Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä laiha/tosi hoikka - miten syöt?

Vierailija
21.06.2010 |

Jätätkö aterioita väliin? Miten käytät alkoholia? Missämäärin menee rasvaa/sokeria?

T: haluan laihaksi!

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalaks puuroo sit 12 muroja 3lta kalaa 6lta leipää iltapalaks puuroo

Vierailija
62/92 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän aterioita väliin. En käytä alkoholia. Rasvaa ja sokeria menee ihan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ana Boot Camp.

Vierailija
64/92 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla, pala ruisleipää ja kevytlevitettä, päällä kurkun siivuja, kinkkua, kahvia

Lounaaksi, silakkapihvejä, peruna, salaattia, suklaapatukka

Välipala, omena, lasi piimää

Päivälliseksi illan suussa, munakasta ja kinkkua

Illalla appelsiini, ruisleipää

Juomana vesi pitkin päivää

Painoni 55kg, pituus 164cm.

Vierailija
65/92 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä oikeastaan syö mitään, musta kahvi ja tupakka riittää

Vierailija
66/92 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareita syön normaalisti, mutta en saa niitä aivan normaaleista ruoista. Esimerkiksi leipä, peruna, keksit ja riisi eivät maistu minulle yhtään. Sen sijaan syön spagettia/makaronia/aika usein myös jotain sokeria sisältävää opiskelun ohessa.

Syön 3 varsinaista ateriaa päivässä: aamiaisen (usein muroja, koka allergiasiedätyksen vuoksi kärsin aamuisin herkistä suun limakalvoista enkä voi syödä mitään kovin kuivakkaa), päivällisen ja iltapalan. Näiden välillä en välttämättä tarvitse mitään, mutta jos tulee nälkä, otan mandariinin. Iltapalaksi otan päivällisen tähteitä. Syy ei ole tietoinen pihtaaminen vaan se, että opiskelijana on vaikea investoida moneen suunniteltuun ja kokattavaan ateriaan päivässä. Olen pieniruokainen, joten helpompi napsia yksittäisiä raaka-aineita. Lisäksi usein en huomaa syödä, kun minulla ei oikeastaan ole päivää aikatauluttavia rutiineja, epäsäännöllisesti luentoja ja lukemista.

Muista elämäntavoista: nukun pitkään aina kun kykenen. Mielestäni tämä on tärkeä tekijä, jos vaan mahdollisuus on esim työn tai perhetilanteen huomioiden. Olen huomannut, että sorrun usein iltanaposteluun jos olen herännyt aikaisin. En myöskään viihdy tai käy bileissä. Alkoholia tai mitään sokerijuomia en nauti kuin juhlissa, vaikka kyllä mulle maistuisikin. Mutta kun ei käy kaupassa nälkäisenä tai sokerinhimoisena, ei sorru ostamaan kotiin ja kun ei ole kotona, ei tule juotua. En ole erityisen sporttinen, mutta käyn kyllä ulkona lähes päivittäin muutenkin kuin koulussa.

Vierailija
67/92 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, kylläkin mies.

Ei hoikkana pysyminen mitään ihmetemppuja vaadi, saati hyviä geenejä. Ennen lähes kaikki olivat hoikkia, koska lähes kaikki söivät ja liikkuivat siten kun ihminen on tarkoitettu syömään ja liikkumaan.

Syön normaalisti, mutta verrattuna pyöreään exääni, olen havainnut seuraavia eroavaisuuksia:

- syön paljon kalaa, kanaa ja kananmunia. Hiilareita normaalisti että jaksaa, mutta harvemmin jotain ranskiksia ym höttöä

- annoskoot eivät ole valtavia. En syö itseäni ähkyksi; kun lautanen on tyhjä ja on hieman nälkä, se on paras. Nälkä katoaa ruuan imeytyessä

- exäni mielestä en syönyt "maistuvaa" ruokaa. Maistuva siis tarkoitti kastikkeita ym korkeakalorisia lisukkeita

- juon vettä. En limuja, mehuja, viiniä, tms

- syön välipalaksi banaanin, en jugurttia tai mysliä (molemmat täynnä sokeria). En napostele

- liikun säännöllisesti. En käy kaupassa autolla, en istu kauaa paikallani. Päivän aikana näistä pienistä asioista tulee monta askelta

Exäni mielestä geeneistä se oli kiinni, meille tuli riitakin vaikka hän itse otti asian puheeksi. En usko tätä, jos olisin syönyt ja liikkunut kuten exäni, minulla olisi vuodessa parissa jättimaha.

Vierailija
68/92 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan tavallisesti. Ehkä pikkasen liian vähän vaan.

Vierailija
69/92 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on rintakehä vähän kuopalla, pienet erikokoiset rinnat ja muutenkin lyhyt, pötkömäinen vartalo, jossa kaikki ylimääräinen tulee heti vain mahaan. En halua näyttää jatkuvasti raskaana olevalta! BMI mulla pitää olla 18,5 - jotta olisin sopusuhtaisen näköinen. Tasan ei käy onnen lahjat. Eihäm tätä tietty voi ymmärtää kuin toinen yhtä epämuodostunut, joita tuskin av:n uhkista mammoista löytyy..

Täällä toinen pallomaha! Mitat 160/70 a-kuppi ja iso vatsa, näytän siltä kuin olisin ollut raskaana viimeiset 20 vuotta.  En liho perseestä, en tisseistä, en reisistä.

Vierailija
70/92 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mkommentoi kirjoitti:

Olen hoikka, kylläkin mies.

Ei hoikkana pysyminen mitään ihmetemppuja vaadi, saati hyviä geenejä. Ennen lähes kaikki olivat hoikkia, koska lähes kaikki söivät ja liikkuivat siten kun ihminen on tarkoitettu syömään ja liikkumaan.

Syön normaalisti, mutta verrattuna pyöreään exääni, olen havainnut seuraavia eroavaisuuksia:

- syön paljon kalaa, kanaa ja kananmunia. Hiilareita normaalisti että jaksaa, mutta harvemmin jotain ranskiksia ym höttöä

- annoskoot eivät ole valtavia. En syö itseäni ähkyksi; kun lautanen on tyhjä ja on hieman nälkä, se on paras. Nälkä katoaa ruuan imeytyessä

- exäni mielestä en syönyt "maistuvaa" ruokaa. Maistuva siis tarkoitti kastikkeita ym korkeakalorisia lisukkeita

- juon vettä. En limuja, mehuja, viiniä, tms

- syön välipalaksi banaanin, en jugurttia tai mysliä (molemmat täynnä sokeria). En napostele

- liikun säännöllisesti. En käy kaupassa autolla, en istu kauaa paikallani. Päivän aikana näistä pienistä asioista tulee monta askelta

Exäni mielestä geeneistä se oli kiinni, meille tuli riitakin vaikka hän itse otti asian puheeksi. En usko tätä, jos olisin syönyt ja liikkunut kuten exäni, minulla olisi vuodessa parissa jättimaha.

Mun on pakko allekirjoittaa tämä (vaikka ei huvittaisi, heh).

Seurustelin vuosia sitten hoikan miehen kanssa joka teki istumatyötä ja ihmeteltiin kaverienkin kanssa että millä se pysyy niin hoikkana. Olin itse alle 30 tuolloin ja mies lähemmäs 40, mutta se olin mä joka kamppaili painon kanssa ihan koko ajan.

Kun laitettiin ruokaa niin sitten tajusin että kun se teki wokkia niin siinä oli kanasuikaleita, kasviksia ja riisiä...eikä mitään muuta. Munakas oli pari kolme kananamunaa ja vihreää salaattia. Pihvitkin silleen että oliiviöljyä, jotain maustetta ja that' s it. Ei mitään kastikkeita eikä lisukkeita, koskaan. Ruuan kanssa se joi vain vettä.

No siinähän se jo tuli, laskin joskus että ero hoikkuuden ja lihavuuden välillä on kuitenkin aika pieni kalorimäärä päivätasolla.

Mä olen varmaan sitten herkuttelija, en vaan jotenkin kykene niin askeettiseen ruokavalioon.

Vierailija
71/92 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ollenkaan alkoholia, mehuja tai limppareita tai hilloja. Juon paljon kahvia ja syön kolmen tunnin välein. Se pitää aineenvaihdunnan koko ajan toiminnassa. Ruokana puuroa, leipää, perunoita, porkkanoita, tomaattia, kurkkua, mandariineja, lohta, jauheliharuokia ja joka päivä pulla tai suklaata päiväkahvilla. Mutta vain yksi pulla tai kolme neljä palaa suklaata. Kun syö kunnon ruokaa, ei tee mieli ahmia. Nukun myös pitkiä yöunia.

Vierailija
72/92 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa me ollaan laihoja eikä lihota herkuista!😎

Vierailija
73/92 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi mustikkaa aamulla ja illalla joskus pari hernettä

Vierailija
74/92 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi mustikkaa aamulla ja illalla joskus pari hernettä

Ahahahah. :D

Syön tosi huonosti. En aio kertoa mitä syön, ettet ota mallia. :D BMI 19

Vierailija
75/92 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: Musta kahvi

Lounas: Töissä salaattiateria ja leipää, vettä

Päivällinen: Reilu lautasellinen kotiruokaa, usein pasta- tai riisipohjaista. Jälkkäriksi joskus hedelmä, joskus muutama suklaapala tai jäätelöä.

Välipaloja en syö. Alkoholia juon ehkä kerran kuussa, mutta silloin ns. kunnolla eli kunnes väsy tai oksu tulee. 

Olen 44 v nainen, pituus 167 cm, paino 48 kg

Vierailija
76/92 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisia aterioita en oikeastaan syö, siis oikeaa ruokaa. Elän lähinnä leivällä, kaupan smoothieilla ja jogurteilla, suklaalla, kaupan leivonnaisilla, sipseillä sekä maitokahvilla ilman sokeria. Muutaman kerran viikossa syön töissä jonkun valmisaterian. Syön usein, aina sen verran että huono olo menee ohi ja jaksan taas, mutta se syöminen todella on joku jogurtti, munkki tai suklaata. Alkoholia en juo nykyisin ollenkaan. Aiemmin sitä meni aina viikonloppuisin ja silloin paino oli jokusen kilon korkeampi.

Tälle ruokavaliolle pitäisi tehdä jotakin, koska eihän tällä kovin vanhaksi voi elää. Mutta muutoksen tekeminen on vaikeaa.

Vierailija
77/92 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla jogurttia ja mysliä / puuroa / leipää tms. + kahvia

Lounaaksi perusruokaa, usein jonkun lounasravintolan buffetista

Iltapäivällä yleensä pullaa ja kahvia, mutta voi jäädä myös välistä

Päivälliseksi perusruokaa

Aterioiden välillä en syö mitään. Ei tee mieli, koska en ole ikinä tottunut naposteluun. Koskaan en kärsi nälästä enkä rajoita syömisiäni, mutta syön monipuolisesti, ja ruuan yhteydessä on aina salaattia ja kasviksia. Lisäksi liikun pyörällä tai kävellen joka päivä n. tunnin verran: työmatkat ym.

Vierailija
78/92 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160cm ja painan n. 50kg, joskus menee alle ja joskus 52kg.

Yleensä syön:

klo 10-11 aamupalan. Kreikkalaista jogurttia, pellavansiemeniä, chian siemeniä, maapähkinävoita ja pähkinöitä tai mysliä ripottelen päälle.

13-14 lounas (joskus jää välistä) yleensä esim. kanaa, riisiä ja raejuustoa tai keitto ja raejuustoa

Illallinen 18-19 ja se on jotain kotimuonaa. Mitä nyt mies sattuu haluamaan. Mutta yritetään pitää sekin suht kevyenä. Esim perus pastaa tomaattikastikkeessa tai joku pata.

Iltapalaa en välttämättä enää edes syö. Joskus leivän, tai puuroa. Aika harvoin kyllä enää syön. Vettä juon paljon!

Teen toimistotyötä joten kulutus sen mukaan :)

Vierailija
79/92 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 160cm ja painan n. 50kg, joskus menee alle ja joskus 52kg.

Yleensä syön:

klo 10-11 aamupalan. Kreikkalaista jogurttia, pellavansiemeniä, chian siemeniä, maapähkinävoita ja pähkinöitä tai mysliä ripottelen päälle.

13-14 lounas (joskus jää välistä) yleensä esim. kanaa, riisiä ja raejuustoa tai keitto ja raejuustoa

Illallinen 18-19 ja se on jotain kotimuonaa. Mitä nyt mies sattuu haluamaan. Mutta yritetään pitää sekin suht kevyenä. Esim perus pastaa tomaattikastikkeessa tai joku pata.

Iltapalaa en välttämättä enää edes syö. Joskus leivän, tai puuroa. Aika harvoin kyllä enää syön. Vettä juon paljon!

Teen toimistotyötä joten kulutus sen mukaan :)

Ainiin ja yleensä lisään avokadoa myös ruokaan. Esim tänään söin täysjyväpastaa, lohta ja avokadoa sekä raejuustoa.

En syö ruokien välissä mitään.

Vierailija
80/92 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinaisia aterioita en oikeastaan syö, siis oikeaa ruokaa. Elän lähinnä leivällä, kaupan smoothieilla ja jogurteilla, suklaalla, kaupan leivonnaisilla, sipseillä sekä maitokahvilla ilman sokeria. Muutaman kerran viikossa syön töissä jonkun valmisaterian. Syön usein, aina sen verran että huono olo menee ohi ja jaksan taas, mutta se syöminen todella on joku jogurtti, munkki tai suklaata. Alkoholia en juo nykyisin ollenkaan. Aiemmin sitä meni aina viikonloppuisin ja silloin paino oli jokusen kilon korkeampi.

Tälle ruokavaliolle pitäisi tehdä jotakin, koska eihän tällä kovin vanhaksi voi elää. Mutta muutoksen tekeminen on vaikeaa.

Ystäväni 60v toimii samoin. Ei pidä syömisestä eikä ruoasta, tankkaa energiaa pikku välipaloilla pitkin päivää. Lomalla oli tuskaa olla ravintolassa hänen kanssaan :) Itse vedin isoja annoksia (olen normaalipainoinen), hän nypisteli salaattia ja ravintolan jälkeen jonkun patukan.

On ihan terve, pitkä ja laiha nainen, ja hänen lapsensa on ihan samanlainen. Jogurtit, smoothiet, energiapatukat, tumma suklaa, hedelmät...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme