee osapalkasta ulosottoon tai kenellä on kaksi palkkatiliä eli eritili päivärahoille ja korvauksille ja palkalle. En työkaverien kysyessä kerro milloin jonkun äitiysloma tai hoitovapaa loppuu. En kerro sairaslomien syitä enkä niiden pituuksia. En milloin joku on suunnitellut jäävänsä osa-aika eläkkeelle tai koko aikaeläkkeelle. Viikottain kuitenkin työkaverit haluavat jostain 'ystävällisestä' syystä jotain tietää ja olen mulkku kun en kerro. Kysykää asianomaisilta itse jos on pakko saada tietää. Se vaan on laitonta mun kertoa, vaikka ne asiat olisi kuinka helposti muutenkin selvitetävissä.

Mikään tuossa perässä luettelemistasi asioista ei ole verrannollinen syntymäpäivään. PÄllistään on vialla ihminen, jolle syntymäpäivä on noin arka asia. Ei varmaan elämä ole muutenkaan kovin helppoa.

Mitä jos joku inisee siitä, että minun nimeä ei saa kertoa kenellekään! Ei saa työkaverit tietää minkä niminen Pirjo tässä tietokoneella istuu, minulla kun on NIIIN herkkä mieli! VOivat vielä ääntää nimen väärin ja sitten on paha mieli ja lääkitystä voidaan joutua nostamaan.

JA en siis tarkoita että SUN pitäisi niitä kertoa, mutta mun mielestäni ihminen, joka käyttäytyy ap:n kuvailemalla tavalla on totaalinen ihmisperse.

Vierailija
80/149 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama haluaako juhlia vanhenemistaan, mutta työpaikalla kuuluu kaikesta huolimatta käyttäytyä asiallisesti. Kollegasi ei taida olla ihan terve?