Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä laiha/tosi hoikka - miten syöt?

Vierailija
21.06.2010 |

Jätätkö aterioita väliin? Miten käytät alkoholia? Missämäärin menee rasvaa/sokeria?

T: haluan laihaksi!

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nimittäin syöminen on todellakin tunnejuttu. Syön suruun, pahaan mieleen, epämääräiseen ahdistukseen, toisaalta myös juhlistan asioita monimutkaisilla gourmet-ruualla (ja kalliilla alkoholipitoisilla juomilla) ja yleensäkin kaikkeen sosiaaliseen kanssakäymiseen liittyy syöminen jnejnejne. Minun on lisäksi hyvin vaikea kestää nälän tunnetta: se on todella ahdistava tunne ja tuntuu että pyörryn siihen paikkaan. Tulen hyvin ärtyisäksi ja impulssikontrolli heikkenee huomattavasti. Kotona tämä nyt vielä menee, mutta töissä on ihan sama juttu. Ennen lounasta olen aivan tajuttoman kiukkuinen töissäkin, vaikka kuinka päätän että tsemppaan... Sitten hävettää, kun saa ruokaa ja mieli lauhtuu ja olen höyrynnyt ympäri toimistoa..

Ja tätä viimeistä on vaikea selittää, mutta koitetaan: mulla on kyllä ihan reilun nälän tunne useinkin (ennen ruoka-aikaa), mutta se on sellainen "hyvä" tunne mulle, kun taas joillekin kavereille se tuntuu aiheuttavan ahdistusta. Esim. nyt yöllä olisi nälkä, mutta se ei ole sillä tavalla pakottava juttu. Saatan ehkä napata palan juustoa kohta matkalla sänkyyn. Tällainen olen ollut aina. En usko että mulla on mitenkään ihmeellinen aineenvaihdunta, vaan että se syöminen ei ehkä ole minulle niin tunnejuttu kuin monille muille.

Vierailija
42/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä koskaan aterioita väliin, enkä varsinkaan aamupalaa. Syön parin-kolmen tunnin välein ihan normaalia ruokaa (kasvispainotteista kotiruokaa). Vihanneksia ja hedelmiä menee paljon ja kahvia (mustana) ja ruisleipää. Mistään kalori- tai rasva- ja sokerimääristä en tiedä mitään. Rasvaisen makuisesta tai makeasta en ole koskaan pitänyt. En juurikaan syö karkkia, en juo limppareita enkä alkoholia, paras herkuttelu on pähkinät ja vichy.

Liikun paljon. En harrasta mitään urheilua, mutta ulkoilua kyllä. Saleilla tai jumpissa en ole koskaan käynyt, mutta pyöräily, rullaluistelu, hiihto ja juoksu on mukavia liikkumistapoja. Kortti ja autokin löytyy, mutta jotenkin pyöräily vain on helpompi kulkuväline.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoindeksi noin 19,7. Syö kerralla todella paljon. Voi syödä esim. 1,5 pitsaa. En ole ikinä nähnyt kenenkään syövän niin paljon kerralla. Harvoin myöskään näkee yhtä laihoja ihmisiä - oikeasti. Hän on kasvissyöjä, ja käyttää todella vähän eläinperäisiä rasvoja. Makeaa ei juuri syö, mutta juo paljon ykkösolutta. Pystyy olla paljon pidempään syömättä kuin minä, eikä välttämättä söisi aamupalaa ellen sanoisi, että syö.

Todellakin hänellä on erilainen aineenvaihdunta kuin minulla! Mulla laskee verensokeri tosi äkkiä ja alkaa heikottaa, hänellä käy harvoin niin.

Vierailija
44/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa ja lihaa hyvin vähän, sokeria kerran viikossa karkkipäivänä. Hiilareita ihan niin paljon kuin haluan.

Vierailija
45/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön AINA aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan, yleensä myös välipalan. Rakastan pastaa joten hiilihydraatteja en yritä välttää mutta sokeria kyllä. Juon vain sellaisia mehuja ja jugurtteja joissa ei ole sokeria (muuta kuin hedelmän omaa).

Onneni on etten pidä paljoa makeasta. Syön vähän karkkia joka päivä mutta kokonaismäärä viikossa on varmaan yksi karkkipussillinen eli mielestäni viikkoa kohti kohtuullisesti. En syö pullaa, sipsiä, jäätelöä kuin silloin jos on esim. synttärit mutta sitten syönkin ihan hyvällä omalla tunnolla :)

Ei kantsi yrittää laihuuden eteen mitään ihmeellistä, vaan muuttaa normaalia elämäntapaa pysyvästi ja tehdä parempia valintoja. Mistään ei tarvitse kokonaan luopua mutta tietysti rasvaa ja sokeria ja liikaa valkoisia jauhoja kannattaa välttää.

Vierailija
46/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

168cm ja 55kg

Mutta aamupala on yleensä kahvia ja pullaa tai leipää

Päivällä lämmin ruoka, mitä millonkin

Välillä kahvia ja pullaa tai vastaavaa

Illalla jotain ruokaa, näin kesällä tulee paljon paistettua makkaraa yms.

Iltapala ja toisinaan käyn yölläkin syömässä :)

Kaupan mehuista en tykkää, limukkaa juon aika harvoin, olutta silloin tällöin saunassa pullon pari..

Karkille ja sipseille olen älyttömän perso :)

Vierailija
47/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin leipää margariinillä, juustolla, kinkulla ja paprikalla/kurkulla/tomaatilla lisäksi jugurttia/viiliä/rahkaa/muroja ja joku hedelmä.

Juomana muki kahvia sekä mehua (n.3-4dl).

Lounaalla lämmin ruoka lihaa/kalaa/kanaa + perunaa/riisiä/makaroonia ja kasvikset, lisäksi leipä lisukkeineen ja juomana kevytmaitoa/piimää (n.3-4dl)

Jälkiruuaksi jätskiä/rahkaa tms.

Lapsen päiväunien aikaan juon kahvia tai teetä sen kanssa joku leivos/kahvipulla.

Lapsen välipala-aikaan syön itsekkin jugurtin tms.

Päivällisellä samaan tapaan kuin lounaallakin.

Iltapalaksi leipää (samoin kuin aamulla)/puuroa sekä jugurttia/maitorahkaa hunajalla ja joku hedelmä, juomana mehua ja teetä.

Illalla lapsen mentyä nukkumaan katsotaa leffaa ja syödään sipsejä+dippi/popcornia sekä karkkia/suklaata ja juodaan limua. Joskus tilataan pizzaa (noin 2-4kertaa kuussa).

Pari kertaa kuussa käydään hampurilaisilla tms.

En jätä aterioita väliin, lapsi syö 5 ateriaa päivässä ja aina tulee syötyä samaan aikaan itsekkin.

Alkoholia juon noin 4 kertaa vuodessa 1-2 lasia punaviiniä.

En ole laskenut rasvojen/sokerien määrää, joten en tiedä.

Vierailija
48/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka halua olla sellanen näivettynyt laiheliini ?

kyllähän läskin ja laihankin välillä on jotakin, nimittäin sopusuhtaisia ihmisiä.

Vierailija
49/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että noilla sapuskoilla kukaan (paitsi joku mies) olis laiha.

ap

Vierailija
50/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että noilla sapuskoilla kukaan (paitsi joku mies) olis laiha.

ap

Vierailija
51/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on vain aina ollut. Ikää 35v ja lapsia 2kpl. Kerralla voin syödä melkein perhepizzan nälkääni. Nimim. nopea aineenvaihdunta

Vierailija
52/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, joka söi just lounaan: köntti rasvasta sikaa ja lusikallinen vahvaa sinappia. Ei tässä jaksanut nyt muuta vääntää, kun illemmalla kuitenkin pitää se salaatti väkertää..

Vierailija
53/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esim olutta/viiniä menee 4-5 annosta vkossa.

Vierailija
54/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko niin, että kaikki "saan syödä mitä haluan" laihat ovat myös pitkiä??!

Miten viheliäisen epistä meille pallomaha-pätkiksille!

ap

Vierailija
55/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vielä olemassa ihmisiä jotka luulee et syömättä jättämällä tai kiuttuuttaen laihtuu, eikös jokaisen tänä päivänä pitäs tietää ett se on päin vastoin.

jos syöt vähän ja jätät aterioita väliin niin okei laihdut ehkä kilon kaksi, mutta sitten kroppas pysähtyy eikä yksinkertasesti laihduta enää, se ei uskalla koska elimistö on rakennettu niin että liian laihaksi ei voi tulla ,eli jos syöt pienen aamupalan ja sitten illalla vasta ruuan ja kenties jotain herkuttelet päälle niin kroppas ei kyl tiputa yhtään grammaa päivän aikana koska odottaa vaa sitä sueraavaa ateriaa koska on tottunut olemaan niin vähällä ruualla.

taas jos oisit syönyt kunnon lounaan ja välipalan ennen päivällistä/illallista nin kroppa olisi alkanu kuluttamaan heti näiden ruokien jälkeen.

tietysti kannattaa miettiä mitä syö,jos vetää jokapäivä kaksi 1000 kalorin mäkkiateriaa niin tuskin laihtuu mutta jos syö tavallista kotiruokaa, ja pitää aterioiden välit pieninä, liikkuu enempi kun syö niin varmasti laihtuu.

itse syön aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan ja jherkuttelen valitettavasti joka ilta, se pitäs saada pois. liikun paljon hyötyliikuntaa ,lisäksi juoksen pari kertaa viikos.

oma painoindeksi 19

kahden pienen lapsen äiti

Vierailija
56/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 167cm pitkä ja painan tällähetkellä 47kg (juurikin imetyksestä johtuen) kuitenkin noin syön aina ja normaalisti painan 50-53kg, enimmillään painoni on ollut 57kg (jos ei raskauksia lasketa).

Viimeksi näivetyin vuoden imetyksen aikana täysin luurangoksi, ei ollut kaunista se.

Olen aina ollut laiha (kuten myös äitini, kaikki tätini ja isoäitini)

Aina olen painostani saanut kuulla, ensin äitini joutui terkkarille syömisiäni kirjaamaan ja yläasteella jouduin ruokapäiväkirjaa pitämään itse. Terkkari luuli minun valehtelevan, mutta lopetti piinamiseni, kun äitini otti häneen yhteyttä ja kertoi että näin minä todella syö (ja ei en oksenna).

Yläasteikäisenä ahmin ruokaa ja olin masentunut (osittain terkkarin painostuksesta johtuen ja osittain siksi että painoni takia minua kiusattiin) siltikään painoni ei noussut "tarpeeksi".

Minulta ei ole löydetty lääkärissä mitään syytä tähän (keliakia tms.)

Vierailija
57/92 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä näin:

aamiainen: voileipä (tumma leipä, päällä juustoa ja keittokinkkua) pari kuppia kahvia rasvattomalla maidolla ja tuoremehua 2dl

lounas: pieni annos jotain peruskotiruokaa esim. jauhelihakeittoa ja ruokajuomaksi aina vettä, pari lasia

välipalaksi rasvaton jugurtti

päivällinen kuten lounas

Päivän aikana juon todella runsaasti vettä, toiset jopa ihmettelevät määriä. :D ja paheisiini kuuluu Pepsi maxin litkiminen...

Välillä tulee syötyä jotain irtokarkkeja tms, mutta en syö koskaan suuria määriä niitäkään.

Viikonloppuisin tulee otettua muutama siideri/viinilasillinen.

Vierailija
58/92 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on rintakehä vähän kuopalla, pienet erikokoiset rinnat ja muutenkin lyhyt, pötkömäinen vartalo, jossa kaikki ylimääräinen tulee heti vain mahaan. En halua näyttää jatkuvasti raskaana olevalta! BMI mulla pitää olla 18,5 - jotta olisin sopusuhtaisen näköinen. Tasan ei käy onnen lahjat. Eihäm tätä tietty voi ymmärtää kuin toinen yhtä epämuodostunut, joita tuskin av:n uhkista mammoista löytyy..

Vierailija
59/92 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön tuhdin aamiaisen ja jätän lounaan väliin.

Vierailija
60/92 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Olen 10.vuotias,ja haluan laihaksi. Enkä ole tyytyväinen kehooni. Oisiko jotain vinkkejä päästä nopeasti laihaksi? Tässä ravintoni.

-aamupala:leipä ja maitoa

-päivällinen:1/4 osa lautasesta ruokaa

-välipala:rahka. Välipalaa en aina syö

-iltaruoka:1/4 osa lautasesta kotiruokaa

-iltapala:joku hedelmä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi