Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä laiha/tosi hoikka - miten syöt?

Vierailija
21.06.2010 |

Jätätkö aterioita väliin? Miten käytät alkoholia? Missämäärin menee rasvaa/sokeria?

T: haluan laihaksi!

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät syö juuri mitään

Juovat tosi vähän alkoholia.

Ovat 38 ja 53 vee.

Ovat mielestäni jo lähellä syömishäiriötä. Mutta ällöttävät hoikkia ) ;

Vierailija
22/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo lainkaan alkoholia ( olen ollut absolutisti viimeiset viisi vuotta, mutta ennen sitäkin olin hoikka ), en pidä makeasta, syön vain harvoin karkkia/ makeaa. En jätä aterioita väliin kuin pakon edessä ( puuhakas elämä ja pienet lapset, niin ei aina ehdi syödä kunnolla ), liha jota syömme on vähärasvaista...

Liikuntaa harrastan kausittain, innostuksen mukaan. Hyötyliikunta on jatkuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun aloitan aina kupilla kahvia ja neljällä leipä palalla, vaihtelevasti joko vaaleaa tai tummaa, päällä metvurstia tai juustoa.

Lounas joko eilistä tai jää kokonaan välistä. Parin tunnin päästä otan jogurttia ja leipää aamun tapaan. Välipala jää melkein aina välistä.

Päivällinen joko lihasta tai kalasta. Salaattia mukana vaihtelevasti.

Iltapala on myös vaihdellen. Joskus pari leipää jogurtin kanssa tai sitten sipsejä, suklaata yms roskaa. Alkoholia juon viikon aikana 2-4 annosta eli joko lasillisen viiniä tai pullo siideriä.

Tämä ruokavalio kun olen kotona lasten kanssa. Lasten ruoista pidän tiukasti kiinni koska ovat muutenkin hoikkia.

Kun palaan töihin syön sekä lounaan että välipalan ja illalla päivällisen. Muuten ei töissä jaksa(seisomatyö).

Tiedän että kaiken kaikkiaan syön liian vähän. Kaikki roskaruoka, suklaa, karkit eivät vaikuta painon nousuun joten syön niitä surutta. Ei ole paras mahdollinen vaihtoehto.

Tällä ruokavaliolla en usko että laihdut.

T.160cm, 45kg

Vierailija
24/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aamupala tärkein ateria päivässä... aamulla voi syödä aika surutta munat, pekonit, leivät ja croisantit, eikä liho. mutta jos pitkin päivää syö noin, niin sit se on paino-ongelma paikka.

reilu aamiainen. kevyt lounas, pikku välipala, hyvä päivällinen ja proteiini iltapala. vihanneksia joka aterialla. no secrets.

hiilareita voi syödä jos syö kuitupitoista, muta meilestäni kaikki vaaleat jauhohötöt ja sokeri on turhaa. ne kun jättää, niin kilotki jättää sut.vaaleat jauhot ja sokeri muuttuu jenkkakahvoikvi. voit syödä puoli kiloa voita päivässä ja laihtua, mutta et puolta pullapitkoa.

Vierailija
25/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mä mussutan jotain varmaan 1-2 tunnin välein. Aina kun mun tekee jotain mieli, menen hakemaan ja usein töitä tehdessäni syön, koska se vaan on kivaa.

Mutta mun kroppa kertoo, kun riittää. Mulle tulee vaan olo, että se oli tässä, tarve meni ohi. Sen jälkeen en pysty syömään palastakaan.

Jossain sosiaalissa tilanteissa on tosi hankalaa, kun pitäisi syödä kohteliaisuuden vuoksi. Mua ihan todella oksettaa, jos vaikka joku tyrkyttää jotain piirakkaa... Se on mulle todella ahdistava tilanne.

tänään on mennyt aamulla kahvia ja dallaspitkoa, riisiä, kanaa ja bearnaisekastiketta kaksi eri kertaa, fetasalaattia, sipsejä, uusia perunoita, maitoa, kokista, vähän irtokarkkia. Ajattelin vielä syödä jogurtin ennen nukkumaan menoa.

Mulla oli bmi 17 puolitoista vuotta sitten. en tiedä paljonko on nyt, kun en tiedä painoni. Meillä ei ole puntaria. Eikä hankita.

Vierailija
26/92 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: pikapuuro marjoilla, 2 kuppia kahvia

lounas: edellisen päivän ruuan jämiä yleensä

välipala: 1 kuppi kahvia ehkä joskus hedelmä

päivällinen: tavallista kotiruokaa+salaattia

iltapala: jogurttia, teetä, leipää, juustoa, hedelmiä . Joinakin päivinä syön enemmän, toisina taas vähemmän.Eli syön vain , kun mulla on nälkä.

En tykkää juurikaan makeasta, joten en syö esim. pullaa, jäätelöä tms. kuin harvoin. Joskus syön karkkia tai suklaata.Yksi siideri menee yleensä saunajuomana.Liikun melkein päivittäin kävellen useita kilometrejä.

Vierailija
27/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyödyntämään rasvaista ruokaa. Jos taas aloitan päivän hiilareilla (puuro tai leipä) Kannattaa rasvaista ruokaa välttää. Ihan tutkittu on.

Itse syön paljon lihaa ja kalaa runsaiden kasvisten kanssa. En pelkää rasvaa.

Vuosiin ei ole perunat ja makaroonit maistuneet, saatika mäkkärin höttöhampparit :(

Vierailija
28/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 5v sitten raskausajoilta roikkumaan jääneet 10kg takaisin lähtöpainooni, joka on BMI n. 18-18,5. Sen jälkeen paino on pysynyt kurissa. Tällaiset ovat elintapani (ja näillä myös laihdutin):

Liikun monta kertaa viikossa ja käytän autoa hyvin harvoin. Fillaroin tai kävelen.

Syön hyvin monipuolista lakto-ovo-kasvisruokaa enkä vahdi annoskokoja tai laske kaloreita.

Aloitan päivän puolella litralla vettä. Koitan pitää huolen siitä että syön aamupalan, muuten olen kärttyisä ja tulee makeanhimoja myöhemmin päivällä. Aamupala on yleensä esim. puuroa tai vaikka weetabix soijamaidolla.

En koskaan juo mitään makeaa, korkeintaan muutamia kertoja viikossa lasin tuoremehua. En myöskään makeuta kahvia tai teetä. Lähinnä juon vettä ja teetä.

Jos huomaan, että makean napostelusta on muodostumassa päivittäinen tapa ja himo, pidän vajaan viikon "karkkilakon" (=ei mitään makeaa). Se tappaa sokerinhimon, ja sitten voi taas herkutella normaalin rajoissa.

Lounas on yleensä leipäateria, toisinaan iso salaatti. Joskus se unohtuu välistä, mutta siitä ei ole mitään "hyötyä", sillä sitten on vain isompi nälkä seuraavalla kerralla (ja kiukkuinen mieli). Järkevintä olisi syödä säännöllisesti.

Suosin ns. low glycemic index -ravintoa, eli ruokaa, joka ei aiheuta verensokerin kovaa hyppelyä. Siis täysjyväriisiä, täysjyvä- tai ruisleipää, soijaa, paljon kasviksia, munia - rasvaakaan en pelkää. Valkoista leipää en syö melkein koskaan ja perunoita harvoin, mutta piirakan tai pullaa leivon kyllä viikottain.

Kotona ei ole mitään herkkuja kaapissa piilossa, muuten niitä tulisi syötyä huomaamatta. Toisinaan syön illalla suklaata, mutta esim. irtokarkeista tulee mulle ihan selvä väsymys- ja ahdistustila.

Ja tätä viimeistä on vaikea selittää, mutta koitetaan: mulla on kyllä ihan reilun nälän tunne useinkin (ennen ruoka-aikaa), mutta se on sellainen "hyvä" tunne mulle, kun taas joillekin kavereille se tuntuu aiheuttavan ahdistusta. Esim. nyt yöllä olisi nälkä, mutta se ei ole sillä tavalla pakottava juttu. Saatan ehkä napata palan juustoa kohta matkalla sänkyyn. Tällainen olen ollut aina. En usko että mulla on mitenkään ihmeellinen aineenvaihdunta, vaan että se syöminen ei ehkä ole minulle niin tunnejuttu kuin monille muille.

Vierailija
29/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kolmesti päivässä ja joka kerta ihan kunnon satsit. 1 ateria sisältää yleensä 500-600 kaloria, kun olen joskus pistänyt kaiken syömäni muistiin. En syö aterioiden välillä mitään, juon vain vettä.

Olen huomannut, että mikäli juon aterian välillä jotain muuta, esim. makeutettua limsaa, mulle tulee "feikkinälkä". Uskon, että monet kokevat tämän ja syövät siksi yli oman tarpeensa. Juokaapa vettä siis.

Vierailija
30/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden juonnin puolesta liputan myös vaikken laiha tai tosi laiha oikeastaan olekaan, mutta en ole lihavakaan. Tietääkö joku juovatko lihavat (siis oikein lihavat) vettä ollenkaan? Vesi vie pikkunälän tai sitä ei tulekaan tietysti jos muistaa syödä kunnolla ruokaa.

.

Vierailija
31/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 164/48-51, söin hyvin pieniä aterioita. Lopetin aina ennen kuin tuli täysi olo. Karkkia harvoin ja vähän, samoin mitään muuta herkkua. Välttelin osin tiedostamatta kaikkea epäterveellistä, rasvaista. Liikuin lähes joka päivä tehokkaasti. alkoa ehkä pari kertaa vuodessa.

Vierailija
32/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamuisin pari leipää ja juon noin 3 kuppia maitokahvia. Päivällä syön töissä jonkun einesruoan tai jotain kotiruokaa, jota jäi edelliseltä päivältä. Iltapäivällä syön vielä kahvitunnilla jonkun rahkan. Kotona syön normikotiruokaa joskus 5-6 maissa, esim. keittoa, makaronilaatikkoa, perunoita ja kastiketta.. Ruoan kanssa pari leipää, lasi maitoa. Illalla syön ehkä jäätelön tai jotain karjalanpiirakkaa, jogurttia.

Pyrin siihen ettei missään välissä ehtis nälkä yllättämään. Mun mielestä syön ihan normaalisti ja välillä aika isojakin annoksia. Syön oikeastaan päivittäin jotain makeaa, mutten kuitenkaan mitään hirveitä määriä eli ehkä yhden jäätelön tai muutaman karkin.

Oon aina ollut laiha. Laihimmillani painoin 52kg keskimmäisen lapsen syntymän jälkeen.

Vierailija
33/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi arsyttaa n. 5-6kg ylimaaraista, mitka oli jymahtanyt tahan kroppaan kahden lapsen jalkeen.

Kavelin ravintoterapeutin vastaanotolle. Sain tallaiset ohjeet, toimii loistavasti, eika tartte olla "kaalikeittokuurilla"

aamiainen: 2 palaa leipaa (ei voita/marg), juustoa ja vihanneksia paalle, teeta

lounas: 100g riisia/perunaa/pastaa, 100g lihaa, 100g kasviksia

valipala (jos on pakottava tarve); 100g hedelmaa, 2 lasia vetta

illallinen=lounas

Juomaksi vain vetta, tai "maustettua vetta", eli laitat sitruunaa/mansikoita/ mita tahansa veteen antamaan makua

Jatat kaiken makean ja makean juomisen ja alkoholin pois.

2 viikossa lahti heti 2kg. Alussa oli niin nalka, etta huimasi, mutta se on merkki siita, etta sun vararasvat alkaa palaa, eli elimisto kayttaa energian saamiseen sun laskeja.

Odota, etta sulla on ihan oikeasti nalka ja syo aina paljon vihanneksia tayttaaksesi vatsaa.

Hyvassa aamiaisessa on se jarki, etta sun metabolismi lahtee heti aamusta hyvaan kayntiin, sulle ei tule valipala tarvetta, eli elimisto menee varavarastoille ennen lounasta.

Ma olin ennen (nyt 42v) nk "lapipasko" eli pystyin syomaan lahes mita tahansa ja kuinka paljon lihomatta ollenkaan. Nyt tassa iassa se on muuttunut, ja mun on pitanyt opetella uusi tapa syoda. Aivot on kummallinen otus, niille kun opettaa tietyn syomistavan, on siita vaikea paasta eroon, mutta ne myos oppivat uuden tavan syoda, taman huomasin itse.

Mulle ei kay nama "pelkkaa sosekeittoa tai salaattia lounaaksi", mulla on jarjeton nalka ja huono olo jo tunnin kulttua.

Ja sitten liiku, arkiliikunta on tylsa sana, mutta erittain hyodyllinen. Jos kauppa on lahella, kavele, ala mene autolla. Kulje portaat ala ota hissia...

Vierailija
34/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihimmat syö hurjan paljon, sen huomaa kun ollaan pitkään yhdessä ja kaikki ruokailut tapahtuu yhdessä. ne vetää paljon enemmän kuin minä ja ruoka samaa. siis ihan järkkyjä määriä. yksikin voi syödä 2 pizzerian pizzaa et nälkä lähtis. itse voin syödä puolikkaan.

en syö herkkuja, ruokaakin mahd. vähän mut aineenvaihdunta hidas.

t. 178/85

Vierailija
35/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamuisin pari leipää ja juon noin 3 kuppia maitokahvia. Päivällä syön töissä jonkun einesruoan tai jotain kotiruokaa, jota jäi edelliseltä päivältä. Iltapäivällä syön vielä kahvitunnilla jonkun rahkan. Kotona syön normikotiruokaa joskus 5-6 maissa, esim. keittoa, makaronilaatikkoa, perunoita ja kastiketta.. Ruoan kanssa pari leipää, lasi maitoa. Illalla syön ehkä jäätelön tai jotain karjalanpiirakkaa, jogurttia. Pyrin siihen ettei missään välissä ehtis nälkä yllättämään. Mun mielestä syön ihan normaalisti ja välillä aika isojakin annoksia. Syön oikeastaan päivittäin jotain makeaa, mutten kuitenkaan mitään hirveitä määriä eli ehkä yhden jäätelön tai muutaman karkin. Oon aina ollut laiha. Laihimmillani painoin 52kg keskimmäisen lapsen syntymän jälkeen.

Että alkoholia en käytännössä juo lainkaan. Tai ehkä jonkun 1-2 annosta siideriä kahdessa kuukaudessa.

Vierailija
36/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kahteen kertaan

Vierailija
37/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 169/51.

Yleensä ruokailut menee näin.

Aamupalaksi puuroa samalla kun keitän lapsille tai mehukeittoa jos työaika + 2 kuppia kahvia pako saada.

Lounaaksi keittoa, tumma leipä ja lasillinen maitoa.

Välipalaksi omena.

Päivällinen on yleensä raejuustoa ja ananasta (työaika), tumma leipä ja lasillinen maitoa.

Iltapalaksi kupillinen teetä ja tumma leipä.

-herkkuja ei syödä koska lapset vielä niin pieniä ja muutenkaan ei tee mieli.

-herkut korvattu marjoilla, hedelmäsalaatilla tai rahkalla.

- näkyvää sokeria ei juurikaan käytetä. Pullat, keksit ym jää suosiolla kaupan hyllylle.

- jos oikeen tekee mieli niin laitetaan pannari uuniin,mutta tosi harvoin.

-en polta ja alkoholia menee noin 5 siideriä vuodessa.

Vierailija
38/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lihoin heti, kun lopetin karppaamisen ja aloin herkutella itse leipomillani piirakoilla, jäätelöllä, sipseillä jne..

Nyt on vain kehiteltävä sellainen hiilihydraattitietoinen systeemi, jossa ei ala närästää kuten täyskarpatessa. NS. Kevyt linja on ihan tuskaa ja varmin tie syömishäiriöön (ahmimisen ja paaston tuskalliseen vuorotteluun). Rasva tasapainotata kehoa ja mieltä ja voi ajatella muutakin kuin syömistä, mikä ei kevyilyllä onnistu ainakaan multa.

T: ap, senttiryhmän perustaja!

Vierailija
39/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja on kymmeniä liikaa, bmi:tä en tiedä enkä tarkkaa painoa tällä hetkellä enkä tahdokaan tietää.. Vettä kuluu litroja päivässä, mulla on aina jano. Diabetestä ei ole, joten vedenkulutus ei johdu siitä. Juon arviolta 5 litraa päivässä eikä sillä ole kyllä mitään tehoa mihinkään pikkunälkiin.

Veden juonnin puolesta liputan myös vaikken laiha tai tosi laiha oikeastaan olekaan, mutta en ole lihavakaan. Tietääkö joku juovatko lihavat (siis oikein lihavat) vettä ollenkaan? Vesi vie pikkunälän tai sitä ei tulekaan tietysti jos muistaa syödä kunnolla ruokaa. .

Vierailija
40/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lihoin heti, kun lopetin karppaamisen ja aloin herkutella itse leipomillani piirakoilla, jäätelöllä, sipseillä jne..

pullaa, jätelöä ja sipsejä?! Ällistyttävää. Nyt on syytä lopettaa heti hiilairetten käyttö ihan täysin ja ryhtyä ketoosiin! Viis närästyksestä ja paskajumeista. Mitään välimuotojahan ei ole. Kuten järkevien hiilareitten syöminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi