Minkälainen ihminen heittää kollegoiden tuomat synttäriruusut kollegoiden silmille?
Ollaan tämmöinen keskisuuri virasto ja täällä on tapana, että kun pyöreitä vuosia täytetään, henkilölle viedään ruusuja tai muuta. Nyt sitten kävi niin, että meidän nuori, vasta-aloittanut sihteerimme ei ollut tajunnut, että jotkut ovat kieltäytyneet kaikista onnitteluista. Syy oli meidän muidenkin, unohdimme sanoa asiasta. Hän oli ajatellut tekevänsä hyvän työn ja toi kukkasia.
Juhlakalu (tekisi mieli sanoa, että juhlamulkku...) oli sitten ystävällisesti ottanut ja heittänyt kimpun sihteerin naamalle. Olen lohdutellut tyttöä tässä pitkin aamua. Satuin näkemään episodin. Jos tämä päivänsäde olisi minun alaiseni, hän saisi varoituksen. Ei noin vain käyttäydytä toimistossa. Taitaa varoitus napsahtaa kyllä muutenkin. Ei helvetti.
Kommentit (149)
kahvi- ja kakkutarjoiluun noin paljon rahaa?!?!? Kullastako sä sen kakun kaiverrat??
Eikä työpaikalla sitä paitsi mitään kakkuja tarvitse tarjoilla, ellei halua.
Syntymäpäivän juhlimiseen kuuluu kahvin ja kakun tarjoaminen, helposti rahaa kuluu 700 - 1200 e
Tässä munkin: 29.3.1975. Mulle saa laittaa niitä kukkia :D
Miten jotkut ihmiset voivat olla niin herkkiä syntymäpäivästään? Miksi sitä ei haluta kertoa muille? En ymmärrä. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa kertoa milloin syntymäpäiväni on, jos joku on sitä kysynyt.
Ja voin kertoa vaikkei kukaan kysynytkään, tässä ja nyt: se on 19.9.1978. Kas noin, koko AV tietää sen nyt!
...Mut pliis; älkää muistako kukkasin.
Olen kaupungilla töissä ja kaupunki antaa maljakot 50 ja 60-vuotispäivänä. Silloin kyllä kaikki tietää ja esimiehelle tulee erikseen tieto, että haes nyt maljakko tälle henkilölle, kun täyttää vuosia.
Siis, jos ihminen ilmoittaa ettei vietä 70v syntymäpäiviään, niin ei tarvitse muistaa? Voiko lähettää edes korttia? Sisarensa aikovat kuitenkin kerätä lahjarahaa. Pitääkö osallistua? Olen veljen avovaimo.
Olisihan se ollut mukavaa että jotenkin olisi muistettu joskus.
Zoilukka218 kirjoitti:
Siis, jos ihminen ilmoittaa ettei vietä 70v syntymäpäiviään, niin ei tarvitse muistaa? Voiko lähettää edes korttia? Sisarensa aikovat kuitenkin kerätä lahjarahaa. Pitääkö osallistua? Olen veljen avovaimo.
Onkosiskojen ymmärryksessä jotain vikaa: jos hlö sanoo ettei vietä synttäreitä niin hän myös toivoo ettei niitä noteerata lainkaan.Kerropas se hänen sisarilleen jotka eivät toivetta kunnioita. Mikä ttu on kun osa ihmisistä ei näin selkeää asiaa tajua.
Vaikutat mukavalta ihmiseltä. Olisipa kaikilla uusilla tulokkailla sinunkaltaisia ihmisiä työpaikalla vähän tukemassa tarvittaessa.
Ja voin kertoa vaikkei kukaan kysynytkään, tässä ja nyt: se on 19.9.1978. Kas noin, koko AV tietää sen nyt!
...Mut pliis; älkää muistako kukkasin.